;
coinex

ده‌ها میلیون دلار هزینه نتفلیکس برای هر اپیزود stranger things

اخیرا مقاله‌ای از وال استریت ژورنال درباره سریال Stranger Things منتشر شده که به تاریخچه هزینه‌های کلان نتفلیکس در تلاش برای ایجاد محتوای اصیل می‌پردازد. اینطور که در این مقاله نوشته شده، ساخت هر اپیزود stranger things هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیون دلاری دارد.

نتفلیکس همچنان از نظر تعداد اشتراک در بین رقبای خود پیشتاز است، اما با افزایش قیمت حق اشتراک در 17 آوریل (28 فروردین) شاهد کاهش تعداد مشترکین خود بوده است. بر اساس نرخ حق اشتراک جدید نتفلیکس، طرح اولیه از 8.99 دلار به 9.99 دلار و طرح استاندارد از 13.99 دلار به 15.49 دلار افزایش یافته است.

اینطور که به نظر می‌رسد، نتفلیکس باید هزینه‌های ساخت هر اپیزود Stranger Things را تامین کند.

تامین هزینه‌ها برای ساخت هر اپیزود Stranger Things

+Disney با بودجه کلانی که دارد و با افزایش آمار مشترکینش، به شدت به نتفلیکس نزدیک شده است. از همین رو، شاید نتفلیکس مجبور شود در آینده نزدیک تغییراتی در سیاست‌های شبکه ایجاد نماید تا همچنان پیشتاز رقابت میان شبکه‌های استریم باشد.

نتفلیکس

 

در حال حاضر، نتفلیکس دست به تغییراتی در سیاست‌های خود زده است. یکی از این سیاست‌ها، ارزش‌گذاری برای عناوین مورد نظر کاربرانی‌ست که به احتمال زیاد اشتراک خود را لغو خواهند کرد. کاهش بودجه عناوین جدید، تغییر فرمول همیشگی در هنگام صدور مجوز برای محتوای آثار و ارزیابی مجدد قراردادهای تولیدات عمده شبکه از دیگر اقدامات نتفلیکس است.

 

پس شاید جای تعجب نباشد که فصل پنجم Stranger Things، فصل پایانی سریال باشد. سریال محبوب فانتزی ترسناک Stranger Things، برای حفظ موفقیتش، راه‌های جدید هیجان‌انگیز و تکان‌دهنده‌ای برای خودنمایی در هر فصل پیدا کرده است؛ اما با انجام این کار، هزینه‌های تولید را نیز افزایش داده است. با هزینه 30 میلیون دلاری هر قسمت فصل چهارم سریال Stranger Things، نتفلیکس (که سهام آن اخیراً در حال سقوط است) احتمالاً برای مدتی طولانی برای تأمین بودجه جواهرات شبکه (همچون Stranger Things) مجبور به مبارزه‌ای طاقت‌فرسا گردد.

قسمت اول فصل چهارم Stranger Things در نتفلیکس در تاریخ 27 مه (6 خرداد) پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هزینه ساخت هر اپیزود stranger things چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: decider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر