;
coinex

متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟

متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟ این سوال بسیاری از طرفداران تکنولوژی‌های جدید است. ما در این مقاله، به بررسی معنای متاورس و هر آنچه لازم است در مور آن بدانیم، خواهیم پرداخت.

متاورس چیست؟ چگونه وارد متاورس شویم؟ چگونه می‌توان از آن کسب درآمد کرد؟ شاید برای شما جالب باشد بدانید که می‌توان از طریق موضوعی که امروز قصد بررسی آن را داریم، کسب درآمد کنید. از زمانی که زاکر برگ، مؤسس متا، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در سال جاری، برنامه فیس‌بوک در متاورس ادامه خواهد یافت، ذهن همه درگیر شد. همه افراد تمایل داشتند تا بدانند که متاورس به چه معناست و نحوه کار آن چگونه است.

زمانی که فیس‌بوک به نام متا تغییرکرد، صنعت متاورس در کل جهان فراگیر شد. در این زمان، تمام شرکت‌ها ناگهان به نام متا تغییر نام دادند و افراد زیادی به دنبال متاورس بودند. اما واقعاً معنای این کلمه چه بوده و چه کاری انجام می‌دهد؟ اگر همان‌طور که زاکر برگ گفته باشد و متاورس به‌عنوان فصل جدیدی از اینترنت در نظر گرفته شود، باید معنی آن را بدانید. این امر موجب می‌شود که درک بهتری از متاورس داشته باشید.

متاورس چیست (Metaverse)

متاورس، از کلمات متا (meta) به همراه ورس (verse) تشکیل شده است که کلمه اول به معنی فراتر و ورس هم مخفف کلمه Universe بوده که به معنای جهان است.

پس به‌طورکلی، متاورس به معنی فراتر از جهان یا جهان برتر خواهد بود. این سیستم به شکل یک دنیای سه‌بعدی بوده که دنیای واقعی را با دنیای دیجیتالی ترکیب کرده است. این جهان با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، بسیار مشابه دنیای واقعی طراحی شده و چندان شبیه دنیای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به نظر نمی‌رسد.

متاورس به کاربران این امکان را می‌دهد تا تمام کارهایی که در دنیای واقعی انجام می‌دهند را در این دنیا نیز انجام دهند. برای مثال، شما می‌توانید بازی کنید، با دوستان و اقوام خود معاشرت کنید، قرار ملاقات کاری داشته باشید، خرید کنید و به سرکار بروید.

متاورس چیست (Metaverse)
متاورس چیست (Metaverse)

حتی کارهای بیشتری نیز با این برنامه می‌توان انجام داد که قابل‌شمارش نیستند. در این دنیای مجازی، هر فردی می‌تواند شخصیت منحصربه‌فرد خود را ساخته و با آن زندگی کند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های متاورس برای کسب درآمد کدامند؟

بعد از اینکه فناوری در حوزه بلاک‌چین توسعه یافت، بازی ساختگی متاورس توانست در این نوع بازی‌ها راه خود را باز کند. در این نوع بازی‌ها، کاربران می‌توانند با استفاده از توکن‌های مخصوص هر بازی، کارهای روزمره خود را به انجام برسانند.

توجه داشته باشید که بدون داشتن این توکن‌ها نمی‌توانید املاک موردنظر خود را خریداری نمایید. هر توکن در این بازی‌ها، قابلیت مخصوص به خود را دارد. برای مثال، در یک بازی کاربران باید با استفاده از توکن، زمین خریداری کرده و در بازی دیگر، باید زره و شمشیر بخرند.

جوانب اصلی متاورس

بعد از اینکه فهمیدید که متاورس چیست (metaverse) و برای چه کاری مناسب است، وقت آن رسیده تا جوانب اصلی آن را نیز بدانید. عوامل بسیاری زیادی دست‌به‌دست یکدیگر داده تا بتوانند این برنامه واقعیت مجازی را راه‌اندازی کنند. ما در ادامه این مقاله، مهم‌ترین جوانب متاورس را بررسی خواهیم کرد. هر یک از این جنبه‌ها، به‌عنوان یک ویژگی این برنامه شناخته می‌شوند.

متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟
بهترین پروژه های متاورس

حضور

یکی از مهم‌ترین جوانب اصلی متاورس، حضور (Presence) است. این بدان معنی است که کاربران در این دنیای مجازی و در کنار سایر کاربران، احساس حضور کنند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این احساس، موجب می‌شود تا تعاملاتی که در دنیای مجازی انجام می‌شود، کیفیت زیادی پیدا کنند. همان‌طور که می‌دانید، این احساس حضور و نزدیکی با کاربران، از طریق هدست و نمایشگرهایی که روبروی شما قرار دارند، منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: با 13 راهکار کسب درآمد از متاورس آشنا شوید

همکاری

یکی دیگر از جوانب مهم این دنیای مجازی، قابلیت همکاری در آن است. این قابلیت، بدین معنا بوده است که کاربران در آن بتوانند در همه‌جای این دنیای مجازی سفر کرده و با یکدیگر همکاری نمایند.

به بیان دیگر، متاورس باید قابلیت یکپارچگی داشته باشد تا کاربران بتوانند با استفاده از آواتار مشابهی در همه قسمت‌های آن حضور داشته باشند. کاربران این امکان را دارند که در همه قسمت‌های این دنیا، به‌صورت یک فرد یکسان ظاهر شده و از امکانات آن بهره ببرند. این یکی از ویژگی‌های عالی این برنامه در نظر گرفته می‌شود.

استانداردسازی

متاورس چیست (Metaverse)

استانداردسازی (یا Standardization)، یکی از بهترین ویژگی‌ها و جوانب اصلی متاورس است که موجب اهمیت روزافزون آن می‌شود. همان‌طور که مشخص است، هر سیستم و برنامه‌ای باید یک سیستم برای استاندارد شدن خود داشته باشد. این استانداردسازی باید در تمام قسمت‌های آن ایجاد شود تا بتواند به‌درستی کار خود را انجام دهد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید برای این ویژگی مهم این برنامه مجازی، حتی یک سازمان بین‌المللی نیز ایجاد شده است تا پروتکل‌های استاندارد متاورس را تأیید نماید.

واقعیت مجازی متاورس

بعد از اینکه درک کردید متاورس چیست و جوانب آن را بررسی کردیم، نوبت به آن می‌رسد که درباره واقعیت مجازی نیز اطلاعاتی کسب کنید. واقعیت مجازی که از آن به‌عنوان VR نیز یاد می‌شود، مخفف کلمه Virtual Reality (به معنای واقعیت مجازی) است. این موضوع، به یک دنیای دیجیتالی اطلاق می‌شود که کاربران می‌توانند وارد آن شده و ارتباط برقرار کنند. این ارتباطات با استفاده از عینک‌های مخصوص واقعیت مجازی امکان‌پذیر است که قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 

زمین مجازی چیست و چگونه در متاورس سرمایه گذاری کنیم؟

اگر شما هم تاکنون از این عینک‌های واقعیت مجازی استفاده کرده باشید، می‌دانید که با گذاشتن عینک روی سر و چشم خود، درون دنیای مجازی قرار خواهید گرفت. با استفاده از این عینک‌ها، هرگاه سر خود را به هر طرف بچرخانید، درون بازی هم به همان سمت نمایش داده می‌شود. بدین ترتیب، شما می‌توانید به‌راحتی کل بازی را کنترل کنید. می‌توان این‌طور بیان کرد که کاربران با گذاشتن یک عینک روی سر و چشم خود، به یک دنیای دیجیتالی وارد شده و تجربه جدیدی خواهند داشت.

واقعیت افزوده متاورس

در کنار واقعیت مجازی، می‌توان از واقعیت افزوده نیز نام برد. این عبارت که از آن به‌عنوان AR هم یاد می‌شود، اختصار عبارت انگلیسی Augmented Reality بوده که یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحقق متاورس محسوب می‌شود. این برنامه همان‌طور که از نام آن مشخص است، قابلیت اضافه‌کنندگی داشته و یک ماهیت خاص را به جهان ما اضافه می‌کند. این ماهیت می‌تواند هر چیزی باشد؛ از یک کاراکتر گرفته یا یک شیء فرقی نمی‌کند.

متاورس چیست (Metaverse)
واقعیت مجازی متاورس

احتمالاً همه شما برخی از فیلم‌های لایو اکشن را تماشا کرده‌اید. برای مثال، فیلم‌های آلیس در سرزمین عجایب، گارفیلد، دامبو، مالیفیسنت و… . در این‌گونه فیلم‌ها، شخصیت‌های واقعی و جاندار با شخصیت‌های کارتونی و حتی حیوانات ترکیب شده‌اند. لازم به ذکر است که معنی لایو اکشن با معنی واقعیت افزوده تفاوت دارد، اما برای اینکه بتوانید آن را بهتر درک کنید، این مثال خوبی برای شما بود. خوب است بدانید که در AR، تجربه دیجیتالی وارد دنیای واقعی ما شده و با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

بهترین پروژه های متاورس

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز بیان کردیم، متاورس یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های واقعیت مجازی بوده که با دنیای واقعی ما یکی شده است. با استفاده از این برنامه، می‌توان در عین بازی کردن، درآمد هم کسب کرد. متاورس پروژه‌های بسیاری دارد که به کمک آنها می‌توانید بازی کرده و درآمدی نیز کسب کنید. این پلتفرم‌ها در حوزه ارز دیجیتال از طرفداران بسیاری برخوردار هستند.

متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟
بهترین پروژه های متاورس

سند باکس

یکی از بهترین پروژه های متاورس که طرفداران بسیاری دارد، برنامه سندباکس (Sandbox) بوده که از قابلیت‌های زیادی برخوردار است. این بازی مبتنی بر بلاک‌چین بوده است که کاربران در آن امکان خرید، فروش، و ادعای اموال متفاوت توکن غیرمتمرکز خود را دارند.

لازم به ذکر است که بازی سندباکس، بر اساس بلاک‌چین اتریوم بوده که به‌عنوان یک شبکه امن و قابل‌اطمینان شناخته می‌شود. یکی از معایبی که کاربران درباره این بازی بین کرده‌اند، این است که اتریوم هزینه زیادی برای خرید بلاک‌چین از کاربران دریافت می‌کند.

دسنترالند

متاورس چیست (Metaverse)
دسنترالند (مانا)

شاید بخواهید بدانید که یکی دیگر از پروژه‌های متاورس چیست و چه کاربردی دارد. می‌توان از دسنترالند (Decentraland) به‌عنوان یکی از بهترین پروژه های متاورس یاد کرد که کاربران آن روزبه‌روز در حال افزایش یافتن هستند. لازم به ذکر است که بازی دسنترالند که به‌صورت واقعیت مجازی عمل می‌کند، در سال 2015 در بازار عرضه شد و تاکنون یکی از پرطرفدارترین پروژه‌های متاورس شناخته می‌شود. در این بازی که مبتنی بر بلاک‌چین است، حتی امکان سرمایه گذاری در Metaverse نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:‌ قیمت و نحوه خرید زمین در دسنترالند (Decentraland) چگونه است؟

این بدان معنی است که کاربران می‌توانند لند (زمین موجود در دسنترالند) خود را به فروش رسانده و به‌این‌ترتیب، هزینه‌های بالایی کسب کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید به‌تازگی یکی از زمین‌های موجود در دسنترالند، به قیمت حدوداً یک میلیون دلار به فروش رسیده است. توکن قابل معاوضه این بازی جذاب، ارز دیجیتال مانا بوده که آینده بسیار خوبی برای آن پیش‌بینی می‌شود. ازاین‌رو، می‌توانید به این بازی اعتماد کرده و با تجربه آن، هم‌زمان بازی و کسب درآمد کنید.

ناکاموتو (ناکا)

یکی دیگر از بهترین پروژه های متاورس که به‌تازگی معرفی شده است، بازی آنلاین ناکاموتو (Nakamoto) است. در این بازی کریپتویی هم مثل بازی دسنترالند، کاربران این امکان را دارند که زمین‌های مجازی خریده، ساخته و درنهایت، آنها را به فروش برسانند.

به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید با استفاده از خریدوفروش زمین در این بازی، سرمایه گذاری در Metaverse را شروع کنید. لازم به ذکر است که در بازی ناکاموتو، توکن‌های قابل معاوضه به نام ناکا شناخته می‌شود که ارز دیجیتال بسیار مناسب و روبه‌رشدی به نظر می‌رسد.

این بازی واقعیت مجازی که به‌تازگی راه‌اندازی شده است، در حال حاضر تقریباً سه دلار ارزش دارد و قیمت‌گذاری می‌شود. این در حالی است که متخصصان با استفاده از تحقیقات انجام‌شده، اعتقاد دارند ارز دیجیتال ناکا آینده بسیار روشنی در پیش دارد.

اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی (Axieinfinity) یکی دیگر از بهترین پروژه های Metaverse در نظر گرفته می‌شود که کاربران بسیار زیادی دارد. این بازی آنلاین با محبوبیت زیاد خود، امکان کسب درآمد را نیز به کاربران خود ارائه داده است. در بازی اکسی اینفینیتی، کاربران این امکان را دارند تا حیوانات موردعلاقه خود را به‌صورت مجازی پرورش داده و با استفاده از آنها به درآمد برسند. می‌توان این‌طور برداشت کرد که در این بازی، توکن‌های قابل معاوضه همان حیوانات پرورش‌یافته هستند که ارزش بسیار زیادی دارند.

متاورس چیست (Metaverse)
اکسی اینفینیتی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این بازی، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود در کشور فیلیپین به شمار می‌رود. تحقیقات انجام‌شده مشخص کرد که نزدیک به 60 درصد مردم این کشور، به بازی اکسی اینفینیتی علاقه شدیدی داشته و با آن بازی می‌کنند. این بازی یکی از منابع درآمد مردم فیلیپین شناخته می‌شود. ارز دیجیتال بازی اکسی اینفینیتی، AXS بوده که در حال حاضر، تقریباً 158.30 دلار ارزش دارد.

بیشتر بخوانید:

معرفی کارت های بازی اکسی اینفینتی و راهنمای جامع آنها

سرمایه گذاری در متاورس

همان‌طور که تاکنون گفتیم، متاورس یکی از بهترین برنامه‌های آنلاین بوده که ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیاری دارد. بعد از اینکه درک کردید که متاورس چیست (meatverse) و بهترین پروژه های Metaverse کدام‌اند، نوبت به نحوه کسب درآمد و سرمایه‌گذاری در آن می‌رسد. در ادامه این مقاله، برخی از راه‌های سرمایه گذاری در متاورس را نام می‌بریم.

اجاره املاک

پیش‌ازاین در تکراتو در خصوص نحوه خرید زمین در متاورس صحبت کردیم. کاربران با استفاده از متاورس می‌توانند زمین‌ها خود را به سایر کاربران فروخته یا حتی آنها را اجاره دهند. نحوه دریافت هزینه هم به‌صورت توکن بازی مخصوص است. برای مثال، اگر در پلتفرم دسنترالند قصد فروش زمین را دارید، باید ارز دیجیتال مانا دریافت کنید. درحالی‌که اگر می‌خواهید در بازی ناکاموتو زمین خود را اجاره دهید، باید ارز دیجیتال کانا دریافت کنید.

متاورس چیست (Metaverse)
متاورس چیست

توجه داشته باشید که فعالیت‌ها مجازی که به این شکل صورت می‌گیرند، روزبه‌روز در حال پیشرفت است و آینده بسیار خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: 

آینده متاورس و توکن های متاورسی چگونه است؟

اگر زمینی در یکی از بازی‌ها مذکور یا یکی دیگر از پروژه‌های متاورس دارید، سعی کنید خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید مشتریان بیشتری برای اجاره زمین خود به دست آورید. برای مثال، توجه کنید که ساختن چه چیزی مشتری‌پسندتر است و همان را در زمین خود بسازید. این امر موجب می‌شود که مشتری بیشتری برای اجاره به زمین شما رجوع کنند.

تبلیغات

متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟
متاورس چیست

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از متاورس، تبلیغات و همچنین ایجاد فضای رقابتی است. برخی از افراد گمان می‌کنند که تبلیغات فقط در دنیای واقعی یا تنها در رسانه‌های اجتماعی انجام می‌گردد؛ این در حالی است که استفاده از تبلیغات در متاورس، یکی از بهترین و پرسودترین راه‌های کسب درآمد به شمار می‌رود. خوب است بدانید که در دنیای امروز، هزینه تبلیغاتی که بین بازی‌ها در حال اجراست، راه بسیار پردرآمد و پرسودی در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر موارد گفته‌شده، فضای متاورس و پروژه‌های آن برای تبلیغات بسیار نو بوده و شما می‌توانید خلاقیت بیشتری نسبت به سایرین از خود نشان دهید. همان‌طور که می‌دانید، متاورس، اصلی‌ترین محل ملاقات، معاشرت، همکاری و وقت گذراندن کاربران بسیاری است. ازاین‌رو، اگر شما از تبلیغات استفاده کنید، این امکان را دارید که با توجه زیادی روبرو شوید؛ بنابراین، می‌توان تبلیغات را یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری در متاورس تعیین کرد.

بازی برای کسب درآمد

یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری در متاورس همان‌طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، بازی برای کسب درآمد (P2E) است. در این بازی‌ها که پیش‌تر از برخی از آنها یاد کردیم، شما می‌توانید به‌ازای بازی کردن، درآمدهای بالایی دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های کسب درآمد کریپتویی که نباید از دست بدهید

بازی‌هایی که بر بلاک‌چین اتریوم مبتنی هستند، یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد شناخته می‌شود که در آن توکن‌ها بین کاربران رد و بدل می‌شود. در همین زمینه نوشتار بهترین بازی های NFT از دست ندهید. در این‌گونه بازی‌ها، کاربران این امکان را دارند تا املاک و مستغلات خود را به فروش رسانده و درآمد زیادی به دست آورند.

مزایای متاورس

حالا نوبت به آن می‌رسد تا بدانید که مزایای متاورس چیست و چه امکاناتی را به کاربران خود عرضه می‌کند. این برنامه واقعیت مجازی، مزیت‌های بسیار زیادی دارد که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین برنامه‌های جدید و محبوب یاد کرد. لازم به ذکر است که این دنیای مجازی، طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. در ادامه، برخی از مهم‌ترین مزایای متاورس را برمی‌شماریم.

بدون محدودیت

یکی از بهترین امکاناتی که متاورس به کاربران خود ارائه می‌دهد، استفاده از دنیای مجازی بدون هیچ‌گونه محدودیتی است. از آنجا که می‌توان از این برنامه به‌عنوان جایگزینی برای اینترنت نام برد، تمام الزاماتی که کاربر به آن نیاز دارد را در اختیار وی قرار می‌دهد.

در پلتفرم‌های متاورس، کاربران این امکان را دارند تا تمام محتوا و مطالب دلخواه خود را بدون هیچ‌گونه محدودیتی با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این ویژگی، موجب شده است تا کاربران زیادی به این پلتفرم جذب شوند.

متاورس چیست

تعامل‌پذیری

مهم‌ترین مزیت متاورس، این است که همیشه در دسترس مخاطبان خود قرار دارد. این برنامه، از تداوم همیشگی و قابلیت تعامل‌پذیری برخوردار است. نکته جالب‌توجه درباره این پلتفرم این است که اگر شخصی یکی از مطالب خود را تغییر داده و ویرایش کند، این موضوع برای همه مخاطبان هم نمایش داده می‌شود. این امر موجب شده است که تعامل کاربران با یکدیگر تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: 

بازی متاورس آپلند (Upland) ؛ با خرید و فروش زمین پول به جیب بزن!

تداوم هویت

یکی از مزایای مهم متاورس این است که شما این امکان را دارید که در سراسر پلتفرم، هویت دقیق خود را داشته باشید. در این برنامه، نیازی نیست که در هر پلتفرم از اسم و هویت دیگری استفاده نمایید. برای مثال، لازم نیست که برای پلتفرم فیس‌بوک، توییتر و… یک اکانت جداگانه داشته باشید. شما با استفاده از یک اکانت، می‌توانید در همه آنها عضو شوید.

متاورس چیست (Metaverse)
متاورس چیست

سخن نهایی

متاورس چیست (metaverse) یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که بعد از تغییر فیس‌بوک به متا، به ذهن افراد رجوع کرد. ما در این مقاله به بررسی کامل این برنامه واقعیت مجازی پرداختیم و از همه جوانب آن را بررسی کردیم. همچنین بهترین پروژه های متاورس و راه‌های سرمایه گذاری در متاورس را نام بردیم. شما با استفاده از توضیحات این مقاله، می‌توانید هم‌زمان با بازی کردن، به درآمدها بسیار خوبی نیز دست پیدا کنید. پس برای استفاده از متاورس، از توضیحات این مقاله کمک بگیرید.

سوالات متداول

در این بخش به برخی از مهمترین سوالات متداول مرتبط با دنیای متاورس خواهیم پرداخت.

متاورس چیست؟

متاورس، از کلمات متا (meta) به همراه ورس (verse) تشکیل شده است که کلمه اول به معنی فراتر و ورس هم مخفف کلمه Universe بوده که به معنای جهان است. پس به‌طورکلی، متاورس به معنی فراتر از جهان یا جهان برتر است.

بهترین پروژه های متاورس چه چیزهایی است؟

سند باکس، دسنترالند، ناکاموتو (ناکا)، اکسی اینفینیتی از جمله پروژه‌های برتر Metaverse هستند.

نحوه کسب درآمد و سرمایه گذاری در متاورس چگونه است؟

شما می‌توانید با اجاره املاک، تبلیغات و بازی از طریق متاورس کسب درآمد کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع:

.

نظر شما در خصوص متاورس چیست (Metaverse) ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (15 نظر)

    با کمال میل و اشتیاق مقاله شما با عنوان “متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟” را مطالعه کردم. تشکر از شما برای ارائه محتوای آگاه سازی و کارآمد در زمینه متاورس رنگ و مسیرهای ورود به دنیای Metaverse.

    همانطور که اشاره کردید، مقاله شما نقطه شروعی فوق‌العاده برای افرادی است که در حال تلاش برای درک بهتر این دنیای جدید هستند. با تجربه ای که از متاورس رنگ به دست آوردم، می‌توانم بگویم که این انجمن و مقاله‌های مشابه به طور فعّالی به افزایش سطح علمی و اطلاعاتی افراد کمک کرده‌اند.

    بر اساس این محتوا، می‌توانم تصویر زنده‌ای از مفهوم Metaverse و نقش متاورس رنگ در آن داشته باشم. توانسته‌ام بهتر فهمید که چگونه این تکنولوژی به عنوان یک نقطه اتصال بین دنیای واقعی و دنیای مجازی، تعاملات اجتماعی، تجاری، و حتی آموزشی را تغییر خواهد داد.

    با توجه به هدف ارتقاء سطح علمی کاربران، این نظر را با افتخار ارائه می‌دهم و امیدوارم که مقالات بیشتری از شما و سایر اعضای انجمن متاورس ایران را مطالعه و به اشتراک بگذاریم.

    پاسخ

    به عنوان یک پژوهشگر و مشاور در زمینهٔ توسعه، همیشه در تمامی مراحل تلاش کرده‌ام تا با ترکیب هنر ابتکار و ذهنیت نو، به رونق و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی کشورمان اسباب بیافرینم. آیا به نظر شما هم این امکان وجود دارد که “متاورس ملی” یا به زبانی ساده‌تر “متاورس بومی”، به عنوان نمادی از توانایی‌ها و جذابیت‌های مختص به کشورمان در مسیر توسعه جلوه کند؟ این نگرش، با زیرساخت‌های مدرن و نیز بهره‌گیری از مواهب و ذخایر فرهنگی ملت، به عنوان یک راهبرد توسعه پایدار می‌تواند خلق دنیایی پر از فرصت‌ها و هیجانات جدید باشد. این مفهوم، ابعادی گسترده‌تر از ایجاد زیرساخت‌های داخلی برای تکنولوژی‌های بومی دارد؛ به معنای تأکید بر اهمیت حفظ منافع ملی و توجه به رشد اقتصادی و فرهنگی کشورمان.

    اجرای مفهوم متاورس بومی، فرصتی طلایی را برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای و بهبود فرصت‌های اقتصادی فراهم می‌کند. ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات داخلی، این امکان را به ما می‌دهد که از منابع و دانش محلی برای توسعه فناوری‌ها، اقتصادی و ایجاد اشتغال بهره‌برداری کنیم. این بیان می‌کند که طیفی از اثرات مثبت را همچنین می‌توان در تقویت تولید ملی و بهبود مصالح مردم انتظار داشت.

    تجارب موفقی که برخی کشورها در ارتقاء اصول متاورس ملی داشته‌اند، اثباتی بر تأثیرات محسوس و جامع این راهبرد بر توسعه و اقتصاد آن‌ها است. ایجاد زیرساخت‌های داخلی برای بهره‌گیری از تجربیات و نوآوری‌های داخلی، به تسهیل رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در این کشورها کمک کرده است. در همین راستا، دنیای مجازی متاورس بومی به عنوان یک میان‌وسیله مؤثر، امکان فراهم‌کردن آموزش‌های آنلاین و ایجاد فرصت‌های شغلی را به صورت گسترده به افراد ارائه می‌دهد.

    در کل، ایجاد یک دنیای مجازی متاورس بومی، می‌تواند به عنوان یک دستاورد زیبا در راستای توسعه جامعه‌مان مطرح شود. این نه‌تنها به پیشرفت کشور کمک می‌کند، بلکه توانایی بهبود مسیر توسعه در تمامی جنبه‌های زندگی انسانی را به‌همراه دارد.

    پاسخ

    خواهشا روش ورود و ثبت نام رو در متاورس ملی بنویسید ، تعریفش همه جا پر شده ولی روش ورود و ثبت نام نیست .

    پاسخ

    “متاورس ملی: درآمدی به دنیای جدید و آینده‌ساز”

    آیا به فکر وارد شدن به یک دنیای تازه با ابعاد دو و سه بعدی با قابلیت‌های مجازی و موازی هستید؟ متاورس ملی، یک پلتفرم پیشرفته، درب انتقال شما به دنیایی از تخیل و خلاقیت می‌گشاید که هزاران ماجراجویی منتظر شماست.

    با ورود به متاورس ملی، جلوه‌ای از تجربه‌ی شهروندی دیجیتالی را تجربه خواهید کرد. حساب کاربری اختصاصی‌تان، در این دنیای موازی، ارتباط با سایر اعضای این جامعه را با استفاده از ارزهای مختلف فراهم می‌کند.

    اما چرا متاورس ملی جذابیت‌های خاص خود را دارد؟ در این دنیای موازی، شما شاهد تبدیل یک شهر دیجیتالی به واقعیت مجازی می‌شوید. علاوه بر این، با پیشرفت در تجربه‌ها و فعالیت‌های خود، به سطوح متفاوتی از دسترسی و امکانات خواهید دست یافت.

    آیا به تجربه زندگی مجازی و سرمایه‌گذاری در دنیای موازی علاقه‌مندید؟ متاورس ملی یک محیط پویا را برای ایجاد و مدیریت فروشگاه‌های سه بعدی در اختیار شما قرار می‌دهد. در این فضاها، محصولات و خدمات خود را به مشتریان موازی عرضه کرده و تجربه‌ای جدید از فروشگاه‌های مجازی را تجربه کنید.

    همچنین، با دسترسی به آموزشگاه‌های موازی سه بعدی، می‌توانید به یادگیری و به اشتراک گذاری دانش و مهارت‌های خود پرداخته و در این فضاها به عنوان یک معلم یا دانشجو شرکت کنید.

    متاورس ملی هر روز در حال افزایش و بهبود است. پس اگر به دنیایی تازه و پر از امکانات دسترسی داشته باشید، خوش آمدید به دنیای متاورس ملی. اینجا جایی است که شما به عنوان یک شهروند، به تجربه‌ی تغییر و نوآوری در دنیای دیجیتالی خواهید پرداخت.

    قبل از هر اقدامی مطالعه کنید و منم این محتوا رو نوشتم تا شما عزیزان بدونید که متاورس داخلی هم داریم و اگر دوست داشتید مطالعه کنید در خصوص متاورس ملی یا داخلی به دنبال نمای کلی متاورس ملی بگردید .

    *نکته: تکراتو هیچ مسئولیتی در قبال مسائل مطرح شده در کامنت‌ها توسط کاربران ندارد.

    پاسخ

    سلام مهندس لطفا روش ورود به متاورس ملی رو هم بنویسید من میخواهم ثبت نام کنم.

    پاسخ

    سلام، وقت بخیر
    ممنون از مطلب مفیدتون
    من با توجه به راهنمایی نحوه خرید زمین در متاورس ارزوب، زمین خریدم. الان میخوام اجاره بدم، میتونین راهنماییم کنین؟

    پاسخ

    #مرگ-بر-متاورس

    پاسخ

    شعار «مرگ بر …» رو به همه مکان های واقعی نسبت دادین، الان نوبت مکان های مجازیه؟

    پاسخ

    واقعا دمت گرم.
    من نمیدونم این جونورا کی میخوان حداقل خوی انسانی بگیرن ب خودشون.

    پاسخ

    در دهه هشتاد شمسی چیزی داشتیم به نام سکند ورلد، که یادم هست آن روزها خیلی گرد و خاک می‌کرد. این دوستانی که امروز خیلی جو گیر شدند، لطفا تاریخچه آن را بخوانند، اینها فقط بازی است و قصد آن خالی کردن جیب مردم خیال پرداز.

    پاسخ

    دنیا هر روز داره پیشرفت میکنه، بعد تو این مملکت میخوان برگردن به 1400سال پیش

    پاسخ

    تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود. این نظراتت رو ببر زیر پست های سیاسی بنویس، اینجا زیر پست مربوط به فناوری و تکنولوژی شعر نگو سرمون درد میگیره.

    پاسخ

    وقتی چند ماه دیگه اینترنت رو صیانت کردن اون موقع میفهمی اینجا همه چیز سیاسی هست، هیچ‌چیز علمی نداریم خدا رو شکر.

    هرجا ببینن مردم میتونن دو قرون پول پر بیارن سریع طرح صیانت از اون فضا رو راه میندازن نا در اون سوراخ پول درآوردن ملت رو تخته کنن.

    شما ظاهرا از فضا اومدی، هنوز نمیدونی توی کدوم قبرستانی داری زندگی میکنی.

    پاسخ

    اقا کجای حرفش دروغه؟؟؟؟
    اللهم مرزقنا قیمه بادمجون

    پاسخ