;
coinex

جاهای دیدنی تبریز کجاست؟ آشنایی با جاذبه های گردشگری تبریز

اگر قصد سفر به شهر زیبای تبریز را دارید، بد نیست قبل از هر چیز با جاهای دیدنی تبریز و جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا شوید. تبریز مکان های تاریخی و تفریحی زیادی دارد و سفر به این شهر، خوردن غذاها در رستوران‌ها و اقامت در بهترین هتل های تبریز می‌تواند لذت سفر به این شهر را بیشتر کند.

از این رو ما قصد داریم در ادامه مقاله، بهترین مکان های دیدنی تبریز در زمستان و بهترین رستوران های تبریز را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در طول سفر از آن‌ها بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید.

ترمینال تبریز یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ترمینال‌های مسافربری است که در غرب و شمال غرب کشور فعالیت دارد. این ترمینال میزبان حضور شرکت‌های مسافربری معتبر، همچون سیروسفر، رویال سفر و پیک صبا است که همگی از کادر مجرب و راننده‌هایی باتجربه بهره می‌برند. این ترمینال محیط امن و امکانات رفاهی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا سفری خوشایند را از همان لحظه‌های ابتدایی تجربه کنند.

بهترین جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تبریز کجاست؟

تبریز یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای ایران است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی را در دل خود جای داده است و هرساله افراد گردشگر زیادی به آن جا سفر می‌کنند. در واقع جاهای دیدنی تبریز آن قدر زیاد است که اکثر گردشگران هنگام سفر دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند کدام جاذبه‌ها را در اولویت برای بازدید قرار دهند. در ادامه شما را با بهترین جاهای دیدنی تبریز آشنا می‌کنیم.

  • موزه قاجار تبریز

اگر می‌خواهید در شهر تبریز از یک مکان فوق العاده جذاب دیدن نمایید، بهتر است حتما سری به موزه قاجار در خیابان ثقه الاسلام بزنید. این موزه قبلا محل زندگی امیر نظام گروسی، یکی از رجال سیاسی دوره ناصرالدین شاه بوده است و زیبایی بی‌نظیری دارد. هر ساله افراد زیادی در کنار جاهای دیدنی تبریز از این موزه زیبا هم بازدید می‌کنند و از تماشای بخش‌های مختلف آن لذت می‌برند. گل‌های رنگارنگ زیبا، حیاط موزه قاجار را به یک باغ جذاب تبدیل کرده‌اند که قطعا با تماشای آن، حیرت‌زده خواهید شد.

موزه قاجار تبریز - جاهای دیدنی تبریز کجاست؟
موزه قاجار تبریز

به ساختمان موزه که وارد شوید، با بخش‌های مختلفی همچون بخش سکه و پول، بخش کاشی‌های رنگی، بخش ظرف و ظروف، بخش تفنگ و اسلحه و… رو به رو خواهید شد. در هر یک از این بخش‌ها یا تالارها می‌توانید وسایل با ارزش زیادی را مشاهده کنید که اکثر آن‌ها مربوط به دوره قاجار هستند و ارزش بسیار زیادی دارند.

  • خانه قدکی تبریز

خانه قدکی یکی از زیباترین و قدیمی ترین مکان‌های گردشگری در شهر تبریز است که می‌توانید به راحتی از آن بازدید نمایید. در حال حاضر این خانه تاریخی جزو مجموعه دانشگاه هنر اسلامی است و از آن به عنوان یک مکان آموزشی استفاده می‌کنند. این بنای با ارزش در اواسط دوره قاجاریه احداث شده است و شامل قسمت‌های مختلفی همچون حیاط، باغچه، اندرونی و بیرونی، اتاق‌های مختلف و… است. بنابراین اگر به تاریخ این شهر علاقه دارید و به دنبال جاهای دیدنی تبریز در زمستان هستید، این خانه می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما فراهم کند.

  • بازار بزرگ تبریز

به طور معمول برخی از افراد دوست دارند در طول سفر خود به شهرهای مختلف، از بازارهای تاریخی و مهم نیز دیدن نمایند و سوغاتی‌های مختلفی را بخرند. از این رو اگر شما هم به بازارگردی علاقمند هستید، بهتر است از بازار بزرگ تبریز هم بازدید به عمل آورید.

این بازار حدود 1 کیلومتر مربع وسعت دارد و به صورت سرپوشیده است. در واقع بازار بزرگ جزو مهم ترین جاهای دیدنی تبریز به شمار می‌رود که در میراث تاریخی و یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این بازار معروف در سال 1193 هجری قمری بر اثر وقوع زلزله به طور کامل از بین رفت؛ اما بعد از مدتی توسط نجف قلی خان دنبلی که حاکم وقت تبریز بود، بازسازی شد.

در بازار بزرگ تبریز می‌توانید از کاروان‌های تاریخی، مدرسه‌های قدیمی و مسجدهای زیبای زیادی نیز بازدید به عمل آورید. این بناها با استفاده از آجرها و کاشی‌های رنگی تزئین شده‌اند و جذابیت فوق العاده‌ای دارند.

خانه مشروطه - مکان های دیدنی تبریز
خانه مشروطه
  • خانه مشروطه

خانه مشروطه نیز یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین خانه‌های شهر تبریز است که در رو به روی مسجد جامع جای گرفته است. در دوره مشروطه اشخاص مشهوری همچون باقر خان، حاجی میرزا آقافرشی، ستارخان و ثقه‌ الاسلام در این خانه دور هم جمع می‌شدند و اسناد مربوطه دوره مشروطه را در آن جا نگهداری می‌کردند.

معماری خانه مشروطه بسیار زیبا است و قطعا با رفتن به آن جا شگفت‌زده خواهید شد. قسمت‌های مختلف این خانه تاریخی با استفاده از گچبری و آیینه کاری تزیین شده است و همین امر زیبایی بنا را چندین برابر کرده است.

  • حمام نوبر

حمام نوبر جزو یکی از مکان های دیدنی تبریز در زمستان به حساب می‌رود که می‌توانید به راحتی در این فصل نیز به دیدن آن بروید. این حمام در نزدیکی خیابان امام خمینی واقع شده است و نزدیک به 140 سال قدمت دارد. مساحت حمام نوبر حدود 700 مترمربع است و توسط معماری حرفه‌ای به نام بالاکاظم ساخته شده است.

  • برج خلعت پوشان

برج خلعت‌ پوشان تبریز در گذشته محلی برای برگذاری مراسم خلعت پوشی بوده است اما در حال حاضر در اختیار دانشکده کشاورزی قرار گرفته است و در اطراف آن تحقیقات علمی را انجام می‌دهند. این برج محبوب را می‌توانید در محله کرکج به راحتی پیدا کنید و به دیدن آن بروید. برج خلعت پوشان در دوره صفویه ساخته شده است و قدمتی بسیار طولانی دارد.

کلیسای شوغاگات مقدس - مکان های دیدنی تبریز در زمستان
کلیسای شوغاگات مقدس
  • کلیسای شوغاگات مقدس

در آخر خیابان شهناز تبریز می‌توانید کلیسای شوغا گات مقدس را به راحتی پیدا کنید و از آن بازدید نمایید. این کلیسای زیبا دارای قسمت‌های مختلفی است و هر یک از این قسمت‌ها، ویژگی‌های خاصی دارند. در نزدیکی این مکان گردشگری فوق العاده جذاب می‌توانید از بهترین رستوران های تبریز نیز دیدن نمایید و در آن جا لذیذترین غذاها را نوش جان کنید.

  • ارگ علیشاه

ارگ علیشاه جزو جاذبه‌های تاریخی مهم شهر تبریز است که توسط تاج الدین علی شاه جیلان تبریزی در سال 724 هجری قمری ساخته شده است. این اثر قدیمی جذاب در مرکز شهر تبریز بین خیابان فردوسی و امام خمینی، جای گرفته است و امروزه از فضای اطراف آن برای برگزاری نماز جمعه استفاده می‌کنند.

  • پارک جنگلی یادگار امام

پارک جنگلی یادگار امام، یکی دیگر از جاذبه‌های تبریز است که در جنب باشگاه یادگار امام جای گرفته و روزانه افراد زیادی برای تفریح به آن جا می‌روند. این پارک جنگلی زیبا، به تازگی به بهره برداری رسیده است و فضایی مناسب برای گشت و گذار و تفریح افراد فراهم کرده است.

جزیره کبودان - جاهای دیدنی تبریز کجاست
جزیره کبودان
  • جزیره کبودان

جزیره کبودان بزرگ ترین و زیباترین جزیره دریاچه ارومیه است که دارای یک قنات و چشمه بی‌نظیر است. در این جزیره زیبا پوشش گیاهی متنوعی وجود دارد اما تعداد درختان شیر خشت، سرو کوهی، علف‌های کوتاه، بادام وحشی، پسته وحشی و گوجه فرنگی در آن جا نسبت به گیاهان دیگر، بیشتر است. این جزیره رویایی در شرق ارومیه جای گرفته است و حدود 3175 هکتار وسعت دارد. ساحل جزیره کبودان از سنگ و ماسه پوشیده شده است و یک فضای مناسب نیز برای انجام ورزش‌های آبی و شنا در آن جا وجود دارد که می‌توانید با دوستان و خانواده به آن جا بروید و لذت ببرید.

  • دره سعید آباد

یکی دیگر از جاهای دیدنی تبریز که محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد، دره سعید آباد است. این دره تماشایی در 2 کیلومتری جاده ترانزیتی تهران- تبریز جای گرفته است و پوشش گیاهی انبوهی دارد. در دره سعید آباد، رودخانه‌های زیبای زیادی وجود دارد و از جمله مهم ترین این رودخانه‌ها می‌توان رودخانه سیدآوا چای را نام برد.

  • خانه لاله‌ای

یکی دیگر از مکان های دیدنی تبریز در زمستان که طرفداران زیادی هم دارد، خانه لاله‌ای است. این خانه تاریخی‌ در دوره پهلوی اول ساخته شده و در خیابان ارتش جنوبی جای گرفته است. در این خانه دفتر پژوهش‌های تاریخی مرحوم یحیی ذکاء افتتاح شده است و شما می‌توانید در آن جا از آثار فرهنگی مربوط به تاریخ و ایرانشناسی وی، بازدید نمایید.

بهترین رستوران های تبریز

مشهورترین و بهترین رستوران های تبریز

در شهر تبریز علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری مشهور زیادی نیز وجود دارد که غذاهای خوش طعم و لذیذی در آن‌ها طبخ می‌شود و گردشگران می‌توانند با رفتن به آن جا انواع غذاهای سنتی، بین المللی و ایرانی را نوش جان کنند. بنابر این ما در ادامه مطلب سعی کردیم چند مورد از بهترین رستوران‌های شهر تبریز که غذاهای باکیفیت و خوشمزه‌ای دارند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید و از تجربه طعم‌های متفاوت و تازه نیز لذت ببرید.

  • رستوران حاج علی

یکی از بهترین رستوران های تبریز که سابقه‌ای نزدیک به 100 سال دارد، رستوران حاج علی است. این رستوران در بازار قدیمی تبریز جای گرفته است و شما می‌توانید پس از گشت و گذار و بازارگردی، به آن جا بروید و هر نوع غذایی که خواستید را نوش جان کنید.

غذاهای رستوران حاج علی بسیار باکیفیت، خوشمزه و لذیذ هستند و مطمئنا با یک بار رفتن به آن جا، مشتری ثابت خواهید شد. از جمله غذاهای محبوب در این رستوران که طرفداران زیادی دارد، می‌توان کباب مخصوص را نام برد. این رستوران در کنار هر نوع غذا، یک نوشیدنی و سوپ رایگان نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. بهتر است بدانید رستوران حاج علی تنها در وعده ناهار از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و برای سفارش غذا باید قبل از ساعت 14:30 دقیقه به آن جا بروید.

بهترین رستوران های تبریز

  • رستوران ایپک یولی

پس از گشت و گذار یا بازدید از جاهای دیدنی تبریز بهتر است حتما یک سر به رستوران ایپک یولی بزنید و در آن جا انوع کباب ترکی یا ایرانی برای خود سفارش دهید. رستوران ایپک یولی 2 شعبه در تبریز دارد و سعی می‌کند خوشمزه ترین و باکیفیت ترین غذاها را به مشتریان خود ارائه دهد.

فضای این رستوران بسیار مدرن و تمیز است و پرسنل نیز تمام نکات بهداشتی را برای آماده کردن غذا و ارائه آن به مشتریان، در نظر می‌گیرند. بنابر این می‌توانید بدون نگران بودن بابت آلودگی فضا یا غذاها، در این رستوران غذای مورد نظرتان را سفارش دهید و با خیال راحت نوش جان کنید.

  • رستوران برکه

رستوران برکه تبریز در سردرود قرار گرفته است و فضایی بسیار دنج و آرام دارد. این رستوران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، غذاهای خوش طعمی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و این غذاها شامل ساندویچ همبرگر، انواع پیتزا، چلو شیشلیک، کوفته تبریزی، چلو ماهیچه، آبگوشت ماهیچه، فیله کباب با چلو، چلو جوجه کباب مخصوص،  چلو کباب بختیاری، چلو جوجه با استخوان و… می‌شوند.

در مرکز این رستوران جذاب، یک برکه بسیار جالب وجود دارد که اطراف آن درختچه‌های و گیاهان تزیینی زیادی وجود دارد. علاوه‌بر غذا می‌توانید در این رستوران محبوب انواع قهوه و چای را هم برای خود سفارش دهید.

بهترین رستوران های تبریز

  • رستوران وحید

یکی دیگر از بهترین رستوران های تبریز که حدود 10 سال سابقه دارد، رستوران وحید است. تنوع غذاهای این رستوران بسیار بالا است و شما می‌توانید در آن جا انواع غذاهای ترکی، ایرانی، فست فود، سالا و نوشیدنی را برای خود یا خانواده‌تان سفارش دهید. طراحی فضای رستوران وحید بسیار شیک است و تمام امکانات موجود در ان جا نیز تمیز هستند.

  • رستوران گازماخ

اگر می‌خواهید در یک رستوران خاص و متفاوت غذاهای خوشمزه‌ای را میل کنید، بهتر است به رستوران گازماخ در نبش 10 متری مقدم بروید. این رستوران تمام غذاها را به همراه ته دیگ با تزئینی بسیار خاص در ظروف چینی به مشتریان ارائه می‌دهد. فضای رستوران نیز بسیار آرام، پاکیزه و دنج است.

منوی رستوران گازماخ شامل چلو جوجه، چلو کباب کوبیده، کباب تابه‌ای با ته دیگ، ته چین مرغ، باقالی پلو ماهیچه با گازماخ، فسنجان مرغ با ته دیگ، چلو ماهی قزل آلا، چلو ماهیچه با گازماخ، خورشت قرمه سبزی با ته دیگ، خورشت قیمه بادمجان، خورشت هویج، باقالی پلو با ماهیچه و ته دیگ، چلو کباب بختیاری مخصوص، کشک بادمجان، چلو برگ، کوفته تبریزی، چلو شیشلیک، چلو سلطانی و… می‌شود.

بهترین رستوران های تبریز

بهترین هتل های شهر تبریز برای اقامت

اگر به شهر زیبای تبریز سفر کردید و قصد داشتید چند روزی را در آن جا بمانید، بهتر است بهترین هتل های تبریز که همان هتل‌های 5 ستاره هستند را انتخاب کنید. به طور معمول در این شهر قدیمی هتل‌های زیادی وجود دارد اما هتل کندوان تبریز، هتل لاله پارک تبریز، هتل پارس ائل گلی و هتل شهریار جزو بی‌نظیرترین و مناسب ترین هتل‌های این شهر هستند که خدمات عالی را به مسافران ارائه می‌دهند.

از این رو بهتر است به جای هتل‌های نامناسب، این هتل های تبریز را برای اقامت و استراحت انتخاب کنید و یک تجربه فوق العاده عالی به دست آورید.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

بازارگاه به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اصلی وب‌سایت پایانه‌ها برای خرید و فروش معتبر بلیط در ایران فعالیت می‌کند. پایانه‌ها در جشنواره وب و موبایل ایران در سال 96 به عنوان بهترین سایت از نگاه مردم انتخاب شده و در سال 99 نیز کاندید دریافت جایزه بهترین وب‌سایت ایران شده است. پایانه‌ها و بازارگاه امسال هم در جشنواره حضور دارند و شما نیز می‌توانید در رای‌گیری مردمی شرکت کنید. برای رای و اشتراک‌گذاری نظرات خود درباره بازارگاه می‌توانید به سایت جشنواره وب و موبایل ایران مراجعه کنید.

سخن پایانی

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، جاهای دیدنی تبریز بسیار زیاد است و ما سعی کردیم چند نمونه از بی‌نظیرترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. بنابراین بهتر است پیش از سفر به تبریز حتما با بهترین جاذبه‌های تفریحی، مناسب ترین هتل‌ها و محبوب ترین رستوران‌ها آشنا شوید تا در آن جا دچار سردرگمی و مشکل نشوید و سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

نظر شما در خصوص جاهای دیدنی تبریز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر