;
coinex

صرافی اسپوکی سواپ چیست؟ آموزش کار با صرافی غیرمتمرکز SpookySwap

صرافی اسپوکی سواپ یکی از صرافی‌های مبتنی بر بلاک‌چین فانتوم است که طرفداران زیادی دارد. در این نوشتار، قصد داریم درباره این صرافی اطلاعاتی به شما ارائه دهیم.

صرافی SpookySwap یکی از صرافی‌های معتبر در بازار رمزارز به شمار می‌رود که قابلیت‌های زیادی دارد و شما می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها بهره‌مند شوید. با پیشرفت علم و تکنولوژی، روزانه افراد زیادی به خریدوفروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد قرار می‌گیرید، کمی وقت گذاشته و این نوشتار را تا انتها مطالعه کنید.

همان طور که می‌دانید، شما برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال باید از صرافی‌ها استفاده کنید. به بیانی دیگر، استفاده از این صرافی‌ها برای انجام تراکنش‌ها بسیار ضروری به نظر می‌رسد. اگر شما هم به دنبال یک صرافی معتبر و محبوب هستید، می‌توانید این نوشتار را مطالعه کرده و از اطلاعات آن به بهترین شکل استفاده نمایید. صرافی محبوب اسپوکی سواپ یکی از این صرافی‌های معتبر به شمار می‌رود.

اگر با این حوزه آشنایی داشته باشید، متوجه می‌شوید که پروژه فانتوم یکی از بهترین اکوسیستم‌های موجود در حوزه رمزارز محسوب می‌شود که از پروژه‌های زیادی حمایت می‌کند. به همین دلیل هم می‌توان گفت که پروژه فانتوم (Fantom) یکی از آینده‌دارترین پروژه‌های حال حاضر در حوزه بلاک‌چین است. خوب است بدانید که این شبکه از صرافی SpookySwap نیز پشتیبانی می‌کند. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره این صرافی در اختیار شما قرار می‌دهیم و همچنین آموزش کار با آن را نیز برای شما توضیح خواهیم داد.

صرافی اسپوکی سواپ

اولین چیزی که باید درباره صرافی SpookySwap بدانید، آشنایی با مفهوم و هدف آن است که در این بخش آن را برای شما شرح می‌دهیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این صرافی محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران دارد و به همین دلیل هم شما می‌توانید از تجربه آن‌ها استفاده کرده و با آسودگی خاطر، وجوه خود را در این صرافی خریدوفروش نمایید. ازاین‌رو، می‌توان این‌گونه گفت که اسپوکی سواپ یکی از بهترین صرافی‌های حال حاضر به شمار می‌رود که طرفداران مخصوص به خود را دارد.

صرافی اسپوکی سواپ

اگر به دنبال سایر صرافی‌ها هم هستید، لیست معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی می‌تواند کمک شایانی به شما کند. علاوه بر این، احتمالاً نام صرافی سوشی سواپ (SushiSwap) را نیز شنیده‌اید. در این نوشتار مربوط به آن، می‌توانید نحوه کار و ثبت‌نام در این صرافی را مشاهده کنید. همچنین صرافی ال بانک (LBank) هم یکی دیگر از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال محسوب می‌شود که قابلیت‌های زیادی به کاربران ارائه می‌دهد.

علاوه بر موارد ذکرشده، صرافی یونی سواپ از همه موارد فوق‌الذکر مشهورتر است. به همین منظور، بهتر از آموزش کار با صرافی یونی سواپ (UniSwap) را مشاهده و نحوه ثبت‌نام و خریدوفروش ارزهای دیجیتال در آن را یاد بگیرید.

موضوع دیگری که درباره SpookySwap باید بدانید، این است که این صرافی به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کند. بدین ترتیب، اگر نمی‌دانید که صرافی غیرمتمرکز چیست (DEX) و بهترین اکسچنج غیرمتمرکز کدام است؟ می‌توانید نوشتار مربوط به آن را مطالعه فرمایید. این موضوع می‌تواند کمک شایانی در درک نحوه ثبت نام در صرافی اسپوکی سواپ داشته باشد.

صرافی اسپوکی سواپ

صرافی اسپوکی سواپ چیست؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که درباره نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال SpookySwap برای شما پیش می‌آید، این که این پلتفرم دقیقاً چگونه کار می‌کند؟ برای پاسخ به این سؤال، باید بدانید که این صرافی یک پلتفرم غیرمتمرکز (DEX) بازارساز اتوماتیک است که برای شبکه بلاک‌چینی فانتوم (Fantom) کار می‌کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این پلتفرم، در حال حاضر اولین صرافی مبتنی بر فانتوم به شمار می‌رود.

این صرافی ویژگی‌های منحصربه‌فرد فراوانی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای این صرافی، امنیت بالای آن است. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را بدون هیچ‌گونه نگرانی در این صرافی نگهداری یا خریدوفروش کنید. البته قبل از انجام این کار، شما باید نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال SpookySwap را بدانید تا بتواند از آن، استفاده بهینه‌ای داشته باشید.

این صرافی در شبکه بلاک‌چینی فانتوم، کاربرد بسیاری دارد و به همین دلیل هم اغلب کاربران و سرمایه‌گذاران فعال، از آن استفاده می‌کنند. این امر موجب شده که تعداد کاربران شبکه فانتوم هم روزبه‌روز افزایش پیدا کند. باتوجه‌به این‌که صرافی SpookySwap توسط شبکه بلاک‌چینی فانتوم طراحی شده است، تاکنون توانسته عملکرد چشمگیری از خود به نمایش بگذارد و ازاین‌رو، افراد بیشتری به سمت استفاده از آن روی آورده‌اند.

صرافی اسپوکی سواپ

توکن Boo (توکن مخصوص به اسپوکی سواپ)

اکنون وقت آن رسیده که با توکن مخصوص به صرافی محبوب اسپوکی سواپ آشنا شوید. توکن مخصوص به این صرافی، Boo نام دارد که به‌عنوان یک توکن حاکمیتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این توکن، میزبان اصلی استخرهای نقدینگی و سهام توکن اصلی این پلتفرم است. لازم به ذکر است که این توکن یک DEX کاملاً جدید به شمار می‌رود که در ماه آوریل سال 2021 آغاز به کار کرده است.

همان طور که می‌دانید، این توکن بعداً مقداری از هزینه‌های پروتکل را دریافت خواهد کرد. خوب است بدانید که توکن Boo در حال حاضر نزدیک به 1367 میلیون عرضه دارد. برای استفاده از این صرافی جذاب، شما باید از توکن بومی آن، یعنی توکن Boo استفاده کنید.

اطلاعات کلی درباره صرافی‌های غیرمتمرکز (DEXها)

همان طور که گفتیم، صرافی اسپوکی سواپ برای ایرانیان و سایر مردم، به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کند. صرافی‌های این‌چنینی غالباً سرورهایی در سراسر جهان دارند که موجب می‌شوند کاربران بتوانند در همه جای جهان و در هر زمانی که بخواهند، از آن استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های صرافی‌های غیرمتمرکز، این است که امنیت بسیار بیشتری دارند و در برابر هکرها مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند. این امر موجب شده که امنیت صرافی اسپوکی سواپ بسیار بیشتر از سایر صرافی‌های متمرکز باشد.

صرافی اسپوکی سواپ

علاوه بر موارد ذکرشده، این صرافی‎های غیرمتمرکز برای ذخیره وجوه شما نیازی به برنامه‌های شخص ثالث ندارند. به همین منظور، شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به‌صورت کاملاً مستقیم ذخیره کرده و کنترل کاملی بر روی آن‌ها داشته باشید. همچنین شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به هرکسی که بخواهید بفروشید و درنتیجه، همه چیز به خود شما بستگی دارد.

همچنین یکی دیگر از مزایای صرافی‌های غیرمتمرکز این است شما نیازی به وارد کردن تمام اطلاعات شخصی خود ندارید. این امر به شما کمک می‌کند که حساب جدیدی را به‌راحتی برای خود ایجاد کرده و با استفاده از آن، تجارت را آغاز کنید.

کیف پول‌های سازگار با صرافی SpookySwap

اکنون وقت آن رسیده که بدانید این صرافی از چه کیف پول‌هایی پشتیبانی می‌کند. این موضوع در اطلاع از ثبت نام در صرافی اسپوکی سواپ تأثیر زیادی دارد. خوب است بدانید که این صرافی معتبر از کیف پول‌های زیر پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن‌ها را برای ما بسیار راحت کرده است.

  • متاماسک
  • کیف پول کوین بیس
  • تراست والت
  • وت والت
  • توکن پاکت
  • والت کانکت

همان طور که در بالا مشاهده کردید، این صرافی از کیف پول‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و این امر موجب شده که کار کاربران برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال و انجام تراکنش‌ها راحت‌تر باشد. برای استفاده از این کیف پول‌ها، شما باید نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال SpookySwap را بدانید و آن را صرافی خود متصل نمایید.

صرافی اسپوکی سواپ

برای اتصال صرافی اسپوکی سواپ به کیف پول، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به وب‌سایت رسمی کیف پول مراجعه کرده و به بخش سواپ بروید. سپس روی گزینه اتصال به کیف پول (Connect Wallet) که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. بعد از لیست آن قسمت، کیف پول موردنظر خود را انتخاب نمایید.

مقدار نقدینگی صرافی SpookySwap

در آخرین به‌روزرسانی که ما انجام داده‌ایم (در تاریخ 12 سپتامبر 2021)، حجم معاملات 24 ساعته این صرافی نزدیک به 190 میلیون دلار بوده است. البته همان طور که می‌دانید، این حجم از معاملات مربوط به آن زمان بوده و تاکنون این میزان معاملات افزایش قابل‌توجهی داشته است.

نمای پلتفرم معاملاتی اسپوکی سواپ

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از اطلاع از نحوه خرید در صرافی SpookySwap باید بدانید، شناختن نمای معاملاتی این برنامه است. همان طور که مشاهده می‌کنید، ظاهر این پلتفرم بسیار ساده است و به همین دلیل هم هرکسی می‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کند. به همان شیوه‌ای که در بالا توضیح دادیم، کیف پول خود را به صرافی متصل کرده و سپس مقدار معامله خود را وارد و خریدوفروش را آغاز نمایید.

معمولاً در برنامه‌های غیرمتمرکزی مانند اسپوکی سواپ، در لیست سکه‌های قابل‌مشاهده، نام تمام سکه‌های موجود برای مبادله و خریدوفروش را مشاهده می‌نمایید. بااین‌حال، درباره این صرافی محبوب اسپوکی سواپ ما نتوانستیم سکه‌ای به‌جز فانتوم را در این لیست مشاهده کنیم. این شاید به دلیل آنلاین بودن یک‌ماهه صرافی SpookySwap است و بعد از آن هم باید منتظر آپدیت‌های بعدی باشیم.

صرافی اسپوکی سواپ

کارمزد اسپوکی سواپ

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که درباره ثبت نام در صرافی اسپوکی سواپ باید بدانید، اطلاع از کارمزد آن است. یکی از مهم‌ترین شکایاتی که درباره این صرافی می‌شنوید، هزینه‌های بالای آن است. بدین ترتیب، کاربران دریافت خدمات این صرافی، مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی هستند. البته درعین‌حال که شما هزینه بالایی پرداخت می‌کنید، از مزایایی مانند سهولت استفاده و دسترسی به یک مرجع غیرمتمرکز نیز بهره می‌برید.

باتوجه‌به موضوعاتی که در بالا ذکر کردیم، شما متوجه می‌شوید که هزینه‌های بالای این صرافی تا حدی منصفانه به نظر می‌رسد. بااین‌حال، هنگامی که سخن از صرافی‌های غیرمتمرکز به میان می‌آید، خوب است بدانید که بسیاری از آن‌ها اصلاً هزینه‌ای برای معاملات و تراکنش‌ها دریافت نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل شکایات کاربران از کارمزد بالای صرافی اسپوکی سواپ برای ایرانیان و سایر مناطق است. البته متوجه شدیم که مزایای صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در برابر همتایان متمرکز (CEX) خود بسیار بیشتر است.

البته یکی از نکات منفی صرافی‌های غیرمتمرکز این است که هیچ کسی روی معاملات آن نظارت نمی‌کند. این امر موجب می‌شود که شما دچار نوعی سردرگمی شوید و در صورت بروز مشکل، ندانید برای رفع آن باید به چه کسی تماس بگیرید.

همان طور که گفتیم، صرافی اسپوکی سواپ یک پلتفرم رایگان یست و هزینه‌هایی دارد. بدون درنظرگرفتن این‌که شما یک خریدار هستید یا یک فروشنده، باید مقدار کارمزد ثابت 0.20 درصد را برای هر تراکنش پرداخت کنید. به یاد داشته باشید که این هزینه‌ها متناسب با حاکمیت جامعه صرافی تغییر می‌کند.

صرافی اسپوکی سواپ

هزینه‌های برداشت سرمایه از اسپوکی سواپ

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که درباره صرافی اسپوکی سواپ برای ایرانیان باید بدانید، اطلاع از هزینه‌های برداشت سرمایه از این پلتفرم است. لازم به ذکر است که این برنامه هیچ هزینه‌ای برای برداشت وجوه به‌جز هزینه‌های شبکه دریافت نمی‌کند. هزینه شبکه، به هزینه‌هایی گفته می‌شود که به استخراج‌کنندگان و ماینرهای ارزهای دیجیتال داده می‌شود و هیچ ارتباطی به خود صرافی ندارد. به بیانی دیگر، این پول به حساب صرافی نمی‌رود و برای ماینرها در نظر گرفته می‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید که هزینه‌های شبکه چقدر است، توجه داشته باشید که این هزینه‌ها بسته به میزان ترافیک در هر زمان از روز، متفاوت است. این بدان معنی است که اگر در ساعات پرترافیک تراکنش‌های خود را انجام دهید، باید هزینه‌های بیشتری برای شبکه پرداخت کنید و برعکس؛ بنابراین، بهتر است که ساعت تراکنش‌های خود را عاقلانه‌تر انتخاب کنید تا هزینه کمتری به‌عنوان کارمزد از شما کسر شود.

روش‌های سپرده‌گذاری SpookySwap

یکی از مهم‌ترین مسائلی که درباره ثبت نام در صرافی اسپوکی سواپ باید بدانید، روش‌های سپرده‌گذاری در آن است. لازم به ذکر است که صرافی اسپوکی سواپ که یک پلتفرم غیرمتمرکز است، هیچ‌گونه سپرده‌گذاری ارز فیات را نمی‌پذیرد. به همین دلیل هم شما نمی‌توانید ارزهای دیجیتال را در پلتفرم آن‌ها خریداری نمایید.

صرافی اسپوکی سواپ

ازاین‌رو، اگر شما قصد استفاده از این صرافی را دارید ولی هیچ رمزارزی در دسترس شما نیست، باید از دوستان خود بخواهید که برای شما مقداری رمزارز ارسال کنند. همچنین شما می‌توانید از روش دیگری برای خرید رمزارز یا ارز فیات استفاده کنید و سپس آن را به صرافی SpookySwap انتقال دهید.

امنیت صرافی اسپوکی سواپ

بعد از کسب اطلاعات کافی درباره نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال SpookySwap که تنوع زیادی هم داشت، وقت آن می‌رسد که بدانید این پلتفرم تا چه اندازه در برابر هکرها امن است. ازآنجاکه این صرافی به‌صورت غیرمتمرکز کار می‌کند و سرورهای آن هم در سراسر جهان پخش شده است، امنیت بسیار بالایی دارد. این امر موجب می‌شود که دسترسی اشرار و هکرها به وجوه شما تقریباً غیرممکن باشد.

حتی اگر فرضاً یک هکر بتواند به این صرافی DEX وارد شود، امکان دسترسی به وجوه شما را به‌هیچ‌عنوان نخواهد داشت. زیرا هنگامی که شما معامله را انجام می‌دهید، وجوه خود را از استخرهای نقدینگی برداشت می‌کنید و تراکنش‌ها را بدون کمک شخص ثالث انجام می‌دهید. به همین دلیل هم می‌توان این‌گونه گفت که صرافی اسپوکی سواپ کاملاً ایمن بوده و حتی افراد زیادی به دلیل امنیت بالای آن، دائماً صرافی اسپوکی سواپ را تبلیغ می‌کنند.

صرافی اسپوکی سواپ

این در حالی است که استفاده از یک صرافی متمرکز، انتخابی عالی برای هکرها محسوب می‌شود. زیرا آن‌ها می‌توانند به‌راحتی وارد آن شد و به سرمایه شما دسترسی داشته باشند. استفاده از این نوع صرافی‌ها به هکرها این امکان را می‌دهد که واقعاً در میان وجوه شما نشسته و به‌راحتی آن‌ها را برداشت کرده و بروند؛ بنابراین، از استفاده از این‌گونه پلتفرم‌ها خودداری کنید.

تاریخچه صرافی اسپوکی سواپ (SpookySwap)

اکنون وقت آن رسیده که بدانید این صرافی محبوب در چه تاریخی راه‌اندازی شد. صرافی اسپوکی سواپ برای ایرانیان و سایر افراد در ماه آوریل سال 2021 راه‌اندازی و اجرا شد و تاکنون توانسته قابلیت‌های خوبی از خود ارائه دهد.

لازم به ذکر است که بنیان‌گذاران این صرافی قصد دارند که کاملاً ناشناس بمانند و به همین دلیل هم اطلاعات کافی از آن‌ها در دسترس نیست. ازاین‌رو، ما هیچ اطلاعات دقیقی درباره بنیان‌گذاران اصلی این صرافی نداریم و نمی‌دانیم توسعه‌دهندگان آن چه کسانی هستند. همچنین مشخص نیست که شرکت سازنده این صرافی دقیقاً در کجا واقع شده است.

مزایا و معایب صرافی اسپوکی سواپ

یکی از موضوعات مهمی که درباره ثبت نام در صرافی اسپوکی سواپ باید بدانید، مزایا و معایب آن است. این صرافی مزایای بسیاری دارد که موجب افزایش محبوبیت آن در میان کاربران و سرمایه‌گذاران شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت صرافی SpookySwap را می‌توان سرعت بالای تراکنش‌های آن به شمار آورد. شما می‌توانید تراکنش‌های خود را در کمترین زمان و با سرعت بالایی انجام دهید.

صرافی اسپوکی سواپ

علاوه بر این، برخی هم می‌گویند که هزینه‌های دریافت آن‌ها نسبت به سایر صرافی‌ها کمتر است. این موضوع که در نحوه خرید در صرافی SpookySwap اهمیت زیادی دارد، موجب شده که شما بتوانید ارزهای دیجیتال را با هزینه کارمزد کاملاً منطقی و عاقلانه‌ای خریدوفروش کنید. یکی دیگر از مزایای این صرافی، داشتن مشوق‌های عالی برای قرار دادن و واریز کردن توکن‌هاست.

این در حالی است که این صرافی هم مانند سایر برنامه‌ها و پلتفرم‌ها، معایب مخصوص به خود را دارد که ممکن است برخی از افراد تمایلی به استفاده از این برنامه نداشته باشند. یکی از مهم‌ترین معایبی که برخی از افراد درباره صرافی SpookySwap برای ایرانیان ذکر کرده‌اند، نداشتن شهرت کافی است. ازآنجاکه این صرافی نسبت به سایر صرافی‌های مطرح بازار، شهرت زیادی ندارد، ممکن است برخی از افراد اعتماد کافی به آن نداشته باشند و درنتیجه، از قرار دادن سرمایه خود در این صرافی خودداری کنند.

ویژگی‌های اساسی اسپوکی سواپ

تاکنون اطلاعات خوبی درباره نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال SpookySwap کسب کردید. همچنین خوب است بدانید که این صرافی ویژگی‌های اساسی بسیار خوبی دارد که موجب افزایش محبوبیت آن در میان کاربران و سرمایه‌گذاران شده است. در ادامه، به‌اختصار برخی از این ویژگی‌ها را مشاهده می‌کنید.

صرافی اسپوکی سواپ

  • مبادله توکن: صرافی SpookySwap هم مانند هر صرافی دیگری، به شما این امکان را می‌دهد که توکن‌های خود را با سایر توکن‌ها مبادله کنید. برای این کار، باید کیف پول خود را به صرافی متصل کنید.
  • افزودن نقدینگی: با افزودن نقدینگی، شما می‌توانید بخشی از کارمزد معاملات را کسب کنید. همچنین می‌توانید توکن‌های ارائه‌دهنده نقدینگی را نیز برای تبدیل به توکن Boo دریافت کنید.
  • پل یا Bridge: اگر در سایر زنجیره‌ها توکن دارید و می‌خواهید آن‌ها را به این شبکه انتقال دهید، می‌توانید از این گزینه استفاده نمایید.
  • شرط‌بندی: شما می‌توانید توکن‌های Boo خود را برای تبدیل به توکن xBoo قرار دهید. سپس می‌توانید برای کسب توکن‌های xBoo بیشتر، آن‌ها را مجدداً به اشتراک بگذارید.

سخن نهایی

صرافی SpookySwap یکی از بهترین و معتبرترین صرافی‌های مبتنی بر شبکه بلاک‌چین فانتوم است که قابلیت‎های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پلتفرم غیرمتمرکز در چندین وب‌سایت مشهور جهان قرار دارد. ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی نحوه خرید در صرافی SpookySwap پرداختیم و تمام اطلاعات لازم درباره آن را در اختیار شما قرار دادیم. البته به یاد داشته باشید که در هر سرمایه‌گذاری و هنگام استفاده از هر صرافی، همیشه شما در معرض خطراتی هستید که باید از آن‌ها پیشگیری کنید.

سوالات متداول

مزایای صرافی غیرمتمرکز چیست؟

امنیت بسیار بیشتری دارند و در برابر هکرها مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل امنیت صرافی اسپوکی سواپ بسیار بیشتر از سایر صرافی‌های متمرکز است.

صرافی اسپوکی سواپ چگونه کار می‌کند؟

این صرافی یک پلتفرم غیرمتمرکز (DEX) بازارساز اتوماتیک است که برای شبکه بلاک‌چینی فانتوم (Fantom) کار می‌کند. این پلتفرم، در حال حاضر اولین صرافی مبتنی بر فانتوم به شمار می‌رود.

توکن Boo چیست؟

توکن مخصوص به این صرافی، Boo نام دارد که میزبان اصلی استخرهای نقدینگی و سهام توکن اصلی این پلتفرم است. برای استفاده از این صرافی، شما باید از توکن Boo استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

منابع:

نظر شما درباره صرافی SpookySwap چیست؟ نظرات و تجربیات خود را درباره این صرافی در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر