;
coinex

نخستین رویداد جی فروم در نمایشگاه اینوتکس برگزار شد

بخش ابتدایی رویداد جی فروم در نمایشگاه اینوتکس 2022 برگزار شد. این بخش از رویداد در خصوص رابطه حاکمیت با حوزه بلاکچین و رمزارز بود.

رویداد جی فروم با همکاری اندیشکده حکمرانی شریف در سالن پویش دارو برگزار شد. در این رویداد با حضور کارشناسان و سیاست‌گذاران، مهم‌ترین چالش‌های حکمرانی تکنولوژی و همچنین کاربردهای فناوری در حکمرانی نوین مورد بررسی قرار گرفت.

 بخش ابتدایی رویداد جی فروم

بخش ابدایی رویداد جی فروم با پرسش و پاسخ از مومنی راد از صرافی نوبیتکس و اشتریان عضو سابق کمسیون اجتماعی دولت الکترونیک شروع شد. در این پرسش و پاسخ رویکرد حاکمیت نسبت به حوزه بلاکچین مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این بخش اشتری از علت‌های موضع گیری سخت‌گیرانه دولت در ابتدای برخورد با حوزه بلاک‌چین گفت. وی اشاره کرد که دولت در ابتدا و در مواجهه با بلاک‌چین و حوزه رمز ارز دچار ترس بود و دلیل این ترس نیز در ابتدا ابهامی بود که در این زمینه وجود داشت.

نخستین رویداد جی فروم در نمایشگاه اینوتکس برگزار شد

وی در ادامه تصریح کرد که به کمک کارشناسان، ابهامات درباره حوزه بلاک‌چین برطرف شد. اشتریان در خصوص افزایش سرعت روند تصمیم‌گیری در خصوص نوآوری‌های جدید گفت:

 بخش مهمی از نوآوری های جدید ابهام زدایی و ترس زدایی از موضوع مورد نظر است که منجر به تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در ادامه و در توضیح چگونگی افزایش سرعت روند تصمیم‌گیری توضیح داد:

 اگر فعالین حوزه بتوانند برای مجموعه‌های دولتی موضوع را روشن کنند.

وی در ادامه افزود که نیازمند به سندی راهبردی در چشم انداز دارایی‌های دیجیتال هستیم؛ به برنامه‌ای اجرایی که مبتنی بر قوانین باشد.

مومنی راد: قانونگذاری باید به گونه‌ای باشد که قانونگذار و بخش خصوصی از آن سود ببرند

مومنی راد در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه بلاک‌چین رگولاتوری خوبی انجام گرفته است یا نه؟ گفت: در چهار پنج سالی که در این حوزه فعال بودم به غیر از مصوبه ماینینگ، اتفاق مثبت دیگری در این حوزه صورت نگرفت. مصوبه ماینینگ نیز بعد از مدتی به علت‌های مختلف نادیده گرفته شد و به سرانجام نرسید.

وی در خصوص ادامه فعالیت حوزه رمزارز با وجود عدم رگولاتوری مناسب تصریح کرد: فعالین این حوزه شاید به چند دلیل توانستند به فعالیت خود ادامه دهند. یکی از این دلایل اینکه دولت با تمام ابهامات و نگرانی‌هایی که در خصوص این حوزه داشت، پتانسیل‌هایی را در آن مشاهده می‌کرد و تصمیم گرفت به این حوزه فرصت فعالیت بدهد و این به خاطر ابهام زدایی و ترس‌زدایی هایی بود که در نتیجه مراودات دولت و کارشناسان صورت گرفت.

راد همچنین در خصوص قانون‌گذاری در حوزه بلاکچین توضیح داد که قانون باید به گونه‌ای باشد که قانون‌گذار و رگولاتور از آن نفع ببرند و هچنین بخش خصوصی نیز بتواند در جوار آن قانون رشد و پیشرفت کند.

نظر شما در مورد بخش ابتدایی رویداد جی فروم چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر