;
coinex

بهترین فیلم های اکشن 2022 ؛ با جدیدترین آثار اکشن آشنا شوید

محبوبیت فیلم‌های اکشن از قدیم الایام زبان زد عموم مردم بوده است. از این رو قصد داریم در ادامه به معرفی بهترین فیلم های اکشن 2022 بپردازیم. برای اطلاع از جزئیات با ما همراه باشید.

ژانر اکشن از آن دست ژانرهایی‌ست که از همان سال‌های ابتدایی که پا به عرصه سینما گذاشت یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ژانر‌های سینمایی به‌شمار می‌آید و تا به امروز نه تنها از محبوبیت این ژانر مهیج و جذاب کم نشده است بلکه توانسته‌ است با ساخت مجموعه‌های دوست داشتنی‌تر طرفداران بیشتری پیدا کند.

از این رو ما قصد داریم در این نوشتار لیستی از بهترین بهترین فیلم های اکشن 2022 را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه برای اطلاع از جزئیات فیلم با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های اکشن 2022

اگر از افردای باشید که از تماشای فیلم و سریال‌ها خسته نمی‌شوند و تمام ژانر‌ها را مشاهده می‌کنند بدون شک از صحنه‌ها و داستان‌های این ژانر جذاب مطلع هستید.

شما با تماشای فیلم‌های اکشن شاهد صحنه‌های مهیجی هستید که شخصیت شرور یا قهرمان داستان آن را به وجود می‌آورند. ولی گاهی اوقات برخی از فیلم‌ها از این فرمول فاصله می‌گیرند تا مخاطبان سینما شاهد فیلمی غیرقابل پیش‌بینی باشند.

به همین علت این دست فیلم‌ها هر لحظه شما را شگفت زده‌تر می‌کند و نمی‌گذارند شما در بازه زمانی که مشغول به تماشای فیلم‌ های اکشن هستید خسته شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین فیلم های اکشن 2022 را در اختیار شما قرار دهیم.

The 355

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن جهان
  • تاریخ اکران: 7 ژانویه
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، دلهره آور
  • کارگردان: Simon Kinberg
  • بازیگران: Jessica Chastain, Lupita Nyong’o, Diane Kruger, Penelope Cruz, Fan Bingbing, Sebastian Stan, Edgar Ramirez

یکی از  بهترین فیلم های  اکشن دنیا که قرار بوده در سال 2021 منتشر شود و جزء بهترین فیلم های اکشن 2021 باشد، فیلم سینمایی 355 است. این فیلم داستان یک گروه از بهترین مأموران زن را حکایت می‌کند که در آژانس‌های دولتی سرتاسر دنیا فعالیت دارند.

این سازمان شرور قصد دارد که با استفاده از این سلاح مرگبار جهان را به آشوب بکشد. به همین علت این مأموران زن در تلاش هستند تا مقابل یک سازمان بایستند و اقدامات آن‌ها را برای به دست آوردن یک سلاح مرگبار، متوقف کنند.

در این مجموعه جذاب بازیگران محبوبی همچون جسیکا چستین، لوپیتا نیونگو، پنه لوپه کروز به ایفای نقش پرداخته‌اند. اگر به دنبال بهترین فیلم اکشن 2022 هستید نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) را از دست ندهید.

عصر یخبندان 6 (Ice Age: Adventures of Buck Wild)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن جهان
  • تاریخ اکران: 28 ژانویه
  • ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، اکشن
  • کارگردان: John C. Donkin, Marshall Fels Elliott
  • صداپیشگان: Simon Pegg, Vincent Tong

یکی دیگر بهترین فیلم های اکشن 2022 فیلم Ice Age: Adventures of Buck Wild بوده که به کارگردانی John C. Donkin, Marshall Fels Elliott ساخته شده است.

از آنجایی که فیلم عصر یخبندان یکی از انیمیشن‌هایی است که از قدیم الایام طرفداران بسیار زیادی داشته است. حال قرار است قسمت جدید این مجموعه در سال 2022 پخش شود و با توجه به محبوبیت‌های قسمت‌های قبلی انتظار می‌رود عصر یخبندان 6 یکی از خفن ترین فیلم های اکشن 2022 باشد.

در این انیمیشن، سه شخصیت محبوب و خاطره انگیز کرش، ادی و باک وارد حفره‌ای می‌شوند که پر از دایناسورها است و در آنجا مشغول ماجراجویی‌های جدیدی می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم تماشای اولین تریلر انیمیشن عصر یخبندان 6  و نقد انیمیشن عصر یخبندان: ماجراهای باک وایلد از دست ندهید.

کله خر برای همیشه (Jackass Forever)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن جهان
  • تاریخ اکران: 4 فوریه
  • ژانر: اکشن، کمدی
  • کارگردان: Jeff Tremaine
  • بازیگران: Johnny Knoxville, Steve-O, Chris Pontius, Wee Man, Ehren McGhehey, Sean McInerney

نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های اکشن 2022 فیلم کله خر برای همیشه (Jackass Forever) بوده که به کارگردانی Jeff Tremaine ساخته شده و قرار است در 4 فوریه به اکران در بیاید. البته تاریخ اکران این فیلم در 22 اکتبر 2021 بوده و تا قبل از به تعویق افتادن آن، انتظار می‌رفت این فیلم به یکی از بهترین فیلم های کمدی 2021 تبدیل شود.

این فیلم از آن دست فیلم‌هایی است که در کنار لحظات اکشن و مهیج از صحنه‌های کمدی بسیاری هم تشکلیل شده است. این فیلم داستان مردانی را روایت می‌کند که در دوران جوانی خود گند کاری‌های بسیاری می‌کردند حال تصمیم دارند بعد از چندین سال که تجربه بیشتر کسب کرده‌اند و سن بیشتری دارند کارهایی که گذشته انجام می‌دانند را انجام دهند.

اگر شما هم از طرفداران فیلم‌های کمدی و اکشن هستید و به دنبال بهترین فیلم اکشن جدید می‌گردید فیلم کله خر برای همیشه (Jackass Forever) را از دست ندهید.

آنچارتد (Uncharted)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن جهان
  • تاریخ اکران: اکشن، جنایی، رازآلود، درام
  • ژانر: 18 فوریه
  • کارگردان: Michael Bay
  • بازیگران: Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza Gonzalez, Garret Dillahunt

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن 2022 فیلم آنچارتد (Uncharted) بوده که به کارگردانی روبن فلیشر و نویسندگی مت هالووی، آرت مارکوم ساخته شده است.

در این مجموعه دیدنی بازیگران محبوبی همچون تام هالند، مارک والبرگ، آنتونیو باندراس، سوفیا تیلور علی، تاتی گابریل به ایفای نقش پرداخته‌اند. در حال حاضر جزئیات زیادی از داستان فیلم آنچارتد پخش نشده است.

اما می‌دانیم که داستان این اثر درواقع پیش‌ درآمدی از بازی‌های ویدیویی بوده و در آن شاهد چگونگی آشنایی و آغاز دوستی دریک جوان با سالیوان خواهیم بود.

در کل می‌توان داستان فیلم آنچارتد آشکار ساختن ریشه‌های ناتان دریک و ویکتور سالیوان و دوستی آن‌ها، به خاستگاه بازی‌ها دانست. شما می‌توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر فیلم به جستار آنچارتد مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به تریلر جدید فیلم آنچارتد (Uncharted) جدیدترین تریلر این فیلم ئوست داشتنی را تماشا کنید.

آمبولانس (Ambulance)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن جهان
  • تاریخ اکران: 18 فوریه
  • ژانر: اکشن، جنایی، راز آلود، درام
  • کارگردان: Michael Bay
  • بازیگران: Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza Gonzalez, Garret Dillahunt

فیلم آمبولانس یکی از بهترین فیلم های اکشن 2022 بوده که نسخه بازسازی یک فیلم دانمارکی است. این فیلم به کارگردانی مایکل بی و نویسندگی کریس فداک ساخته شده است.

قرار است در این مجموعه جذاب بازیگران محبوبی همچون جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم، موزس اینگرام و ایزا گونزالس به ایفای نقش بپردازند. داستان این فیلم جدید 2022 درباره سارقینی ساخته است که به شکل سهوی آمبولانسی را حامل یک پیراپزشک و یک بیمار که وضع وخیمی دارد، دزدیده‌اند. اگر به دنبال بهترین فیلم اکشن 2022 هستید فیلم آمبولانس (Ambulance) را از دست ندهید.

بتمن (The Batman)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن جهان
  • تاریخ اکران: 4 مارس
  • ژانر: ماجراجویی، اکشن، ابرقهرمانی
  • کارگردان: Matt Reeves
  • بازیگران: Robert Pattinson, Jeffrey Wright, Zoe Kravitz, Paul Dano, John Turturro, Peter Sarsgaard, Andy Serkis, Colin Farrell

فیلم بتمن (The Batman ) یکی از بهترین فیلم های اکشن 2022 بوده که به کارگردانی مت ریوز و تهیه کنندگی دیلن کلارک و مت ریوز ساخته شده است.

در این مجموعه جذاب بازیگران محبوبی همچون رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، پل دینو، جفری رایت، جان تورتورو، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس و کالین فارل به ایفای نقش بپردازند.

از آنجایی که قرار بود این مجموعه در سال 2021 به اکران دربیاید ولی ویروس کرونا باعث تعویق افتادن این مجموعه جذاب شد می‌توان این فیلم دیدنی را در زمره بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021 قرار داد.

داستان فیلم زندگی ریدلر را روایت می‌کند. طبق گفته‌ها، این فیلم ابرقهرمانی نسبت به فیلم‌های قبلی فضایی تیره‌تر دارد و این ابرقهرمان را در گاتهام سیتی حین مبارزه با فساد نشان می‌دهد؛ او در این فرایند با یک قاتل سریالی به نام ریدلر مواجه می‌شود.

مطمئنا طرفداران دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی بسیار مشتاق تماشای این فیلم جدید 2022 هستند. امید است که تاریخ اکران بتمن به تعویق نیفتد تا در زمستان امسال این اثر اکران شود. همچنین اگر کنجکاو جدید‌ترین صحنه‌های فیلم هستید می‌توانید به جستار تریلر جدید فیلم بتمن (The Batman 2022) سری بزنید.

قطار سریع‌السیر (Bullet Train)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن جدید
  • تاریخ اکران: 8 آوریل
  • ژانر: اکشن، دلهره آور
  • کارگردان: David Leitch
  • بازیگران: Zazie Beetzm, Brad Pitt, Sandra Bullock, Joey King

قطار سریع‌السیر (Bullet Train) منحصر به فرد‌ترین فیلم های اکشن 2022 بوده که به کارگردانی دیوید لیچدیوید لیچ و نویسندگی زاک اولکویچ ساخته شده است.

دیوید لیچ نه تنها کارگدانی این اثر جذاب را برعهده داشته بلکه کارگردانی آثار دیگیری همچون جان ویک، سریع و خشن هابز و شاو و ددپول 2 بوده است. بنابراین اگر از طرفداران این مجموعه‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم از تماشای این سینمایی اکشن و هیجان انگیز غافل نشوید.

فیلم‌نامه این فیلم توسط زاک اولکویچ بر اساس رمانی از کوتارو ایساکا به رشته تحریر درآمده است. داستان فیلم درباره پنج آدمکش حرفه‌ای بوده که در یک قطار شینکانسن ژاپنی همدیگر را می‌یابند و می‌فهمند که مأموریت هر یک مربوط به مأموریت چهار نفر دیگر است.

این فیلم فوق العاده صحنه‌های اکشن و مهیج بسیاری دارد. اگر از طرفداران این دست فیلم و سریال‌ها هستید بهترین فیلم اکشن 2022 را از دست ندهید.

سونیک خارپشت 2 (Sonic the Hedgehog 2)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن جدید
  • تاریخ اکران: 8 آوریل
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: Jeff Fowler
  • بازیگران و صداپیشگان: Ben Schwartz, Tika Sumpter

سونیک خارپشت 2 یکی از بهترین فیلم های اکشن 2022 که به کارگردانی  Jeff Fowler ساخته شده است. قسمت اول این فیلم پیش از اینکه بیماری کرونا درب‌های سینما را تخته کند اکران شد و با فروش موفق خود برای ساخت قسمت بعدی تمدید شد.

هنوز اطلاعات رسمی زیادی در خصوص این فیلم وجود ندارد و تنها می‌توان گفت داستان سونیک 2 در ادامه قسمت اول خواهد بود و صداپیشه سونیک، بن شوارتز در این فیلم جدید 2022 نیز حضور دارد. با توجه به فروش موفق سونیک 1، انتظار می‌رود قسمت دوم آن جزء بهترین فیلم های 2022 قرار بگیرد.

در این مجموعه مهیج قرار است بازیگران محبوبی همچون جیم کری، جیمز مارسدن، تیکا سومپتر، ناتاشا راثول، آدام پالی، شیمار مور به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین باید گفت قرار است بن شوارتز به عنوان صداپیشه شخصیت سونیک خارپشت و ادریس آلبا به عنوان صداپیشه شخصیت ناکلز در فیلم اکشن Sonic the Hedgehog 2 حضور پیدا کنند.

اگر شما هم به فیلم و سریال‌های ژانر اکشن، ماجراجویی و کمدی علاقمند هستید فیلم سونیک خارپشت 2 را از دست ندهید. شما می‌توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر سونیک خارپشت 2 (Sonic the Hedgehog 2)، اولین تریلر رسمی Sonic the Hedgehog 2 را ببینید .

مرد شمالی (The Northman)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن جدید
  • تاریخ اکران: 8 آوریل
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
  • کارگردان: Robert Eggers
  • بازیگران: Alexander Skarsgård, Nicole Kidman, Anya Taylor-Joy

مرد شمالی یکی از خفن ترین فیلم های اکشن 2022 که به کارگردانی و نویسندگی رابرت اگرز ساخته شده است. قرار است در این فیلم جذاب بازیگران محبوبی همچون الکساندر اسکاشگورد، نیکول کیدمن، آنیا تیلور-جوی، بیورک، رالف اینسون، ایثن هاک و ویلم دفو به ایفای نقش بپردازند.

داستان این فیلم در قرن دهم میلادی رخ می‌دهد و درباره یک وایکینگ به نام املت بوده که در ایسلند زندگی می‌کند. طی حادثه‌ای پدر املت کشته می‌شود و او تصمیم می‌گیرد تا راهی یافته و عدالت را برقرار کند.

کارگردان این اثر قبلا فیلم‌های سینمایی ترسناکی همچون جادوگر و فانوس دریایی را بر عهده داشته است. اگر به دنبال بهترین فیلم اکشن 2022 هستید ساعت‌های خود را برای تماشای این مجموعه مهیج کوک کنید.

شهر گمشده دی (Lost City of D)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن جدید
  • تاریخ اکران: 15 آوریل
  • ژانر: اکشن، کمدی، عاشقانه
  • کارگردان: Aaron Nee, Adam Nee
  • بازیگران: Sandra Bullock, Channing Tatum

شهر گمشده دی یکی از بهترین فیلم های اکشن 2022 بوده که در کنار صحنه‌های اکشن و مهیج صحنه‌هیا کمدی و عاشقانه بسیاری هم دارد. از فیلم شهر گمشده دی (Lost City of D) انتظار می‌رود نظر مخاطبان را به خود جلب کرده و به یکی از خفن ترین فیلم های اکشن 2022 تبدیل شود.

در این فیلم شاهد رمان نویس منزوی هستیم که برای فروش بیشتر آخرین کتابش، همراه با کاور مدل جدید خود راهی یک تور می‌شود اما پس از اینکه افرادی سعی می‌کنند وی را بدزدند، او فرار کرده و از یک جنگل خطرناک سر در میاورد. در نهایت اگر شما از طرفداران ژانر رومنس هستید، تماشای بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه را فراموش نکنید.

دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن 2022
  • تاریخ اکران: 6 می
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: Sam Raimi
  • بازیگران: Benedict Cumberbatch, Elizabeth Olsen, Rachel McAdams, Benedict Wong

فیلم دکتر استرنج 2 : چندجهانی و دیوانگی یکی دیگر از فیلم‌های ابرقهرمانی بوده که طرفداران بسیار زیادی دارد. این مجموعه جذاب به کارگردانی سم ریمی و نویسندگی جید برتلت، مایکل والدرون ساخته شده و در زمره بهترین فیلم های اکشن 2022 قرار گرفته است. این مجموعه دیدنی سری دوم فیلم دکتر استرنج است.

داستان فیلم دکتر استرنج 2 : چندجهانی و دیوانگی ، درباره دکتر استرنج بوده که سعی دارد سنگ زمان را پیدا کند، این در حالیست که تانوس سعی دارد سنگ‌های ابدیت را نابود کند، پس دکتر مجبور است برای پس گرفتن سنگ زمان از دستگاه سفر در زمان انتقام‌جویان استفاده کند و به گذشته برود و سپس با سنگ بازگردد.

یا این که به یک خط زمانی متناوب سفر کند و این سنگ‌ را بدست آورد؛ شاید هم او راهی پیدا کرده تا تک به تک اتم های این سنگ را کنار هم قرار دهد و آن را به شکل اصلی‌اش بازگرداند.

شما در این مجموعه دوست داشتنی شاهد اتفاقات جذابی هستید به جستار فیلم 2 Doctor Strange سری بزنید. همچنین می‌توانید اولین تریلر Doctor Strange in the Multiverse of Madness را مشاهده کنید.

قرار بود این فیلم در سال 2021 اکران شود و در رده بهترین فیلم های مارول در سال 2021 قرار بگیرد، اما برخی تحولات پشت صحنه و عوض شدن کارگردان، تاریخ اکران این فیلم را به تعویق انداخت. در نهایت، سام ریمی سکان کارگردانی این اثر ابرقهرمانی را بر عهده دارد.

اگر به دنبال جدید‌ترین اخبار این فیلم فوق العاده هستید به نوشتار تریلر جدید دکتر استرنج در مولتی‌ورس دیوانگی ( Doctor Strange 2 ) مراجعه کنید و جدیدترین صحنه‌های فیلم را مشاهده کنید.

ابر حیوانات لیگ دی‌سی (DC League of Super-Pets)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم های اکشن دنیا
  • تاریخ اکران: 20 می
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: Jared Stern
  • صداپیشگان: Dwayne Johnson, Kevin Hart, Kate McKinnon

انیمیشن ابر حیوانات لیگ دی‌سی (DC League of Super-Pets) نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های اکشن 2022 بوده که به کارگردانی و نویسندگی Jared Stern ساخته شده است.

این انیمیشن ابرقهرمانی داستان قهرمانی را روایت می‌کند. این قهرمان به جای این که انسان باشد حیوان است. در این انیمیشن می‌بینیم که زمانی که سوپرمن در تعطیلات است، سگ قهرمان وی به همراه یک گربه پرنده جلوی جنایاتکاران شهر را می‌گیرند. اگر از طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی هستید بهترین فیلم اکشن جهان را از دست ندهید.

جان ویک 4 (John Wick: Chapter 4)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم های اکشن دنیا
  • تاریخ اکران: 27 می
  • ژانر: اکشن، جنایی، دلهره آور
  • کارگردان: Chad Stahelski
  • بازیگران: Keanu Reeves, Donnie Yen, Bill Skarsgård, Laurence Fishburne

جان ویک یکی از خالق العاده‌ترین بهترین فیلم های اکشن 2022 بوده که به کارگردانی چاد استاهلسکی و نویسندگی شی هتن، مایکل فینچ ساخته شده است.

تاکنون 3 قسمت از بهترین فیلم اکشن دنیا پخش شده و تمام آن‌ها فروش بسیار عالی داشتند. فیلم جان ویک داستان یک مرد قاتل بوده که در پی انتقام از افرادی است که خانه او را به سرقت برده، ماشین او را دزدیده و سگش را کشته‌اند.

جان ویک اینبار از سرانی که به او خیانت کرده‌اند و خواهان مرگ قطعی وی بوده‌اند به شدت عصبانی است و قصد دارد با کمک دوست خود که زخم بدی را در طول جنگ قبلی خورده است با افرادی که کشتن او تنها هدفشان است مقابله کند و انتقام خودش را به سرانجام برساند.

خبر خوب برای طرفداران این فرنچایز این است که علاوه بر قسمت چهارم، جان ویک 5 نیز ساخته خواهد شد. در این فیلم کیانو ریوز قرار است در نقش قاتل خارق‌العاده بازگردد و انتظار می‌رود John Wick 4 یکی از بهترین فیلم های 2022 شود.

تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم های اکشن دنیا
  • تاریخ اکران: 27 می
  • ژانر: اکشن، درام
  • کارگردان: Joseph Kosinski
  • بازیگران: Tom Cruise, Jennifer Connelly, Jon Hamm, Val Kilmer, Jay Ellis, Miles Teller, Monica Barbaro

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن 2022 تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) به کارگردانی Joseph Kosinski و نویسندگی Tom Cruise, Jennifer Connelly, Jon Hamm, Val Kilmer, Jay Ellis, Miles Teller, Monica Barbaro ساخته شده است.

داستان فیلم ماجرا زندگی کاپیتان پیت ماوریک میچل را توصیف می‌کند. وی نزدیک به 30 سال به عنوان یکی از برجسته‌ترین خلبانان ارتش با هواپیماهای جدید و تغییریافته پرواز می‌کند و همواره با جسارت آن‌ها را ارزیابی و آزمایش می‌کند. با این حال، این کاپیتان از ارتقای مقام گریزان است چرا که این مسئله موجب محدودیت بیشتر او می‌شود.

دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم های اکشن دنیا
  • تاریخ اکران: 10 ژوئن
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: Colin Trevorrow
  • بازیگران: Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Laura Dern, Sam Neill, Jeff Goldblum, Justice Smith

دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion) نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های اکشن 2022 بوده که به کارگردانی Colin Trevorrow و نویسندگی امیلی کارمایکل، کالین ترورو ساخته شده است.

قرار است در این مجموعه بازیگران محبوبی همچون کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، لورا درن، جف گلدبلوم، مامودو آتی، اسکات هیز، دیچن لاچمن، دنیلا پیندا، کمپبل اسکات، ایزابل سرمون، جاستیس اسمیث، عمر سی، دی‌واندا وایس و بی‌دی ونگ به ایفای نقش می‌پردازند.

دنیای ژوراسیک: قلمرو دنباله‌ی دنیای ژوراسیک ۲۰۱۸، ششمین بخش از فرنچایز پارک ژوراسیک و سومین فیلم از سه‌گانه دنیای ژوراسیک است. در آخرین قسمت اکران شده از این فرنچایز جف گلدبلوم در نقش دکتر مالکوم بیان کرد که انسان‌ها باید زندگی مشترک با دایناسورها را یاد بگیرند.

هرچند اطلاعات زیادی در خصوص داستان این فیلم جدید 2022 وجود ندارد، اما با توجه به محبوبیت قسمت‌های قبل، انتظار می‌رود یکی از خفن ترین فیلم های اکشن 2022 باشد.

 لایت‌یر (Lightyear)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم بزن بزن
  • تاریخ اکران: 17 ژوئن
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: Angus MacLane
  • صداپیشگان: Chris Evans

انیمیشن لایت‌یر (Lightyear) نمونه‌ای دیگر از خفن ترین فیلم های اکشن 2022 بوده که به کارگردانی Angus MacLane ساخته شده است. اگر از طرفداران انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) هستید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای پیش درآمد آن، انیمیشن لایت‌یر را از دست ندهید! در این فیلم می‌بینیم که شخصیت لایت‌یر چگونه معروف می‌شود و اسباب بازی آن محبوب می‌شود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این فیلم فوق العاده می‌توانید به جستار تریلر جدید انیمیشن لایتیر (Lightyear) مراجعه کنید.

ایندیانا جونز 5 (Indiana Jones 5)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم بزن بزن
  • تاریخ اکران: 30 ژوئن
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: James Mangold
  • بازیگران: Harrison Ford, Phoebe Waller-Bridge, Mads Mikkelsen

14 سال پیش بود که قسمت چهارم ایندیانا جونز بر روی پرده‌های سینما اکران شد و حال قرار است قسمت جدید آن در سال پیش رو اکران شود. به طور کلی، داستان فیلم ایندیانا جونز 5 در ادامه فیلم Crystal Skull رخ می‌دهد و همانطور که انتظار می‌رود، شاهد یک دکتر جونز مسن‌تر خواهیم بود.

جزئیات زیادی در خصوص این فیلم وجود ندارد اما اگر گذر زمان در فیلم نیز مشابه به واقعیت باشد، قسمت پنجم Indiana Jones در دهه 1960، یکی از آشفته‌ترین دهه‌های آمریکا اتفاق می‌افتد. در نهایت انتظار می‌رود قسمت جدید این مجموعه یکی از بهترین فیلم های اکشن 2022 باشد.

ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم بزن بزن
  • تاریخ اکران: 8 جولای
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: Taika Waititi
  • بازیگران: Chris Hemsworth, Tessa Thompson, Natalie Portman

یکی از جدیدترین و بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی یا مارول فیلم ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) بوده که به کارگردانی تایکا وایتیتی و نویسندگی تایکا وایتیتی، جنیفر کایتین رابینسون ساخته شده است.

در این مجموعه دیدنی ستارگان محبوبی همچون کریس همسورث، تسا تامپسون، ناتالی پورتمن، کریستین بیل، کریس پرت، جیمی الکساندر، پام کلمنتیئف، دیوید باتیستا، کارن گیلان، شان گان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

با توجه به اطلاعات درز کرده در خصوص این فیلم، کوسه‌های فضایی در این اثر حضور دارند. همچنین کریس همسورث به عنوان قهرمان اصلی و تسا تامپسون به عنوان والکری، پادشاه نیوآسگارد به فیلم بازمی‌گردد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر این فیلم، به مقاله اختصاصی فیلم ثور: عشق و تندر در تکراتو مراجعه کنید.

بلک ادم (Black Adam)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم بزن بزن
  • تاریخ اکران: 29 جولای
  • ژانر: اکشن، فانتزی، علمی تخیلی
  • کارگردان: Jaume Collet-Serra
  • بازیگران: Dwayne Johnson, Pierce Brosnan, Sarah Shahi

اگر بخواهیم یکی دیگر بهترین فیلم های اکشن 2022 را نام ببریم می‌توانیم به بلک ادم (Black Adam) اشاره کنیم. قرار است در این مجموعه جذاب بازیگران محبوبی همچون دوئین جانسون، نوحا سنتینو، آلدیس هاج، سارا شاهی، کوئینتسا سوئیندلد و پیرس برازنان به ایفای نقش بپردازند.

بلک ادم شخصیت شرور مقابل شزم است که نقش آن را دوئین جانسون بازی می‌کند. از آنجایی که او دشمن مهمی برای شزم بود، ساخت فیلمی که این دو را در آینده با هم روبرو کند زیاد هم دور از ذهن نیست.

داستان این فیلم تاکنون لو نرفته اما با توجه به خط داستانی و وجود بازیگری همچون جانسون انتظار می‌رود این فیلم در فهرست بهترین فیلم های 2022 قرار بگیرد. به علاوه، اگر از طرفداران دنیای دی سی هستید، پیشنهاد می‌کنیم با بهترین فیلم های دی سی 2021 آشنا شوید.

ماموریت: غیرممکن 7 (Mission: Impossible 7)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم بزن بزن
  • تاریخ اکران: 30 سپتامبر
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، دلهره‌آور
  • کارگردان: Christopher McQuarrie
  • بازیگران: Tom Cruise, Ving Rhames, Simon Pegg

یکی از محبوب‌ترین بهترین فیلم های اکشن جهان ماموریت غیرممکن ۷ که طرفداران بسیار زیادی دارد. در این مجموعه جذاب تام کروز به ایفای نقش پرداخته است.

کارگردانی این اثر برعهده کریستوفر مک‌کوآری بوده که یکی از محبوب‌ترین کارگردان ژانر اکشن است. به نطر می‌رسد در این فصل هم  داستان اتان هانت روایت می‌شود.

این سومین فیلمی از سری ماجراجویی‌های اتان هانت است که مک‌کوآری کارگردانی می‌کند. از همین حالا هم قراردادی برای دنباله‌ی آن و قسمت هشتم با مک‌کوآری بسته شده است.

تام کروز دوباره در نقش اتان هانت برمی‌گردد و ربکا فرگوسن هم در سومین حضورش به عنوان مامور سابق MI6 در فیلم حضور دارد. یک سری شخصیت جدید مهم در روند درام در قسمت جدید حضور دارند.

این مجموعه قرار بود در سال 2021 اکران شود، اما از آنجایی که ویروس کرونا کل جهان را درگیر کرده فیلم‌برداری این مجموعه عقب افتاده و قرار است در سال 2022 به اکران دربیاید. به جرات می‌توان ماموریت غیرممکن ۷ (Mission: Impossible 7) در زمره بهترین فیلم های اکشن 2022 قرار داد. اگر از طرفداران ژانر اکشن هستید این مجموعه جذاب را از دست ندهید.

اسپایدر من: به درون دنیای عنکبوتی 2 (Spider-Man: Into the Spider-Verse 2)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن دنیا
  • تاریخ اکران: 7 اکتبر
  • ژانر: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: Joaquim Dos Santos
  • صداپیشگان: Shameik Moore, Hailee Steinfeld, Issa Rae

فیلم اسپایدرمن Spider-Man No Way Home یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های مارول بوده که در این مجموعه بازیگران محبوبی همچون تام هالند، زندیا، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، جان فاورو، مریسا تومی، جی. بی اسموو، بندیکت وانگ، جیمی فاکس، آلفرد مولینا، ویلم دفو، توماس هیدن چرچ و ریس ایفانز به ایفای نقش بپردازند.

فیلم اسپایدرمن در ادامه فصل قبل یعنی Far From Home شروع شده است. در فصل قبل دیدم که پس از افشای هویت مرد عنکبوتی توسط میستریو در پایان فیلم زندگی پارکر زیر و رو می‌شود همین امر باعث به وجود آمدن داستان‌های جالبی در فیلم می‌شود.

او از دکتر استرنج می‌خواهد تا با جادو به بازگرداندن هویت مخفی‌اش کمک کند، اما این کار عواقب غیرمنتظره‌ای دارد که باعث می‌شود دنیای چندگانه باز شود و به ابرشرورهایی که قبلاً با نسخه‌های مرد عنکبوتی می‌جنگیدند، از دنیاهای دیگر اجازه ورود پیدا کنند. این مجموعه در زمره بهترین فیلم های اکشن 2022 قرار گرفته است. اگر از طرفداران ماورل هستید این مجموعه جذاب را از دست ندهید.

فلش (The Flash)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن دنیا
  • تاریخ اکران: 4 نوامبر
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: Andy Muschietti
  • بازیگران: Ezra Miller, Ben Affleck, Sasha Calle, Billy Crudup, Michael Keaton

پس از فیلم‌های ابرقهرمانی بتمن، انیمیشن ابر حیوانات لیگ DC و بلک ادم، دی سی فیلم فلش را در فهرست فیلم‌های 2022 خود قرار داده است. دی سی تصمیم دارد در این فیلم زمینه ساخت چندجهانی‌های آثار ابرقهرمانی را ایجاد کند.

طبق منابع اصلی، شخصیت بری (Barry) تصمیم می‌گیرد که در طول زمان سفر کند تا جلوی قتل مادرش را بگیرد و در حالی که وی موفق می‌شود، اثر پروانه‌ای یا همان تئوری هرج و مرج در آینده به طور کامل تغییر می‌کند.

برای مثال، بروس وین در کوچه پشت سالن سینما کشته می‌شود و این منجر به بتمن شدن توماس وین می‌شود؛ در حالی که مارتا وین دیوانه می‌شود و شخصیت جوکر شکل می‌گیرد.

پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن دنیا
  • تاریخ اکران: 11 نوامبر
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
  • کارگردان: Ryan Coogler
  • بازیگران: Letitia Wright, Danai Gurira, Lupita Nyong’o, Angela Bassett, Winston Duke, Martin Freeman

اگر بخواهیم یکی از بهترین فیلم های اکشن 2022 را نام ببریم می‌توانیم به پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever) اشاره کنیم. این مجموعه جذاب به کارگردانی Ryan Coogler ساخته شده است.

اگرچه بازیگر نقش اصلی بلک پنتر، تچالا در سال 2020 به دلیل سرطان روده از دنیا رفت و جای خالی وی به شدت در فیلم Black Panther: Wakanda Forever احساس می‌شود، اما با این حال قسمت دوم این فیلم ساخته خواهد شد و داستان بیشتر  بر روی خواهر تچالا، شوری، متمرکز می‌شود.

حال آتلانتیس و مردمانش در اثر مزبور معرفی می‌شوند. این مردامان تمدن پیشرفته‌ای دارند اما به دنبال ویبرانیوم هستند. از آنجایی هم که واکاندا علاقه‌ای به اشتراک گذاری فلز خود با دیگران ندارد، یک درگیری میان دو ملت شکل می‌گیرد. اگر به دنبال خفن ترین فیلم های اکشن 2022 هستید این مجموعه مهیج را از دست ندهید.

آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن دنیا
  • تاریخ اکران: 16 دسامبر
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: James Wan
  • بازیگران: Jason Momoa, Amber Heard, Patrick Wilson, Yahya Abdul-Mateen II, Temuera Morrison

یکی دیگر از منحصر به فرد‌ترین بهترین فیلم های اکشن 2022 آکوامن و پادشاهی گم‌شده بوده که به کارگردانی جیمز وان و نویسندگی دیوید لسلی، جانسون-مک‌گلدریک ساخته شده است.

طبق اخبار به دست رسیده قرار است در این مجموعه جذاب ستارگان محبوبی همچون جیسون موموآ، امبر هرد، پاتریک ویلسون، دولف لاندگرن، یحیی عبدالمتین دوم، تمورا موریسون به ایفای نقش بپردازند.

واتار 2 (Avatar 2)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم اکشن دنیا
  • تاریخ اکران: 16 دسامبر
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • کارگردان: James Cameron
  • بازیگران: Sam Worthington, Zoe Saldana, Stephen Lang

واتار 2 نمونه‌ای دیگر از بهترین فیلم های اکشن 2022 بوده که به کارگردانی و نویسندگی جیمز کامرون ساخته شده است. قرار است در این مجموعه جذاب بازیگران محبوبی همچون سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، جووانی ریبیسی،‌ وین دیزل، ادی فالکو، میشل یئو، جامین کلمنت، کلیف کرتیس، کیت وینسلت و سیگورنی ویور به ایفای نقش بپردازند.

در فیلم واتار 2 می‌بینیم جیک سولی و نیتری خانواده تشکیل داده‌اند و برای ماندن در کنار هم هر کاری می‌کنند. با این حال، هنگامی که تهدید قدیمی دوباره بر علیه پاندورا برمی گردد تا کار آغازشده را به پایان برسانند، آن‌ها مجبور به ترک خانه خود و کشف مناطق مختلف پاندورا می‌شوند.

پیمانکار (The Contractor)

بهترین فیلم های اکشن 2022
بهترین فیلم های اکشن 2022
  • تاریخ اکران: ۱ آوریل ۲۰۲۲
  • کارگردان: طارق صالح
  • نویسنده: جی پی دیویس ؛ بهترین فیلم اکشن سال 2022
  • بازیگران: کریس پاین، بن فاستر، جیلیان جیکوبز، ادی مارسن

داستان فیلم پیمانکار درباره شخصیتی به نام جیمز رید جریان دارد؛ فردی که از نیروی دریایی اخراج می‌شود و برای امرار معاش به یک سازمان شبه نظامی می‌پیوندد. جیمز به‌همراه تیم خود برای تحقیق روی یک پرونده مرموز به لهستان می‌روند و در همان ابتدای مأموریت متوجه می‌شود که تنها مانده و باید برای زنده ماندن تمام تلاش خودش را به کار بگیرد تا بتواند زنده به خانه برگردد و انگیزه واقعی افرادی که به او خیانت کردند را فاش کند.

بهترین فیلم های اکشن 2022 در یک نگاه:

  • The 355
  • عصر یخبندان 6 (Ice Age: Adventures of Buck Wild)
  • کله خر برای همیشه (Jackass Forever)
  • آمبولانس (Ambulance)
  • بتمن (The Batman)
  • قطار سریع‌السیر (Bullet Train)
  • سونیک خارپشت 2 (Sonic the Hedgehog 2)
  • مرد شمالی (The Northman)
  • شهر گمشده دی (Lost City of D)
  • دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی (Doctor Strange in the Multiverse of Madness)
  • ابر حیوانات لیگ دی‌سی (DC League of Super-Pets)
  • جان ویک 4 (John Wick: Chapter 4)
  • تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)
  • دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World: Dominion)
  •  لایت‌یر (Lightyear)
  • ایندیانا جونز 5 (Indiana Jones 5)
  • ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder)
  • بلک ادم (Black Adam)
  • ماموریت: غیرممکن 7 (Mission: Impossible 7)
  • اسپایدر من: به درون دنیای عنکبوتی 2 (Spider-Man: Into the Spider-Verse 2)
  • فلش (The Flash)
  • پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever)
  • آکوامن و پادشاهی گم‌شده (Aquaman and the Lost Kingdom)
  • واتار 2 (Avatar 2)
  • پیمانکار (The Contractor)

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های اکشن 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    فیلم های خوبی بود.

    پاسخ

    بی صبرانه منتظر ادام سیاه هستم

    پاسخ