;
coinex

10 کتابی که قبل از 25 سالگی باید بخوانید

10 کتابی که قبل از 25 سالگی باید بخوانید ؛ انسان از لحظه‌ای که متولد می‌شود تا زمان مرگ، در حال تغییر جسمانی و روانی است که روان‌شناسان آن را «تغییرات رشدی» نامیده‌اند و برای هر دوره‌ی سنی، ویژگی‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

هرچند تمام دوره‌های سنی از نظر روان‌شناسان رشد دارای اهمیت است اما، برخی از این دوره‌ها مانند «بزرگسالی اولیه» که بین سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی می‌گذرد، جزو دوران طلایی رشد هر انسانی تلقی می‌شود. در این سنین فرد به‌دنبال کسب تجربه‌ی موفقیت در همه‌ی زمینه‌های زندگی‌ (تحصیل، شغل، ازدواج و معنای زندگی) است و تلاش می‌کند تا در این زمینه‌ها، نتایج مطلوبی کسب کند.

10 کتابی که قبل از 25 سالگی باید بخوانید

این نوشته ۱۰ کتاب که قبل از ۲۵ سالگی باید بخوانید را به شما معرفی می‌کند. کتاب‌هایی که به شما دیدی وسیع برای کسب موفقیت در تحصیل، شغل، ازدواج و به‌طورکلی زندگی می‌دهد.

 

»»» فروشگاه اینترنتی خرید کتاب

 

1. جز از کل (A Fraction of the Whole)

این کتاب یک شاهکار ادبی از استیو تولتز (Steve Toltz)  استرالیایی است که در سال ۲۰۰۸ منتشر و  نامزد دریافت جایزه‌ی «من بوکر» شد.

«جز از کل» درامی خانوادگی است که در قالب روایت زندگی دو نسل از خانواده‌ی «دین»، مفاهیمی مانند ترس، آزادی، عشق‌، روح، مرگ، انتظار و زندگی را به شکل متفاوتی معنا می‌کند. این کتاب توسط «پیمان خاکسار» ترجمه و به همت نشر «چشمه» به بازار کتاب عرضه شده است.

2. سیر عشق (Course of Love)

بدون شک آلن دوباتن (Alain de Botton) یکی از تاثیر‌گذارترین نویسنده‌های چند دهه‌ی اخیر است که توانسته مهمترین مفاهیم فلسفی زندگی را به شکلی جذاب و شیوا به خوانندگان ارائه دهد.

کتاب «سیر عشق» روایت ساده و دلنشینی از دلدادگی «ربیع» و «کریستن» است که با وقوع ازدواج و مشکلاتی که به‌واسطه‌ی آن رخ می‌دهد، عشقشان با چالش‌های زیادی روبرو می‌شود. این کتاب نه فقط یک رمان عاشقانه که نگاهی فلسفی و عمیق به عواملی است که باعث شکست یا موفقیت یک رابطه‌ی عاطفی طولانی مدت مثل ازدواج می‌شوند.

دوباتن در سراسر کتاب سعی دارد به خواننده این موضوع مهم را بفهماند که هیچ رابطه‌ی طولانی مدتی بدون چالش نیست و تنها عاملی که باعث شکست یا موفقیت هر رابطه می‌شود، نحوه‌ی برخورد افراد با چالش‌ها است و کمک می‌کند تا چگونگی زنده ماندن و شکوفایی عشق در دراز‌مدت را کشف کنید.

وی همچنین تلاش می‌کند تا نگاه مخاطب را از «عشق رمانتیک» که زاییده‌ی تفکرات رمانتیسم است تغییر داده و خواننده را متوجه این موضوع مهم کند که عشق همان چیزی است که هر روز و در زندگی روزمره‌ی خود و رابطه‌هایمان با آن درگیر هستیم.

3. شغل مورد علاقه (A Job to Love)

این کتاب از جمله آثار دوباتن در قالب تولیدات آموزشی مدرسه‌ی زندگی (یک شرکت آموزشی که با هدف مشاوره و آموزش مسائل زندگی توسط تعدادی از روشنفکران از جمله دوباتن در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و شعبه‌هایی در لندن، آمستردام، برلین، استانبول، پاریس، سائوپائولو و تایپه دارد) است.

وی در این کتاب با شفقت و روحیه‌ی عمیقاً عملی، ما را راهنمایی می‌کند تا استعدادهای واقعی خود را کشف کرده و خواسته‌ها و آرزوهای گم شده‌ی خود را تا دیر نشده پیدا کنیم.

این کتاب را «محمد مهدی حاجی بیگلو» ترجمه و انتشارات «کتاب‌سرای نیک» منتشر کرده است.

4. تئوری انتخاب (Choice Theory)

دکتر ویلیام گلاسر (William Glasser) روان‌شناسی جدیدی ارائه می‌دهد که در صورت تمرین آموزه‌های آن می‌توان ناتوانی گسترده‌ی ما در کنار آمدن با یکدیگر را حل کنیم. ناتوانی‌ای که تقریباً منبع همه‌ی ناراحتی‌ها است.

او دست کشیدن از کنترل بیرونی، رفتارهای تنبیه کننده و نابود کننده‌ی روابط را برای پیشرفت در روابط انسانی ضروری می‌داند و توضیح می‌دهد که هرچند وقایع گذشته باعث بروز باورهایی در ذهن ما می‌شود اما، این ما هستیم که در لحظه‌ی حال باید انتخاب کنیم که چه رفتاری داشته باشیم.

انتشارات «سایه سخن» کتاب تئوری انتخاب را با ترجمه‌ی دکتر «علی صاحبی» منتشر کرده است.

 

خرید کتاب روانشناسی

5. مهره حیاتی (Linchpin: Are You Indispensable)

تعداد کمی از نویسندگان توانسته‌اند مانند ست گودین (Seth Godin) دارای تأثیر ماندگار و دسترسی جهانی باشند. وی در مجموعه‌ای از کتاب‌های کلاسیک که به ۳۶ زبان ترجمه شده و به میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان رسیده است، به خوانندگان نحوه‌ی تولید محصولات قابل توجه و انتشار ایده‌های قدرتمند را آموزش داده است.

گودین در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه هر کسی می‌تواند تأثیر مهمی در سازمان خود بگذارد به نحوی که حضورش ملموس و غیر‌قابل حذف باشد. وی در توضیح این موضوع، از تفاوت بین شغل و کار سخن می‌گوید و خواننده را با این مفهوم آشنا می‌کند که کار یک فعالیت دلچسب و مولد است که در آن خلاقیت خواهید داشت و شغل فعالیتی است که فقط به آن مشغول هستید. گودین تاکید می‌کند که وقتی کار می‌کنید تبدیل به آدمی غیرقابل جایگزین خواهید شد و دیگر کسی نمی‌تواند به راحتی شما را حذف کند.

این کتاب را می‌توانید با ترجمه‌ی «علیرضا خاکساران» که توسط نشر «آموخته» منتشر شده است، تهیه کنید.

6. باشگاه پنج صبحی‌ها (The 5 AM Club)

رابین شارما (Robin Sharma)  در این کتاب، با داستانی سرگرم کننده یک برنامه‌ی صبحگاهی انقلابی ارائه می‌دهد که باعث افزایش بهره‌وری شما خواهد شد. شما با خواندن این کتاب، مواردی که به بسیاری از افراد در دست‌یابی به نتایج حماسی کمک کرده است را می‌آموزید و به شما کمک می‌کند تا با سحرخیزی و استفاده از زمان صبح‌گاهی، برای ورزش، خودسازی، رشد شخصی و آغاز کردن یک روز آرام برنامه‌ریزی کنید.

این کتاب با دو ترجمه‌ی «فائزه ادب» از نشر «آزرمیدخت» و «رضا اسکندری آذر» از نشر «نون» قابل تهیه است.

بیشتر بخوانید: کتاب‌های توسعه‌ فردی

7. هفت عادت مردمان موثر(The 7 Habits of Highly Effective People)

در «هفت عادت مردمان موثر» استفان آر. کاوی (Stephen R. Cove)  یک رویکرد جامع، یکپارچه و اصل محور برای حل مشکلات شخصی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. وی با بینش نافذ و حکایات برجسته، راهی گام‌به‌گام برای زندگی با انصاف، صداقت، خدمات و کرامت انسانی توضیح می‌دهد. اصولی که به ما امنیت سازگاری با تغییرات و عقل و قدرت استفاده از مزایا را می‌دهد.

این کتاب با ترجمه‌های متعددی در بازار موجود است که ترجمه‌ی «گیتی خوشدل» را نشر «پیکان» عرضه کرده است.

8. شازده کوچولو (The Little Prince)

احتمالا زمانی که آنتوان دوسنت اگزوپری (Antoine de Saint-Exupér)  این کتاب را می‌نوشت، حتی تصور هم نمی‌کرد که فروش آن به ۲۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان برسد و عنوان مهمترین کتاب قرن بیستم را از آن خود کند.

«شازده کوچولو» داستانی تقریبا کوتاه است که به زبانی ساده و گاه کودکانه، مفاهیم عمیق فلسفی را بیان می‌کند. این کتاب که تاکنون به ۳۰۰ زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده، فلسفه‌ای از زندگی است که با هر‌بار خواندنش، به مفاهیمی جدید دست پیدا خواهید کرد.

از کتاب شازده کوچولو طی شش دهه‌ی گذشته (از نخستین ترجمه در سال ۱۳۳۲ تا امروز) ترجمه‌های متعددی در زبان فارسی منتشر شده که از‌جمله شاخص‌ترین این مترجمان می‌توان به «محمد قاضی»، «احمد شاملو» و «ابوالحسن نجفی» اشاره کرد.

9. کیمیاگر (The Alchemist)

«کیمیاگر» اثر پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) همچنان زندگی خوانندگان خود را برای همیشه تغییر می‌دهد.

این کتاب با فروش بیش از ۲ میلیون نسخه در سراسر جهان، خود را به عنوان یک کلاسیک مدرن معرفی کرده که مورد تحسین همگان قرار گرفته است. شاهکار کوئیلو، داستان «سانتیاگو» یک پسر چوپان اندلسی را روایت می‌کند که مشتاق سفر به دنبال گنجی جهانی است که به‌صورت اسرارآمیز پیدا شده است. داستان گنجینه‌هایی که وی در طول راه پیدا می‌کند، درباره‌ی حکمت اساسی گوش دادن به ندای قلب، یادگیری خواندن نشانه‌های سرگردان در مسیر زندگی و مهمتر از همه پیروی از رویاهایمان است.

«کیمیاگر» را «حسین نعیمی» ترجمه و نشر «ثالث» منتشر کرده است.

 

10. عشق چیست؟ (What Is This Thing Called love)

دکتر ویلیام گلاسر (William Glasser) که نظریه‌پرداز «تئوری انتخاب» است، آثار متعددی را برای بسط و شرح نظریه‌ی خود به رشته‌ی تحریر در آورده که یکی از بهترینِ آنها، کتاب «عشق چیست؟» است.

این کتاب که با همراهی کارلین گلاسر (Carleen Glasser) همسر وی نوشته شده، درباره‌ی ملاقات‌های دکتر گلاسر با آموزگاری به‌نام «آنت» است که خسته از بلاتکلیفی در رابطه‌ای سه ساله، به دنبال راهی برای درک مفهوم «عشق» می‌گردد. هرچند گلاسر این کتاب را راهنمایی برای زنان می‌داند که بتوانند رابطه‌ی عاطفی سالمی را شروع کرده و پیش ببرند اما، بدون شک خواندن این کتاب به همه کمک می‌کند تا هم درک درستی از رابطه‌ی عاطفی به‌دست بیاورند و هم راه‌هایی برای غنا بخشیدن به کیفیت رابطه یاد بگیرند.

این کتاب توسط دکتر «علی صاحبی» و «حشمت اباسهل» ترجمه و به‌همت انتشارات «سایه سخن» روانه‌ی بازار شده است.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر