;
coinex

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رسما رونمایی شد ؛ پرچمدار بودن کفایت نمی‌کند

تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1، قدرت پردازش بسیاری از گوشی‌های پرچمدار 2022 را تامین می‌کند و حالا کوالکام،‌ نسخه پلاس این تراشه را رونمایی کرده است. این تراشه با نام رسمی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در گوشی‌های نسل جدید راه‌اندازی می‌شود.

پیش از این شایع شده بود که اسم تراشه جدید کوالکام،‌ اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس خواهد بود؛ اما این شرکت در نهایت،‌ اسم رسمی Snapdragon 8 Plus Gen 1 را برای این تراشه انتخاب کرد. این کمپانی مدعی شده که عملکرد CPU تراشه جدید 10 درصد سریع‌تر از نسخه قبلی است؛ علاوه‌بر این، اعلام کرد که کلاک GPU این تراشه نیز 10 درصد سریع‌تر و مصرف آن 15 درصد نسبت به نسخه قبلی (اسنپدراگون 8 نسل 1) کاهش یافته است.

کاهش مصرف 15 درصدی به معنای 1 ساعت بازی بیشتر و 50 دقیقه گشت‌و‌گذار بیشتر در شبکه‌های اجتماعی است.

مشخصات اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

کوالکام در بیان مشخصات اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 اعلام کرد که راندمان مصرف CPU و GPU این تراشه تا 30 درصد و عملکرد هوش مصنوعی در ازای هر وات، تا 20 درصد بهینه‌ شده است. البته این لزوما به معنای عمر باتری بیشتر نیست و برخی از این بهینه‌سازی‌ها به عملکرد تراشه نیز مربوط می‌شود. این تراشه توسط کمپانی TSMC با فرایند 4 نانومتری ساخته شده است.

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رسما رونمایی شد ؛ پرچمدار بودن کفایت نمی‌کند

چیپست Snapdragon 8 Plus Gen 1 ثبات بیشتری در عملکرد اجرایی دارد؛ این یعنی تراشه برای مدت زمان طولانی‌تری که دستگاه در حال اجرای بازی یا استفاده از اتصال 5G است، سرعت کلاک خود را حفظ می‌کند. البته این ویژگی به تکنولوژی سازنده‌های گوشی‌های هوشمند نیز بستگی دارد؛‌ منظور از تکنولوژی‌ها، سیستم‌های خنک‌کننده‌ای هستند که از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می‌کنند.

کوالکام توضیح دقیقی درباره نحوه بهینه‌سازی‌ها ارائه نکرده؛ اما در تصاویر به برخی مشخصات تراشه اشاره کرده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید،‌ بسیاری از ویژگی‌های اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مثل وای فای، بلوتوث، اتصال 5G 10Gbps و ضبط ویدیو 8K HDR، تفاوتی با اسنپدراگون 8 نسل 1 ندارد.

اما درباره پیکربندی هسته‌های این تراشه باید گفت که از یک هسته Cortex-X2 با قدرت 3.2 گیگاهرتز، 3 هسته Cortex-A710 با قدرت 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با قدرت 2.0 گیگاهرتز بهره می‌برد.

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رسما رونمایی شد ؛ پرچمدار بودن کفایت نمی‌کند

کمپانی کوالکام همچنین از تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 رونمایی کرده و گفته است که این تراشه با بهینه‌سازی 20 درصدی در عملکرد گرافیک، برای گیمرها طراحی شده است. ویژگی‌ «Adreno Frame Motion Engine» در اسنپدراگون 7 نسل 1 با درون‌یابی فریم‌ها، باعث اجرای روان‌تر بازی‌ها می‌شود.

البته این کمپانی در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده که تولیدکننده‌های گوشی‌های گیمینگ، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را ترجیح می‌دهند. از جمله شرکت‌هایی که از همین حالا برای خرید این تراشه اقدام کرده‌اند می‌توان به Asus ROG، بلک شارک،‌ آنر،‌ آیکو، لنوو، موتورولا، نوبیا، وان پلاس، اوپو، OSOM، ریلمی،‌رد مجیک، ردمی، ویوو، شیائومی و ZTE اشاره کرد.

شیائومی،‌ آنر و اوپو هم از جمله شرکت‌هایی هستند که می‌خواهند از تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 در گوشی‌های خود استفاده کنند. این گوشی‌ها تا پایان سه ماهه دوم 2022 راه‌اندازی می‌شوند. کوالکام اعلام کرده است که گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در سه ماهه سوم 2022 به بازار می‌آیند.

گفته می‌شود که تراشه نسل جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 در اواخر سال میلادی (پاییز) رسما رونمایی می‌شود و در پرچمداران 2023 قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر