;
coinex

وام خرید مسکن جوانان 1400 ؛ شرایط دریافت و نحوه بازپرداخت وام یک میلیارد تومانی

شرایط دریافت و نحوه بازپرداخت وام خرید مسکن جوانان 1400 مشخص شده است و اکنون می خواهیم به جزئیات دریافت این وام و نحوه بازپرداخت آن بپردازیم.

این روزها خرید خانه آرزوی هر جوانی شده و دیگر تصور اینکه بتوانند یک خانه کوچک هم بخرند معضل بزرگی است. به تازگی وام مسکن جوانان افزایش یافته است.

بانک مسکن طی جدیدترین ابلاغیه‌­اش اعلام کرده است که سقف این وام یک میلیارد تومان خواهد بود. این یعنی اگر همین الان برای فرزند خودتان یک حساب پس­‌انداز مسکن جوانان باز کنید در سال 1415 قادر خواهید بود تا یک میلیارد تومان وام خرید مسکن دریافت نمائید. اما شرایط دریافت وام مسکن جوانان 1400 چیست و نحوه بازپرداخت آن چگونه است؟ در ادامه با تکراتو همراه باشید.

وام خرید مسکن جوانان 1400

شرایط دریافت و نحوه بازپرداخت چگونه است؟

بانک مسکن که متولی وام خرید مسکن برای جوانان است طی خبری اعلام نموده است که وام مذکور به یک میلیارد تومان افزایش یافته است. دقیقا مشخص نیست که با این وام در آن سال چند متر از یک خانه را می توان خرید اما آنچه مشخص است افزایش این مبلغ است. در ادامه می‌خواهیم به شرایط وام خرید مسکن جوانان 1400 بپردازیم. با تکراتو همراه ما باشید.

همان­‌طور که گفتیم، مدیرعامل بانک مسکن گفته است که در خصوص افزایش وام مسکن هماهنگی­‌هایی با شورای پول و اعتبار صورت گرفته است و آنها نیز با این کار موافقت نموده­‌اند. شاید فکر کنید که اگر همین فردا اقدام کنید و به بانک مسکن محل زندگیتان بروید می­‌توانید تا چند ماه دیگر یک میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن دریافت نمائید اما باید بگوییم که چنین چیزی صحت ندارد.

برای اینکه بتوانید از تسهیلات این وام بهره‌مند شوید باید در­ گام نخست به بانک مسکن برای افتتاح حساب مراجعه کنید و حساب جوانان باز کنید. حالا از زمان این افتتاح حساب باید 15 سال بگذرد تا این وام به شما تعلق گیرد. البته باید در خصوص این وام خاطر نشان سازیم که عدد 15 سال سقف دریافت وام است و به­‌طور کلی بازه دریافت بین 5 تا 10 سال خواهد بود.

وام خرید مسکن جوانان 1400 [شرایط دریافت و نحوه بازپرداخت]
شرایط دریافت وام مسکن جوانان 1400 / اقساط وام خرید مسکن جوانان / وام یک میلیاردی مسکن جوانان
همان­‌طور که گفتیم این وام یک میلیاردی را می‌­توانید در 5 تا 15 سال پس از افتتاح حساب دریافت نمائید. از جمله دیگر شرایط دریافت این وام این است که باید متقاضیان پس از باز­کردن حساب متوسط ماهیانه 200 هزار تومان سپرده­‌گذاری نمایند و سالیانه حدود دو میلیون و چهارصد هزار تومان خواهد شد. حداقل زمانی که می­‌توانید از این وام استفاده کنید 5 سال و حداکثر آن 15 سال است.

اگر 5 سال در بانک مسکن سپرده‌­گذاری کنید، بعد از آن می­‌توانید در تهران 400 میلیون تومان، در کلان شهرها 350 میلیون تومان و در سایر شهرها 300 میلیون تومان وام بگیرید. اگر بیشتر صبر کنید و تا 15 سال به سپرده­‌گذاری تان ادامه دهید نهایتا در تهران می­‌توانید یک میلیارد تومان، در کلان شهرها 850 میلیون تومان و در سایر شهرها چیزی حدود 700 میلیون تومان وام دریافت کنید.

در واقع با سپرده‌گذاری بیشتر قادر خواهید بود تا میزان وام بیشتری از بانک مقصد دریافت نمائید. سایت رسمی بانک مسکن اعلام کرده است که مدت انتظار برای اخذ این وام بین 5 تا 15 سال است. نرخ سود این وام نیز 6 تا 9 درصد است و متغیر بودن این سود بستگی به مدت زمانی دارد که وام را بازپرداخت می­‌کنید. طبیعتا هر چه بیشتر طول بکشد نرخ سود نیز بالاتر خواهد بود. با این اوصاف اگر وام خود را در ظرف 5 سال پرداخت کنید باید 6 درصد و اگر 15 سال طول بکشد چیزی حدود 9 درصد باید بپردازید.

وام خرید مسکن جوانان 1400 [شرایط دریافت و نحوه بازپرداخت]
شرایط دریافت وام مسکن جوانان 1400 / اقساط وام خرید مسکن جوانان / وام یک میلیاردی مسکن جوانان
از طرفی حداکثر زمان بازپرداخت هم 20 سال خواهد بود. در پاسخ این سوال که چه کسانی می­‌توانند وام مسکن جوانان را دریافت کنند باید بگوییم که تمام کسانی که به سن 18 سال تمام رسیده­‌اند قادر خواهند بود این وام را دریافت کنند. کسانی هم که از دادگاه حکم رشد گرفته­‌اند می­‌توانند خودشان یا تحت قیمومت قیم خود مبادرت به اخذ این وام نمایند.

متقاضیان اخذ وام برای اینکه بتوانند از این وام بهره­‌مند شوند باید حتما در حساب پس‌انداز خود ماهانه 200 هزار تومان واریز نمایند. البته امکان برداشت از این حساب وجود دارد اما باید پس از برداشت پول متوسط مبلغ حسابتان کمتر از مبلغ مقرر شده نباشد. همچنین می­‌توانید حساب وام را به سایر نزدیکان خود مانند پدر، مادر و دیگران انتقال دهید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص شرایط دریافت وام خرید مسکن جوانان 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر