;
coinex

آشنایی با محله های ایرانی نشین استانبول

محله های ایرانی نشین استانبول کدام مناطق هستند؟ آیا این محله‌ها جزء مناطق خوب استانبول هستند یا بد؟ با ما باشید تا به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

در چند سال اخیر با توجه به سخت‌تر شدن وضعیت اقتصادی در کشورمان، عده بسیاری از هموطنان تلاش کردند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. یکی از پر طرفدارترین کشورها برای مهاجرت در سال‌های اخیر، کشور ترکیه بوده است. کشور ترکیه به دلیل ریشه‌های فرهنگی و خصوصا مذهبی مشترکی که با ما دارد، یکی از کشورهایی است که ایرانی‌ها خیلی سریع در این کشور جا افتاده و کمتر از کشورهای دیگر، سختی مهاجرت را احساس می‌کنند. ترکیه همچنین برای افرادی که قصد سرمایه گذاری و شروع یک کسب و کار موفق را دارند نیز مقصد بسیار مناسبی است؛ چراکه هر ساله تعداد زیادی توریست و جهانگرد از کشورهای مختلف جهان به این کشور سفر می‌کنند و بدون شک هر کسب و کاری در این کشور به خاطر همین موضوع امکان موفقیت بالایی را خواهد داشت. مهم‌ترین شهر ترکیه که هم مقصد مهاجرین است و هم مقصد توریست‌ها، شهر تاریخی و زیبای استانبول است. جالب است بدانید که قدمت حضور ایرانی‌ها در این شهر تقریبا نزدیک به 80 سال است و از دیرباز تا کنون، ایرانی‌های زیادی این شهر را برای سکونت انتخاب کرده‌اند. در این مقاله شما را با محله های ایرانی نشین استانبول و ویژگی‌های این محله‌ها، از جمله دسترسی به مرکز شهر، نزدیکی به اماکن تاریخی و … آشنا خواهیم کرد.

محله های ایرانی نشین استانبول

شهر استانبول نه تنها مهم‌ترین و زیباترین شهر ترکیه است، بلکه حتی باید این شهر را به‌نوعی نماد و نگین شرق دانست. این شهر که همواره محل جدال غرب و شرق بوده، بسیاری از آثار مهم و تاثیرگذار فرهنگی مسلمانان مانند مسجد ایا صوفیه را در خود جای داده است. شهر استانبول شهری است با مردمان متفاوت از انواع ملیت‌ها و فرهنگ‌ها که در کنار هم با صلح و آرامش زندگی می‌کنند. ایرانی‌ها هم به عنوان بخشی از این فرهنگ در استانبول حضور دارند و در محله های ایرانی نشین استانبول ساکن هستند؛ محله‌هایی که اکثرا جزو محلات متوسط و رو به بالای شهر استانبول به حساب می‌آیند. در ادامه به معرفی چند محله معروف از محله های ایرانی نشین استانبول خواهیم پرداخت.

محله خان والده استانبول، محله‌ای مذهبی اما با قدمت طولانی

این محله از قدیم و به طور سنتی محله‌ای ایرانی نشین بوده است؛ حتی نام این محله یعنی خان والده از روی مسجدی به همین نام برداشته شده که در این منطقه وجود دارد. این مسجد توسط ایرانی‌های مقیم استانبول در سال 1327 تاسیس شده است. این محله در بخش سنتی و مسلمان نشین استانبول قرار دارد و بسیاری از اماکن تاریخی مهم شهر، در این بخش قرار گرفته‌اند. مسجد خان والده نیز امروزه به عنوان مسجدی برای برگزاری مراسم مذهبی ایرانی‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی محله خان والده یک محله با تفاوت‌های فرهنگی و نژادی متفاوت است؛ اما حضور ایرانی‌ها در این محله از دیگر ملیت‌ها بسیار پررنگ تر است و همین مسئله باعث شده است که در فرهنگ روزمره و عامیانه مردم، بسیاری این محله را به عنوان اصلی‌ترین محله های ایرانی نشین استانبول به حساب بیاورند. قیمت ملک در این محله تقریبا گران است اما بازده اقتصادی خرید ملک در این محله بسیار خوب و سود آور به حساب می‌آید.

آشنایی با محله های ایرانی نشین استانبول

محله آکسارای استانبول، ارزان و امن

یکی دیگر از محله های ایرانی نشین استانبول ، محله آکسارای استانبول است که قدمت زیادی دارد. این محله درواقع، از قدیمی‌ترین مناطق استانبول نیز به حساب می‌آید. آکسارای دارای مراکز تجاری فراوانی است و هر روزه مشتریان زیادی برای خرید به این منطقه رفت و آمد می‌کنند؛ چراکه قیمت‌ اجناس در این منطقه بسیار ارزان‌تر از سایر نقاط استانبول است. از مهم‌ترین مزیت‌های این محله وجود یک سیستم حمل و نقل بسیار گسترده است. در این محله هم ایستگاه مترو وجود دارد هم اتوبوس و همچنین تراموا، بنابراین انتخاب مناسبی برای زندگی به حساب می‌آید. از لحاظ امنیت نیز آکسارای به علت وجود اماکن تاریخی فراوان و محافظتی که از آنها می‌شود، بسیار امن بوده و یکی از امن‌ترین نقاط استانبول هم به حساب می‌آید. نکته جالب دیگر این است که مسجد ایا صوفیه در این محله قرار دارد.  اگر به دنبال خرید مسکن در ترکیه هستید و می‌خواهید محله های ایرانی نشین استانبول را برای خرید مسکن انتخاب کنید، محله آکسارای استانبول انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

آشنایی با محله های ایرانی نشین استانبول

محله فاتح استانبول، قدیمی و ایرانی نشین

یکی از معدود محله های ایرانی نشین استانبول که در مرکز استانبول قرار دارد، محله فاتح است. این محله قدمت طولانی دارد و سلطان محمت، یکی از پادشاهان عثمانی در سال 1435 میلادی، منطقه فاتح را که در آن دوران شهر بود، تصاحب و از تملک یونانی‌ها خارج کرد. از همان زمان تا کنون این منطقه به محلی پر رفت‌وآمد و گردشگرپذیر تبدیل شده که حتی در یونسکو نیز به عنوان یکی از مناطق باستانی به ثبت رسیده است. این محله از قدیم برای ایرانی‌ها آشنا بوده است و همواره تعداد زیادی ایرانی در این محله ساکن بوده‌اند. محله فاتح دارای اماکن دیدنی زیادی است که از میان آنها می‌توان به کاخ توپکاپی، موزه زباله‌ها، بازار مصری‌ها، رستوران‌های متعدد با غذاهای بین‌المللی، مسجد فاتح و موزه باستان شناسی ترکیه اشاره کرد. محله فاتح استانبول یکی از معروف‌ترین محله های ایرانی نشین استانبول است و یکی از پر رفت و آمدترین و زنده‌ترین محله‌های استانبول نیز به حساب می‌آید. این محله برای خرید ملک تجاری و شروع یک کسب و کار پر رونق، انتخاب بسیار مناسب و پر سودی خواهد بود. به صورت کلی این محله یکی از محله های ایرانی نشین استانبول است که معمولا ایرانی‌هایی که در ترکیه دارای کسب و کار هستند در آنجا یا زندگی می‌کنند و یا ملکی تجاری دارند.

آشنایی با محله های ایرانی نشین استانبول

محله اسن یورت استانبول، انتخابی مناسب برای سرمایه گذاری

به طور کلی اکثر محله های ایرانی نشین استانبول در بخش آسیایی این شهر قرار دارند اما محله اسن یورت یکی از استثناها است. این محله که در قلب بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده، یکی از پرجمعیت‌ترین محله‌ها در شهر زیبای استانبول به حساب می‌آید. بسیاری از ایرانی‌ها به‌خاطر امکانات رفاهی و همچنین حضور محله اسن یورت در بخش اروپایی استانبول، این محله را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. محله اسن یورت  در منطقه‌ای واقع شده است که پروژه‌های انبوه شهرسازی در آن انجام می‌گیرد و همین مسئله باعث جذب سرمایه گذاران ایرانی به این محله شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه باید به پارک‌های شهری و منظره‌های مصنوعی بسیار زیبای آن اشاره کرد. همچنین این محله دارای 12 مرکز درمانی، یک مرکز هلال احمر و یک بیمارستان عمومی است تا از هر نظر، منطقه‌ای عالی برای زندگی کردن به حساب بیاید. همچنین از لحاظ امنیت، به‌ خاطر شلوغی و حضور همیشگی پلیس یکی از مناطق مناسب و امن شهر استانبول به شمار می‌رود.

آشنایی با محله های ایرانی نشین استانبول

محله بیلیک دوزو، محله لاکچری

تا اینجا بیشتر به محله های ایرانی نشین استانبول پرداختیم که از سطح متوسط و معمولی برخوردار بودند؛ اما محله بیلیک دوزو یکی از لاکچری‌ترین محله های ایرانی نشین استانبول به حساب می‌آید. این محله سرسبز در نزدیکی دریای مرمره و در غرب استانبول قرار دارد و به‌خاطر ساخت و سازهای اصولی و بسیار زیبا، یکی از مهم‌ترین محله‌های استانبول در بخش اروپایی آن محسوب می‌شود. محله بیلیک دوزو به علت نزدیکی به کنار دریا و همچنین وجود فضای سبز یکی از مناطق تفریحی و بسیار جذاب استانبول به حساب می‌آید که دارای امکانات رفاهی فراوانی نیز هست. این منطقه در چندین سال گذشته، به یکی از مناطقی تبدیل شده که ایرانی‌های فراوانی برای خرید ملک به آنجا سفر می‌کنند و در آنجا ساکن می‌شوند. بنابراین این روزها می‌توان این محله را یکی از محله های ایرانی نشین استانبول به شمار آورد. از جمله امکانات رفاهی که در این منطقه وجود دارد می‌توان به باشگاه‌های ورزشی و باشگا‌های تفریحی اشاره کرد. در محله بیلیک دوزو، متروباس به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و اتوبوس‌های اکسپرس از میدان تکسیم به سمت این محله در حال رفت‌وآمد هستند تا ارتباط این محله به صورت دائمی با اصلی‌ترین بخش استانبول همواره برقرار باشد. آمارها و اطلاعاتی که در مورد رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف استانبول وجود دارد، نشان می‌دهند که یکی از پرسود‌ترین محله‌های استانبول برای خرید مسکن، خصوصا در بخش اروپایی آن، همین منطقه بیلیک دوزو است. همچنین این منطقه برای اجازه خانه و زندگی بسیار مناسب است؛ چراکه انواع امکانات رفاهی و خدماتی در این منطقه وجود دارند.

آشنایی با محله های ایرانی نشین استانبول

سرمایه گذاری، یا سکونت در محله‌های ایرانی نشین استانبول؟

این مسئله که مناطق ایرانی نشین استانبول برای سکونت بهتر هستند یا برای سرمایه گذاری، پرسشی است با دو جواب مختلف! یعنی پاسخ به این پرسش بستگی به هدف شما خواهد داشت. اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که به کسب سود و افزایش سرمایه فکر می‌کنید، بهتر است در مناطق دیگری به غیر از محله های ایرانی نشین استانبول اقدام به خرید خانه کنید. اما اگر علاوه بر کسب سود، به این فکر می‌کنید که شاید روزی در آن خانه ساکن شوید، بهتر است محله های ایرانی نشین استانبول را برای خرید خانه انتخاب کنید. در این مقاله شما را با مهم‌ترین و بهترین محله‌های ایرانی نشین استانبول آشنا کردیم و به معرفی ویژگی‌ها و معایب هریک از آنها پرداختیم. امیدواریم با خواندن این مقاله، اطلاعات بیشتری را درباره افزایش سرمایه در ترکیه یا شرایط زندگی و مهاجرت به این کشور کسب کرده باشید.

سفر مستقیم از تهران به استانبول با خرید بلیط از پایانه‌ها

وب‌سایت پایانه ها یکی از معتبرترین سایت‌های خرید اینترنتی بلیط اتوبوس است که سرویس سفر مستقیم به استانبول را دارد. با مراجعه به این وب‌سایت و جست‌وجوی تاریخ مورد نظر می‌توانید بلیط تهران استانبول را تهیه کنید. خرید بلیط اتوبوس از پایانه ها با چند کلیک و به‌راحتی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید بصورت آنلاین از تمامی شرکت‌های معتبر اتوبوسرانی کشور، برای مقصد مورد نظر خود از جمله استانبول ترکیه بلیط بخرید. علاوه بر خرید بلیط اتوبوس در سایت پایانه ها شما می‌توانید اتوبوس و تاکسی سواری دربستی اجاره کنید. ارسال بار به صورت اینترنتی از دیگر خدمات پایانه هاست. چنانچه در هر یک از مراحل سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی ما تماس بگیرید.

نظر شما درباره محله‌ های ایرانی نشین استانبول چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر