coinex
راهنمای خرید تکراتو

بیانیه ایرنیک: امکان پنهان کردن اطلاعات دارندگان دامنه ir. اضافه شد

حذف نمایش عمومی اطلاعات دارندگان نام دامنه ir. از بخش WHOIS سایت ایرنیک، تازه‌ترین ویژگی است که این وبسایت به دارندگان دامنه ir. ارائه می‌کند. ایرنیک با انتشار بیانیه‌ای، این موضوع را به دارندگان دامنه ir. اعلام کرد.

در طی بیانیه‌ای که ایرنیک (مرکز ثبت دامنه‌های ir.) منتشر کرده، اعلام شد که دارندگان دامنه ir. از این پس می‌توانند نام و مشخصات خود را پنهان کنند. پیش از این، مشخصات هر دارنده دامنه ir. ازطریق بخش WHOIS یا کیست روی سایت ایرنیک در دسترس عموم قرار می‌گرفت.

امکان حذف مشخصات دارندگان دامنه ir. از بخش WHOIS

قبل از راه‌اندازی این ویژگی، اگر فردی دامنه ir. را ثبت می‌کرد، اطلاعات شخصی او شامل نام کامل، نشانی، شماره‌تلفن، آدرس و… از طریق بخش WHOIS یا کیست روی سایت ایرنیک در دسترس عموم قرار می‌گرفت.

بیانیه ایرنیک: امکان پنهان کردن اطلاعات دارندگان دامنه ir. اضافه شد

امکان نمایش ندادن و مخفی کردن اطلاعات شخصی صاحب دامنه در سرویس‌های ثبت دامنه رایج دنیا از جمله دات‌کام، دات نت وجود داشته است تا حریم خصوصی صاحب دامنه حفظ شود.

چه اطلاعاتی را می‌توان مخفی کرد؟

در بخش مقررات و قراردادها آمده است که برای همه نام‌های دامنه این سرویس‌دهنده، کاربر می‌تواند مانع نمایش اطلاعات زیر در WHOIS شود:

  • نام کامل، آدرس قانونی، تلفن، فکس و ایمیل صاحب نام دامنه
  • نام کامل، آدرس حقوقی، تلفن، فکس و ایمیل مخاطب اداری
  • نام کامل و آدرس ایمیل مخاطب فنی
  • نام کامل، آدرس قانونی، تلفن، فکس و ایمیل نماینده (درصورت وجود)
  • داده‌های DNS دامنه
  • تاریخ آخرین تأیید داده‌ها
  • تاریخ انقضای ثبت نام دامنه (از 21جولای 2012 لازم الاجرا شد)

در بخش قوانین و مقررات جدید مربوط به Whois تأکید شده که ممکن است بررسی‌های دوره‌ای در مورد اعتبار داده‌های ثبت‌نام توسط ایرنیک انجام شود. طبیعی است که این اطلاعات می‌توانند با حکم دادگاه یا به‌منظور فرایند حل اختلاف در اختیار مقام‌های مرتبط قرار گیرند.

بیانیه ایرنیک: امکان پنهان کردن اطلاعات دارندگان دامنه ir. اضافه شد

نحوه ثبت نام دامنهir.

برای ثبت دامنه‌های ملی می‌توانید از طریق ایرنیک و همچنین از طریق نمایندگان فروش ایرنیک برای ثبت دامین اقدام نمایید. لازم است در ابتدا در مورد ایرنیک و نقش آن مختصری توضیح داده شود. پایگاه فیزیک نظری IRNIC، کارگزار ثبت دامنه‌های ملی در ایران است که انواع شناسه‌های نیک یا NIC-Handle را به کاربران ارائه می‌کند. برخلاف دامنه‌های بین المللی، شرایط و قوانین خاصی برای ثبت دامنه‌های ملی وجود دارد که همگی توسط ایرنیک تعیین شده‌اند.

تمامی کاربران برای ثبت دامنه‌های ملی با پسوندهای مختلف، قبل از هر اقدامی باید ابتدا در این سایت عضو شده و با توجه به نوع پسوند دامنه‌ای که نیاز دارند، یک شناسه نیک ثبت کنند. این شناسه رایگان است و برای ایجاد آن نیاز به پرداخت هزینه و صرف زمان زیادی نخواهید داشت. البته توجه داشته باشید که اگر از طریق نمایندگان ایرنیک مثلا میزبان فا، دامنه ثبت کنید هزینه ثبت دامنه بسیار پایین‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکان پنهان کردن اطلاعات دارندگان دامنه ir. چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر