;
coinex

والت دیزنی روسیه را تحریم کرد ؛ «تهاجم به اوکراین بحران انسانی غم‌انگیزی است»

والت دیزنی روسیه را تحریم کرد ؛ «تهاجم به اوکراین بحران انسانی غم‌انگیزی است». والت دیزنی کمپانی معروف ساخت انیمشن روسیه را تحریم کرد.

در پی حمله وحشیانه روسیه به اوکراین بیشتر کشور‌ها و کمپانی معروف دنیا روسیه را تحریم کردند. سویفت، بانک ها، شرکت های تجاری، و صنایع هوایی و … روسیه را بایکوت کردند. از جمله شرکت هایی که روسیه را بایکوت کردند والت دیزنی بود.

والت دیزنی روسیه را تحریم کرد

بعد از حمله گسترده روسیه به اوکراین واکنش کمپانی والت دیزنی به این مسئله بسیار تند بود و در اقدامی روسیه را تحریم کرد از این پس اکران فیلم های والت دیزنی در روسیه متوقف می‌شود.

به نقل از ورایتی، سخنگوی کمپانی دیزنی اعلام کرد:«ما شاهد تهاجم بی دلیل به اوکراین عزیز هستیم و بحران انسانی که رد حال رخ دادن است. از این رو ما اکران فیلم های خود را در روسیه متوقف کرده من جمله فیلم جدید «قرمز شدن» که محصول پیکسار است. تصمیم نهایی براساس رخداد‌ها و تحولات آینده است با این حال ما در مقیاسی وسیع در کمک های بشر دوستانه خود را با کمک شرکای خود برای پناهندگان فراهم می‌کنیم.»

والت دیزنی روسیه را تحریم کرد
بیانیه شرکت والت‌ دیزنی

آکادمی فیلم اوکراین از جشنواره های مهم جهانی خواسته تا از نمایش فیلم‌های روسی امتناع کند، همچنین فدراسیون بین المللی تهیه کنندگان فیلم نیز جشنواره فیلم مسکو را از فهرست جشنواره های درجه الف جهانی خارج کند.

شرکت والت دیزنی یک شرکت رسانه‌ای چند ملیتی است مه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌ های رسانه‌ای در جهان شناخته می‌شود. در 16 اکتبر توسط والت دیزنی و برادرش تاسیس شد. براساس اطلاعات موجود این شرکت مالک 14 شهربازی، 73 درصد سهام نشنال جئوگرافیک، شبکه ABC، شبکه دیزنی‌و …، یکچرز، استودیو انیمیشن والت دیزنی، پیکسار، مارول اینترتینمنت، مارول استودیو، لوکاس فیلم، هیولو ،میرامکس، فاکس قرن بیستم، فاکس ۲۰۰۰ پیکچرز، فاکس سرچ لایت پیکچرز و بلو اسکای استودیو است.

همچنین براساس آخرین خبر دریافتی نیز جشنواره کن نیز سینمای روسیه را تحریم کرده است. هر چه بیشتر از حمله روسیه می‌گذرد شرکت ها و کمپانی های زیادی این کشور را از جنبه های مختلف تحریم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره تحریم روسیه توسط والت دیزنی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر