;
coinex

قیمت زمین در متاورس های دسنترالند و سندباکس رو به کاهش است، به یک دلیل ساده!

طبق آمارهای ارائه شده توسط متا متریکس، در طول یک ماه گذشته، قیمت زمین در متاورس های دسنترالند و سندباکس و … با کاهش 18 درصدی روبرو شده‌اند.

طبق گزارش کریپتو نیوز بر اساس داده‌های متا متریکس، قیمت زمین‌های موجود در 30 پلتفرم فعال در متاورس، از اوج 10.473 دلاری به قیمت 8945 دلار رسیدند. به نظر شما دلیل کاهش قیمت زمین در متاورس های دسنترالند و سندباکس چیست؟ با این خبر همراه ما باشید تا با دلیل افت قیمت این زمین‌ها آشنا شویم.

علت کاهش قیمت زمین در متاورس های دسنترالند و سندباکس

در یک ماه گذشته قیمت زمین در متاورس حدود 18 درصد کاهش یافت. این کاهش قیمت در حالی است که ارز توکن‌های مرتبط با این پلتفرم‌ها در متاورس، در طول 6 ماه گذشته روند کاهشی داشته است. در حال حاضر قیمت ارزهای دیسنتراند (مانا)، سندباکس و اکسی اینفینیتی با قیمت اوج که در نوامبر (آبان ماه) اتفاق افتاده بود، بین 55 تا 65 درصد اختلاف دارد.

البته قابل ذکر است که اگر بخواهیم قیمت این ارزها را با اسفند سال گذشته مقایسه کنیم، با رشد چهار برابری مواجه هستیم. در نمودار زیر تغییرات متوسط قیمت زمین‌های متاورس به صورت ماهانه را مشاهده می‌کنید:

علت کاهش قیمت زمین در متاورس

تجربه بیشترین سقوط در طول یک ماه گذشته مربوط به زمین‌های موجود در پلتفرم‌های دیسنترالند، بازی بلاک‌چین فلاف ورد و سندباکس است که به ترتیب با افت قیمت 49، 23 و 44 درصدی مواجه هستند. از طرف دیگر، قیمت زمین‌های موجود در پلتفرم Metroverse نزدیک به 27 درصد رشد داشته و «NFT Worlds» نیز رشد 6 درصدی را تجربه کرده است. در نمودار زیر تغییرات قیمت زمین‌های متاورس به تفکیک هر پلتفرم را مشاهده می‌کنید:

قیمت زمین در متاورس

شاید شنیدن این خبر شما را در سرمایه‌گذاری در متاورس پشیمان کند اما بگوییم که با وجود کاهش 18 درصدی برخی از زمین‌ها در یک ماه گذشته، اگر نگرش ما به صورت سالانه باشد، چیزی جز سود و بازدهی بالا مشاهده نخواهیم کرد. مثلا سود ناشی سرمایه‌گذاری در متاورس در یک سال گذشته، نسبت به خرید و نگهداری اتریوم، بازدهی خیلی بهتری داشته است. اگر بخواهیم این مثال را به صورت دقیق‌تر بیان کنیم باید بگوییم که تا پایان ماه مارس 2022، بازدهی سرمایه‌گذاری در زمین‌های متاورسی 2.6 برابر بهتر از نگهداری اتریوم بوده است؛ این درحالیست که قیمت اتریوم افزایش پیدا کرده، اما قیمت زمین‌های متاورسی کمتر شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد سرمایه‌گذاری در دنیا بزرگ متاورس و کاهش قیمت زمین در متاورس های دسنترالند و سندباکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر