;
coinex

تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 (Snapdragon 8 Gen 1) ؛ بررسی مشخصات فنی و گوشی های عرضه شده

تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 (Snapdragon 8 Gen 1) احتمالا جایگزینی قدرتمند برای اسنپدراگون ۸۹۸ باشد. با ما همراه باشید تا سری جدید پردازنده‌های کوالکام را بررسی کنیم. با تکراتو همراه باشید.

چیزی تا رونمایی تراشه پرچمدار جدید کوالکام نمانده است. این تراشه، قرار است انقلابی در جمع تراشه‌های Snapdragon کوالکام باشد. اما ظاهراً نام تراشه پرچمدار جدید کوالکام، اسنپدراگون ٨٩٨ نخواهد بود. بلکه ممکن است نام آن تراشه Snapdragon 8 Gen 1 باشد که یک نام گذاری جدید است!

در ادامه مشخصات فنی اسنپدراگون 8 نسل 1 را قرار داده‌ایم.

تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 (Snapdragon 8 Gen 1)

بررسی مشخصات فنی و گوشی های عرضه شده

ما به دفعات از تراشه پرچمدار جدید کوالکام با نام Snapdragon 898 صحبت کرده بودیم. اما به گزارش Gizmochina، احتمالاً این نام برای تراشه مذکور نیست! نشست فناوری جدید کوالکام با نام Snapdragon Tech Summit 2021 از تاریخ ٩ تا ١١ آذر برگزار می‌گردد. انتظار می‌رود که در این مراسم، تراشه پرچمدار جدیدی معرفی شود. اما در این بین، شایعاتی مبنی بر تغییر نام تراشه Snapdragon 898 به Snapdragon 8 Gen 1 وجود دارند!

تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1

این اطلاعات، از طریق یک وبلاگ نویس مشهور از Mydrivers، منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات، نام گذاری عدد سه رقمی تراشه‌های کوالکام در این نسل به پایان می‌رسد. با این حال، وبلاگ نویس مورد اشاره می‌گوید که کوالکام همچنان نام قدیمی سری ٨ پرچمداران خود را حفظ می‌کند. اگر نمی‌دانستید، باید بگوییم که تراشه‌های پرچمدار کوالکام تاکنون در سری Snapdragon 8xx رونمایی شده‌اند.

 مشخصات و عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 1 (Snapdragon 8 Gen 1)

گفته می‌شود که عملکرد آن، تا ٢٠ درصد از قبل بهتر شده است. همچنین پردازنده‌های مرکزی آن از هسته‌های Cortex-X2 و Cortex-A710 و Cortex-A510 برخوردار خواهد شد. حداکثر فرکانس کاری پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای این تراشه که احتمالاً با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود، به ٣ گیگاهرتز خواهد رسید. مودم یکپارچه آن، Snapdragon X65 5G نام خواهد داشت. به صورت کلی، این مودم می‌تواند سرعت دانلود ١٠ گیگابیتی را ارائه دهد. پردازنده گرافیکی Adreno 730 هم پیشرفت زیادی دارد.

مقایسه اسنپدراگون 8 نسل 1 با تراشه Dimensity 9000

به گفته GizChina، چند روز پیش بود که مدیاتک به صورت رسمی از اولین تراشه ۴ نانومتری دنیای موبایل رونمایی کرد. این تراشه که Dimensity 9000 نام دارد، قدرتمندترین تراشه کنونی مدیاتک محسوب می‌شود. این تراشه نه تنها اولین تراشه ۴ نانومتری موبایل محسوب می‌شود، بلکه بیشترین قدرت را نیز در میان تراشه‌های مخصوص پلتفرم اندروید داراست.

تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1

با این وجود، در برخی از گزارشات ادعا شده است که پرچمداران دارای Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام، زودتر از گوشی‌های مجهز به Dimensity 9000 مدیاتک روانه بازار می‌شوند. به گفته یک وبلاگ نویس در شبکه اجتماعی Weibo، امسال نمی‌توان گوشی‌های مجهز به Dimensity 9000 را خریداری کرد. بلکه برای تهیه یک گوشی با چنین تراشه‌ای، باید تا اواخر سال ١۴٠٠ منتظر بمانید! در همین حین، Snapdragon 8 Gen 1 همین امسال، و به طور دقیق‌تر، تا چند روز دیگر معرفی خواهد شد. گزارش‌های منتشر شده، حاکی از این هستند که چندین برند معروف، گوشی‌هایی با تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 را روانه بازار خواهند کرد. این گوشی‌ها، حوالی آذر یا دی ماه معرفی خواهند شد.

بنابراین، تراشه Snapdragon 8 Gen 1 این فرصت را خواهد داشت تا Dimensity 9000 غشرا زودتر از موعد در بخش گوشی‌های رده بالا و پرچمدار متوقف کند. به طور کلی، اگر ظرفیت تولیدی که مدیاتک برای Dimensity 9000 وعده داده است، حقیقی باشد، ما شاهد نبرد قرن بین تراشه‌های پرچمدار کوالکام و مدیاتک خواهیم بود!

طبق گزارش‌های منتشر شده، اولین دسته از تولید کنندگانی که قصد به کارگیری تراشه Dimensity 9000 را دارند، عبارتند از: ویوو، سامسونگ، اوپو، شیائومی، وان پلاس، موتورولا، ریلمی و برخی دیگر از برندهای شناخته شده. با این حال، جزئیاتی از اولین دستگاه مجهز به تراشه ۴ نانومتری جدید مدیاتک در دسترس نیست.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 (Snapdragon 8 Gen 1) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر