;
coinex

iOS 16 با ویژگی‌های جدید رسما رونمایی شد

رویداد بزرگ WWDC 2022 در حال برگزاری است. اپل iOS 16 را در سخنرانی اصلی WWDC 2022 با صفحه قفل جدید و چند ویژگی دیگر به نمایش گذاشت. طبق معمول همیشگی کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل، مهم‌ترین محصول این کمپانی معرفی می‌شود؛ iOS 16.

iOS 16 در پاییز و همراه با سری آیفون 14 رسما راه‌اندازی می‌شود. جدیدترین نسخه سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون، همراه با ویژگی‌های جدید و بهینه‌سازی‌ها در اجرای برنامه‌ها و تغییرات عمده در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

iOS 16 شباهت زیادی به iOS 15 دارد و به‌نوعی، کامل‌کننده آن محسوب می‌شود. ظاهر کلی دو سیستم‌عامل یکسان است؛ اما بسیاری از ویژگی‌های آن تغییر کرده و بهینه‌سازی شده است.

ویژگی‌های iOS 16 ؛ اعلان‌ها

صفحه قفل تغییر یافته تا کارایی بیشتری در اکوسیستم iOS داشته باشد. این تغییرات شامل ویجت‌هایی است که داده‌های بیشتری را روی صفحه قفل به نمایش می‌گذارند. هدف این است که کاربر بدون نیاز به باز کردن کامل قفل آیفون، بتواند داده‌های بیشتری را ببیند و به آنها دسترسی داشته باشد.

iOS 16 با ویژگی‌های جدید رسما رونمایی شد

صفحه قفل قابلیت شخصی سازی دارد؛ از جمله آنها می‌توان به قابلیت افزودن عکس‌ها و فیلترها در حالت پرتره اشاره کرد. ساعت می‌تواند فونت‌ها و رنگ‌های مختلفی داشته باشد و گالری تصویر زمینه جدید می‌تواند عکس‌هایی را برای استفاده به شما پیشنهاد دهد.

می‌توان چندین صفحه قفل ساخت؛ این کار با یک ویرایشگر صفحه قفل امکان‌پذیر است که می‌تواند صفحه‌هایی را مانند پیکربندی ظاهر اپل واچ بسازد. سایر عناصر شامل صفحه قفل Weather با انیمیشن، تصویر زمینه ایموجی و مجموعه نجومی است.

اعلان‌ها برای نمایش آیتم‌های جدید در پایین صفحه آپدیت شده‌اند. Live Activities و API جدید می‌توانند اعلان‌های قابل مشاهده را نشان دهند. Music Live Activities هم می‌تواند آلبوم‌های هنری را به نمایش بگذارد.

در هفته‌های پیش از WWDC، اپل تعدادی از ویژگی‌های دسترس‌پذیری را معرفی کرد که زودتر به iOS آمدند. این فهرست شامل تشخیص درب مبتنی بر LiDAR، ویژگی‌های کمکی فیزیکی و حرکتی و کپشن‌های زنده بود.

اپل معمولاً مدت کوتاهی پس از اتمام سخنرانی WWDC، نسخه اولیه بتای توسعه دهنده iOS را  منتشر می‌کند. بتای عمومی معمولاً چند هفته بعد شروع می‌شود، معمولاً بعد از ساخت توسعه دهنده دوم.

صفحه قفل در iOS16 به مودهای فوکوس مجهز شده است. بنابراین می توانید یک صفحه قفل خاص را بر اساس Focus فعال مورد نظر به نمایش بگذارید. فیلترهای فوکوس اکنون در اپلیکیشن‌ها در دسترس هستند؛ مانند نشان دادن تب‌های خاص در سافاری، آدرس‌های ایمیل مشخص یا انواع دیگری از اطلعات که در اپلیکیشن‌های شخص ثالث مشخص شده‌اند.

Messeges

اکنون می‌توان پیام‌ها را پس از ارسال، ویرایش کرد. همچنین می‌توانید پیام‌هایی را برای همیشه پا ک کنید یا تعدادی از آنها را به‌عنوان پیام‌های «خوانده نشده» دسته‌بندی کنید.

قابلیت Shared With You با یک API جدید به روز شده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد به سیستم در برنامه های خود دسترسی داشته باشند.

SharePlay با یک دکمه اختصاصی در FaceTime بهینه‌سازی شده است. این ویژگی در iOS16 در بخش‌ پیام‌ها نیز در دسترس است تا کاربران بیشتری بتوانند یک ویدیو را سینم کنند و یا با متن، چت کنند.

دیکته بهبودیافته هم به کاربران کمک می‌کند که پیام‌ها را با سهولت بیشتری بنویسند. همچنین با استفاده از دیکته روی دستگاه می‌توانید به راحتی بین لمس و صدا سوئیچ کنید. کاربر در این ویژگی به نشانه گذاری خودکار و ایموجی هم دسترسی دارد.

سیری و پردازش

توسعه دهندگان می توانند از طریق یک API جدید به نام App Intent از دستیار دیجیتال اپل در برنامه ها استفاده کنند.

Live Text در iOS16 به‌روزرسانی شده و از ویدیو پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید ویدیو را متوقف کنید و از متن قابل مشاهده در کادر استفاده کنید. پس از انتخاب متن، به تعدادی از قابلیت‌ها دسترسی دارید که می‌توانید هرکدام از آنها را انتخاب کنید.

Live Text همچنین به یک API مجهز شده که می تواند در Translate نیز استفاده شود.

Visual Lookup هم با قابلیت انتخاب تم به‌روزرسانی شده است. این یعنی می‌توواند موضوع عکس را بردارید و آن را به اپلیکیشن‌هایی مثل پیام‌ها تگ کنید.

Wallet

Wallet یک سیستم تأیید شناسه درون برنامه‌ای با گواهینامه رانندگی برای برنامه‌هایی مانند Uber ارائه کرده که تأیید سن و سایر داده‌ها را در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

کلیدهای نگهداری شده در کیف پول را می توان با استفاده از برنامه های پیام رسانی از جمله پیام ها، ایمیل و واتس اپ با دیگران به اشتراک گذاشت.

Apple Pay Later جدید به شما امکان می دهد هزینه یک آیتم را به چهار پرداخت مساوی تقسیم کنید. این سرویس با سود صفر و بدون کارمزد ارائه می شود و در هر جایی که Apple Pay پذیرفته شود کار می کند.

ردیابی سفارش نیز به Apple Pay اضافه شده است تا نشان دهد چه زمانی تحویل در کیف پول ارسال می شود. میلیون‌ها تاجر این سرویس را ارائه می‌کنند و همه آنها از Shopify شروع می‌شود.

Maps

تجربه نقشه‌های بازطراحی شده اپل در شش شهر دیگر در دسترس خواهد بود که نمایش آن مکان‌ها را با اشیاء سه بعدی امکان‌پذیر می‌سازد. این ویژگی جدید در 11 کشور دیگر نیز عرضه می شود.

مسیریابی چند توقفی نیز به Maps می آید و کاربران می توانند تا 15 توقف در یک مسیر را از قبل برنامه ریزی کنند. همچنین می‌توانید روی مک برنامه‌ریزی کنید و مسیر را به آیفون بفرستید، و حتی با استفاده از سیری توقف‌های بیشتری اضافه کنید.

MapKit برای توسعه دهندگان به روز شده است و برنامه های شخص ثالث قادر به پیاده سازی نقشه های دقیق اپل هستند. MapKit همچنین به Look Around هم دسترسی دارد.

منبع: appleinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر