;
coinex

مشخصات تراشه M2 اپل و جزئیات دیگری فاش شدند

با توجه به گزارشات منتشر شده توسط توسعه‌دهندگان اپل، این شرکت اخیرا بر روی توسعه تراشه M2 که جانشین چیپست فعلی M1 است، کار می‌کند.

بلومبرگ گزارش داده است که اپل، این تراشه را در حداقل 9 مک جدید خود آزمایش کرده. درواقع هدف از این آزمایشات، بهبود و توسعه تراشه M2 و همچنین عرضه مک بوک‌های جدید با این چیپست است.

مشخصات تراشه M2 اپل

اپل اخیرا در دستگاه‌های اخیر خود، از تراشه‌های نسل بعدی M2 ،M2 Pro ،M2 Max که جایگزین M1 Ultra هستند، استفاده می‌کند. مک بوک ایر با پردازنده 8 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی 10 هسته‌ای و همچنین مک بوک پرو 13 اینچی، سطح پایه از جمله دستگاه‌های مجهز به تراشه M2، هستند. مک مینی به روز‌شده نیز، دارای تراشه M2 بوده اما نسخه دیگری از این مک بوک، از تراشه M2 Pro برخوردار است.

مک بوک پرو 14 و 16 اینچ نیز که دارای پردازنده 12 هسته‌ای هستند و از پردازشگر 38 هسته‌ای و همچنین 64 گیگابایت حافظه بهره می‌برند، به ترتیب با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max در حال توسعه هستند.

تراشه M2

در نهایت مک پرو نیز با برخورداری از تراشه M2، نسخه بعدی مک استودیو که از M1 Ultra بهره می‌برد، است. همچنین تراشه‌های M2 و M2 Pro می‌توانند در آینده جایگزین مناسبی برای تراشه M1 Ultra در مک مینی باشند.

با توجه به گفته‌ی بلومبرگ، به نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها به زودی در ماه‌های آینده عرضه خواهند شد. گفتنی است که در طی توسعه تراشه‌های نسل M2 شایعات زیادی در مورد مک بوک ایر جدید، مک بوک پرو 13 اینچی به‌روزشده و ​​مک مینی با موضوع ارزان‌تر بودن مک بوک ایر و مک بوک پرو نسبت به مک مینی در سال 2022، شنیده‌ایم؛ اما شایعات مربوط به مک بوک پرو 14 و 16 اینچی برای اولین بار در امسال منتشر شده است.

در آخر باید بگوییم که انتظار می‌رود به احتمال زیاد دست کم دو تا از مک بوک‌های نام برده شده در این مطلب، تا اواسط سال میلادی در رویداد 2022 WWDC، معرفی شوند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره این تراشه جدید اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر