;
coinex

بهترین شهرهای توریستی ایران ؛ معرفی شهرها و جاذبه‌های گردشگری معروف

همان طور که می‌دانید در ایران شهرهای توریستی بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و جاذبه‌های گردشگری بیشماری را نیز در دل خود جای داده‌اند. البته در این بین بعضی از شهرها به دلیل جذابیت فوق العاده‌ای که دارند، بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند و به عنوان بهترین شهرهای توریستی ایران شناخته شده‌اند.

در واقع همه شهرها جزو جاذبه‌های توریستی ایران محسوب می‌شوند و هر یک از آن‌ها زیبایی و جذابیت‌های ویژه‌ای دارند. بنابر این اگر قصد دارید به دیدن معروف ترین و پرطرفدارترین شهرهای ایران بروید و در آن‌ها به گشت و گذار بپردازید، بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

ترمینال غرب آزادی بزرگ‌ترین ترمینال مسافربری ایران و قطعا یکی از معتبرترین ترمینال‌های کشور است که سرویس مسافربری به تمام شهرهای دور و نزدیک ایران را در دسترس مسافران قرار می‌دهد. اگر از مبدا تهران، قصد سفر به شهرهای توریستی ایران را دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت بازارگاه، به‌سادگی از خدمات این ترمینال مسافربری بهره‌مند شوید.

زیباترین و بهترین شهرهای توریستی ایران

ایران یک کشور خوش آب و هوا و چهار فصل است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی را می‌توان در آن مشاهده کرد. شهرهایی که در ایران وجود دارند، اغلب به عنوان مقاصد گردشگری مهم شناخته شده‌اند و سالانه گردشگران خارجی و داخلی زیادی را به سمت خود می‌کشانند. از این رو در ادامه مطلب سعی داریم به معرفی چند نمونه از بهترین و زیباترین شهرهای توریستی ایران بپردازیم.

لاهیجان - بهترین شهرهای توریستی ایران
لاهیجان – بهترین شهرهای توریستی ایران

لاهیجان

لاهیجان یکی از بهترین شهرهای توریستی ایران است که زیبایی‌های بی‌نظیری را در خود جای داده‌ است و شهرت فوق العاده‌ای دارد. این شهر محبوب از مردمانی خونگرم و مهمان نواز برخوردار است که با روی بسیار خوش از مسافران استقبال می‌کنند.

این شهر زیبا فاصله کمی با دریای خزر دارد و از طبیعتی بکر برخوردار است. در شهر لاهیجان جاذبه‌های توریستی طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد که می‌توانید در طول سفر به این شهر زیبا از تمام آن‌ها بازدید به عمل آورید.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی شهر لاهیجان می‌توان بام سبز لاهیجان، شیطان کوه لاهیجان، حمام گلشن لاهیجان، مقبره چهار پادشاه، بازارهای روزانه لاهیجان، مقبره شیخ زاهد گیلانی و موزه ملی چای ایران را نام برد. علاوه‌بر این موارد، می‌توانید از جاذبه‌های مهم دیگری نیز در شهر لاهیجان بازدید نمایید و یک سفر به‌ یادماندنی داشته باشید.

شیراز

یکی دیگر از زیباترین شهرهای ایران که در تمام فصل‌های سال گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند، شهر خوش آب و هوای شیراز است. این شهر در گذشته مرکز فرمانروایی امپراتوری دوره هخامنشی بوده‌ است و قدمتی بسیار کهن دارد.

با سفر به شهر توریستی شیراز می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی همچون باغ نارنجستان قوام، تخت‌ جمشید، باغ دلگشا، آرامگاه کوروش، خانه زینت الملک، آرامگاه حافظ، ارگ کریم‌ خان، آرامگاه سعدی، عمارت کلاه‌ فرنگی شیراز، آرامگاه شاه‌ شجاع، مسجد نصیر الملک شیراز، آرامگاه خواجوی کرمانی، مسجد عتیق شیراز، دروازه‌ قرآن شیراز، باغ هفت‌ تنان شیراز، عمارت دیوان‌ خانه شیراز، باغ جهان‌نما، حمام وکیل آرامگاه شاه چراغ، مسجد وکیل و بسیاری مکان‌های دیگر دیدن نمایید.

توره - بهترین شهرهای توریستی ایران
توزه – زیباترین شهرهای ایران

توره

یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایران را می‌توانید در استان مرکزی مشاهده کنید. این شهر زیبا، توره نام دارد و علت نام‌گذاری آن قرار داشتن در راه اصلی است زیرا در گذشته کاروانیان و مسافران زیادی سر راه‌شان به آن جا می‌رفته‌اند و استراحت می‌کرده‌اند.

شهر توره آب و هوایی نسبتا سرد و معتدل دارد، به همین علت می‌توانید در اغلب فصل‌های سال به آن جا بروید و از هوای بی‌نظیر و زیبایی‌هایی که در کنار هم جای گرفته‌اند لذت ببرید. این شهر بیشتر در فصول بهار و تابستان مسافران را به سمت خود جذب می‌کند و افرادی که به آن جا سفر کنند می‌تواند از چشمه‌های فصلی و دائمی، رودخانه‌های طبیعی، غارهای مختلف، کوه‌های مرتفع، دشت و… زیادی بازدید نمایند.

رامسر

در استان مازندران می‌توانید از شهر زیبای رامسر بازدید به عمل آورید و در آن‌ جا اوقات خوشی را سپری کنید. رامسر یکی از سرسبزترین شهرهای ایران است که جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده زیبایی را در خود جای داده‌ است و به‌ عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی ایران شناخته شده‌ است.

این شهر به‌ عنوان عروس شهرهای شمال شناخته شده‌ است و با سفر به آن‌ جا می‌توانید به راحتی از جنگل‌های سرسبز، آبشارها کوچک و بزرگ، کوه‌ها مرتفع، رودخانه‌های طبیعی زیادی دیدن نمایید و لذت ببرید.

اصفهان - بهترین شهرهای توریستی ایران
اصفهان – بهترین شهرهای توریستی ایران

اصفهان

اصفهان نیز جزو قدیمی‌ ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود که تاریخی کهن دارد. این شهر زیبا در دوره صفویه به‌ عنوان پایتخت ایران شناخته شده‌ است و آثار تاریخی زیادی دارد که با سفر به اصفهان می‌توانید به‌ راحتی تمام آن‌ها را مشاهده کنید.

از بین بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان می‌توان سی و سه پل اصفهان، کاخ چهل‌ ستون، عمارت عالی‌ قاپو، میدان نقش‌ جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، بازار قیصریه، مسجد امام، کاخ هشت‌ بهشت، پل خواجو، آتشگاه اصفهان، کلیسا و موزه وانک، کاروانسرای عباسی، مسجد حکیم، زاینده‌ رود، مسجد شیخ، مسجد سید اصفهان، کوه صفه، باغ پرندگان اصفهان، آکواریوم اصفهان، باغ گل‌ها، پارک جنگلی ناژوان و مدرسه‌ چهارباغ را نام برد.

تهران

یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایران که علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، امکانات بسیار زیادی هم دارد، شهر تهران است. این شهر زیبا به‌ علت محبوبیتی که در بین گردشگران دارد، در تمامی فصل‌های سال شلوغ است و افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

با سفر به تهران می‌توانید از روستاها و مکان‌های طبیعی زیادی همچون روستای ابنیک، روستای امامه، روستای زرین‌ دشت، روستای افجه تهران، دریاچه چیتگر، در بند، آبشار کلوگان تهران و… دیدن نمایید و سفری پرهیجان داشته باشید.

از دیگر جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی مهم شهر تهران می‌توان باغ پرندگان تهران، تله‌ سیژ دربند، باغ فردوس، پیست اسکی دیزین، باغ‌ موزه‌ هنر ایرانی، پیست اسکی شمشک، بازار بزرگ تهران، کاخ موزه گلستان، کوشک احمد شاهی تهران، کاخ سعدآباد، بام تهران، کاخ نیاوران تهران، تله‌ کابین توچال، موزه آبگینه تهران، مجموعه تفریحی توچال، موزه تماشاگه زمان، سافاری پارک وحشت چیتگر، عمارت مسعودیه تهران، برج میلاد، پارک آب و آتش، میدان آزادی و پل طبیعت را نام برد.

اهواز - بهترین شهرهای توریستی ایران
اهواز – زیباترین شهرهای ایران

اهواز

اهواز نیز جزو شهرهای توریستی مهم در ایران است که هر ساله مسافران زیادی با هدف‌های مختلف به آن‌ جا سفر می‌کنند. این شهر به‌ طور معمول آب‌ و هوایی نسبتاً گرم دارد و به‌ همین‌ علت بهترین زمان برای سفر، نیمه دوم سال یا اوایل فصل بهار است.

شهر اهواز که به‌ عنوان یکی از بهترین شهرهای توریستی ایران نیز شهرت یافته‌ است، جاذبه‌های فوق‌ العاده‌ با ارزشی دارد. اکثر این جاذبه‌ها به ثبت ملی رسیده‌اند و شهرت جهانی دارند.

رود کارون اهواز، بازار کاوه، آرامگاه علی بن مهزیار، بازار عبدالحمید، موزه هنرهای معاصر اهواز، پل سیاه، بنای معین التجار، آبشار مصنوعی اهواز، خانه‌ ماپار، پل سفید اهواز، کلیسای سورت مسروپ، پل طبیعت کیانپارس و دانشگاه سه گوش جزو مهم ترین جاذبه‌های گردشگری شهر اهواز هستند که روزانه افراد زیادی به دیدن آن‌ها می‌روند.

آب بر

آب‌ بر یکی از شهرهای زیبا در استان زنجان است که طبیعتی بکر و تماشایی دارد. با سفر به این شهر زیبا می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مختلفی همچون روستای شیت، امامزاده جعفر، مناطق ییلاقی دیزاب، امامزاده هاشم و عوف (ع)، آتشکده پیر همدان، منطقه توریستی خانسر و جورکان دیدن نمایید و با مکان‌های دیدنی جدیدی آشنا شوید.

یزد - بهترین شهرهای توریستی ایران
یزد – بهترین شهرهای توریستی ایران

یزد

یکی دیگر از قدیمی‌ ترین شهرهای ایران که به‌ عنوان اولین شهر خشتی جهان نیز شهرت یافته، شهر یزد است. این شهر با تاریخ کهن، مردمانی مهمان‌نواز و خون‌گرم، سوغاتی‌های خوش‌مزه، غذاهای لذیذ و جاذبه‌های دیدنی مختلف در طول سال میزبان گردشگران خارجی و داخلی زیادی است. این شهر مشهور از معماری منحصر به فردی برخوردار است و زیبایی‌های بی‌نظیری را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

به‌ طور معمول مکان‌های دیدنی مهم یزد شامل حمام خان، میدان مارکار، بازار خان، مسجد جامع یزد، خانه ملک‌ التجار، میدان وقت الساعت، عمارت قصر آینه خانه تهرانی‌ها، میدان امیر چخماق، عمارت بوستان ناجی، باغ دولت‌ آباد، بقعه دوازده امام، خانه لاری‌ها، موزه آب یزد، آب‌ انبار 6 بادگیر، برج خاموشان، مدرسه‌ ضیائیه و آتشکده ورهرام می‌شوند.

باب انار

باب انار یک شهر خوش آب‌ و هوا در استان فارس است که باغ‌های میوه بسیار زیادی را در دل خود جای داده‌ است و طبیعتی نایاب دارد. این شهر در بین گردشگران خیلی شناخته‌ نشده است اما آثار تاریخی و طبیعی دارد و کسانی که به آن جا بروند، می‌توانند از مکان‌های دیدنی زیادی بازدید به عمل آورند.

از جمله مهم ترین مکان‌های مذهبی شهر باب انار می‌توان آرامگاه جاماسب حکیم، امامزاده عبدالقاسم غربی، امامزاده سید نورمحمد کراده، سلطان میر احمد، امامزاده مورچکی، امامزاده امیر احمد زرجان، امامزاده سید امان الدین آباد شاپور و بقعه شیخ خلیفه را نام برد.

شهر باب انار که جزو بهترین شهرهای توریستی ایران به شمار می‌رود، مکان‌های تاریخی و دیدنی دیگری همچون قنات اشکوری، کاروانسرای آسمانجرد، آبشار باب انار، تل گورستان برایجان، روستای شاخون، آبشار مروارید شهر خفر، پارک بزرگ شهر، غار آب کمونه، تنگ اشکفت و غار تادوان را هم در دل خود جای داده است که می‌توانید به راحتی از آن‌ها هم بازدید نمایید.

مشهد - بهترین شهرهای توریستی ایران
مشهد – زیباترین شهرهای ایران

مشهد

وجود حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام در شهر بزرگ مشهد موجب شده‌ است سالانه زائرین زیادی راهی این شهر شوند و از آن بازدید به عمل آورند اما بهتر است بدانید علاوه‌بر حرم امام رضا، در این شهر جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که برخی از آن‌ها شهرت جهانی دارند.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به دریاچه چشمه سبز، آرامگاه شیخ بهائی، مقبره فردوسی، پارک طبیعی هفت‌ حوض، آرامگاه نادرشاه افشار، بند گلستان، پارک وکیل‌ آباد مشهد، بازار رضا مشهد، غار مغان، موزه نان، سرزمین موج‌های آبی، سد طرق مشهد، بنای هارونیه، مدرسه علمیه عباس‌ قلی خان شاملو، مسجد گوهرشاد، گنبد سبز مشهد، باغ گیاه‌ شناسی، غار بیمار آب و چالیدره اشاره کرد.

حنا

یکی دیگر از زیباترین شهرهای ایران که در استان اصفهان واقع شده‌ است، شهر حنا نام دارد. مردمان قدیمی که در این شهر زندگی می‌کرده‌اند، اکثراً در گذشته به کاشت گیاه حنا پرداخته‌اند و در حال حاضر نیز سنگ‌های حناسابی زیادی در شهر به‌ جای‌ مانده است. به همین علت است که شهر را با نام حنا می‌شناسند.

در شهر حنا مناطق طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد و  مسافرانی که به این شهر سفر کنند می‌توانند در طول سفرشان از تمام این مکان‌ها دیدن نمایند و در کنار دوستان یا خانواده خود نهایت لذت را از یک سفر پرهیجان تجربه کنند.

کرمانشاه - بهترین شهرهای توریستی ایران
کرمانشاه – بهترین شهرهای توریستی ایران

کرمانشاه

کرمانشاه شهری سرشار از فرهنگ و تمدن است که جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌شماری را می‌توانید در آن‌ جا مشاهده کنید. این شهر سالانه گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند و جزو بهترین مکان‌ها برای طبیعت‌گردی و گشت‌ و گذار به شمار می‌رود.

از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مهم شهر کرمانشاه می‌توان تنگ حمام، چشمه آبگرم، تکیه معاون الملک، موزه‌ مردم شناسی، سراب نیلوفر، پارک شیرین، سراب قنبر، آرامگاه احمد ابن اسحاق، چشمه هندی آباد، مسجد بازار، طاقبستان، معبد آناهیتا، پارک کوهستان، سراب صحنه، غار تاریخی قوری قلعه، باغ گل‌ها، باغ پرندگان، پارک لاله، تالاب هشیلان و غار پرآو را نام برد.

زیدآباد

زیدآباد نیز یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایران است که در استان کرمان می‌توانید از آن بازدید به عمل آورید. این شهر آب و هوایی بسیار مطلوب دارد و توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

در شهر زیدآباد جاذبه‌های مهمی همچون مسجد بزرگ صاحب‌الزمان، آب انبار زیدآباد، حسینیه تاریخی خلو، خانه تاریخی حاج درویش، برج آجری پاسگاه قدیم، مقبره شیخ محمد حسن زیدآبادی و قلعه تاریخی حاج درویش وجود دارد که می‌توانید در طول سفرتان به راحتی از آن‌ها دیدن نمایید.

علاوه‌بر این موارد می‌توانید در این شهر از روستاهای تاریخی، موزه‌های مختلف، چشمه‌ها و رودخانه‌های خروشان، جنگل‌ها و باغ‌های بسیار زیبایی هم بازدید به عمل آورید و سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

این سامانه در آستانه آغاز سال نو، خدمات گسترده‌ای را برای رفاه حال مسافران ارائه کرده که از جمله آنها می‌توان به آغاز روند پیش‌فروش بلیط برای سفرهای نوروزی اشاره کرد. از طریق این وب‌سایت می‌توانید از همین حالا، مقصد سفرهای نوروزی خود را انتخاب کرده و به‌راحتی، بلیط اتوبوس و سایر خدمات ویژه بازارگاه را برای خود و خانواده رزرو کنید.

سخن پایانی

باتوجه به این که تعداد شهرهای جذاب در ایران بسیار زیاد است، اکثر مواقع این سوال برای گردشگران به وجود می‌آید که زیباترین و بهترین شهرهای توریستی ایران برای تفریح یا گردش کدامند؟ از این رو ما در این مقاله چند نمونه از شگفت انگیزترین و زیباترین شهرهای ایران را به شما معرفی کردیم تا اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها به دست آورید و بتوانید یک گزینه مناسب را برای سفر انتخاب کنید.

بنابر این برای داشتن سفری فوق العاده و لذتبخش بهتر است قبل از سفرتان ابتدا این مقاله را به خوبی مطالعه کنید تا با بهترین شهرهای ایران برای گردشگری آشنا شوید. سپس باتوجه به مقصد مورد نظرتان یک برنامه ریزی مناسب طراحی کنید و راهی سفر شوید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر