;
coinex

تفاوت بین دوربین های 850D و m50 mark ii

دوربین کانن 850D و دوربین m50 mark ii هر یک برای شرایط خاص استفاده می‌شوند و به همین خاطر دانستن تفاوت بین دوربین های 850D و m50 mark ii حائز اهمیت است.

اگر به فکر خرید یک دوربین خوب هستید، پیشنهاد ما این است که دوربین کانن 850D و دوربین m50 mark ii را شناسایی کنید. در واقع وقتی نقاط قوت و ضعف هر یک از دوربین های نامبرده را بدانید، انتخاب برای شما آسانتر می شود. البته که دوربین کانن 850D و دوربین m50 mark ii هر یک برای شرایط خاص و محیط مناسبی استفاده می شوند.

تفاوت بین دوربین های 850D و m50 mark ii

معرفی دوربین کانن 850D

در ابتدا دوربین کانن 850D را بررسی می کنیم تا مشخصات کامل آن برای شما ارزیابی شود. دوربین کانن 850D یک دوربین 24 مگاپیکسلی است. این دوربین با لنزهای دارای مات EF و EF- S سازگاری خوبی دارد و همینطور موضوع سبب محبوبیت آن شه است. تکنولوژی ویزور اپتیکال به کار رفته برای این دوربین سبب شده تا با صفحه ال سی دی لمسی سازگار باشد.

در واقع قدرت پخش تصویر در این دوربین بی نظیر است و همینطور می تواند برای فیلمبرداری لایو نیز مناسب باشد. این دوربین دارای امکانات ویژه ای است.

حساسیت ایزو برای دوربین کانن 850D بین 100 الی 25600 در نظر گرفته شده است اما عکاسان معتقد هستند که تا 51200 نیز قابلیت گسترش دارد.

موضوع مهم دیگر در خصوص سرعت عکاسی متوالی برای دوربین کانن 850D است که به صورت 7 فریم بر ثانیه ارزیابی شده است. این مقدار فریم در حالت نمای زنده در نظر گرفته می شود. این دوربین دارای سیستم اتوفوکوس 45 نقطه ای به شکل تمام کراس است و قابلیت تشخیص فاز نیز برای آن وجود دارد.

تفاوت بین دوربین های 850D و m50 mark ii

دوربین دارای ویزو پنتامیرور بوده و سطح پوشش آن 95 درصدی اعلام شده است. این دوربین دارای صفحه ال سی دی لمسی چرخان است که به نوبه خود یک ویژگی خارق العاده محسوب می شود.

وضعیت فیلمبرداری برای دوربین کانن 850D به شکل 4K/24p اعلام شده است. این دوربین فیلمبرداری فول اچ دی نیز دارد و البته که از تمام سطوح سنسور برای آن استفاده شده است. طول عمر باتری برای 800 شات از ویزور و 310 شات از صفحه لایو ویو استفاده می کند.

ویژگی های جدید دوربین کانن 850D

اگر به ظاهر بدنه دوربین کانن 850D نگاه کنید بسیار مشابه با مدل های قبلی است. در طراحی جدید دوربین کانن 850D از وای فای و بلوتوث استفاده شده است اما قابلیت اتصال از طریق ان اف سی را ندارد. اتصال بلوتوث پایدار در این دوربین به شکل پرسرعت اجرا می شود. فلاش این دوربین به شکل دستی باز می شود. فلش به سمت بالا حرکت می کند.

در مورد بخش های داخلی دوربین باید گفت که رزولوشن سنسور و دامنه حساسیت تغییر خاصی نداشته است. سیستم نورسنجی 384 ناحیه ای به جای مدل 315 ناحیه ای اجرا شده است. این دوربین می تواند قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را فراهم سازد.

از سوی دیگر ضریب کراپ برای این دوربین نسبتاً سنگین است و اتوفوکس نیز در راستای تشخیص کنتراست اجرا شده است. فریم ریت دوربین 24 فریم بر ثانیه اجرا شده است. در این دوربین از یک سری الکتوریتم های اتوفوکس نیز کمک گرفته شده است.

بدنه و کلید کنترل از بخش های مهم دوربین کانن 850D محسوب می شود. چنس بدنه این دوربین پلاستیکی است و به طور کلی از درون الت کاملاً محکمی دارد. این دوربین سبک بوده و حجم کمی را فراهم می سازد.

طول عمر باتری کانن برای این دوربین 500 شات در هر مرتبه ارزیابی شده است. یعنی شما نیاز به تعویض باتری نخواهید داشت. تعویض باتری در یک جلسه عکاسی صورت می گیرد. در صورت استفاده مداوم از صفحه ال سی دی شاید نیاز باشد که باتری تعویض شود.

معرفی دوربین کانن m50 mark ii

حال که در مورد دوربین کانن 850D صحبت کردیم نوبت به بررسی دوربین m50 mark ii می رسد تا تفاوت این دو گزینه مشخص شود.

دوربین m50 mark ii از دسته دوربین هایی است که برای بلاگرا استفاده می شود و کسانی که علاقه به تولید محتوا دارند بهترین گزینه خواهد بود. یکی از ویژگی های جالب دوربین m50 mark ii این است که در سیستم فوکوس آن شرایط خودکاری اجرا شده است. یعنی ضبط ویدیو به طور کلی به نسبت مدل های قبل شرایط بهتری دارد.

در این دوربین از یک حسگر به اسم CMOS استفاده شده است. این حسگر دارای رزولوشن 24.1 مگاپیکسل است و البته که پردازنده تصویر نیز برای آن DIGIC 8 است. به طور کلی وقتی این حسگر به همراه پردازنده قدرتمند اجرا می شود، می تواند اثربخشی خوبی داشته باشد.

شما به واسطه دوربین m50 mark ii می توانید با سرعت 10 فریم بر ثانیه به صورت پی در پی به عکاسی بپردازید. از سوی دیگر رزولوشنی که برای این در نظر گرفته شده است. سرعت این دوربین در رزولوشن فول اچ دی برابر 60 اعلام شده است. سطح رزولوشن اچ دی نیز برای این دوربین نیز تا حدود 120 فریم بر ثانیه در نظر گرفته شده است.

در مورد فوکوس خودکار دوربین m50 mark ii نیز می توان گفت که از سبک Dual Pixel CMOS استفاده شده است. این مدل به نسبت سبک های قبلی وضعیت بهتری دارد و می تواند در تشخیص چشم و صورت سوژه عملکرد بهتری داشته باشد.

 

تفاوت دوربین کانن 850D و دوربین m50 mark ii در یک نگاه

تعداد نقطه فوکوس در دوربین کانن 850D 45 عدد اعلام شده است در صورتی که در دوربین m50 mark ii به 143 عدد رسیده است. نوع منظره یاب برای دوربین کانن 850D اپتیکال یا پنج آینه ای است اما در دوربین دوربین m50 mark ii از منظره یاب الکترونیکی استفاده شده است. وضعیت پوشش منظره یاب برای دوربین کانن 850D حدود 95 درصد و برای دوربین m50 mark ii  حدود 100 درصدی اعلام شده است.

اگر بخواهیم این دو دوربین را از نظر برد فلاش داخلی بررسی کنیم، وضعیت دوربین m50 mark ii بهتر بوده و برد آن تا 5 متر رسیده است. حداکثر نرخ عکاسی پیاپی برای دوربین کانن 850D 7.5 فریم بر ثانیه و برای دوربین m50 mark ii 10 فریم بر ثانیه اعلام شده است. دقت کنید که دوربین کانن 850D براکت نوردهی خودکار ندارد.

خرید دوربین کانن از نمایندگی کانن یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید و به شما کمک می کند تا شرایط بهترین را فراهم سازید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |