;
coinex

بررسی اپلیکیشن تضمین چی ؛ پلتفرم واسطه خرید و فروش

بررسی اپلیکیشن تضمین چی که به گفته خودش، یک پلتفرم میانجی خرید و فروش است و به عنوان یک واسطه بین فروشنده و خریدار به ایفای نقش می‌پردازد.

همان‌طور که گفتیم تضمین‌چی یک فروشگاه الکترونیک است که وظیفه اصلی آن میانجی بودن میان فروشنده و خریدار است و یک پلتفرم واسطه‌ای محسوب می‌شود. تضمین‌چی همان طور که از اسمش مشخص برمی‌آید وظیفه ایجاد امنیت و اطمینان در فرایند پرداخت را برعهده می‌گیرد. در ادامه بیشتر با تضمین‌چی آشنا می‌شوید.

بررسی اپلیکیشن تضمین چی ؛ پلتفرم واسطه خرید و فروش

فروشگاه تضمین چی یک پلتفرم واسطه‌ای خرید و فروش است که در زمینه مدیریت داد و ستد و استراتژی‌های راهبردی تجارت الکترونیک، فعالیت دارد. این پلتفرم یکی از وظایف اصلی خود را ایجاد امنیت در پرداخت و راحتی در مراحل خرید و پیگری ارسال کالا، هم برای فروشنده و هم برای خریدار می‌داند.تضمین‌چی در ادامه پیگیری ارسال کالا از رضایت مشتری، اطمینان حاصل می‌کند.

تضمین چی چه می‌کند؟

تضمین‌چی پیش از آنکه یک مارکت پلیس باشد یک واسطه فروش است که ارسال امنی را برای کالا‌های مختلف فراهم می‌کند. حال به چه صورت؟ به این صورت که این پلتفرم، فرایند خرید و فروش امن را چه در بحث مالی و چه در ارسال کالا برعهده می‌گیرد. ارائه خدمات پرداخت امن، پوشش لجستیکی و بیمه‌ی مرسوله‌های کالایی، از وظایف تضمین چی در قبال فروشندگان و خریداران خود است.

تضمین چی خدمات مارکت پلیس را نیز ارائه می‌دهد و فروشندگان می‌توانند کالاهای فروشگاه خود را از طریق صفحه اختصاصی خود در این پلتفرم، به فروش برسانند. پس از ثبت کالا در فروشگاه خود در برنامه تضمین چی، مشتریان با جستجوی نام کالای موردنظر خود، به محصولات شما دست پیدا می‌کنند و امکان خرید وجود دارد.

همچنین در تضمین‌چی هم می‌توانید خریدار باشید وهم می‌توانید فروشنده باشید. تضمین‌چی در وبسایت اصلی خود ذکر کرده است که ضمن تضمین امنیت در پرداخت، مبلغ را پس از تحویل و تایید کالا توسط خریدار، به فروشنده پرداخت می‌کند.

اگر هم قصد دارید تا در این پلتفرم فروشنده باشید، تضمین‌چی علاوه بر ایجاد بستری برای مدیریت سفارش‌ها، امکان تغییر اطلاعات در هر مرحله‌ را هم فراهم می‌کند.

تضمین‌چی چه می‌کند؟

اپلیکیشن تضمین چی را چگونه نصب کنیم؟

دسترسی به اپ تضمین‌چی بسیار راحت است. این اپ برای دو سیستم عامل اندروید و IOS طراحی شده و کاربران می‌توانند این پلتفرم را از وبسایت تضمین‌چی و یا از کافه بازار تهیه کنند.

مراحل نصب تضمین‌چی نیز بسیار آسان و بی‌درد سر است و تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید اجازه‌ی دسترسی به فیلم‌ها و عکس‌های گوشی شماست که اپ از شما می‌خواهد. در صورت استفاده از این اپ به خصوص اگر می‌خواهید فروشنده باشید و نه خریدار، لازم است که اجازه دسترسی به اطلاعات گوشی خود را به تضمین‌چی بدهید.

چگونه در تضمین‌چی فروشنده باشیم؟

طراحی ساده تضمین‌چی فرایند کاربری سهل و آسانی را برای کاربر فراهم می‌کند. در رابطه با فروشنده بودن در تضمین‌چی نیز مراحل بسیار ساده هستند. کاربر تنها با وارد کردن شماره تلفن همراه خود می‌تواند یک حساب‌کاربری در تضمین‌چی بسازد.

چگونه در تضمین چی فروشنده باشیم؟

بعد از ساختن حساب‌کاربری، کاربر می‌تواند وارد بخش فروش شود. در بخش فروش می‌توان از طریق آیکون «فروشگاهت رو بساز» مراحل راه‌اندازی فروشگاه و ویترین تضمین‌چی را آغاز کرد و یک فروشنده شد.

ساخت فروشگاه در تضمین چی

تصفیه تضمین‌چی با فروشندگان چگونه است؟

پس از دریافت کالا توسط خریدار، پول در بخش کیف پول فروشنده که اعتبارات او در آن نگه‌داری می‌شوند، آزاد خواهد شد. پس از آزاد شدن مبلغ، قابلیت ثبت درخواست تسویه حساب توسط فروشنده وجود دارد. درخواست‌های تسویه حساب در اولین زمان و از طریق فرایند پاید به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

تضمین چی از فروشندگان کارمزد دریافت نمی‌کند؟

در حال حاضر تضمین‌چی از فروشندگان بابت عضویت و فعالیتشان در این پلتفرم حق عضویت یا کارمزد دریافت نمی‌کند. اما فروشندگان باید برای ارسال کالاهای خود هزینه ارسال و بسته‌بندی را تقبل کنند. از آن جایی که حق کمیسیون تضمین چی صفر است، هزینه‌ی فروشندگان نیز کاهش پیدا می‌کند.

امکان خرید قسطی و درخواست وام از اپلیکیشن تضمین چی

کاربران در این بخش می‌توانند با وارد کردن اسم و کد ملی خود از خدمات خرید اقساطی و دریافت وام بهره‌مند شوند. امکان جالب دیگری که وجود دارد این است که کاربران می‌توانند مبلغ درخواستی تقسیط را خودشان مشخص کنند.

امکان خرید اقساطی از تضمین‌چی

 

قوانینی که باید برای فروش در اپلیکیشن تضمین چی رعایت کنید

تمام قوانینی که باید کاربران باید رعایت کنند در وبسیایت رسمی تضمین‌چی ذکر شده است و برای اطلاعات دقیق می‌توانید به وبسایت اصلی مراجعه کنید. در اینجا نیز به طور خلاصه  مهم‌ترین قوانین این پلتفرم را برایتان می‌آوریم:

 

  • تضمین‌چی تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران و نظام حاکم بر تجارت الکترونیک است.
  • اگر اختلافی میان خریدار و فروشنده به وجود بیاید، تضمین‌چی به عنوان داور برای حل اختلاف وارد می‌شود و رای نهایی، بر عهده کارشناسان این پلتفرم است.
  • کارمزد تضمین چی در حال حاضر صفر است.
  • تسویه مبالغ برای فروشندگان یا بازگشت وجه به خریداران، نهایتا 24 ساعت پس از اتمام یا تعیین تکلیف معامله انجام می‌شود. در روزهای تعطیل، امکان تسویه حساب وجود ندارد.
  • هر گونه تسویه حساب یا بازپرداخت وجه، تنها به شماره شبا، حساب یا شماره کارت مرتبط با اطلاعات حساب کاربری که پیش‌تر احراز صلاحیت شده است، انجام می‌شود و امکان واریز به حساب یا کارت دیگر، وجود ندارد.

کلام آخر

در آخر می‌خواهیم به طور خلاصه مزایا و معایب پلتفرم تضمین‌چی را بررسی کنیم.

مزایا

  1. در ابتدا باید گفت نخستین و قوی‌ترین نکته‎‌ای که باید در مورد تضمین‌چی در نظر گرفت، بحث بسته‌بندی است. بسیاری از کسب و کارها به دلیل نبود بسته‌بندی مناسب از تجارت الکترونیک صرف‌نظر می‌کنند. حال اینکه تضمین چی این خدمات را به خوبی ارائه می‌دهد. همکاری با تضمین‌چی، به دلیل تخصص این شرکت در ارسال کالا و بیمه کردن مرسوله‌ها، این اطمینان را به فروشنده می‌دهد که محصولی که به فروش رسانده است، سالم به دست مشتری می‌رسد.
  2. امکان کلاه‌برداری در تضمین‌چی بسیار کم است. تضمین‌چی این امکان را در پلتفرم را ایجاد کرده است که تا قبل از دریافت محصول و اطمینان از سلامت کالاتوسط خریدار، پول واریز شده برای فروشنده آزاد نمی‌شود.
  3. آخرین موردی که می‌توان به عنوان مزیت تضمین‌چی ذکر کرد، رقابت کمتر نسبت به دیگر مارکت پلیس های دیگر است.

معایب

یکی از چالش‌های تضمین‌چی در حال حاضر، بحث بازاریابی و مارکتینگ فروشندگانش است. این شرکت تاکنون بیشتر تمرکز خود را روی فروش کالا و محصولات فروشگاه‌های آفلاین قرار داده است. این فروشگاه‌های آفلاین نیز باید پیش از کار، نام و محصولات خود را به گوش مشتریانشان در شهرهای دیگر رسانده باشند.

اگرچه تضمین‌چی، در صفحه اینستاگرامش فروشندگان خود را معرفی می‌کند، اما مارکتینگ و بازاریابی توسط خود فروشندگان، امتیاز ویژه‌ای است که این پلتفرم نمی‌تواند در این زمینه نمره قبولی را کسب کند.

مقالات بیشتر:

نظر شما در خصوص اپلیکیشن تضمین چی چیست؟ در کامنت ها بنویسید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تضمین چی یک پلتفرمی بود که موسسینش پولهای مردم را بالا کشیدند و رفتن کاربرایی که در حساب تضمین چی خودشان پولی ذخیره داشتن دستشون به جایی بند نیست.هیچ شماره تماسی هم ندارن و خط پشتیبانی هم قطع میباشد.خدا لعنتشون کنه.گول تبلیغات تلویزیون حتی صدا و سیما را نخورید.تضمین چی از صدا و سیما تبلیغ میشد.الآن هم باسلام رو تبلیغ میکنن خدا رحم کنه

    پاسخ