;
coinex

بررسی اپلیکیشن کسبینو ؛ پلتفرم فروشگاهی و شبکه حرفه ای کسب و کار [+لینک دانلود]

با بررسی اپلیکیشن کسبینو همراه باشید. پلتفرم‌‌ کسبینو یک پلتفرم فروشگاهی یا به اصطلاح مارکت پلیس است که به تازگی شروع به کار کرده. در این نوشتار قصد داریم تا اپلیکیشن کسبینو را بررسی کنیم.

در سال‌های گذشته به خصوص در دروه کرونا بسیاری از مردم از خرید آنلاین به جای خرید‌های حضوری استفاده کرده‌اند و مفهوم مارکت پلیس در زندگی بسیاری نقس پررنگی دارد. امروزه مردم از مارکت پلیس‌های بزرگی مثل دیوار و دیجی‌کالا استفاده کرده‌اند و به این ترتیب خرید آنلاین توانسته تا حدود بسیار زیادی برای افراد قابل اطمینان باشد.

در این نوشتار می‌خواهیم پلتفرم فروشگاهی کسبینو را بررسی کنیم. البته کسبینو یک تفاوت بزرگ با سایر پلتفرم‌های فروشگاهی دارد و آن هم این است که کاربر نمی‌تواند از این پلتفرم خرید آنلاین داشته باشد. در ادامه با توضیحات بیشتر همراه تکراتو باشید.

بررسی اپلیکیشن کسبینو ؛ پلتفرم فروشگاهی و شبکه حرفه ای کسب و کار

همان طور که توضیح دادیم پلتفرم کسبینو یک پلتفرم فروشگاهی است که کم کم بین مردم شناخته تر می‌شود و در کنار پلتفرم‌های بزرگ تری مثل دیجی‌کالا یا دیوار قرار می‌گیرد.

اما پلتفرم کسبینو چگونه فعالیت می‌کند؟ عضویت در کسبینو رایگان است و شما می‌توانید در این اپلیکیشن حساب‌کاربری بسازید. بعد از ساختن حساب‌کاربری شما می‌توانید عکس و یا فیلم کسب‌وکار خود را به اشتراک بگذارید، به این ترتیب بازاریابی در کسبینو بسیار ساده اما اثر گذار انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که محیط کسبینو بسیار شبیه اینستاگرام طراحی شده و به طور کلی محیط ساده و آسانی جهت تجربه‌کاربری دارد. این نوع طراحی برای کسبینو شاید عدم خلاقیت باشد، اما از سویی دیگر مخاطب با بودن در این محیط آشنا احساس راحتی میکند.

کسبینو با استفاده از موقعیت یابی جغرافیایی شما نزدیک ترین فروشندگان و یا محصولات مورد نظر کاربران را به محل زندگی آنها معرفی میکند.

چگونه کسبینو را نصب کنم؟

پلتفرم کسبینو بسیار آسان نصب می‌شود و در کل کاربر در هنگام نصب آن دچار دردسر نمی‌شود. پلتفرم کسبیتو برای نسخه‌های ios و انروید آماده استفاده است. اما در هنگام دانلود و نصب این پلتفرم باید نکاتی را به خاطر داشته باشید.

  •  اگر شما از اندروید بالای پنج استفاده می‌کنید می‌توانید کسبینو را از خود وبسایتاین پلتفرم و یا گوگل پلی و سایر اپ‌استور‌ها تهیه کنید.
  •  اگر از ios استفاده می‌کنید یا اندروید گوشی شما کمتر از پنج است و یا می‌خواهید از کسبینو در کامپیوتر خود استفاده کنید، باید از نسخه وب‌کسبینو وارد این پلتفرم شوید.
  •  در مواردی ممکن است در هنگام نصب هشداری از سوی اپ برای شما فرستاده شود با عنوان (مشکل تجزیه دارد). این پیام مربوط به همان مسئله زیر پنج بودن نسخه اندروید گوشی شما است و باید از نسخه تحت‌وب کسبینو برای عضویت استفاده کند.
  •  هشدار دیگری که ممکن است در هنگام نصب این پلتفرم دریافت کنید این است که گوشی شما روت شده و نمی‌توانید اپ را نصب کنید. پس باید گوشی خود را از حالت روت خارج کنید.

بینک دانلود مستقیم اپلیکیشن کسبینو

حساب کاربری در پلتفرم‌ کسبینو

در ابتدا باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید، سپس، نام کاربری انگلیسی برای خود انتخاب نمایید و منتظر پیام حاوی کد امنیتی بمانید. با وارد کردن کد امنیتی، ثبت نام اولیه شما کامل شده است.

سپس وارد پروفایل خود شوید و روی گزینه «ویرایش پروفایل» کلیک کنید.

در این مرحله با تکمیل اطلاعات خواسته شده در هر بخش، کسب و کار شما تایید می‌شود و می‌توانید به عنوان فروشنده در کسبینو فعالیت خود را آغاز نمایید.

نحوه فروش کالا و خدمات در پلتفرم‌ کسبینو

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم در این پلتفرم امکان خرید آنلاین از خود پلتفرم وجود ندارد و در واقع کسبینو دارای درگاه پرداخت آنلاین و برای دریافت کالا یا خدمات مورد نظر باید با صاحب کار تماس تلفنی برقرار کنید.

هزینه کارمزد عضویت و هزینه آگهی

با توجه به اینکه هنوز کسبینو امکان خرید و فروش آنلاین خود را راه اندازی نکرده، عضویت در این پلتفرم کاملا رایگان است. همچنین هزینه تبلیغات در کسبینو نسبت به سایر پلتفرم های فروشگاهی بسیار پایین است.

بررسی مزایا و معایب پلتفرم کسبینو

هر پلتفرمی مزایا و معایبی دارد که البته به مرور زمان در بهبود معایب و افزودن به مزایای خود می‌کوشد. کسبینو نیز مانند سایر پلتفرم‌ها مزایا و معایبی دارد ابتدا به ذکر چند مورد از اشکالات این پلتفرم فروشگاهی می‌پردازیم که به نظر کاربران چندان خوشایند نبوده است.

معایب پلتفرم کسبینو

  •  این مارکت پلیس درگاه پرداخت آنلاین متعلق به خود پلتفرم را ندارد و خریداران و دریافت کنندگان خدمات باید با صاحبین کالا یا خدمات تماس تلفنی برقرار کنند و یا به صورت حضوری برای خرید کالا مراجعه کنند. نخستین هدف پلتفرم های فروشگاهی، کاهش صورت حضوری افراد برای دریافت کالا یا خدمات است که کسبینو از این مورد بی‌بهره است. البتع مدیران کسبینو قول داده اند تا به زودی این مسئلع را حل کنند.
  •  کسبینو در حال حاضر کاربران بسیار کمی نسبت به پلتفرم های فروشگاهی دیگر دارد. نمیتوان این مسئله را از معایب کسبینو به شمار آورد زیرا کسبینو نسبت به سایر پلتفرم ها بسیار تازه تر است. اما همین تعداد کم کاربران باعث میشود تا بسیاری از افراد برای دریافت کالا و خدمات و یا سپردن آگهی به کسبینو تردید داشته باشند.
  •  مسئله دیگری که از نظر کاربران کسبینو نتوانسته به خوبی از پس آن بربیاید استفاده از نسخه تحت وب آن است. به گفته کاربران نسخه تخت وب کسبینو ضعیف است و استفاده از این پلتفرم مستلزم نصب اپلیکیشن در گوشی های همراه است.

مزایای پلتفرم کسبینو

  •  یکی از مواردی که میتوان از مزایای خوب کسبینو به شمار آورد امکان جست و جوی محصول در این پلتفرم است. در بالای صفحه اصلی کسبینو تعدادی دسته بندی در رده های مختلف وجود دارد، اگر کاربر نتوانست کالا ی خدمات خود را در دسته هبندی ها پیدا کند میتواند آن را جست و جو کند. با وجود اینکه کسبینو و اینستا گرام از لحاظ ظاهری شبیه هم هستند اما قابلیت جست و جوی محصول را در اینستا گرام مشاهده نمیکنیم.
  •  از مزایای کسبینو میتوان به عضویت رایگان و هزینه تبلیغات بسیار پایین نسبت به دیگر پلتفرم ها اشاره کرد. البته باید گفت استفاده رایگان از تمام امکانات کسبینو در صورتی است که هنوز خرید و فروش آنلاین در این پلتفرم راه اندازی نشده و باید ببینیم بعد از راه اندازی خرید و فروش آنلاین استفاده رایگان از امکانات کسبینو همچنان باقی می ماند یا نه.
  • کسبینو برای نشان دادن کالا و خدمات از موقعیت جغرافیایی کاربر را میسنجد و نسبت به موقعیت جغرافیایی او، بهترین کالا یاا خدمات را پیشنهاد میدهد.
  •  همان طور که گفتیم در کسبینو بر خلاف اینستاگرام قابلیت جست وجو وجود دارد. این قابلیت میتواند تجربه کاربری بهتری را برای کاربر رقم بزند.

کلام آخر

کسبینو پلتفرمی است که در مسیر پیشرفت قرار دارد و به تمام معایب خود آگاه است. مدیران کسبینو در تلاش رفع معایب هستند. در کل میتوان گفت کسبینو تجربه کاربری نسبتا خوبی را برای کاربر فراهم کرده و استفاده از اپلیکشن آسان است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره بررسی اپلیکیشن کسبینو چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر