;
coinex

ایلان ماسک وارد هیئت مدیره توییتر شد، اما نقش او چیست؟

مدیرعامل توییتر، پاراگ آگراول رسما اعلام کرد ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، به جمع هیئت مدیره توییتر اضافه شده است. روز گذشته خبری درباره خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک منتشر شده بود و حالا باید منتظر اخبار جدیدتر از تغییرات این پلتفرم باشیم.

آگراول با انتشار یک توییت در حساب شخصی خود اعلام کرد که از پیوستن ایلان ماسک به جمع هیئت مدیره توییتر هیجان‌زده است. او باور دارد که آمدن ایلان به جمع هیئت مدیره می‌تواند پیامدهای خوبی را به همراه داشته باشد.

پیوستن ایلان ماسک به جمع هیت مدیره توییتر

مدیرعامل توییتر در ادامه توییت خود اعلام کرد که حضور ایلان ماسک به عنوان منتقد شدید پلتفرم توییتر می‌تواند در دراز مدت، باعث قدرت بیشتر توییتر شود. ایلان ماسک نیز در پاسخ توییت کرد: «مشتاق کار با پاراگ و اعضای هیئت مدیره هستم تا بهبودهای قابل توجهی را در ماه‌های آینده در توییتر ایجاد کنیم.»

پیوستن ایلان ماسک به جمع هیت مدیره توییتر

 

دو روز قبل، با اعلام خبر خرید 9.2 درصد از سهام توییتر توسط ایلان ماسک، برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که ایلان می‌خواهد سهم  عمده توییتر را خریداری کند و به‌نوعی مالک آن شود؛ اما اینطور نیست. توییتر برای ورود ایلان ماسک به جمع هیئت مدیره، شروطی را لحاظ کرده است.

طبق شروط توییتر، ایلان ماسک اجازه ندارد بیشتر از 14.9 درصد از سهام توییتر را خریداری کند؛ بنابراین نمی‌تواند مالک این پلتفرم باشد. اگر ماسک بخواهد که مالکیت این پلتفرم را در اختیار بگیرد، باید قبل از آن از هیئت مدیره خارج شود.

ایلان ماسک تا سال 2024 به عنوان مدیر Class II در جمه هیئت مدیره فعالیت خواهد کرد. اعلام این خبر، باعث رشد 5 درصدی در ارزش سهام توییتر شد.

ثروتمندترین مرد جهان بارها از آزادی بیان و محدودیت‌های توییتر حرف زده بود و حالا، 9.2 درصد از سهام این پلتفرم را در اختیار دارد. او اخیرا یک نظرسنجی در توییتر به راه انداخته و از فالورها خواسته که نظر خود را درباره اضافه شدن دکمه ویرایش به توییت‌ها اعلام کنند.

ایلان مدعی شده که نتیجه این نظرسنجی اهمیت زیادی دارد؛ اما هنوز هیچ تضمینی برای اضافه شدن این گزینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیوستن ایلان ماسک به جمع هیئت مدیره توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر