;
coinex

واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان اجتماعی ایرانی‌هاست

طبق نتایج نظرسنجی ایسپا، واتساپ با 71 درصد کاربر، پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان اجتماعی در ایران شناخته شد.

ایسپا مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، نظرسنجی‌هایی را برگزار کرد که طبق نتایج آن، میزان استفاده از رسانه‌های اجتماعی در ایران و محبوب‌ترین پیام‌رسان اجتماعی مشخص شد. این نظرسنجی که در خرداد 1401 انجام شده است، جامعه آماری 1541 نفری از شهروندان ایرانی ساکن مناطق شهری و روستایی کل کشور را تشکیل می‌دهد.

واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان اجتماعی در ایران!

طبق نتایج نظرسنجی ایسپا که در آن 1541 شرکت کردند، 78.5 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تلفنی، حداقل از یک پیام‌رسان یا رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. بیش از 82 درصد از مجموع کاربران رسانه‌های اجتماعی در ایران، ساکن مراکز استان هستند. از این درصد حدود 97 درصد جوانانی بین 18 تا 29 ساله هستند که 95.3 درصد از این افراد تحصیلات دانشگاهی دارند.

واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان اجتماعی در ایران!

همچنین میزان استفاده‌ی کاربران از رسانه‌های اجتماعی طی این نظرسنجی مشخص شد. رسانه اجتماعی تلگرام در این نظرسنجی با 31.6 درصد استفاده، در رتبه‌ی سوم، اینستاگرام با 49.4 درصد استفاده رتبه‌ی دوم و در صدر این جدول، محبوب‌ترین پیام‌رسان اجتماعی یعنی واتساپ با 71 درصد استفاده در رتبه‌ی اول قرار گرفت.

این نظرسنجی علاوه بر آمار و ارقام، از کاهش میزان استفاده از رسانه‌های اجتماعی نسبت به تیر ماه سال 1400 خبر می‌دهد.

طبق این گزارش‌ در طی سال گذشته، 71.4 درصد از مردم از واتساپ، 53 درصد از مردم از اینستاگرام و 40.4 درصد از تلگرام استفاده کرده‌اند. این آمار در تلگرام و اینستاگرام کاهشی 9 درصدی را نشان می‌دهد.

محبوب‌ترین پیام‌رسان اجتماعی در ایران واتساپ معرفی شد!

همچنین ایسپا درباره‌ی سایر رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی جزئیات زیر را ارائه می‌دهد: روبیکا با 5.7 درصد، ایتا با 4.6 درصد، فیسبوک با 3.7 درصد، سروش با 3.6 درصد، توییتر با 3 درصد، بله با 2.2 درصد، آی‌گپ با 1.8 درصد و کلاب‌هاوس با 1.3 درصد در رتبه‌های بعدی لیست ایسپا قرار دارند. همچنین این یافته‌ها نشان می‌دهد کمتر از یک درصد از کاربران ایرانی بالای 18 سال از برنامه‌های گپ، تیک‌تاک و سیگنال استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد محبوب‌ترین پیام‌رسان اجتماعی در ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    واتساپ محبوب ترین پیامرسان نیست…تنها پیامرسان قابل دسترس برای ایرانی هاست…اگه تلگرام و بقیه نرم افزار ها فیلتر نبود قطعا هیچکس از واتساپ استفاده نمیکرد

    پاسخ