;
coinex

بهترین زمان سفر به کیش ؛ راهنمای جامع سفر به کیش

این روزها افراد زیادی کیش را برای سفر و گردش انتخاب می‌کنند زیرا این شهر ساحلی زیبا، جاذبه‌های دیدنی بیشماری را در دل خود جای داده است و همچنین آب و هوای بسیار مطلوبی دارد. هر گردشگر یا مسافری باید علاوه‌بر شناخت مکان‌های دیدنی مهم، با بهترین زمان سفر به کیش آشنایی داشته باشد تا بتواند از سفر خود نهایت لذت را ببرد.

جزیره کیش در اکثر فصل‌های سال آب و هوای دلپذیری دارد و همچنین آن را به عنوان پاک ترین منطقه ایران از نظر آب و هوا می‌شناسند. دقت داشته باشید سفر به کیش در تمام ماه‌ها و فصل‌ها امکان پذیر است؛ اما بهتر است ابتدا هدف خودتان را از سفر به این منطقه مشخص کنید و باتوجه به آن، زمان مناسبی را برای سفر به کیش تعیین نمایید.

بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره بهترین زمان سفر به جزیره جذاب کیش به دست آورید و سفری به یادماندنی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

خرید بلیط اتوبوس ترمینال جنوب یکی از بهترین روش‌ها برای سفر به شهرهای مختلف ایران است. این ترمینال درواقع قدیمی‌ترین و یکی از مجهزترین ترمینال‌های تهران است که برای دسترسی بهتر به شهرهای جنوبی ایران احداث شد. بسیاری از شرکت‌های معتبر مسافربری در این ترمینال نمایندگی دارند تا دسترسی به تنوع بالایی از امکانات در دسترس مسافران قرار بگیرد. در این ترمینال، مجموعه‌ای از امکانات برای رفاه حال مسافران ارائه می‌شود تا سفری لذت‌بخش را تجربه کنند.

چه فصلی به کیش برویم و بهترین زمان سفر به کیش چه موقع است؟

باتوجه به این که جزیره کیش دارای آب و هوایی مرطوب و نسبتا گرم است، اکثر مسافران ترجیح می‌دهند در فصل‌های سرد سال به این منطقه سفر کنند. همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، شما می‌توانید در زمان‌های مختلف به این شهر سفر کنید و به تفریح بپردازید. البته در ادامه مطلب قصد داریم بیشتر درباره بهترین زمان سفر به کیش بپردازیم تا انتخاب یک فصل مناسب برای‌تان دشوار نباشد، پس با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به کیش ؛ راهنمای جامع سفر به کیش

دمای جزیره کیش در طول سال بین 21 الی 33 درجه سانتی‌ گراد متغیر است و میزان بارندگی در آن‌ جا خیلی زیاد نیست. این جزیره زیبا در فصل زمستان آب‌ و هوای بسیار معتدلی دارد و افرادی که در این زمان به آن‌ جا سفر کنند، می‌توانند تفریحات آبی زیادی انجام دهند و بسیار لذت ببرند.

در فصل تابستان هوای جزیره کیش شرجی است و به همین علت گردشگران خیلی در این زمان راهی سفر نمی‌شوند. این جزیره تماشایی به طور کلی در نیمه دوم سال آب‌ و هوای معتدل‌تری دارد، از این رو بهتر است از اوایل مهر تا اواسط اردیبهشت‌ ماه برای سفر خود برنامه‌ ریزی کنید.

میانگین دما در این مدت حدود 19 درجه سانتی‌ گراد است و این دما برای منطقه‌ای شرجی، بهترین و ایده‌آل‌ترین دما به شمار می‌آید. همچنین بهتر است بدانید دمای کیش از دی‌ ماه تا اسفند ماه حدود 16.5 درجه سانتی‌ گراد است که به‌ عنوان محبوب‌ترین و بهترین زمان سفر به کیش شناخته شده است.

بهترین و معروف ترین جاذبه‌های کیش

ساحل مرجان

یکی از معروف‌ ترین جاهای دیدنی کیش که زیبایی فوق‌ العاده زیادی دارد، ساحل مرجان است. در این ساحل تفریح‌های آبی زیادی وجود دارد و افرادی که به آن‌ جا بروند می‌توانند پاراسل، جت اسکی، بنانا سواری و غواصی را تجربه کنند و از تماشای مناظر شگفت‌ انگیز نیز لذت ببرند.

بهترین زمان سفر به کیش ؛ راهنمای جامع سفر به کیش

در این ساحل تماشایی کافه‌ها، بوفه‌های فروش خوراکی، چایخانه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید خودتان را در آن‌ جا مهمان انواع نوشیدنی و چای کنید و هر چیزی که دل‌تان خواست بخرید. در بهترین زمان سفر به کیش به ساحل مرجان بروید و از انواع ماهی، مرجان‌های زیبا، صدف، شقایق و… نیز دیدن نمایید. این جزیره زیبا در غروب آفتاب بسیار تماشایی است و شما می‌توانید ساعت‌ها از تماشای مناظر رویایی در کنار دوستان یا خانواده، لذت ببرید.

درخت سبز کیش

درخت سبز یکی از جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش است که در فهرست آثار طبیعی کیش نیز ثبت‌ شده و قدمتی بسیار کهن دارد. این درخت زیبا قدمتی بیش‌ از 500 سال دارد و بر روی هر گوشه از آن پارچه‌های رنگی زیادی دیده می‌شود که نشان‌ دهنده اعتقادات مردم محلی است.

ریشه‌های درخت سبز بسیار بزرگ هستند و از خاک بیرون آمده‌اند. در اطراف درخت سبز یک پارک بسیار زیبا نیز به‌ وجود آمده است تا افرادی که به دیدن این درخت می‌روند، بتوانند در آن‌ جا لحظات بهتری را سپری کنند. شما نیز اگر می‌خواهید به دیدن این درخت جالب بروید، بهتر است قبل از هر چیزی ابتدا راهنمای جامع برای سفر به کیش را با دقت مطالعه کنید و سپس با توجه به موارد و توصیه‌های مهم، آماده شوید و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهید.

آب انبار کیش - جاهای دیدنی کیش

آب‌انبار کیش

آب‌انبار دوقلو یکی از جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش محسوب می‌شود که در دوره معاصر بنا شده‌ است. این آب‌انبار زیبا معماری منحصر به فردی دارد و می‌توانید به راحتی آن را در شمال جزیره کیش پیدا کنید. آب‌انبار کیش دارای 5 بادگیر و 2 گنبد بسیار زیبا است که در زمان‌های گذشته از آن برای ذخیره و خنک نگه‌ داشتن آب استفاده می‌کرده‌اند.

شهر باستانی حریره

در بخش شمالی جزیره کیش یک شهر باستانی به نام حریره وجود دارد که ارزش بسیار زیادی دارد و قدمت آن نیز به قرن 5 تا 10 هجری قمری مربوط می‌شود. این شهر باستانی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و تاکنون کاوش‌های زیادی بر روی آن انجام‌ شده است. در شهر باستانی حریره می‌توانید از مجموعه ساحلی، حمام، خانه اعیانی، درخت سبز، قنات‌های قدیمی و مساجد تاریخی زیادی بازدید به عمل آورید.

ساحل اسکله تفریحی

هنگامی که بهترین زمان سفر به کیش را انتخاب کردید، بهتر است لیستی از مکان‌های مهم که قصد دارید از آن‌ها بازدید به عمل آورید را نیز آماده کنید و در این لیست حتما ساحل اسکله تفریحی کیش را هم قرار دهید. این ساحل یکی از جذاب‌‌ترین و دیدنی‌ ترین جاذبه‌های دلچسب جزیره به شمار می‌رود و افرادی که به آن‌ جا بروند می‌توانند اوقات خوشی را سپری کنند و سفری هیجان‌ انگیز داشته باشند.

در این اسکله صخره‌های مرجانی و امواج فوق‌ العاده زیبایی وجود دارد که می‌توانید با تماشای آن‌ها به آرامش برسید. در ساحل اسکله تفریحی رستوران‌ها و کافه‌های زیادی نیز وجود دارد و می‌توانید در آن جا هر آن چه که خواستید را برای خود سفارش دهید و از نمای آسمان و دریا لذت ببرید.

همچنین بهتر است بدانید در این ساحل تماشایی می‌توانید به تفریحاتی همچون دوچرخه‌سواری، رصد ستارگان در شب، قایق‌ سواری، پیاده‌ روی و ماهیگیری بپردازید.

خانه مردم شناسی بومیان کیش

خانه مردم‌شناسی بومیان

در این قسمت از راهنمای جامع برای سفر به کیش قصد داریم شما را با خانه مردم‌شناسی بومیان آشنا کنیم. این خانه یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های تاریخی در شهر کیش است که قدمت آن مربوط به 200 سال پیش می‌شود. این خانه‌ زیبا مساحتی حدود 1200 مترمربع دارد و در محله تاریخی صفحه جای گرفته‌ است.

خانه قدیمی مردم‌شناسی دارای اتاق‌های تابستانه، اتاق‌های زمستانه، حیاط خانوادگی، حیاط مجلسی، حلقه‌های چاه آب، انبار، مطبخ و بخش‌های مختلف است. این خانه جذاب در سال 1393 به موزه مردم‌شناسی تبدیل شد و افرادی که به آن‌ جا بروند می‌توانند طعم لذیذ قهوه محلی و خرمای خوشمزه را بچشند.

همچنین بهتر است بدانید در این خانه اتاق‌هایی نیز برای فروش سوغاتی‌های محلی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ جا کلی چیزهای مختلف برای خود و عزیزان‌تان تهیه کنید.

فلای بورد - راهنمای جامع سفر به کیش

تفریحات هیجان‌انگیز کیش

فلای بورد

اگر می‌خواهید این تفریح جذاب را تجربه کنید، دقت داشته باشید بهترین زمان سفر به کیش اواسط زمستان یا اوایل فصل بهار است. فلای بورد در واقع برای آن دسته از افرادی ایده‌آل است که به ارتفاع علاقه دارند و عاشق تفریحات هیجان‌ انگیز هستند. برای انجام دادن این تفریح پرطرفدار باید بر روی یک‌ پایه قرار بگیرید که به جت اسکی متصل شده‌ تا با فشار آب در هوا نگه داشته شوید و به هر طرفی که بخواهید، حرکت کنید.

جایروکوپتر

جایروکوپتر یک هلیکوپتر بسیار کوچک و ملخی شکل است که با استفاده از آن می‌توانید جزیره را از ارتفاع تماشا کنید و لذت ببرید. این پرنده کوچک تنها ظرفیت جا به جا کردن 1 نفر را دارد و با کمک خلبان برفراز دریای خلیج‌فارس و جاذبه‌های تماشایی کیش پرواز می‌کند.

اتاق فرار - بهترین زمان سفر به کیش

اتاق فرار

شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که چه فصلی به کیش برویم؟ یا این‌ که بهترین زمان سفر به کیش زیبا برای انجام تفریحات هیجان انگیز، چه زمانی است؟ از این رو می‌توان گفت جزیره کیش در هر فصلی از سال تفریحات خاص خود را دارد و افرادی که به این شهر رؤیایی سفر کنند می‌توانند در زمان‌های مختلف تفریحات فوق‌العاده‌ای را انجام دهند.

یکی از تفریحاتی که می‌توانید در اغلب فصل‌های سال انجام دهید، رفتن به اتاق فرار کیش است. این تفریح برای آن دسته از افرادی مناسب است که به ماجراجویی علاقه‌مند هستند و دوست دارند چیزهای هیجان انگیز را تجربه کنند.

برای رفتن به اتاق فرار باید گروه‌های 2 الی 5 نفره‌ای تشکیل دهید و وارد اتاق‌ها شوید، سپس برای رسیدن به درب خروجی جواب معما را پیدا کنید. با رفتن به اتاق فرار کیش می‌توانید با چیزهای جالب زیادی رو به رو شوید و یک تفریح متفاوت را تجربه کنید.

رصدخانه تیتان کیش

یکی دیگر از جاهای تفریحی در جزیره کیش که برای افراد کنجکاو و پژوهشگر جذاب است، رصدخانه تیتان است. در واقع با رفتن به این رصدخانه می‌توانید ستارگان زیبا و مریخ را در آسمان تماشا کنید و از هماهنگی و نظم طبیعت لذت ببرید.

راهنمای جامع سفر به کیش

بانجی جامپینگ

این تفریح برای عاشقان ارتفاع و سرعت بسیار جذاب است و شما می‌توانید با امتحان کردن آن، پرواز در لحظه را تجربه کنید. بهترین زمان سفر به کیش برای انجام این تفریح اوایل فصل بهار است زیرا در این زمان هوا بسیار مطلوب و دلپذیر است و شما می‌توانید در فضای باز از انجام این تفریح سالم، لذت ببرید. همچنین بهتر است بدانید برای امتحان کردن این پرش باید وزن‌تان بین 35 الی 90 کیلوگرم باشد.

کارتینگ

در بلوار خلیج‌ فارس می‌توانید به مجموعه کارتینگ بروید و در آن‌ جا انرژی خود را تخلیه کنید و هیجان واقعی را تجربه نمایید. با رفتن به کارتینگ کیش شما با دو مسیر بلند و کوتاه مواجه خواهید شد و در طول رانندگی و حرکت می‌توانید از این مسیرها عبور کنید. مجموعه کارتینگ نیز هنگامی‌ که در حال بازی کردن و تفریح هستید، از شما یک عکس جذاب ثبت می‌کنند و شما می‌توانید بعد از پایان بازی، تصویر چاپ‌ شده آن را دریافت کنید.

بهترین و مجهزترین هتل‌های کیش

هتل فلامینگو کیش

یکی از بی‌نظیرترین هتل‌هایی که در کیش وجود دارد، هتل فلامینگو است. این هتل 4 ستاره از موقعیت مکانی بسیار عالی برخوردار است و مسافرانی که در آن اقامت کنند، می‌توانند دسترسی راحتی به جاذبه‌های تفریحی و مراکز خرید مختلف داشته باشند.

هتل فلامینگو کیش - چه فصلی به کیش برویم

بنابراین بعد از انتخاب بهترین زمان سفر به کیش حتما اقدام به رزرو اتاق در این هتل مجلل کنید تا در محیطی آرام و دلنشین، به استراحت بپردازید و سفری فوق العاده راحت داشته باشید.

هتل فلامینگو از محیطی بسیار تمیز برخوردار است و تمام اتاق‌های آن دارای امکانات رفاهی کاملی هستند. پرسنل هتل فلامینگو نیز با روی خوش و مهربانی آماده پذیرایی و میزبانی از میهمانان هستند و به صورت 24 ساعته، کار پذیرش را انجام می‌دهند.

هتل ترنج کیش

هتل ترنج نیز یک گزینه ایده‌آل برای اقامت میهمانان به شمار می‌رود که محیطی بسیار مدرن و شیک دارد. تمام اتاق‌های این هتل رو به خلیج‌ فارس طراحی شده‌اند و کف آن‌ها نیز دریچه شیشه‌ای بسیار جذابی وجود دارد که می‌توانید به‌ راحتی آب‌های دریای خلیج‌ فارس را مشاهده کنید.

هتل داریوش کیش - چه فصلی به کیش برویم

هتل داریوش کیش

هتل 5 ستاره داریوش دارای امکانات رفاهی عالی نظیر مجتمع تجاری، سالن کنفرانس، سالن آرایش، دستگاه خودپرداز، اینترنت رایگان در لابی، فروشگاه و… است و میهمانان می‌توانند به‌ راحتی از آن‌ها بهره بگیرند. در هر یک از اتاق‌های این هتل مجلل نیز امکانات کاملی همچون تخت خواب و مبلمان، کمد، تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی، صندوق امانات، لوازم بهداشتی یکبار مصرف و وسایل ضروری نیز وجود دارد.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

سخن پایانی

مسلما تا این قسمت از مطلب با بهترین زمان سفر به کیش آشنا شده‌اید و می‌دانید که چه زمانی برای تفریح و گردش، ایده‌آل‌تر است. همچنین سعی کردیم چند نمونه از بهترین جاذبه‌های گردشگری، تفریحات هیجان انگیز و هتل‌های مجهز کیش را به شما معرفی کنیم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید و در طول سفرتان دچار سردرگمی نشوید. بنابراین بهتر است هنگام رفتن به شهر زیبای کیش، حتما از این راهنمای جامع سفر بهره بگیرید و نسبت به موارد ذکر شده، بی‌تفاوت نباشید تا سفری فوق العاده عالی و بی‌نقص را تجربه کنید.

نظر شما درباره مقاله بهترین زمان سفر به کیش ؛ راهنمای جامع سفر به کیش چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر