;
coinex

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز [+ هزینه‌ها و مقاصد گردشگری]

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز به بررسی همه راه‌های سفر به شیراز به علاوه هزینه‌ها و مقاصد گردشگری این شهر زیبا و تاریخی می‌پردازد.

شیراز از دیرباز تا امروز از محبوب‌ترین و مهم‌ترین شهرهای ایران و زادگاه عرفا، دانشمندان و شعرای نامدار بوده است. این ویژگی‌های مهم، مسافران داخلی و توریست‌های خارجی زیادی را همواره به سمت شهر علم و ادب رهسپار کرده و شیراز همواره در تعطیلات یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران به شمار می‌آمده است.

سفر به شیراز باید با فکر و اندیشه و برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد؛ چراکه این شهر بزرگ در نیمه جنوبی کشور قرار گرفته و از بسیاری از کلان‌شهرهای پرجمعیت، فاصله چشمگیر دارد. در راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز قصد داریم تا آشنایی جامعی از شهر جذاب شیراز را به شما ارائه کنیم.

شرکت مسافربری ترابر بی تا با 1110 سرویس روزانه و 22200 مسافر روزانه، یکی از معتبرترین شرکت‌های اتوبوس‌رانی ایران است که مسافران خود را در امنیت کامل و با امکانات رفاهی مناسب به مقاصد مختلف از جمله شهر زیبای شیراز می‌رساند. ترابر بی تا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های مسافربری در ایران است و با سابقه‌ای طولانی، اطمینان خاطر را در ذهن مسافران ایجاد می‌کند.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

شیراز به لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب غربی ایران پهناور واقع شده است و اطراف آن را رشته‌ کوه‌های نسبتا بلندی احاطه کرده‌اند. این شهر از غرب به کوه دراک و از شمال به کوهستان بمو،‌ سبزپوشان،‌ چهل مقام و باباکوهی (از شاخه‌های رشته‌ کوه بزرگ زاگرس) محدود شده است.

مساحت شیراز چیزی برابر با 240 کیلومتر از خاک ایران است و جمعیت آن مطابق با سرشماری سال 1395 برابر با یک میلیون و هشتصد هزار نفر است. این شهر جذاب اما تاریخی به درازای فرهنگ و تمدن ایرانی دارد و همواره زادگاه بزرگان زیادی بوده است.

برای سفر به شیراز انتخاب وسیله نقلیه مناسب یکی از دغدغه‌های اساسی همه مسافران است. در راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز به بحث سفر زمینی به شیراز می‌پردازیم که یکی از رایج‌ترین، ایمن‌ترین و بهترین انواع سفر است. در سفر زمینی به شیراز شما می‌توانید وسایل نقلیه متنوعی را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنید. از خودوری شخصی و قطار گرفته تا اتوبوس! بله همچنان اتوبوس شاید بهترین گزینه باشد و علت آن را نیز در ادامه به بحث می‌گذاریم. در ادامه راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز با ما همراه باشد.

جذابیت‌های سفر زمینی با اتوبوس به شیراز

همانطور که احتمالا می‌دانید برای دسترسی به شهر جذاب شیراز، روش‌های گوناگونی در دسترس دارید. یکی از بهترین روش‌ها سفر زمینی به شیراز است که در این مورد می‌توانید با استفاده از خودرو شخصی،‌ اتوبوس و یا حتی قطار سفر زمینی به شیراز را تجربه کنید.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

سفر زمینی به شیراز در صورتی که مبدا تهران باشد، با عبور از شهرهای قم، کاشان،‌ اصفهان، شهرضا،‌ آباده، شهر تاریخی ایزدخواست و شهر مرودشت صورت می‌گیرد. این مسیر خود مسیری بسیار جذاب است و در صورتی که شانس بیاورید در توقف‌های بین راهی و حتی در گذرهای سریع از این شهرهای زیبا، شانس تماشای دیدنی‌های جذابی را خواهید داشت.

در مورد تهران، سفر زمینی به شیراز با اتوبوس همه روزه با سرویس‌های زیادی از همه پایانه‌های فعال و مهم یعنی جنوب،‌ غرب (آزادی) و شرق (بیهقی) صورت می‌گیرد. راه دیگری برای این روش از سفر استفاده از قطار است.

به مانند اتوبوس همه روزه مسیر تهران شیراز قطار هم دارد و شما با تهیه بلیط می‌توانید با قطار به مقصد شیراز حرکت کنید. البته این مورد مانند سفر با اتوبوس خیلی شامل مسیرهای زیبا نمی‌شود.

سفر هوایی نیز گرچه یک راه آسان و سریع برای سفر به شیراز است،‌ اما تقریبا هیچ‌ جذابیت خاصی از احساس یک سفر کامل یا دیدنی‌های مسیر را در بر ندارد. با این وجود باید بدانید که سفر هوایی به شیراز از مبدا تهران همه روزه از فرودگاه مهرآباد انجام می‌پذیرد. فرودگاه‌های دیگر شهرهای بزرگ مانند مشهد، بندرعباس، تبریز و اصفهان نیز پروازهایی به مقصد شیراز در برنامه خود دارند. در ادامه راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز قصد داریم جزئیات دقیق‌تری از مدت زمان روش‌های مختلف سفر به شیراز به شما ارائه کنیم:

  1. فاصله و مدت زمان سفر زمینی از تهران: به لحاظ مسافت،‌ فاصله بین دو شهر از این راه چیزی معادل 930 کیلومتر است. البته مدت زمان سفر به شیراز با اتوبوس با خودروی شخصی متفاوت است. با خودروی شخصی در زمانی حدود 10 ساعت می‌توانید به شیراز برسید. مدت زمان سفر به شیراز با اتوبوس هم تا 12 ساعت هم طول می‌کشد.
  2. فاصله و مدت زمان سفر با قطار از تهران: فاصله ریلی دو شهر چیزی معادل 924 کیلومتر است و این مسافت معمولا با قطار در 15 ساعت طی می‌شود.
  3. فاصله و مدت زمان سفر با هواپیما از تهران: مدت زمان سفر به شیراز با هواپیما چیزی برابر با یک ساعت و نیم است.

همانطور که در جزئیات بالا مشاهده کردید،‌ به جز سفر هوایی، سریع‌ترین راه سفر به شیراز سفر زمینی با خودرو یا اتوبوس است؛ چراکه قطار اختلافی 3 تا 5 ساعته با دیگر وسایل نقلیه زمینی دارد. به علاوه اگر جذابیت‌های سفر برای‌تان حائز اهمیت باشد و نخواهید با خستگی ساعت‌ها رانندگی به شیراز برسید،‌ بهتر است اتوبوس را برگزینید. مدت زمان سفر به شیراز با اتوبوس نیز رقم به نسبت متعادلی است.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

هزینه های سفر به شیراز چقدر است؟

به همان ترتیبی که در بخش قبل مدت زمان سفر به شیراز با اتوبوس ، قطار و هواپیما را بررسی کردیم، در این بخش هزینه‌های سفر به شیراز را با هواپیما، قطار و اتوبوس بررسی می‌کنیم.

  • هزینه سفر با هواپیما از تهران تا شیراز از حدود 647 هزار تومان تا 1 میلیون و 400 هزار تومان متغیر است.
  • هزینه سفر با قطار از تهران تا شیراز از حدود 237 هزار تومان تا 300 هزار تومان متغیر است.
  • هزینه سفر با اتوبوس از تهران تا شیراز از حدود 160 هزار تومان تا 200 هزار تومان متغیر است.

همانطور که می‌بینید سفر با اتوبوس بار دیگر مزایای خود را نشان داده است. قیمت نسبتا پایین‌تر، آسودگی و راحتی بیشتر و جذابیت‌های مسیر همه و همه سبب شده تا ما در این نوشتار راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز را بررسی کنیم،‌ چراکه به نظر این بهترین روش است.

چرا سفر با اتوبوس؟

در ادامه راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز قصد داریم جزئیات دقیق‌تری از این روش سفر به این شهر پرجاذبه را بررسی کنیم. همانطور که گفتیم هزینه و مدت زمان سفر به شیراز با اتوبوس تا حد زیادی به صرفه‌تر و بهتر است. شلوغی شهر شیراز و رفت و آمد مداوم توریست‌های داخلی و خارجی به این شهر نیز سبب شده تا مسئولین شهر شیراز 5 پایانه مسافری برون شهری برای شیراز در نظر بگیرند و این خود حکایت از استقبال از سفر با اتوبوس به شیراز دارد. این 5 پایانه عبارتند از:

  1. پایانه شهید کاراندیش – آدرس: شیراز، بلوار سلمان فارسی، نبش ساحلی شرقی
  2. پایانه شهید مدرس (کاوه) – آدرس: شیراز، ‌بلوار شهید مدرس
  3. پایانه امیرکبیر – آدرس: شیراز، محوطه شهرداری منطقه چهار، ابتدای بلوار امیرکبیر
  4. پایانه شهید طباطبایی – آدرس: شیراز، روبروی ساختمان ایستگاه راه‌آهن شیراز، نزدیک پلیس راه جاده اردکان – شیراز
  5. پایانه علی ابن حمزه – آدرس:‌ شیراز، بلوار سلمان فارسی، خیابان ساحلی شرقی، روبه‌روی پایانه شهید کاراندیش

در ادامه راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز قصد داریم ضمن بررسی وضعیت کلی شهر شیراز، به برخی مقاصد مهم گردشگری، اقامتی و تفریحی بپردازیم و برخی غذاهای شیرازی را به شما معرفی کنیم. با ما باشید.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

آب و هوای شهر شیراز

بخش مهمی از راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز به شرایط شهر شیراز مربوط است. موقعیت جغرافیایی خاص شیراز سبب شده تا این شهر جذاب به شهر چهار فصل ایران معروف شود. این منطقه گرچه نسبتا خشک با بارندگی کم است اما آب و هوای فوق‌العاده‌ای به خصوص در فصل بهار دارد و در این بازه زمانی شیراز یکی از بهترین مقاصد گردشگری است.

تابستان شیراز البته به جذابیت بهار نیست و علت آن هم همان خشکی و کم بارشی فوق‌الذکر است که می‌تواند برای برخی افراد آزاردهنده و زننده باشد. اما در پاییز بار دیگر هوایی خنک و دلپذیر بر این شهر زیبا حاکم است. اما اگر علاقه‌مند به سرمای سوزناک کوهستانی هستید، پیشنهاد سفر به شیراز در زمستان نیز خیلی عجیب نخواهد بود.

در مجموع اما برای سفر به شهر بهارنارنج‌ها، فصل بهار و ماه اردیبهشت ماه بهترین بازه زمانی است. زمانی که دقیقا هم هوا خنک و دلپذیر است،‌ هم طبیعت جانی تازه یافته و هر کوچه و خیابان شیراز سراسر با عطر جذاب شکوفه‌های بهارنارنج، گل رز، نرگس و بابونه عطر افشانی شده است. از طرفی در اردیبهشت از شلوغی کلافه‌کننده ایام نوروز و یا گرمای خسته‌کننده تیر و مرداد هم خبری نیست. در زمستان اما با کاهش مسافران، قیمت و هزینه‌ها به نسبت معقول‌تر و به صرفه‌تر است. در ادامه راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز با ما باشید.

دیدنی‌ها و مقاصد گردشگری شیراز

در ادامه راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز قصد داریم به مقاصد گردشگری این شهر بپردازیم. هیچ فهرست کاملی از مناطق دیدنی و مقاصد گردشگری شیراز نمی‌تواند مدعای کامل بودن بکند. هرچه از این شهر زیبا و تاریخی ببینید بازهم باید مطمئن باشید که جایی،‌ بنایی یا منظره‌ای در کوچه و خیابانی از دیدتان مخفی مانده است. اما به طور گزینشی قصد داریم در ادامه راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز شماری از شهره‌ترین و مهم‌ترین مقاصد گردشگری شیراز را مرور کنیم. بی‌تردید هر مسافر شیراز بایستی این موارد را در نظر داشته باشد.

پاسارگاد

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

پارسه یا پاسارگاد در 136 کیلومتری محور شیراز – اصفهان قرار گرفته است. در شهری که درازایی به قدمت تاریخ تمدن ایرانی دارد،‌ آثاری چون پارسه و تخت جمشید نمادهایی از قدیمی‌ترین دوران استقرار جریان تمدن در ایران هستند. نمادهایی که در مورد شیراز تا عصر اسلامی و پس از اسلام و حتی امروز ادامه پیدا کرده است. پارسه یکی از مشهورترین و مهم‌ترین آثار تاریخی ایران باستان است که آرامگاه یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ بشر یعنی کوروش بزرگ، بنیان‌گذار سلسله هخامنشی را در خود دارد.

تخت جمشید

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

وقتی بحث از پارسه،‌ کوروش و تاریخ ایران باستان باشد بعید است کسی بیخیال تخت جمشید شود! مجموعه تاریخی مهمی که طرفداران پرشماری در سراسر دنیا دارد. بزرگ‌ترین بنای باستانی ایران که نشان از قدمت تاریخ و تمدن در خطه باستانی فارس دارد در 60 کیلومتری شیراز واقع شده است.

تخت جمشید در زمان خود، آمیخته‌ای از هنر و توانایی همه مردمان تحت امر هخامنشیان بود و بی‌اغراق شاید باشکوه‌ترین بنای دوران خود محسوب می‌شد. آنچه امروز از این بنای باستانی باقی مانده تنها سایه‌ای از شکوه پیشین این مقر حکومتی هخامنشی است.

حافظیه

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

به تدریج باید از دوران باستان گذر کرد و پا درون شهر شیراز گذاشت. کمتر ایرانی است که حافظ را نشناسد،‌ شاعر محبوب یوهان ولفگانگ گوته، بزرگترین شاعر آلمانی‌زبان تقریبا شهرتی جهانگیر دارد و خیل عظیمی از توریست‌های خارجی برای تماشای آرامگاه زیبای او به ایران سفر می‌کنند.

طرح حافظیه را آندره گدار، باستان‌شناس نامی و ایران‌دوست فرانسوی ارائه کرد. طرحی که به دستور رضاشاه و علی اصغر حکمت تهیه و در همان دوران پهلوی اول اجرا شد تا یکی از زیباترین آرامگاه‌های جهان ساخته شود.

سعدیه

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

معمولا کسی که سری در شعر و شاعری داشته باشد نمی‌تواند میان سعدی و حافظ یکی را بر دیگری ارجح بداند. با وجود غزلیات تکان‌دهنده و متحول‌کننده حافظ و شهرت نسبتا جهانگیرتر او، نباید از سعدی،‌ غزلیات عاشقانه، مثنوی‌های پندآموز و سجع‌های دلپذیر گلستانش غافل شد. تاثیری که سعدی بر ادب فارسی داشته بعضا با تاثیر فردوسی بزرگ مقایسه می‌شود.

این تاثیر مهم سبب شده تا سعدی نیز طرفداران خاص خود را داشته باشد و سعدیه را به پایگاهی برای تجمع دوستداران این شاعر بزرگ تبدیل کند. قدرت کلام سعدی سبب شده تا او نیز به مرور به شهرتی جهانی دست یابد و گردشگران خارجی از مسافت‌های دوری برای زیارت مقبره او به ایران بیایند. سعدیه را محسن فروغی معمار سرشناس ایرانی طراحی کرده است.

بنای اثر به دوران پهلوی اول باز می‌گردد، جایی که بار دیگر با نام بزرگمرد تاریخ ایران علی اصغر حکمت مواجه می‌شویم. او که در سال 1327 رئیس انجمن آثار ملی کشور و دبیر کل یونسکو در ایران بود با همکاری علی سامی، ایده احیای سعدیه را مطرح کرد.

بنای سعدیه که کار طراحی، اجرا و ساخت آن به طور کلی با نیروهای ایرانی صورت گرفت با اقتباس از کاخ چهلستون و تلفیقی از معماری قدیم و جدید ایرانی به سرانجام رسید.

باغ ارم

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

باغ ارم از جمله‌ باغ‌های ایرانی است که به علت طراحی منحصر به فردش در سال 1390 همراه با 8 باغ ایرانی دیگر در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفت. در این باغ تاریخی چند بنا و باغ گیاهشناسی قرار گرفته است.

اطلاع تاریخی دقیقی از زمان ساخت باغ ارم در دست نیست ولی با تکیه بر اطلاعاتی از برخی سفرنامه‌های قرون دهم و یازدهم هجری قمری باید گفت این باغ در عصر سلجوقیان وجود داشته است. از ویژگی‌های مهم باغ ارم که منجر به شهرت جهانگیر آن شده است تنوع گیاهی چشمگیر این باغ است.

حمام وکیل

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

در دوره زندیه آثار بسیار مهمی با کاربری عمومی در شهر شیراز باکیفیت ساخت بالا و زیبایی چشمگیر ساخته شد. از جمله این آثار باید به حمام وکیل اشاره کرد. در ساخت این حمام از پیشرفته‌ترین اصول معماری زمانه استفاده شده است. گرم‌خانه با سنگفرش پوشیده شده و در زیر سنگفرش دالان‌هایی باریک برای جریان یافتن هوای گرم و بخار و تعبیه شده است تا کف حمام گرم شود.

مسجد وکیل

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

مسجد وکیل از دیگر مجموعه بناهای عام‌المنفعه مربوط به دوران کریم‌ خان زند است که معماری بسیار زیبایی دارد. این مسجد از دو ایوان و دو شبستان شرقی و غربی بهره‌مند است. در شبستان جنوبی 48 ستون سنگی مارپیج و بسیار زیبا ساخته شده است که جذابیت بصری زیادی ایجاد کرده است.

ارگ کریمخانی

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

ارگ کریمخانی متعلق به دوران زندیه یکی از بزرگترین بناهای آجری شهر شیراز است که دیواره بیرونی آن ارتفاعی بیش از 12 متر دارد. این ارگ یک جاذبه عجیب دارد که نزد اهالی به برج کج معروف شده است. برج کج یکی از برج‌های این ارگ است که 30 درجه کج شده و به این علت میان مردم مشهور است.

نارنجستان قوام

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

خانه یا آنطور که بیشتر معروف است نارنجستان قوام یکی دیگر از پرشمار باغ‌های زیبای ایرانی است. انتخاب نام نارنجستان بی‌ارتباط با فضای سبز مجموعه نیست؛ چراکه بخش عمده حیاط بزرگ این باغ پوشیده از درخت‌های نارنج است.

این خانه از املاک خاندان قوام و حاج ابراهیم کلانتر در دوران قاجار بوده است که از ثروتمندان و متنفذان عصر خود بودند. از این خاندان مشهور عمارت‌ها و باغ‌های فراوانی برجای مانده است اما شاید نارنجستان مذکور معروف‌ترین مورد باشد.

ایوان عمارت اصلی این باغ با آینه‌کاری زیبا،‌ معرق‌کاری، گچ‌بری و کاشی‌کاری جذابیت بالایی دارد. به علاوه هم اکنون در طبقه پایین این عمارت یعنی در بخش سرداب،‌ موزه‌ای از آثار پروفسور آرتور پوپ، ایران‌شناس و ایران‌دوست سرشناس دایر شده است.

مسجد نصیرالملوک

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

شاید هیچ یک از آثار تاریخی شیراز که بعضا به لحاظ هنری و تاریخی اهمیتی بیشتر دارند، به شهرت جهانی مسجد زیبای نصیرالملوک نرسیده باشند! مسجد نصیرالملوک در نزدیکی شاهچراغ قرار داد. این مسجد از نظر هنری با کاشی‌کاری و مقرنس‌های چشم‌نوازش از مهم‌ترین آثار ایران است.

استفاده از شیشه‌های رنگی در این مسجد سبب شده تا گردشگران خارجی به این مسجد زیبا لقب مسجد صورتی بدهند. زمانی که نور خورشید به شیشه‌های رنگی این مسجد می‌تابد،‌ شبستان مسجد فضایی روحانی، رنگارنگ و رویایی به خود می‌گیرد که هر بیینده‌ای را مسحور می‌کند. تاریخ ساخت این مسجد زیبا به سال 1293 در دوران سلسله قاجار مربوط است و از یک منزل، تالار آینه،‌ مسجد، آب انبار و حمام تشکیل شده است.

عمارت شاپوری

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی شیراز مربوط به دوره اول پهلوی است! عمارتی متعلق به خاندان متمول شاپوری که به همین نام نیز معروف شده و در دوره پهلوی اول ساخته شده است. معماری بنا به حدی دلپذیر و جذاب است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

باغ ایلخانی

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

باغ ایلخانی همانطور که از نامش تقریبا مشخص است یکی از ابنیه تاریخی شیراز و متعلق به دوران ایلخانان مغول است. این باغ یادگاری از محمدقلی خان ایلخان قشقایی است. این باغ در محله سه باغ شیراز واقع شده و عمارتی در میان آن واقع شده که ایوانی زیبا با 2 ستون دارد.

باغ جهان نما

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

باغ‌های ایرانی و شیوه خاص طراحی‌شان و عناصر ویژه‌ آن‌ها سبب شده تا باغ ایرانی در شمار آثار ویژه ایران باشد و تعدادی از باغ‌های ایرانی در شمار ابنیه مهم تاریخی یونسکو درآید. باغ جهان‌نما به عنوان یکی از معروف‌ترین باغ‌های شیراز از جمله این باغ‌ها است و در اطراف آن عمارت‌های زیبایی ساخته شده است. ابن باغ در نزدیکی حافظیه واقع شده است و در شمار باصفاترین باغ‌های ایرانی است. اگر به این باغ سری زدید، عمارت 8 ضلعی مرکز باغ را فراموش نکنید!

شاهچراغ

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز

شاهچراغ از جمله اماکن تاریخی مذهبی شیراز است که ضمن حضور زائران بسیار، به علت زیبایی بصری و اهمیت تاریخی هنر به کار رفته در ساخت آرامگاه، مراجعان خارجی بسیاری نیز دارد. شاهچراغ درواقع آرامگاه احمد بن موسی کاظم، پسر ارشد امام هفتم و برادر امام رضا (ع) است.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

با استفاده از بازارگاه به عنوان معتبرترین و بزرگ‌ترین سامانه خرید آنلاین بلیط اتوبوس شما می‌توانید سفر جذابی به شیراز داشته باشید و جاذبه‌های گردشگری این شهر را ببینید. بازارگاه علاوه بر بلیط اتوبوس امکان اجاره تاکسی سواری و حتی اتوبوس به طور دربست را در اختیار کاربرانش قرار داده است. با استفاده از مورد آخر یعنی اجاره دربست اتوبوس شما می‌توانید مسافرت‌های دسته‌جمعی با اعضای خانواده یا دوستان صمیمی خود را تجربه کنید. خدمات ایده‌آل و متنوع، دسترسی ساده و پشتیبانی خوب از دیگر مزایای استفاده از خدمات بازارگاه است.

نظر شما در خصوص راهنمای کامل سفر با اتوبوس به شیراز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر