;
coinex

بلندترین برج های ایران کدامند؟ معرفی مرتفع‌ترین ساختمان‌ها

طی چند سال اخیر با ارتقاء سطح دانش مهندسان و پیشرفت تکنولوژی، ساخت‌ و سازها در نقاط مختلف کشور ایران بسیار رشد کرده‌ است و امروزه در هر شهری می‌توان ساختمان‌ها و برج‌هایی را با ارتفاع بسیار بلند مشاهده کرد. بلندترین برج های ایران که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند، اغلب توسط معماران حرفه‌ای و برجسته کشور ساخته شده‌اند و زیبایی فوق العاده‌ای دارند.

ساختمان‌های مرتفع و برج‌های بلند در نقاط مختلف کشور دارای کاربری متنوعی هستند و معمولا از آن‌ها به عنوان ساختمان اداری، تجاری، مسکونی و تفریحی استفاده می‌کنند. اکثر این ساختمان‌های بلند، متراژ زیربنایی بالایی دارند و همچنین از فضاسازی، نورگیری و دکوراسیون ایده‌آلی برخوردار هستند. در ادامه مطلب همراه ما بمانید تا شما را با چند نمونه از بلندترین برج های ایران آشنا کنیم.

سفر زمینی با اتوبوس یکی از روش‌های امن و راحت برای مسافرت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرهاست. در شهرهای مختلف ایران، ترمینال‌های متعددی برای دسترسی راحت مسافران به امکانات سفر احداث شده است. ترمینال اراک به‌عنوان بزرگ‌ترین ترمینال استان مرکزی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تهیه بلیط اتوبوس و سفر زمینی است. فعالیت شرکت‌های مسافربری معتبر در این ترمینال، یکی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود تا اطمینان خاطر مسافر فراهم شود.

معرفی بلندترین برج های ایران

همان‌ طور که می‌دانید در حال حاضر برج‌های مرتفع و بلند بسیار زیادی در شهرهای مختلف ایران ساخته شده‌اند که هر کدام از آن‌ها زیبایی و شکوه خود را دارند. از این‌ رو قصد داریم در ادامه مطلب، شما را با چند مورد از شاخص‌ترین و مشهورترین این ساختمان‌ها و سازه‌ها آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

برج آسمان تهران - بلندترین برج های ایران
برج آسمان تهران – بلندترین برج های ایران

برج آسمان تهران

یکی از بلندترین برج های ایران که دارای 37 طبقه و 120 متر ارتفاع است، برج آسمان نام دارد. این برج بلند در فرمانیه تهران ساخته شده‌ است و در آن حدود 104 واحد تجاری، مسکونی و اداری وجود دارند. برج آسمان جزو مهم‌ترین و باارزش‌ترین برج‌های پایتخت ایران است که زیبایی خاصی دارد و روزانه افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

برج بین‌ المللی تهران

برج بین‌ المللی جزو بلندترین ساختمان‌های مسکونی در کشور به حساب می‌آید که 162 متر ارتفاع دارد و در 56 طبقه بنا شده‌ است. زیربنای این ساختمان بلند 220 هزار مترمربع است و 572 واحد مسکونی در آن وجود دارد. برج بین‌ المللی تهران در خیابان شیخ‌ بهایی جای گرفته‌ است و افراد می‌توانند در هر نقاط مختلف شهر، دسترسی راحتی به آن داشته باشد.

مقاومت این ساختمان در برابر عوامل آسیب‌زا همچون زلزله نیز بسیار بالا است و با توجه به گفته‌ مهندسان، این برج می‌تواند زلزله‌های بیش‌ از 10 ریشتر را نیز تحمل کند. برج بین المللی که به عنوان یکی از مرتفع ترین برج های ایران شناخته شده است، در طبقه همکف خود 17 واحد تجاری جای داده که آسایش و رفاه ساکنین را به‌ راحتی فراهم کرده‌اند. ناگفته نماند در این برج معروف امکانات کامل ورزشی نظیر زمین تنیس نیز وجود دارد.

هتل چمران شیراز - بلندترین برج های ایران

هتل چمران شیراز

یکی از بلندترین و مرتفع‌ ترین هتل‌هایی که در استان شیراز جای گرفته‌، هتل چمران نام دارد. این هتل زیبا در 30 طبقه بنا شده‌ است و ارتفاع آن به 109 متر می‌رسد. هتل چمران در هر یک از طبقات خود امکانات بسیار کاملی را برای میهمانان در نظر گرفته‌ است و خدمات بی‌نظیری را نیز به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد. به‌ همین‌ علت روزانه افراد زیادی برای اقامت و استراحت به آن‌ جا مراجعه می‌کنند.

برج باران مشهد

برج باران در مشهد در 18 طبقه احداث‌ شده است و ارتفاع آن به 60 متر می‌رسد. در این برج امکاناتی همچون رستوران، سالن‌های ورزشی، کافی‌شاپ، استخر، مهدکودک، کارواش، خشک‌شویی مرکزی و بسیاری امکانات دیگر وجود دارد که تمام آن‌ها به‌ صورت یکپارچه مدیریت می‌شوند. برج باران زیربنایی به وسعت 16 هزار متر مربع دارد و جزو مهم‌ترین برج‌های کشورمان به شمار می‌رود.

برج میلاد - بلندترین برج های ایران
برج میلاد – بلندترین برج های ایران

برج میلاد تهران

برج میلاد نیز جزو مشهورترین و بلندترین برج های ایران محسوب می‌شود که شهرت جهانی دارد. ارتفاع این برج 435 متر است و کاربری‌های مختلفی همچون ایجاد جاذبه‌های گردشگری، کاربری هواشناسی، گسترش و ایجاد دسترسی به شبکه بی‌سیم، کنترل ترافیک و… دارد.

از جمله مکان‌های مهم واقع در برج میلاد نیز می‌توان نمایشگاه‌های مختلف، سالن‌های سینما، رستوران‌های متنوع، گنبد آسمان، موزه مشاهیر ایران و پارک دلفین‌ها را نام برد.

مجتمع تجاری پاژ مشهد

یکی از مرتفع‌ ترین مجتمع‌های تجاری در مشهد که برخی افراد آن را با نام شهر طبقاتی نیز می‌شناسند، مجتمع تجاری پاژ است. این مجتمع در بلوار جانباز شهر مشهد واقع‌ شده است و ویژگی‌های فوق‌ العاده‌ای دارد. مجتمع پاژ دارای فروشگاه‌های بزرگ، فضاهای اداری، کافه کتاب، رستوران‌های مختلف، پارکینیگ هوشمند، فضای بازی کودکان، سالن‌های سینما و بانک است و روزانه افراد بسیار زیادی به آن جا مراجعه می‌کنند.

برج مهستان تهران

برج مهستان تهران

برج مهستان زیربنایی حدود 35930 مترمربع دارد و در 30 طبقه بنا شده‌ است. این مجتمع با کاربری مسکونی حدود 113 واحد آپارتمان، 129 واحد انباری و 163 پارکینگ را در خود جای داده‌ است. کار ساخت و ساز برج مهستان از سال 81 آغاز شد و در سال 87 به اتمام رسید.

مرکز تجارت جهانی تبریز

یکی دیگر از بلندترین سازه های ایران که در تبریز واقع شده‌، مرکز تجارت جهانی است. این مرکز تجارت 157 متر ارتفاع دارد و در 37 طبقه احداث شده‌ است. مرکز تجارت جهانی تبریز در شهرک ولیعصر واقع‌ شده و آن را به عنوان اولین ساختمان پلان آزاد در ایران نیز می‌شناسند.

برج تجارت جهانی تبریز مجهز به میراگرهای ویسکوز جاذب انرژی زلزله است و 1500 واحد پارکینگ سر پوشیده در آن وجود دارد. در این مرکز تجارت آنتن‌های مخابراتی، بخش‌های اداری، شرکت‌های داخلی و بین المللی، رستوران گردان، سالن برگزاری جلسات و همایش، بانک‌ها و… نیز وجود دارد.

برج سفید تهران - بلندترین سازه های ایران
برج سفید تهران – بلندترین سازه های ایران

برج سفید تهران

برج سفید تهران در خیابان پاسداران واقع‌ شده است و 134 متر ارتفاع دارد. این برج در سال 1379 احداث شده‌ است و در خود 22 طبقه را جای داده‌ است. در برج سفید تهران رستوران‌ها، واحدهای اداری و هتل‌های زیادی وجود دارند.

در این برج محبوب رستوران، بانک، سالن همایش و کنفرانس، فروشگاه‌های مختلف، اتاق جلسات، تاکسی سرویس، کافی نت و پارکینگ نیز وجود دارد که تمام آن‌ها برای راحتی عموم در نظر گرفته شده‌اند. همچنین بهتر است بدانید هتل برج سفید تنها برج در دنیا است که هر 4 طرف آن با استفاده از ابزار دستی در به صورت نما رومی کار شده است.

برج الماس قو خاورمیانه مازندران

در شهر مازندران نیز یک مجتمع بسیار بلند به نام الماس قو خاورمیانه وجود دارد که از 3 برج تشکیل شده‌ است. برج الماس قو خاورمیانه که به عنوان یکی از بلندترین ساختمان های ایران شناخته شده، به‌ عنوان هتل و مجتمع تجاری مسکونی فعالیت می‌کند. ساختمان‌های تجاری و مسکونی این برج هر کدام دارای 21 طبقه هستند اما برج مجتمع الماس قو که به‌ عنوان هتل فعالیت می‌کند، دارای 38 طبقه و 150 متر ارتفاع است.

برج سپهر - مرتفع ترین برج های ایران

برج سپهر تهران

برج سپهر نیز یک برج بلند با ارتفاع 115 متر است که در 32 طبقه بنا شده‌ و مساحتی حدود 55 هزار مترمربع دارد. این ساختمان مهم را می‌توانید در خیابان سمیه تهران به‌ راحتی پیدا کنید. این برج زیبا معماری بسیار ساده‌ای دارد و در حال حاضر از آن به‌ عنوان ساختمان مرکزی بانک صادرات ایران استفاده می‌کنند.

برج آرمیتاژ گلشن مشهد

آرمیتاژ گلشن یک برج اداری و تجاری با مساحت 4100 مترمربع است که در 36 طبقه احداث شده و معماری فوق العاده‌ای دارد. این برج زیر بنایی حدود 60 هزار مترمربع دارد و ارتفاع آن نیز به 150 متر می‌رسد. برج آرمیتاژ گلشن مشهد دارای 3 ورودی مجزا است و خدمات و امکانات ویژه‌ای را با توجه به استانداردهای اجرایی نوین به بهره‌برداران و مالکان بنا عرضه می‌کند.

مجتمع چنماران - بلندترین برج های ایران
مجتمع چنماران – بلندترین برج های ایران

مجتمع چناران پارک رزیدنس تهران

یکی دیگر از بلندترین ساختمان های ایران مجتمع چناران پارک رزیدنس در منطقه الهیه شمال تهران است. این مجتمع توسط معماران ماهر و حرفه‌ای همچون امید غلامپور و فرزاد دلیری طراحی‌ شده است و ویژگی‌های منحصر به‌ فردی دارد. مجتمع چناران پارک رزیدنس جزو مجلل‌ ترین و باارزش‌ ترین مجتمع‌های ایران به شمار می‌رود و از لحاظ کیفیت ساخت نیز شرایط بسیار عالی دارد.

برج‌های دوقلو پدیده مشهد

برج‌های دوقلوی پدیده شامل سرویس آپارتمان و هتل با ارتفاع 250 متر می‌شوند که در 52 طبقه بنا شده‌‌اند. این برج‌ها از معماری بسیار زیبایی برخوردار هستند و همچنین ارزش زیادی دارند.

مجتمع آلتون کورت تهران

یکی دیگر از بلندترین برج های ایران در تهران واقع شده، مجتمع آلتون کورت است که 24 طبقه دارد. این مجتمع در منطقه پارک مهر نیاوران قرار گرفته‌ است و 60 واحد مسکونی را در خود جای داده‌ است. لابی مجتمع آلتون کورت دارای 600 متر مربع وسعت است و طراحی بسیار زیبایی دارد.

در کنار تمامی موارد ذکر شده، فضای سبز این مجتمع از جذابیت بیشتری برخوردار است و زیبایی بیشتری دارد. از جمله مهم‌ترین امکانات موجود در برج آلتون کورت نیز می‌توان سالن ماساژ، سالن اجتماعات، سیستم خنک کننده بی‌صدا، سیستم تهویه هوا، سیستم اعلام حریق آمریکایی و آسانسور پیشرفته را نام برد. مجتمع آلتون کورت از امکانات فوق‌ العاده‌ای برای یک زندگی رؤیایی برخوردار است و واحدهای آن نیز از تمام استانداردهای لازم برخوردار هستند.

هتل فرشته پاسارگاد

هتل فرشته پاسارگاد تهران

هتل فرشته پاسارگاد به عنوان یکی از بلندترین برج های ایران ارتفاعی حدود 230 متر دارد. این هتل در منطقه‌ای خوش آب‌ و هوا جای گرفته و دارای 58 طبقه، 400 اتاق و 81 سوئیت است. وسعت هتل فرشته پاسارگاد حدود 160 هزار مترمربع است و در آن پارکینگ، مراکز خرید، مراکز تفریحی، فروشگاه‌های صنایع دستی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ و سالن‌های کنفرانس زیادی وجود دارد.

برج مسکونی مینیاتور مشهد

برج مسکونی مینیاتور نیز جزو مرتفع‌ ترین برج‌های مسکونی در شهر مشهد به شمار می‌رود که در منطقه‌ای کم ترافیک واقع شده‌ است. این مجتمع زیربنایی حدود 15 هزار مترمربع دارد و 27 طبقه با امکانات رفاهی عالی را در خود جای داده‌ است.

برج مسکونی سیتی‌ سنتر اصفهان

این برج با ارتفاعی حدود 103 متر به‌ عنوان بلندترین ساختمان مسکونی در اصفهان شناخته شده‌ است و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. برج مسکونی سیتی‌ سنتر در منطقه‌ای بسیار عالی قرار گرفته‌ است و موقعیت مکانی فوق‌ العاده‌ای دارد.

این برج که جزو مرتفع ترین برج های ایران به شمار می‌رود از دو ساختمان مسکونی و اداری برخوردار است که ساختمان مسکونی آن 127 واحد را در خود جای داده‌ است. در ساختمان اداری نیز حدود 175 واحد وجود دارد‌. تمام این واحدها به سیستم هوشمند مجهز هستند و از موتور خانه به‌ صورت مشترک استفاده می‌کنند. همچنین بهتر است بدانید طبقات تجاری نیز دارای فضاهای خدماتی و رفاهی همچون استخر و مغازه هستند.

برج زرافشان تهران

برج زرافشان نیز با ارتفاع 143 متر در 30 طبقه بنا شده‌ است و زیربنایی حدود 42779 هزار متر مربع دارد. معماری این برج بسیار مدرن و شیک است و همچنین امکانات رفاهی عالی در آن وجود دارد.

برج الیزه - بلندترین ساختمان های ایران

برج الیزه مشهد

یکی دیگر از بلندترین سازه های ایران که معماری بی‌نظیری دارد، برج الیزه است. این برج در منطقه احمد آباد مشهد واقع شده‌ است و افرادی که به آن‌ جا بروند می‌توانند دسترسی راحتی به مراکز تجاری، اداری، درمانی و خدمات دیگر داشته باشند. برج الیزه از امکانات و خدماتی همچون رستوران، سالن بدن‌سازی، کافی‌شاپ، خشکشوئی، زمین تنیس، سونا و جکوزی، خدمات نظافتی، بیلیارد، بولینگ و… نیز برخوردار است.

برج نگار تهران

مجتمع خرید نگار با 31 طبقه در شمال شهر تهران واقع شده‌ است و 114 متر ارتفاع دارد. این مجتمع زیربنایی حدود 40 هزار مترمربع دارد و سطح کل نمای آن نیز 13800 متر مربع است. در این برج بلند 7 طبقه به پارکینگ اختصاص داده شده‌ است که ظرفیت 249 خودرو را دارد.

برج نگار از موقعیت مکانی عالی برخوردار است و افراد می‌توانند از آن‌ جا دسترسی راحتی به بزرگراه حقانی، نیایش، مدرس و همت داشته باشند. جهت پوشش دیوارهای خارجی این مجتمع از پشم شیشه و پشم سنگ به‌ صورت کامپوزیت پنل استفاده کرده‌اند و همین امر نیز موجب شده یک عایق صوتی به وجود بیاید و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری شود.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

سامانه بازارگاه کامل‌ترین امکانات را در زمینه خرید بلیط اتوبوس، اجاره سرویس دربستی و ارسال بار اینترنتی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید برای داشتن سفری راحت‌تر و اختصاصی، از طریق سامانه بازارگاه تاکسی بین شهری دربست تهیه کنید. بزرگ‌ترین مزیت تاکسی‌های دربست این است که شما از درب منزل سوار و در مقصد هرکجا بخواهید پیاده می‌شوید حتی می‌توانید در مقصد توقف چند ساعته‌ایی داشته باشید و با همان تاکسی‌ برگردید. داشتن کاربری ساده و همچنین وجود اپلیکیشن کارامد و پوشش دهی معتبرترین شرکت های مسافربری سراسر کشور، شما را از مراجعه به سایت های متعدد جهت خرید بلیط اتوبوس بی نیاز می‌نماید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بلندترین برج های ایران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید اطلاعات مفید و کاملی درباره آن‌ها به دست آورید و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید. معمولا آشنایی با این برج‌ها و سازه‌ها می‌تواند علاوه‌بر آگاهی در خصوص ساختمان‌ها، برای بسیاری از افراد جذاب و مهم باشد.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    شما یه نگاه به ویکی پدیا هم مینداختی متوجه برج تجارت قزوین میشدی..

    پاسخ

    برج تجارت قزوین با ارتفاع ۱۲۵ متر از قلم افتاده!

    پاسخ

    برج تجارت قزوین رو از قلم انداختید

    پاسخ

    برج تجارت جهانی تبریز که ۱۹۲ متر ارتفاع داره کجاست؟

    پاسخ