;
coinex

ناسا برای کشف راز بشقاب پرنده ها تیم تحقیقاتی تشکیل داد؛ آیا پای بیگانگان در میان است؟

پس از تصمیم پنتاگون برای شناسایی منشا UFO‌ها، ناسا نیز در کنفرانسی مطبوعاتی از تشکیل تیم تحقیقاتی برای کشف راز بشقاب پرنده ها خبر داد.

طبق گزارش‌های The Verge، ناسا در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد به منظور شناسایی منشا اصلی بشقاب پرنده ها ، تیمی تحقیقاتی تشکیل دهد.

تیم تحقیقاتی ناسا برای کشف راز بشقاب پرنده ها

سازمان فضایی آمریکا همچنان معتقد است که شواهدی مبنی بر وجود منشا فرازمینی برای بشقاب پرنده ها وجود ندارد؛ اما برای بررسی بیشتر موضوع به طور علمی، تحقیقات خود را آغاز کرده است.

هدف اصلی تیم تحقیقاتی ناسا به مدیریت دیوید اسپرگل و زیر نظر واحد مأموریت‌های علمی، بررسی داده‌های موجود در UAPها خواهد بود. در حال حاضر محدودیت‌هایی برای مشاهده داده‌ها وجود دارد و این قضیه کار تیم تحقیقاتی ناسا را دشوار خواهد کرد.

ناسا برای کشف راز بشقاب پرنده ها تیم تحقیقاتی تشکیل داد؛ آیا پای بیگانگان در میان است؟

توماس زوربوخن، نایب‌ رئیس واحد مأموریت‌های علمی ناسا معتقد است که مطالعات این مرکز تحقیقاتی غیرمحرمانه خواهد ماند. همچنین نحوه استفاده از این داده‌ها توسط ناسا همچنان مشخص نیست.

حفاظت از ایمنی هوا توسط ناسا

یکی از اهداف کمتر شناخته شده ناسا، حفاظت از ایمنی هوا به شمار می‌رود. حرف A اول در NASA، به معنای هوانوردی است. تلاش برای کشف راز بشقاب پرنده ها درواقع در راستای هدف ناسا برای حفاظت از ایمنی هوا خواهد بود. در این مأموریت، تمایز بین UAPهای ناشی از پدیده‌های طبیعی یا فناوری‌های مختلف ضروری است.

حدود یک ماه پیش نیز پنتاگون اقداماتی در راستای کشف راز بشقاب پرنده‌ها انجام داد. در جلسات پنتاگون، موضوع شناسایی پدیده بشقاب پرنده‌ها در نیم قرن گذشته مورد بحث قرار گرفت. از سال 2004 تا کنون بیش از 144 مورد پدیده هوایی ناشناس مشاهده شده است. با وجود اینکه همچنان هیچ توضیحی برای برخی از این پدیده‌ها وجود ندارد، اما دلیلی بر غیر زمینی بودن آن‌ها نیز یافت نشده است.

برنامه تحقیقاتی پنتاگون برای کشف راز بشقاب پرنده‌ها

نیویورک تایمز در گزارشی در سال 2017 اشاره کرد که پنتاگون پروژه‌ای محرمانه به نام برنامه پیشرفته شناسایی تهدیدات هوافضا (AATIP) اجرا کرده است. شروع این پروژه به مشاهدات خلبان‌های نظامی بازمی‌گردد. این خلبان‌ها در گذشته اشیا عجیب و ناشناس در آسمان شهر مشاهده کرده بودند.

ناسا برای کشف راز بشقاب پرنده ها تیم تحقیقاتی تشکیل داد؛ آیا پای بیگانگان در میان است؟

از آن زمان تا کنون، موج جدیدی از علاقه‌مندی از سوی رسانه‌ها و قانون‌گذاران برای پیدا کردن منشا اصلی UFOها ایجاد شده است. در پی این موضوع، وزارت دفاع آمریکا در سال 2020، کارگروه ویژه‌ای برای شناسایی پدیده‌های ناشناس هوایی ایجاد کرد.

اظهارات مدیر ناسا درباره UFOها

بیل نیلسون، مدیر سازمان ناسا در گذشته بارها نسبت به مشاهدات UAPها اظهار نظر کرده است. به عقیده بیل، همچنان منشا فرازمینی بودن این UFOها محتمل است. او در مصاحبه خود در دانشگاه ویرجینیا گفت: «من با خلبان‌ها صحبت کردم و آن‌ها از مشاهدات خود مطمئن هستند. همچنان نمی‌دانیم آن اشیا چه چیزی هستند. امیدواریم دشمنی در اینجا روی زمین نباشد که چنین فناوری‌ای داشته باشد.»

پنتاگون در تحقیقات خود جهت کشف راز بشقاب پرنده‌ها، 5 عامل مختلف را به عنوان دلایل اصلی این رخداد معرفی کرد. عامل پنجم تحت عنوان «سایر» منتشر شده است. این گزینه به منظور امکان وجود رویدادها و مشاهدات غیرقابل توضیح مطرح شده است.

در 27 اردیبهشت ماه، کمیته‌ی فرعی اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی نادر اقدام به برگزاری جلسه استماع کارگروه ویژه UAP نمود. در این جلسه، اسکات بری، نایب‌رئیس اطلاعات نیروی دریایی آمریکا ادعا کرد که کارگروه ویژه UAP درمجموع 400 گزارش از مشاهدات یوفو جمع‌آوری کرده است. در این مشاهدات دو نمونه ویدیو از حرکات سریع بشقاب پرنده‌ها نیز وجود دارد.

آیا UFOهای مشاهده شده منشا غیرزمینی دارند؟

نلسون در کنفرانس مطبوعاتی سال گذشته اشاره کرد مطالعات ناسا تا حد زیادی از نتایج تحقیقات پنتاگون الهام گرفته است. همانطور که اشاره کردیم، در گذشته پنتاگون تحقیقات گسترده‌ای در زمینه با UFOها انجام داده بود؛ اما ورود سازمان مطرحی همچون ناسا و ایجاد تیم تحقیقاتی پیشرفته توسط این سازمان حکایت از اهمیت بالای کشف راز بشقاب پرنده‌ها دارد.

ناسا برای کشف راز بشقاب پرنده ها تیم تحقیقاتی تشکیل داد؛ آیا پای بیگانگان در میان است؟

تیم پژوهشی ناسا در حین تحقیقات ممکن است به برخی از اطلاعات محرمانه دست پیدا کنند، اما اکثر اطلاعات پروژه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

اسپرگل در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت:

من مجوز دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده را ندارم. برخی از اعضای کمیته دارای مجوز می‌توانند در این امر به ما کمک کنند. تلاش ما این است که با استفاده از اطلاعات علنی نتیجه‌گیری‌های مثبتی داشته باشیم.

تحقیقات ناسا به طور تقریبی 9 ماه زمان خواهد برد. به عقیده زوربوخن، داده‌های به دست آمده از این تحقیقات هم در جهت پیدا کردن عوامل خطرناک خارجی و هم برای نظارت زمین مفید خواهند بود. با وجود اینکه ناسا وجود هرگونه ماهیت فرازمینی یوفوها را تکذیب می‌کند، زوربوخن معتقد است این امکان به طور کلی مردود نیست. او در این راستا افزود: «اگر کسی از من بپرسد آیا واقعا فکر می‌کنم در یکی از این پدیده‌ها، شواهد انکارناپذیری از حیات هوشمند وجود یا خیر، پاسخی می‌دهم که به‌عنوان یک دانشمند کاملاً پذیرفتنی است: نمی‌دانم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تلاش‌های ناسا برای کشف راز بشقاب پرنده ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر