;
coinex

ایلان ماسک ظرف یک هفته 30 میلیارد دلار از دست داد، اما چرا؟

سهام تسلا از جمعه هفته گذشته، 15 درصد کاهش یافته است و هفته بدی برای ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک، رقم زده شد. با این خبر همراه ما باشید تا کاهش سهام تسلا و کاهش ثروت ایلان ماسک را بررسی کنیم.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا (Tesla) و اسپیس ایکس (Space X)، روز چهارشنبه 15.7 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داد، زیرا سهام تسلا 8 درصد کاهش یافت. طبق برآوردهای فوربز، ثروتمندترین فرد جهان (با ارزش تقریبی 224.5 میلیارد دلار) از هفته گذشته تاکنون، 31.4 میلیارد دلار را از دست داده، زیرا ارزش بازار تسلا در این هفته 15 درصد کاهش یافته است.

کاهش سهام تسلا

ماسک در سخنرانی روز سه‌شنبه در جلسه فایننشال تایمز (Financial Times)، تمام تلاش خود را کرد تا از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران بکاهد و در گفتوگوهای خود به احتمال محدود کردن سفارشات تسلا در مدت زمان کوتاه اشاره کرد. وی گفت، ما در واقع احتمالاً این امر را محدود می‌کنیم. فقط برای یک دوره زمانی خاص، سفارشات را متوقف کنید.

کاهش سهام تسلا

شنیدن این موضوع برای سرمایه گذاران تسلا که نگران حواس پرتی ماسک از تسلا به دلیل تصاحب توییتر هستند، دلسرد‌کننده بود. در جلسات فایننشال تایمز روز سه‌شنبه، مدیرعامل تسلا تاکید کرد که اطمینان دارد تمام خودروهایی که می‌تواند بسازد را به فروش خواهد رساند. اما به گفته دن ایوز از Wedbush، «مسائل حواس پرتی ماسک به عنوان یک مازاد، بر سهام باقی می‌‌ماند.» منظور از حواس پرتی، خرید توییتر است.

 

سهام او در تسلا، به ارزش امروز 167 میلیارد دلار، در 13 آوریل، یک روز قبل از اعلام تصاحب توییتر، 235.1 میلیارد دلار ارزش داشت. به این معنی که ماسک قبل از اینکه برنامه‌های خود را برای رسانه اجتماعی توییتر، عمومی کند، بیش از 68 میلیارد دلار ثروتمندتر بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کاهش سهام تسلا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر