;
coinex

نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون

اگر شما قصد دارید سینمای خانگی خود را به تلویزیون وصل کنید اما روش آن را نمی‌دانید، در این گفتار نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون همراه ما باشید.

داشتن محیطی با حال و هوای سینمایی از جمله علاقه مندی های مخاطبان است که شرکت های تولید کننده لوازم صوتی و تصویری با آپدیت کردن محصولات خود توانسته اند به بهترین شکل ممکن صوتی پر شتاب و قدرتمند را برای کاربران ایجاد کنند.
سینما خانگی یکی از سیستم صوتی های فوق العاده ای است که کاربران می توانند از طریق اتصال به تلویزیون صدای فراگیر و همه جانبه ای را برای خود رقم بزنند. سینما خانگی ها در مدل ها و طرح های متنوعی عرضه می شوند که کاربران می توانند با توجه به ابعاد سالن خود و همچنین بودجه ای که دارند می توانند سیستم خود را انتخاب کنند؛ چرا که قیمت سینما خانواده به تعداد بلندگوها، برند و همچنین امکانات آن بستگی دارد.
با توجه به پورت های متفاوتی که این نوع سیستم صوتی ها دارند، نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون نیز متغیر است که البته در ورژن جدید این محصولات بسیاری از مدل ها بی سیم هستند و نیاز به تنظیمات و اتصالات خاصی ندارند.

نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون

پخش صدای تلویزیون از سینما خانگی با کابل HDMI

یکی از روش های پخش صدای تلویزیون از سینما خانگی با کابل HDMI است که در این روش افراد می توانند کابل را به تلویزیون متصل کنند و از اوج گیری صدا نهایت لذت را ببرند. از آنجایی که هر کمپانی ورودی و خروجی های خاصی را برای تلویزیون های خود طراحی می کند باید در نظر داشته باشید که هر دو دستگاه دارای پورت HDMI باشند.
یکی از کمپانی های بسیار معروفی که بیشتر سینما خانگی های خود را مجهز به این پورت کرده است، شرکت سامسونگ است که افراد در هنگام پخش صدای تلویزیون با سینما خانگی سامسونگ از طریق کابل HDMI می توانند دقیقاً خود را وسط یک بازی مهیج یا یک فیلم سینمایی احساس کنند.

پخش صدای تلویزیون از سینما خانگی با کابل AUX

یکی از راه های پخش صدای تلویزیون از سینما خانگی اتصال آن از طریق کابل AUX است که معمولاً کاربران می توانند از طریق پورت هایی که با رنگ های سفید و قرمز تفکیک شده اند، سینما خانگی را به تلویزیون متصل کنند.
این نوع از اتصال به طور معمول در مدل های قدیمی از سینما خانگی ها بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت. چرا که در سینما خانگی های جدید برای دسترسی راحتر و همچنین جلوگیری از بی نظمی محیط بیشتر از کابل HDMI استفاده می شود و یا اینکه بی سیم هستند.
البته باید توجه داشته باشید که هر چه قابلیت های تعبیه شده برای سینما خانگی پیشرفته تر باشد و همچنین برند انتخابی شما معتبرتر باشد، هزینه بیشتری را روی دست شما خواهد گذاشت که در هنگام خرید سینما خانگی باید به این موضوع دقت کنید.
به عنوان مثال قیمت سینما خانگی سونی به دلیل تعبیه شدن فناوری ها و امکانات قدرتمند و همچنین پورت های مختلف برای انتقال بهترین کیفیت صوت و تصویر در مقایسه با سایر مارک های جدیدی که به تازگی وارد عرصه رقابتی شده اند و از حداقل قابلیت برخوردار هستند، قطعاً هزینه بیشتری را میطلبد.

نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون

پخش صدای تلویزیون از سینما خانگی با کابل اپتیکال

استفاده از کابل اپتیکال از دیگر شیوه های نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون است که برای انتقال صوت به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد و در نهایت صدا را به صورت کاملاً فراگیر و دیجیتالی در اختیار کاربران قرار می دهد.
این نوع از کابل به دلیل انعطاف بیشتر و همچنین ضخامت بسیار کمی دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. برای اتصال سینما خانگی به تلویزیون از طریق کابل اپتیکال میبایست هر دو دستگاه دارای پورت اپتیکال باشند تا بتوان صدا را با کیفیت 3 بعدی و همه جانبه شنود کرد.

اتصال سینما خانگی به تلویزیون از طریق کابل 1 به 2

نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون

اگر مدل سینما خانگی و تلویزیون شما قدیمی است و هیچ یک از پورت های ورودی ذکر شده را ندارد، می توانید از طریق کابل 1 به 2 در صورت داشتن خروجی هدفون صدا را انتقال دهید. البته باید در نظر داشته باشید که این روش اتصال سینما خانگی به تلویزیون کیفیت روش های ذکر شده را نخواهد داشت.
شما باید از طریق پورت ورودی هدفون که در پشت تلویزیون طراحی شده است با استفاده از کابل 1 به 2 به پورت ورودی AUD سینما خانگی متصل شوید و تنظیمات لازم را از روی منوی تلویزیون انجام دهید.

اتصال بی سیم سینما خانگی به تلویزیون

با ورود نسل جدید سینما خانگی ها دیگر نیازی نیست تا کاربران برای پخش صدا از کابل ها و سیم های جانبی استفاده کنند؛ چرا که مدل بی سیم این نوع از محصولات سبب شده تا افراد بتوانند از طریق قابلیت های بلوتوث، وای فای و NFC سینما خانگی را با تلویزیون خود همگام سازی کنند.
در بین شرکت های قدرتمندی که تولید سینما خانگی را با بهترین کیفیت در کارنامه کاری خود دارند، سونی یک گام جلوتر از سایر رقبا بوده و این قابلیت بی سیم را برای دیگر محصولات خود نیز در نظر گرفته است.
البته باید توجه داشته باشید که باید سینما خانواده و تلویزیون شما هر دو سونی باشد؛ چرا که یکی از روش های نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون سونی این است که هر دو از این برند باشند. شما می توانید جدای از خرید سینما خانگی، ساندبار سونی را نیز در لیست انتخاب های خود با بهترین کارایی و قیمت داشته باشید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر