;
coinex

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان؛ راهنمای خرید لپ تاپ های اقتصادی [ آبان 1402]

قبل از خرید بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومن بهتر است نوع کاربری و نیازهای خود را مشخص کنید؛ چون محدودیت بودجه‌ی پانزده میلیونی ممکن است شما را به اشتباه بیندازد. این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند که لپ‌تاپ مناسب با نیازهای خود را پیدا کنید.

با افزایش شدید قیمت دلار و نرخ تورم بالا در بازار داخلی، خرید لپ تاپ برای بسیاری از کاربران به یک چالش تبدیل شده است. همچنین با شروع مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید، بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان به دنبال لپ تاپ های ارزان و قابل حمل هستند که به‌راحتی بتوانند آن را جابه‌جا کنند. در این مقاله قصد داریم با بررسی بهترین لپ تاپ تا پانزده میلیون تومان،  گزینه‌های مناسب و مقرون به صرفه را به شما معرفی کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان

متاسفانه، افزایش نرخ ارز و عقب‌ماندگی بازار ایران از بازارهای جهانی باعث شده تا محدودیت بیشتری را در رنج قیمتی پانزده میلیون شاهد باشیم. با این‌حال، گزینه‌های خوبی در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان معرفی شدند که انتخاب را برای شما آسان می‌کنند.

برترین لپ تاپ های اقتصادی برای امور روزمره و دانشجویی مناسب هستند و به‌خوبی می‌توانند پاسخگوی فعالیت‌های سبک یا نهایتاً نیمه سنگین شما باشند. این دست از لپ تاپ‌ها برای کار با برنامه‌های آفیس، ویرایش سبک تصاویر، جست‌وجو در وب‌سایت‌ها و اینترنت، کلاس‌های آنلاین و تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی مناسب هستند.

یکی از فاکتورهای مهمی که هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کرد، پردازنده و نسل آن است. CPUهایی که در این نوع محصولات به‌کار رفته، معمولاً نسل یازدهم یا دوازدهم Core i3 هستند و برخی از آن‌ها با پردازنده‌های AMD کار می‌کنند. همچنین باید مجزا یا یک‌پارچه بودن کارت گرافیک دستگاه را بررسی کرد. میزان رم استفاده شده، سرعت شارژ و ظرفیت باتری، تعدد پورت‌های دستگاه، کیفیت نمایشگر و غیره، از دیگر فاکتورهایی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد.

در نتیجه، در ادامه بررسی بهترین لپ تاپ های 15 میلیونی دستگاه‌های مورد نظرمان را معرفی می‌کنیم.

لپ تاپ لنوو مدل V15-XF

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون
بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون
  • پردازنده مرکزی: اینتل Core i3-1115G4 با حداکثر فرکانس 4.1 گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD
  • نمایشگر: نمایشگر 15.6 اینچ فول اچ‌دی TN با رزولوشن 1920×1080 پیکسل
  • رم: 8 گیگابایت DDR4
  • حافظه ذخیره سازی: 256 گیگابایت
  • باتری: 38 وات بر ساعت
  • وزن: 1.7 کیلوگرم

لنوو V15-XF یکی از پرفروشترین لپ تاپ‌های 15 میلیون تومنی است که در سال 2021 معرفی شده و نسبت به مشخصاتش، قیمت مقرون به‌ صرفه‌ای دارد.

لنوو V15-XF از سخت افزار خوبی برخوردار شده و طراحی مناسبی هم دارد. بدنه پشتی لپتاپ، پلاستیکی بوده و در برابر خط و خش مقاوم به نظر می‌رسد. تنها نقطه ضعف بدنه، ماندگاری اثرانگشت بر روی آن بوده که نیازمند توجه بیشتر شما در استفاده از دستگاه است. در سمت چپ دستگاه، پورت‌های HDMI، پورت USB3.2، پورت Type-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار گرفته‌اند. در سمت راست نیز یک پورت USB2.0 و پورت LAN قرار دارد. فاصله پورت‌ها در سمت چپ کمی نزدیک است و ممکن است در زمان وصل شدن پور‌ت‌ها به صورت همزمان، کمی دچار مشکل شوید.

این مدل لپ تاپ Lenovo که از آن به عنوان یکی از محبوبترین و بهترین لپ تاپ های 15 میلیونی لنوو نیز یاد می‌شود، از نمایشگر مناسبی برخوردار است. نمایشگر فول اچ‌دی این لپ‌تاپ با ارائه رفرش‌ریت 60 هرتزی، توانایی خوبی در نمایش تصاویر دارد. کار کردن با این مدل لپ تاپ در زیر نور خورشید یا محیط‌های بسیار روشن، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند؛ زیرا با وجود پنل TN میزان نور دستگاه مناسب تنظیم شده است. نمایشگر لپ تاپ لنوو مدل V15-XF برای ارائه تصاویر گرافیکی و کارهای ویرایش تصاویر چندان مناسب نیست و کیفیت مناسبی در ارائه رنگ‌ها ندارد؛ اما برای کارهای سبک و تماشای فیلم و سریال مناسب خواهد بود.

عملکرد پردازشی دستگاه و نمایش تصاویر در حد یک محصول اقتصادی است. با حضور پردازنده بهینه Core i3 نسل یازده و دو هسته حقیقی، این لپ تاپ به سادگی می‌تواند اجرای برنامه‌های آفیس، ادیت سبک تصاویر با فوتوشاپ، کارهای مهندسی و برنامه نویسی سبک، حضور در کلاس‌های آنلاین و سایر فعالیت‌های دانشجویی و روزمره شما را پشتیبانی می‌کند. همچنین کارت گرافیک آن به صورت Onboard (یک‌پارچه با پردازنده) بوده و با بهره‌گیری از رم (تا حداکثر 2 گیگابایت) امور گرافیکی عادی را پشتیبانی می‌کند. برخی کاربران با وجود رم 8 گیگابایت و سیستم پردازشی نسبتاً مناسب، این Laptop را یکی از کاندیداهای عنوان بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان می‌دانند.

باتری این لپ تاپ از نوع 2 سلولی و 38 وات بر ساعت است و 1 الی 3 ساعت شارژدهی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های دل 2023

بهترین لپ تاپ اپل 2023 

لپ تاپ ایسر مدل Aspire 3 A315-510P-3652

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون

  • پردازنده مرکزی: اینتل Core i3-N305
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD
  • نمایشگر: 15.6 اینچ فول‌ اچ‌دی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل
  • رم: 4 گیگابایت DDR4
  • حافظه ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت
  • باتری: 36 وات بر ساعت
  • وزن: 1.7 کیلوگرم

یکی از لپ تاپ‌های خوش قیمت و پرفروش در بازه قیمتی پانزده میلیون تومن، لپ تاپ ایسر مدل Aspire 3 A315-510P-3652 است که تنوع پورت خوبی دارد و قابلیت‌های اتصال مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در سمت پچ لپ‌تاپ، پورت‌های HDMI، پورت USB type-C و پورت USB 3.2 قرار گرفتند و در سمت راستی نیز، یک پورت USB 3.2 به‌همراه ورودی صدای 3.5 میلی‌متری حضور دارند. زیر نمایشگر نیز فن‌های هوا تعبیه شده‌اند.

نمایشگر این لپ تاپ Acer Aspire همانند سایر دستگاه‌های هم‌قیمت، در ارائه رنگ‌ها دچار مشکل است و کیفیتی معمولی دارد. بنابراین بهتر است روی نمایشگر لپ تاپ برای فعالیت‌های گرافیکی حساب باز نکنید؛ البته، با توجه به قیمت مناسب لپ تاپ و قابلیت‌های مناسب آن برای کارهای مهندسی و برنامه نویسی سبک، می‌توانیم ایسر Aspire 3 A315-510P-3652 را در لیست راهنمای خرید برترین لپ تاپ ها تا 15 میلیون تومان قرار دهیم.

پردازنده این لپتاپ ایسر یکی از بهینه‌ترین چیپست‌های اینتل است. این چیپست هشت هسته‌ای در اجرای فعالیت‌های روزمره و همچنین امورات دانشجویی موفق ظاهر شده و از اورکلاک 3.8 گیگاهرتز برخوردار است. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ هم به صورت یکپارچه با پردازنده اصلی تعبیه شده و وظیفه پردازش امور گرافیکی عادی را برعهده دارد.

باتری این لپ تاپ Acer۷ از نوع دو سلولی و 36 وات بر ساعت است. این باتری به طور میانگین حدود 2 الی 4 ساعت شارژدهی خواهد داشت. در نتیجه، اگر به دنبال شارژدهی مناسب هستید، این دستگاه می‌تواند بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان برای شما باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون 

بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل X515EA

بهترین لپ تاپ 15 میلیونی ایسوس
بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون ایسوس
  • پردازنده مرکزی: اینتل Core i3-1115G4
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD
  • نمایشگر: 15.6 اینچ فول اچ‌دی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل
  • رم: 8 گیگابایت DDR4
  • حافظه ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت SSD
  • باتری: 37 وات بر ساعت
  • وزن: 1.8 کیلوگرم

اگر می‌خواهید بهترین لپ تاپ 15 میلیونی ایسوس را بخرید، بهترین گزینه برای شما، لپ تاپ خوش قیمت ایسوس مدل X515EA است.

در نمایشگر این لپتاپ از Reduce Blue Color استفاده شده که از خستگی چشمان‌تان هنگام کار با دستگاه جلوگیری می‌کند. حاشیه نمایشگر نیز کم بوده و تصویری جامع را ارائه می‌دهد.

نکته دیگر، راحتی کار با کیبورد لپتاپ پرفروش ایسوس مدل X515EA است. فاصله استاندارد، نرمی و کیفیت ساخت خوب کیبورد موجب شده تا کسانی که علاقه به تایپ سرعتی دارند به راحتی با آن کار کنند. طراحی ساخت بدنه نیز مناسب بوده و متشکل از پلاستیک باکیفیت است.

پردازنده مرکزی لپتاپ Asus، نسل یازدهم Core i3 بوده که خیالتان را از بابت اجرای برنامه‌های گرافیکی سبک و همینطور فعالیت‌های روزمره راحت می‌کند. پردازنده گرافیکی این دستگاه نیز همانند سایر محصولات نام‌برده، یکپارچه بوده و اینتل UHD پردازش امور گرافیکی ساده را انجام می‌دهد.

ایسوس به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های سخت‌افزار و لپتاپ دنیا توانسته ترکیبی خوب از باتری، شارژدهی و مشخصات پردازشی را در کنار هم قرار دهد و یکی از بهترین لپ تاپ های تا 15 میلیونی را تولید کرده است. ار نطر کیفیت نمایشگر هم می‌توان جایگاه خوبی را برای این مدل در لیست راهنمای خرید لپ تاپ تا پانزده میلیون در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ایسر 2023

بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3-XAA

بهترین لپ تاپ 15 میلیونی لنوو

  • پردازنده مرکزی: اینتل Core i3-1215U
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD
  • نمایشگر: نمایشگر 15.6 اینچ فول‌اچ‌دی و رزولوشن 1920×1080 پیکسل
  • رم: 4 گیگابایت DDR4
  • حافظه ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت
  • باتری: 1.63 کیلوگرم
  • وزن: 38 وات بر ساعت

در ادامه معرفی بهترین لپ تاپ ها تا 15 میلیون به یکی دیگر از مدل‌های ارزان قیمت Lenovo می‌رسیم. لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3-XAA یکی از ارزانترین لپ تاپ ها در این راهنمای خرید است که ارزش قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد.

نمایشگر 15.6 اینچ لنوو IdeaPad 3-XAA تفاوت زیادی با سایر لپ‌تاپ‌های این فهرست ندارد و رنگ‌ها را در حد متوسط نمایش می‌دهد. باتری لپ تاپ مقرون به صرفه Lenovo، از نوع دو سلولی و 38 وات بر ساعت بوده و برای کارهای روزمره می‌تواند 2 الی 3 ساعت شارژدهی داشته باشد که قابل قبول است.

لپتاپ IdeaPad 3-XAA برخلاف لنوو V15-XF از نسل دوازدهم Core i3 بهره می‌برد و به همین دلیل،‌ برای کاربرانی که به‌دنبال قدرت پردازش بهتر هستند، IdeaPad 3-XAA می‌تواند بهترین لپ تاپ 15 میلیونی لنوو باشد. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ ارزان به صورت یکپارچه با پردازنده اصلی تعبیه شده و فعالیت‌های گرافیکی سبک را پردازش می‌کند. رم 4 گیگابابتیDDR4 برای پشتیبانی از امور روزانه کافی است.

این مدل لپتاپ لنوو از نظر تنوع پورت‌ها، شبیه به سایر مدل‌هایی است که در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومن به شما معرفی کردیم. تعداد پورت‌های این دستگاه مشابه سایر لپ تاپ‌های نام‌برده بوده و سایر بخش‌ها مانند کیبورد و تاچ پد هم به‌خوبی ساخته شده‌اند.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3

بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان
بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون لنوو
  • پردازنده مرکزی: اینتل Core i3-1115G4
  • پردازنده گرافیکی: اینتل UHD
  • نمایشگر: 15.6 اینچ فول‌اچ‌دی با رزولوشن 768×1366 پیکسل
  • رم: 8 گیگابایت DDR4
  • حافظه ذخیره‌سازی: 256 گیگابایت
  • باتری: 35 وات بر ساعت
  • وزن: 1.7 کیلوگرم

یکی از پرفروشترین لپ تاپ ها تا 15 میلیون تومان، لپ تاپ Lenovo IdeaPad 3 است که وزن مناسبی دارد و برای کارهای دانشجویی و برنامه نویسی سبک پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

نمایشگر این لپ تاپ 15.6 اینچ بوده و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت، اما می‌توانید به راحتی با آن به تماشای فیلم و ویدیو بنشینید. پوشش رنگ‌ها و زاویه دید صفحه‌نمایش تعریفی ندارد که البته با توجه به ارزان قیمت بودن لپ تاپ کاملاً طبیعی است. اما از نظر عملکرد، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و جایگاه خوبی در لیست بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان دارد.

این لپ تاپ کارآمد با حضور پردازنده نسل یازدهم Core i3 می‌تواند تمامی فعالیت‌های دانشجویی شما را اجرا کند تا خیالتان از بابت این لپتاپ مقرون به صرفه راحت باشد. امور گرافیکی سیستم نیز توسط پردازنده گرافیکی یکپارچه (اینتل UHD) پشتیبانی می‌شود. 8 گیگابایت رم نیز در دستگاه تعبیه شده است. باتری این لپ تاپ پانزده میلیونی نیز 35 واتی است و نهایتاً 3 ساعت شارژدهی خواهد داشت.

جمع‌بندی

در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون تومان به معرفی لپ‌تاپ‌های کارآمد مهندسی، برنامه‌نویسی سبک، دانشجویی و کاربری روزانه پرداختیم. همچنین سعی کردیم تنوع برند را نیز مد نظر قرار دهیم و برخی از لپ تاپ های برتر پانزده میلیون تومانی از برندهای Lenovo ،Asus و Acer را معرفی کنیم. اگر دانشجو یا دانش‌آموز هستید و یا برای کارهای سبک روزانه به لپتاپ با قیمت مناسب نیاز دارید، مدل‌های این فهرست را در نظر داشته باشید.

سوالات متداول

لپ تاپ‌های اقتصادی برای گیمینگ مناسب هستند؟

عملکرد اینگونه لپ تاپ‌ها در حد اجرای برنامه‌های گرافیکی ساده و پشتیبانی امور روزانه، وب‌گردی، اجرای برنامه‌های آفیس و کلاس‌های آنلاین است. بنابراین، برای اجرای بازی‌ها بهتر است بودجه خود را افزایش دهید.

آیا می‌توان رم و حافظه لپتاپ‌ها را افزایش داد؟

ظرفیت اکثر لپتاپ‌ها در رنج 15 میلیون تومان، 256 گیگابایت است. شما می‌توانید با اضافه کردن یک حافظه SSD ظرفیت اکثر این مدل‌ها را تا 512 گیگابایت ارتقا دهید. همچنین رم برخی از این لپ تاپ‌ها را می‌توان تا 12 گیگابایت هم ارتقا داد.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما لپتاپ‌های 15 میلیونی ارزش خرید دارند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    حداکثر قیمت اینا 700 -750 تومنه! تازه مال 2021 هم که هستن. به کجا داریم میریم که corei3 شده 15 میلیون.

    پاسخ

    الان من مطالبی رو که نوشتید خوندم خیلی هم کمکم کرد تا الان که این مدل لپ تاپ هارو آوردین بگید بهترینش برای بازی کدوم هست

    پاسخ

    ۱۵ میلیون بدم صفحه نمایش tft بخرم آخه. وقتی همین قیمت ipsداریم. اونم با این وضع دلار. اونیکخ ۱۵ میده لپ تاپ نداره، چرا باید بیاد بدترین بخره اخه

    پاسخ