;
coinex

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان ؛ با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزا می توان سفر کرد ؟

اگر اهل سفر هستید و آرامش را در هیجان‌های مسافرت پیدا می‌کنید، حتما تمایل دارید از کشورهای خارجی هم بازدید کنید. در این مقاله قصد داریم لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در کمترین زمان، برای سفرهای خارجی خود برنامه‌ریزی کنید.

سفر به کشورهای خارجی مزیت‌های زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به آشنایی با فرهنگ‌ها و جغرافیای مختلف و همچنین تجربه گردشگری متفاوت اشاره کرد. اما سفر کردن با پاسپورت ایران محدودیت‌هایی دارد و تعداد کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان بسیار کم است. اما اگر می‌خواهید در فرصتی کوتاه برای یک سفر خارجی برنامه‌ریزی کنید، در این مقاله به شما می‌گوییم که با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزا می توان سفر کرد .

شرکت مسافربری آرتا سبلان همواره تلاش کرده با ارائه خدمات باکیفیت، رضایت مسافران را نسبت به خود جلب کند. این شرکت مسافربری از تیم مجرب برخوردار است و با راننده‌های باتجربه همکاری می‌کند تا از سلامت و راحتی مسافران در طول سفر، اطمینان حاصل شود.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

تمام کشورها، زیبا‌یی‌ها و جاذبه‌های گردشگری خاص خود را دارند. ایران عزیزمان هم امکانات و فرصت‌های زیادی را برای گردشگری فراهم کرده است؛ اما نمی‌توان از تجربه سفر به کشورهای خارجی هم گذشت و جاذبه‌های آنها را نادیده گرفت. برای سفر به هر کشوری باید مراحل قانونی برای اخذ ویزا را طی کرد که پروسه زمان‌بری دارد و اغلب با چالش‌هایی همراه است. اما کشورهایی هم هستند که تنها با داشتن پاسپورت ایران و بدون نیاز به اخذ ویزا می‌توانید به آنها سفر کنید.

اگر می‌خواهید بدانید با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزا می توان سفر کرد ، این مقاله را از دست ندهید.

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان 12 کشور هستند. اما کشورهایی هم هستند که بدون دردسر و چالش اخذ ویزا می‌توانید به آنها سفر کنید و ویزای خود را داخل فرودگاه کشور مقصد دریافت کنید. تعداد کشورهایی که چنین عملکردی دارند، 29 کشور است.  در این مقاله قصد داریم به معرفی جاذبه‌های گردشگری بهترین کشورهایی بپردازیم از ایرانی‌ها ویزا نمی‌خواهند.

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

  • ترکیه
  • ارمنستان
  • گرجستان
  • مالزی
  • عراق
  • قزاقستان
  • دومینیکا
  • هائیتی
  • ونزوئلا
  • اکوادور
  • ایالت فدرال میکرونزی
  • قطر
  • جزایر کوک
  • نیووی

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان (ویزای فرودگاهی):

همانطور که گفتیم، کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان محدود هستند‌؛ اما خوشبختانه کشورهای دیگر از قاره‌های مختلف هم هستند که می‌توانید بدون اخذ ویزا از طریق سفارت‌خانه‌های ایران به آنها سفر کنید و ویزای خود را داخل فرودگاه یا ترمینال کشور مقصد دریافت کنید.

  • کامبوج، ماکائو، مالدیو، نپال، جمهوری آذربایجان، لبنان، سوریه، سریلانکا، تیمور شرقی در قاره آسیا
  • جزیره کیپ ویرد، مجمع‌الجزایر قمر، گینه بیسائو، کنیا، ماداگاسکار، موریتانی، موزامبیک، رواندا، سنگال، سیشل، سیرا لئون، سومالی، تانزانیا، توگو، اوگاندا، زیمبابوه در قاره آفریقا
  • جزایر پالائو، ساموآ، تووالو در اقیانوسیه
  • بولیوی در قاره آمریکا

در ادامه، برخی از جاذبه‌های گردشگری کشورهایی را معرفی می‌کنیم که سفر به آنها به ویزا نیاز ندارد.

ترکیه - با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزا می‌توان سفر کرد
با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزا می‌توان سفر کرد – ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه

ترکیه معروف‌ترین و بهترین کشور در لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است. در این کشور می‌توانید 90 روز بدون نیاز به ویزا اقامت داشته باشید و جاذبه‌های گردشگری آن را تماشا کنید.

ویرانه افسوس، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه است. این بنای تاریخی، به جا مانده از دوران امپراطوری روم در منطقه مدیترانه است که شکوه و عظمت خاصی دارد. از دیگر جاهای دیدنی ترکیه می‌توان به ایاصوفیه، کاپادوکیا، کاخ توپکاپی، پاموکاله و صومعه سوملا اشاره کرد.

دره‌های سنگی کاپادوکیا، طبیعت خاص و چشم‌انداز جالبی دارند و سالانه بسیاری از افراد برای بالن سواری به این منطقه سفر می‌کنند. کاخ توپکاپی نیز یکی دیگر از مهم ترین جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار می‌رود. این کاخ درواقع نقطه آغاز تشکیل امپراطوری عثمانی بود که تا اروپا،‌ خاورمیانه و آفریقا گسترش پیدا کرد.

قطر - با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزا می‌توان سفر کرد

جاذبه های گردشگری قطر

اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارد، بازدید از دژ دوحه را از دست ندهید. این دژ در سال 1927 ساخته شده و هم‌اکنون به موزه تغییر کاربری داده است. در این موزه آثار ارزشمندی همچون زیورآلات چوبی، تجهیزات ماهی‌گیری قدیمی، نقاشی‌های رنگ روغن و بسیاری آثار ارزشمند دیگر نگهداری می‌شود.

بازدید از موزه هنرهای اسلامی قطر هم خالی از لطف نیست. به غیر از اشیاء و آثار ارزشمند داخل موزه، می‌توانید از تماشای معماری جالب بنای موزه لذت ببرید. از دیگر جاذبه های توریستی قطر می‌توان به جزیره مصنوعی مروارید، برج‌های برزان دوحه و بازار سوق واقف اشاره کرد.

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان - هائیتی
لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان – هائیتی

جاذبه های گردشگری هائیتی

هائیتی در جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب واقع شده و آب و هوایی استوایی دارد. این منطقه گرمسیری به طبیعت بکر و دریاهای زیبای خود مشهور است. این کشور از طریق صادرات پوشاک، انواع روغن، نارگیل، کاکائو، انبه و قهوه کسب درآمد می‌کند. هائیتی دارای فرهنگی غنی در زمینه علوم دینی، موسیقی، هنر و آشپزی است.

از جمله جاذبه های توریستی هائیتی می‌توان به قلعه سیتادل لفریر اشاره کرد. این قلعه جزء بزرگ‌ترین قلعه‌های قاره آمریکا به شمار می‌رود و توسط شاه هانری کریستلف بنا شده است. او یکی از شخصیت‌های تاریخی مهم هائیتی است که نقش مهمی در انقلاب این کشور داشته و در نهایت باعث آزادی هائیتی از استعمار فرانسه شده است.

این قلعه درست یک سال بعد از آزادی از پیروزی انقلاب هائیتی، در سال 1805 ساخته شد. قلعه سیتادل لفریر را به شکلی ساخته‌اند که بتواند در برابر حمله فرانسوی‌ها مقاومت کند؛ هرچند که این حمله هرگز اتفاق نیفتاد، با این‌‌حال به عنوان نماد استقلال این کشور به شمار می‌رود.

در سفر به هائیتی،‌ علاوه بر قلعه سیتادل لفریر می‌توانید از بازار پورتو پرنس، دریاچه اوتانگ سوماتره و سواحل این کشور نیز دیدن کنید.

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان - ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان یکی دیگر از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است و جاهای دیدنی فوق‌‌العاده‌ زیبایی دارد. در ارمنستان می‌توانید از معبد گارنی دیدن کنید که تنها اثر باستانی غیر مسیحی در این کشور بوده و از یونان قدیم به جا مانده است. روستای گارنی در فاصله کمی از ایروان واقع شده و جاذبه تاریخی دیگری به نام طاقچه چارنتس هم در آن قرار دارد.

صومعه گغارد هم جزء جاذبه‌های توریستی ارمنستان محسوب می‌شود. این صومعه در دل کوه‌های صخره‌های قرار گرفته و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد. این صومعه که لقب معجزه معماری را به خود اختصاص داده، در 35 کیلومتری ایروان واقع شده است.

در ارمنستان همچنین می‌‌توانید از دریاچه سوان، میدان جمهوری، ساختمان اپرا، موزه تاریخ، کاسکاد (معروف به هزار پله) و مجسمه مادر ارمنستان هم دیدن کنید.

با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزان می توان سفر کرد - مالزی
با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزان می توان سفر کرد – مالزی

جاذبه های گردشگری مالزی

در لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان که معرفی کردیم، مالزی یکی از بهترین‌هاست و جاهای دیدنی زیادی دارد. بنابراین ممکن است در سفر به مالزی فرصت بازدید از همه مکان‌های دیدنی را نداشته باشید؛ البته با برنامه‌ریزی بهتر می‌توانید اکثر آنها را از نزدیک ببینید.

در سفر به مالزی سعی کنید به معبد کک لوک سی سر بزنید. این معبد در سال 1891 ساخته شده و در میان معابد تاریخی،‌ نوساز محسوب می‌شود. با اینحال از جمله مهم‌ترین معبدهای بودایی در جنوب شرقی آسیا است.

تماشای مناظر در جزیره مانوکان هم خالی از لطف نیست. در این جزیره می‌توانید از امکانات رفاهی بی‌شماری که برای بازدیدکننده‌ها در نظر گرفته شده، بهره‌مند شوید و از چشم‌اندازهای فوق‌العاده آن لذت ببرید. در آب‌های این جزیره می‌توانید غواصی کنید و حیات زیر آب و صخره‌های مرجانی زیبا را از نزدیک ببینید.

از دیگر جاهای دیدنی مالزی می‌‌توان به غارهای باتو، جزیره ردانگ، پارک ملی باکو و ردوخانه کیناباتانگان اشاره کرد.

با پاسپورت ایرانی به چه کشورهایی بدون ویزان می توان سفر کرد - گرجستان

جاذبه های گردشگری گرجستان

مکان های دیدنی گرجستان آنقدر زیاد و زیبا است که احتمالا با یک بار سفر به این کشور نمی‌توانید تمام آنها را ببینید. تفلیس، باتومی، کازبگی و متسختا از جمه مهم‌ترین شهرهای گرجستان هستند و جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده‌اند.

در سفر به گرجستان حتما از تفلیس بازدید کنید. این شهر از سه جهت توسط کوه‌ها احاطه شده و آب و هوایی مطلوب دارد. داستان‌هایی درباره تفلیس روایت شده که می‌گویند حدود 1600 سال پیش، شاه واختانگ یکم، این شهر را پیدا کرده و آن را به عنوان پایتخت خود برگزیده است. در بازدید از تفلیس حتما سری هم به شهر اوپلیس تسیخه بزنید. این شهر یکی از قدیمی‌‌ترین شهرک‌های قفقاز بوده و در نزدیکی تفلیس امروزی واقع شده است.

پیشنهاد می‌کنیم در سفر بعدی به گرجستان، فرصت تماشای قلعه رباتی، منطقه کاختی، شهر متسختا، شهر برجومی، دهکده‌های تاریخی و قلعه تاریکالا را از دست ندهید.

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان - میکرونزی
لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان – میکرونزی

جاذبه های گردشگری میکرونزی

اگر به طبیعت بکر و چشم‌اندازهای سرسبز مناطق استوایی علاقه دارید، حتما از میکرونزی بازدید کنید. ایالات فدرال میکرونزی یکی از سه مجمع‌الجزایر بزرگی است که در اقیانوس آرام قرار دارند. این کشور از مجموعه چند جزیره تشکیل شده و جزء قاره اقیانوسیه محسوب می‌شود. کوه‌های آتشفشانی و فوران آنها در طی میلیون‌‌ها سال باعث ایجاد خاکی غنی در این منطقه شده و گونه‌های گیاهی ارزشمندی در این منطقه می‌رویند.

این کشور به جزایر مرجانی و سواحل زیبا مشهور است و فعالیت‌های آبی، ماهیگیری و کشتیرانی در این کشور رونق دارد. دیدنی‌‌های میکرونزی به طبیعت بکر و زیبای آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه جاذبه‌های تاریخی و معماری منحصربه‌فردی دارد.

اگر قصد سفر به میکرونزی را دارید، حتما به شهر باستانی نان مادول در پوناپی بروید. جزیره پوناپی از چند جزیره کوچک‌تر تشکیل شده که از طریق کانال‌هایی به هم ارتباط دارند. گفته می‌شود که سازه‌های سنگی این شهر که از جنس بازالت هستند، از آتشفشان کوه و شهر دیگری به این منطقه منتقل شده‌اند.

برخی کارشناسان بر این باورند که طبقه مرفه و اشراف زاده‌ها در این شهر باستانی زیست می‌کردند. هر جزیره کوچک هم در این منطقه، مربوط به کسب‌وکار خاصی بوده است؛ برای مثال، یک جزیره برای پخت و پز و جزیره‌ای دیگر برای نگهداری بیماران کاربرد داشته است.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان - جزایر کوک

جاذبه های گردشگری جزایر کوک

هرجا که اسم جزیره باشد، قطعا چشم‌اندازهای زیبا، طبیعت منحصربه‌فرد و آب‌ و هوای خوب را در ذهن افراد ایجاد می‌کند. جزایر کوک هم از این قاعده مستثنی نیست. مرداب آیتوتاکی یکی از جاذبه‌های زیبای این جزیره است که آب‌های فیروزه‌ای نیمه شفاف آن مشهورند. جزایر کوچکی هم در این مرداب وجود دارند که می‌توانید با قایق به سمت آنها بروید و مناظر چشم‌نواز اطراف را مشاهده کنید.

Tapuaetai هم یکی دیگر از جزیره‌ها در مجموعه جزایر کوک است که به محض دیدن ماسه‌های سفید آن به فکر حمام آفتاب می‌افتید. اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سواحل، روستاها و بافت کوهستان جنگلی این منطقه بکر را از دست ندهید.

دومینیکا

جاذبه های گردشگری دومینیکا

دومینیکا هم یکی دیگر از کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان است و با طبیعت زیبای خود از بازدیدکننده‌ها پذیرایی می‌کند. دومینیکا یکی از جزایر زیبا در دریای کارائیب است که با آب و هوای مطلوب و زیبایی‌های خاص خود، جهانگردان و طبیعت‌گردان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. از جمله جاهای دیدنی دومینیکا می‌توان به مناظر آتشفشانی، آبشارها، سواحل ماسه‌ای و جنگل‌های سرسبز آن اشاره کرد.

دومین چشمه آب گرم جهان از لحاظ وسعت در این جزیره واقع شده است. در بازدید از دومینیکا حتما به پارک‌های ملی دومینیکا، کابریت، مورن ترویس پیتون بروید و از نزدیک با گونه‌های جانوری و گیاهی منطقه آشنا شوید. فراموش نکنید که در پارک ملی ترویس پیتونز، حتما به دریاچه بول هم سر بزنید. با طی کردن یک مسیر پیاده‌روی سه ساعته به این دریاچه می‌رسید و حوضچه‌ای از آب فوران کننده به رنگ سبز را می‌بینید.

زمین‌شناسان بر این باورند که این حوضچه، دومین دریاچه جوشان جهان است و دمای آب آن از 82 تا 92 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند.

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

جاذبه های گردشگری نیووی

نیووی نام جزیره‌ای شگفت‌انگیز در آب‌های اقیانوس آرام جنوبی است. اگر به غواصی و طبیعت مرجانی علاقه دارید، حتما از سفر به نیووی لذت می‌برید. در سفر به نیووی حتما به استخرهای لیمو سر بزنید. غواصی در آب‌های این ناحیه بسیار رایج است؛ چراکه بازدیدکننده‌ها قطعا از تماشای ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های جوان در حال رشد لذت می‌برند.

از دیگر جاهای دیدنی نیووی می‌توان به کمان‌های تاوالا، ساحل آواتله و ساحل هیو اشاره کرد.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

کلام آخر

در این مقاله به شما گفتیم که با پاسپورت ایران به چه کشورهایی بدون ویزا می توان سفر کرد. همانطور که مشاهده کردید، لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان بسیار کوتاه است. اما با معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعی هر کدام از این کشورها، متوجه شدیم که جاهای دیدنی بسیاری در این کشورها وجود دارند که قطعا از تماشای آنها لذت خواهید برد. کشورهای جزیره‌ای که در منطقه استوایی اقیانوس آرام و کارائیب واقع شده‌اند، طبیعتی بکر و بی‌نظیر دارند و سالانه، هزاران گردشگر را از سرتاسر جهان به سمت خود می‌کشانند. این مناطق مخصوصا مقصدی محبوب برای زوج‌های جوان اروپایی و آمریکایی است که می‌خواهند ماه عسل خود را در آن سپری کنند.

نظر شما درباره لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر