;
coinex

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه ؛ هزینه ها و نحوه خرید بلیط

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه مسئله‌ای است که بسیار به آن پرداخته شده است. اما در این مقاله به طور تخصصی و مفصل به این موضوع می‌پردازیم.

با توجه به افزایش نرخ ارز و همچنین مساله کرونا سفر به خارج کشور بسیار سخت و حتی ناممکن به نظر می‌رسد. این مساله که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا قیمت بلیط هواپیما به شدت افزایش داشته است نیز، خود به سخت‌تر شدن سفرهای خارجی افزوده است. در این وضعیت به نظر می‌رسد سفر با اتوبوس انتخابی بسیار منطقی و اقتصادی است.

اگرچه با اتوبوس نمی‌توان به کشورهای بسیار دور سفر کرد اما در مورد کشورهای همسایه مانند ترکیه این امکان به سادگی فراهم است. انتخاب یک ترمینال مناسب و خدمات مسافربری باکیفیت نیز مستقیما بر تجربه مسافرت تاثیر دارد. از جمله ترمینال‌های مسافربری معتبر می‌توان به ترمینال جنوب تهران اشاره کرد که محیطی امن و راحت را برای سفرهای طولانی فراهم می‌کند. اما برای تجربه یک سفر لذت بخش با اتوبوس باید حتما پیش از سفر راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه را به خوبی مطالعه کرده باشید تا با تمام جزئیات احتمالی که ممکن است در این سفر برای شما رخ دهد کاملا آشنا باشید.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه

می‌توانید شهرهای مختلفی را به عنوان شهر مقصد برای سفر زمینی به ترکیه انتخاب کنید، اما زیباترین و خاص‌ترین شهر ترکیه استانبول است. شهری که هر ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی توریست و جهانگرد از سراسر دنیاست. این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان و همچنین مکانی است که فرهنگ غرب و شرق با هم تلاقی می‌کنند. در راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه، علاوه بر اینکه شما را با سفر زمینی با اتوبوس به ترکیه آشنا خواهیم کرد، به معرفی و راهنمایی شما برای سفر به شهر استانبول نیز خواهیم پرداخت.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه ؛ هزینه ها و نحوه خرید بلیط

هزینه‌ های سفر زمینی به ترکیه

اگرچه سفر زمینی با اتوبوس به ترکیه بسیار طولانی است اما بخاطر هزینه‌های پایینی که دارد، برای کسانی که می‌خواهند سفری کم خرج را تجربه کنند بسیار کاربردی است. روش‌های مختلفی برای سفر زمینی به ترکیه وجود دارد که ما در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • سفر زمینی با اتوبوس به ترکیه

سفر با اتوبوس از تهران تا شهرهای استانبول، آنکارا و وان (شهر مرزی) امکان پذیر است. پس این نکته که شما با کدام شرکت مسافربری به مسافرت بپردازید هزینه‌ها را نیز متغیر می‌کند. اما به طور کلی می‌توان گفت هزینه بلیط اتوبوس از تهران تا استانبول به طور متوسط بین 800 هزارتومان تا 1 میلیون تومان است.

مسیر تهران تا استانبول تقریبا 24 ساعت طول می کشد و شما از شهرهای زیبایی در ایران از جمله مرز بازرگان و سپس از شهرهای مرزی ترکیه مانند وان عبور خواهید کرد. اگر حوصله سفر طولانی را داشته باشید یکی از بهترین روش‌های سفر به ترکیه استفاده از اتوبوس است.

  • سفر زمینی با اتوبوس و بعد قطار به ترکیه

یکی دیگر از روش‌های سفر به ترکیه استفاده از اتوبوس برای رسیدن به شهر وان است، پس از رسیدن به شهر وان می‌توانید از ون‌های مخصوص که عازم آنکارا هستند استفاده کنید. هزینه این ون‌ها مناسب بوده و با قیمت مناسبی شما را به آنکارا می‌رسانند. از آنکارا تا استانبول نیز می‌توانید از قطار استفاده کنید که بسیار ارزان و باکیفیت است.

  • سفر زمینی به ترکیه با استفاده از ماشین شخصی

این روش، گران قیمت‌ترین روش سفر زمینی به ترکیه است. در این روش شما ابتدا باید گواهینامه بین‌المللی خود را دریافت کنید و بعد برای عوارض اقدام کرده و در نهایت راهی سفر شوید. در کشور ترکیه هم باید بارها در جاده‌های مختلف عوارض بین‌راهی بپردازید. همه این‌ها علاوه بر هزینه‌ای است که برای بنزین باید انجام دهید. هزینه‌ای که بسیار زیاد خواهد بود چرا که در کشور ترکیه قیمت هر لیتر بنزین نزدیک به دو دلار یعنی تقریبا 50 هزارتومان است. بنابراین این روش را برای سفر به ترکیه به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

مسیر تهران استانبول، طولانی اما بسیار زیبا

فاصله شهر تهران تا شهر استانبول 2500 کیلومتر است! اما این مسیر چه داخل ایران و چه بعد از خروج از کشور، یک مسیر بسیار زیبا با مناظر بسیار بکر است. از تهران تا مرز بازرگان نزدیک به 900 کیلومتر و مابقی راه نیز در درون مرزهای کشور ترکیه است. شهرهایی که باید از آن عبور کنید تا به شهر زیبای استانبول برسید به ترتیب عبارت است از : دغوبایزید، آغری، ارزروم، ارزنجان، آماسیا، بولو و ایزمیت و در نهایت به شهر استانبول خواهید رسید. اگر قصد سفر زمینی با اتوبوس به ترکیه را دارید مطمئن باشید که از این سفر و از این جاده طولانی اما بسیار زیبا لذت خواهید برد.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه ؛ هزینه ها و نحوه خرید بلیط

معرفی شهر استانبول

شهر استانبول همانطور که گفته شد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. این شهر که امروزه 15 میلیون جمعیت دارد یکی از پر تراکم‌ترین شهرهای خاورمیانه نیز به حساب می‌آید. شهری که در آن انواع فرهنگ‌ها و آداب رسوم برقرار است و در آن مردمانی با نظرات، سنت‌ها و اعتقادات بسیار متفاوت در کنار هم به زندگی می‌پردازند. شهر استانبول از نظر اقتصادی مهمترین شهر کشور ترکیه به حساب می‌آید چرا که این شهر هر ساله با جذب تعداد بالای گردشگر نقش بسیار مهمی را در اقتصاد ترکیه بازی می‌کند.

شهر استانبول به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود و تنها کشوری در جهان است که همزمان در دو قاره گسترده شده است. استانبول در ساحل دریای مرمره قرار دارد و تنگه بسفر که این دریا را به دریای سیاه متصل می‌کند، از وسط این شهر می‌گذرد. بخش غربی شهر در قاره اروپا (شبه جزیره تراکیه) و بخش شرقی آن در آسیا (شبه جزیره آناتولی) واقع است. در ادامه راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه به معرفی ویژگی‌ها و نکات مهم برای سفر به این شهر خواهیم پرداخت.

راه‌های دسترسی به استانبول

بدون شک راحت‌ترین روش برای دسترسی و رسیدن به شهر زیبای استانبول استفاده از هواپیماست. مسیر تهران به استانبول به وسیله هواپیما تنها در دو ساعت طی خواهد شد. اما اگر قصد سفر به استانبول با اتوبوس را دارید باید در وهله اول این نکته را در نظر داشته باشید که سفری بسیار طولانی را در پیش خواهید داشت، مسیر تهران تا استانبول با اتوبوس 24 ساعت طول می‌کشد، پس شما باید برای سفری طولانی اما خاطراه انگیز آماده باشید.

راه های دسترسی از ترمینال استانبول به مرکز شهر

یکی از مهمترین قسمت‌ها در راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه، مربوط به بعد از پیاده شدن از اتوبوس در ترمینال است. در ترمینال استانبول برای دسترسی به نقاط مختلف شهر اتوبوس‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، اما توجه داشته باشید که رانندگان تاکسی در ترمینال تلاش خواهند کرد شما را متقاعد کنند که بهتر است مسیر را با تاکسی طی کنید.

تاکسی در شهر استانبول بسیار گران است و اگر از تاکسی استفاده کنید تمام قصد شما برای صرفه جویی و ذخیره پول به باد خواهد رفت. بنابراین در تمامی راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه به این نکته که در شهر استانبول تا آنجا که می‌توانید از تاکسی استفاده نکنید اشاره شده است. اتوبوس‌هایی که در ترمینال استانبول حضور دارند به طور متوسط هر 15 دقیقه یک بار به سمت نقاط مختلف شهر حرکت می‌کنند، بنابراین با توجه به اینکه در کدام اقامتگاه و یا هتل ساکن هستید اتوبوسی که به مقصد شما نزدیک است را انتخاب کرده و با کمترین هزینه به محل اقامت خود سفر کنید.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه ؛ هزینه ها و نحوه خرید بلیط

دیدنی‌های استانبول

استانبول یک شهر بسیار زیباست که هرچقدر آن را بگردید باز هم جا‌های دیدنی آن به اتمام نخواهد رسید. این شهر که زمانی پایتخت امپراطوری روم و زمانی پایتخت امپراطوری بزرگ عثمانی بوده است، به نوعی محل نمایش جدال فرهنگی بین شرق و غرب است. شما در این شهر هم آثاری مربوط به مسیحیت می‌یابید و هم آثاری اسلامی که در زمان عثمانی‌ها بنا شده است. این جدال جذاب و تاریخی شهر استانبول را به پایتخت فرهنگ و تمدن در بین شهرهای خاورمیانه تبدیل کرده است. از سمت دیگر به خاطر طبیعت و آب و هوای خاص شهر استانبول این شهر دارای مناظر بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند. در ادامه راهنما کامل سفر با اتوبوس به تعدادی از مکان‌های دیدنی شهر استانبول خواهیم پرداخت.

ایا صوفیه

حتی اگر این موزه را نشناسید به محض آن که وارد استانبول شوید شکوه این بنا تاریخی و جدال برانگیز توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این بنا که در ابتدا توسط رومیان ساخته شد یک کلیسای بسیار مجلل و زیبا بوده است، سپس در دوران حاکمیت عثمانی این کلیسا به مسجد تبدیل شد و حکاکی‌ها و نوشته‌های زیبایی بر سقف و دیوار آن حکاکی شد. با اتمام دوران عثمانی و روی کار آمدن جمهوری ترکیه این مکان تبدیل به موزه شد و برای نمایش به عموم بازسازی‌هایی نیز روی آن انجام گرفت. این مکان همواره باعث جدال‌های تاریخی و سیاسی پر حاشیه بوده است که به نوعی نماد جدال دو فرهنگ غربی و شرقی موجود در استانبول است. در آخرین حاشیه با دستور رئیس جمهور ترکیه این مکان بار دگر تبدیل به مسجد شد و نمازگزاران هر روز در آن به اقامه نماز می‌پردازند. این اتفاق باعث ایجاد اعتراضات و حاشیه‌هایی در شهر استانبول شد.

کاخ دلمه باغچه

این کاخ که قدمت آن به دوران باشکوه امپراطوری عثمانی باز می‌گردد، در کنار آبراه شهر بنا شده است و نمایی جذاب و دلنشینی از بام این کاخ به سمت دریا وجود دارد، همچنین وقتی روی کشتی باشید منظره این کاخ بسیار خاص و جذاب است به طوری که احساس خواهید کرد در دوران قرون وسطی حضور دارید! این کاخ مکانی برای تفریح و استراحت شاهان عثمانی بوده است، امروزه بازدید از آن برای عموم امکان پذیر است و همچنین چند کافه و رستوران نیز در حیاط این کاخ وجود دارد که البته تقریبا جزو کافه‌های گران شهر استانبول به حساب می‌آیند.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه ؛ هزینه ها و نحوه خرید بلیط

مسجد آبی

اگر به دنبال بنای تاریخی هستید که بازدید از آن رایگان باشد، این مسجد زیبا بهترین انتخاب به شمار می‌آید. مسجد آبی یا سلطان احمد، مسجد بزرگی است که به خاطر کاشی‌های آبی رنگ و تزئینات جذابش مشهور شده است و  معمولا بخش جدا ناپذیری از تمامی راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه است که به معرفی بناهای تاریخی شهر می‌پردازند.

خیابان استقلال

مگر می‌شود راجع به راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه صحبت کرد و از این خیابان جذاب، پرهیاهو و زنده استقلال سخن نگفت. این خیابان را باید به نوعی قلب تپنده استانبول نامید، خیابانی که در آن تمامی برندهای معروف لباس، رستوران و کافه حضور دارند. شب‌های خیابان استقلال زنده است و همیشه نوازندگان در کنار خیابان مشغول به هنرنمایی هستند. این خیابان یکی از بلند‌ترین خیابان‌های استانبول است که تمام آن سنگ فرش شده است و ماشین‌ها اجازه حضور در این خیابان را ندارند. اگر به استانبول سفر کردید حتما به این خیابان سر بزنید و از شب‌های بی نظیر آن لذت ببرید.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه ؛ هزینه ها و نحوه خرید بلیط

برج گالاتا

این برج در نزدیکی خیابان استقلال واقع شده است، این بنا هم به دوران امپراطوری عثمانی باز می‌گردد و به خاطر ارتفاع 67 متری که دارد امکان اشراف به شهر استانبول را به شما می‌دهد. این مکان هم یکی از ارزانترین دیدنی‌های شهر استانبول به حساب می‌آید که در راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه قرار گرفته است.

وضعیت امنیت در استانبول

استانبول به مانند هر کلان شهر دیگری خطرات و مشکلات خود را نیز دارد. این شهر را به هیچ وجه نمی‌توان شهر نا امنی نامید اما بهتر است در هنگام حضور در این شهر نکات احتیاطی را رعایت کرد در زیر به بخشی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • در هنگام حضور در شلوغی‌ها همراه خود اوراق هویتی مانند پاسپورت را همراه نداشته باشید.
  • شب گردی‌های خود را به خیابان‌های شلوغ مانند استقلال محدود کنید
  • بهتر است به صورت گروهی به استانبول سفر کنید تا از امنیت بیشتری برخوردار باشید
  • اگر خانم هستید و قصد سفر به صورت انفرادی به استانبول را دارید بهتر است در محله‌های سنتی از لباس‌های پوشیده‌تر استفاده کنید.

دانستی‌های مورد نیاز برای سفر به ترکیه

  • واحد پول : لیر ترکیه
  • زمان : GMT 3+
  • زبان رسمی : ترکی استانبولی
  • دین اکثریت مردم : اسلام
  • بهترین فصل سفر : بهار و پاییز
  • تنوع دیدنی : تاریخی، خرید، شهرگردی، تفریحات شبانه
  • سوغاتی‌ها : قهوه ترک، انواع شیرینی های ترکی مانند باقلوا و راحت الحلقوم، ادویه جات، زیورآلات، پوشاک ترک، لامپ های تزئینی

جمع بندی

در راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه به این مساله پرداختیم که به علت افزایش قیمت بلیط هواپیما و همچنین افزایش نرخ ارز سفر با هواپیما بسیار هزینه بر شده است و تلاش کردیم نشان دهیم هرچند سفر با اتوبوس به ترکیه کمی سخت‌تر و طولانی‌تر است اما بخاطر هزینه کمتر باعث می‌شود شما بتوانید پول خود را در ترکیه و در شهر زیبای استانبول خرج کنید و از سفر خود نهایت استفاده را ببرید.

در ادامه به معرفی شهر تاریخی و بی‌نظیر استانبول پرداختیم و شگردهای اقامت، حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی در این شهر را به شما آموزش دادیم، همچنین از تاریخچه این شهر، تضادهای جذاب فرهنگی موجود در آن سخن گفتیم  و بخشی از جاهای دیدنی شهر استانبول را به شما معرفی کردیم. به نظر می‌رسد بعد از خواندن راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه حالا شما آمده هستید با اتوبوس به این کشور سفر کنید و یک سفر خاطره‌ انگیز و پرهیجان را تجربه کنید، فقط کافی است کمی قدرت ریسک خود را بالا برده و از یک مسافرت طولانی با اتوبوس نترسید آن وقت خواهید دید که لذتی خاص و منحصربفرد را تجربه می‌کنید.

پایانه ها؛ دسترسی آسان به روش‌های مطمئن خرید بلیط

وب سایت پایانه ها به عنوان معتبرترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، تجربه خرید آسان بلیط اتوبوس را برای شما فراهم کرده است. خرید بلیط اتوبوس از پایانه ها با چند کلیک و به‌راحتی امکان پذیراست و شما می‌توانید بصورت آنلاین از تمامی شرکت‌های معتبر اتوبوسرانی کشور، برای مقصد مورد نظر بلیط بخرید. علاوه بر خرید بلیط اتوبوس در سایت پایانه ها شما می‌توانید اتوبوس و تاکسی سواری دربستی اجاره کنید. ارسال بار به صورت اینترنتی از دیگر خدمات پایانه هاست. چنانچه در هر یک از مراحل سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی ما تماس بگیرید.

 

نظر شما درخصوص راهنمای کامل سفر با اتوبوس به ترکیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر