;
coinex

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو ؛ دو پرطرفدار از دو سری!

در ادامه با مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو  ، دو تا از پرطرفدارترین گوشی‌های شیائومی همراه ما باشید تا بررسی کنیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد.

خرید گوشی موبایل برای بسیاری از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می‌تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند و از خرید خود راضی باشند.

در این مطلب مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو انجام شده است. این دو گوشی محبوب هر دو از محصولات کمپانی پوکو زیر مجموعه کمپانی شیائومی هستند. محصولات این کمپانی چندی است بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

مقایسه پوکو F3 پرو با M3 پرو که در ادامه آمده است به شما کمک می‌کند تا به اطلاعات کاملی در مورد هر دو گوشی دست یابید. با مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو (POCO)

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو

با مقایسه پوکو F3 پرو با M3 پرو همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر دو از گوشی‌های حرفه‌ای و پرطرفدار این کمپانی هستند.

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

به نقل از Techtrends.news ، وقتی صحبت از طراحی Poco M3 Pro به میان می‌آید، چیز زیادی برای نوشتن وجود ندارد. از نظر زیبایی شناسی، ظاهر آن تقریبا به اندازه بقیه گوشی‌های هوشمند استاندارد بوده، به جز لوگوی نسبتا بزرگ پوکو که پایین دوربین پشتی قرار گرفته است. اگر ظاهر جذاب‌تری را برای گوشی خود ترجیح می‌دهید، این مدل ممکن است شما را ناامید کند؛ اما نمی‌توان آن را تنها از روی ظاهر قضاوت کرد.

وقتی این گوشی را دست می‌گیرید، با بدنه‌ی پلاستیکی و وزن زیاد رو‌به‌رو می‌شوید که درست مانند یک گوشی نسبتا ارزان به نظر می‌رسد؛ اما، از نظر کیفیت ساخت، حس بدی ندارد و ناامیدکننده نیست. ابعاد این گوشی 161.8 میلی‌متر در 75.3 میلی‌متر در 8.9 میلی‌متر و وزن آن 190 گرم است.

مقایسه Poco F3 Pro با Poco M3 Pro

اتصال سیمی و شارژ آن از طریق یک درگاه USB-C در کنار یک بلندگو در پایین قرار دارد و یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری در بالا برای هدفون‌های سیمی شما تعبیه شده است. همین طور حسگر اثرانگشت، زیر دکمه‌ی پاور در سمت راست گوشی قرار می‌گیرد.

گوشی پوکو اف 3 پرو شباهت زیادی به گوشی Mi 11 دارد. این گوشی ظاهر جذاب و زیبایی دارد. هم صفحه نمایش و هم قاب پشتی این گوشی هوشمند با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شوند؛ اما برای این گوشی هوشمند از فریم پلاستیکی استفاده شده است.

بدنه شیشه‌ای باعث شده که لبه‌های پوکو اف 3 خمیده باشند و به همین دلیل خیلی خوب در دست قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند شرکت پوکو از گواهی IP53 بهره می‌برد و به همین دلیل در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاومت مناسبی دارد.

روی لبه سمت راست این گوشی هوشمند دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته‌اند و روی لبه پایین هم پورت USB-C و بلندگو دیده می‌شود. ظاهر این گوشی با توجه به قیمت پوکو اف 3 واقعا جلب توجه می‌کند. چنین ویژگی‌هایی در خیلی از گوشی‌های پرچم‌دار بازار دیده نمی‌شوند.

حسگر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار نگرفته و روی فریم گوشی دیده می‌شود. بلندگوهای استریو هم در بالا و پایین صفحه نمایش قرار گرفته‌اند. برای گوشی Poco F3 چراغ LED مخصوص اعلان‌ها در نظر گرفته نشده، اما می‌توانید صفحه نمایش را به صورتی تنظیم کنید که در زمان دریافت اعلان جدید روشن شود.

مقایسه Poco F3 Pro با Poco M3 Pro از نظر صفحه نمایش

در قسمت جلویی گوشی POCO M3 Pro نمایشگر 6.5 اینچی از نوع IPS LCD قرار گرفته است که با پوشش گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. رزولوشن این نمایشگر، 1080×2400 پیکسل است که تراکم پیکسلی 405 ppi را در نسبت تصویر 20:9  در اختیار می‌گذارد.

قسمت جذاب این نمایشگر، نرخ نوسازی 90 هرتزی آن‌ است که در کمتر رقبای هم رده قیمتی، مشابه آن را دیده‌ایم. استفاده از این نمایشگر باعث شده تا انیمیشن‌ها به صورت روان‌تری به نمایش گذاشته شوند و به طور کلی استفاده از گوشی پوکو M3 پرو جذاب‌تر شود.

جالب است بدانید که این نمایشگر برای کاهش مصرف باتری، به طور خودکار نرخ نوسازی تصویر را بین اعداد 90،60،50 و 30 هرتز و با توجه به محتوای در حال نمایش، تغییر می‌دهد.

ناگفته نماند که نمایشگر این گوشی بر خلاف نسخه عادی که دارای بریدگی قطره‌ای شکل بود، از راهکار حفره برای دوربین سلفی استفاده می‌کند که در حالت کلی، جلوه زیباتر دارد.

برای گوشی پوکو اف 3 پرو از یک صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED استفاده شده که وضوح تصویر Full HD را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که نرخ نوسازی صفحه نمایش به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و نرخ نمونه‌برداری برای تشخیص لمس صفحه نمایش هم به ۳۶۰ هرتز می‌رسد.

صفحه نمایش Poco F3 که وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را پیش روی مخاطب قرار می‌‌دهد به صورت یکپارچه تمام فضای روی گوشی را به خود اختصاص داده و تنها روی آن یک دوربین سلفی دیده می‌شود.

این صفحه نمایش با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. صفحه نمایش این مدل از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش از استاندارد HDR10+  هم بهره می‌برد و به همین دلیل می‌توانید ویدئوها را با کیفیت بسیار مناسبی روی گوشی مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

مقایسه پوکو F3 پرو با M3 پرو از نظر دوربین

شیائومی POCO M3 PRO مجهز به دوربین سه گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ماکرو و سنسور تشخیص عمق دو مگاپیکسلی است. کیفیت عکس در POCO M3 PRO قابل قبول است و دوربین ماکرو هم به تنوع عکاسی کاربران کمک می‌کند.

از نظر فیلم برداری POCO M3 PRO قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K نیز دارد و فلش دوگانه LED به کاربران کمک می‌کند تا در نور کم عکس و فیلم با کیفیتی داشته باشند. همچنین لنز سلفی هشت مگاپیکسلی POCO M3 PRO در حالت هول پانچ، کیفیت مناسبی دارد و با پشتیبانی از فیلمبرداری با کیفیت پیکسل و قابلیت Panorama ابزاری مناسب برای شبکه‌های اجتماعی و برقراری تماس تصویری است.

شیائومی POCO F3 پرو با لنز اصلی به کار رفته ۴۸ مگاپیکسل است و در مجموع سه لنز را در پنل پشتی خود جای داده است. POCO F3 مجهز به لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو پنج مگاپیکسلی است، اما نکته‌ای مهم درباره دوربین POCO F3 این است که ترکیب سخت‌افزاری در کنار تراشه قدرتمند به کار رفته در آن بدون شک نتیجه‌ای خوبی در بر خواهد داشت.

شیائومی POCO F3 پرو با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌های جذابی بگیرد. ماژول دوربین POCO F3 از یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت PDAF، لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۹ درجه و لنز ماکرو پنج مگاپیکسلی بهره خواهد برد. این دوربین قابلیت فیلمبرداری ۴k با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی نیز ۲۰ مگاپیکسلی بوده که با استایل هول پانچ که در میانه‌ی بالای نمایشگر جای گرفته است.

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو از نظر باتری

به‌عنوان منبع تغذیه، پوکو M3 پرو باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را در اختیار دارد که بنا بر ادعای سازنده در صورت استفاده سبک، تا 2 روز شارژدهی خواهد داشت. این باتری از تکنولوژی شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

از سایر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت قرار گرفته در فریم کناری دستگاه اشاره کرد که با دکمه پاور ادغام شده و استفاده از آن، آسان است.

poco f3 پرو علاوه بر اینکه به یکی از بهترین نمایشگر‌های موجود در قلمرو موبایل مجهز است از یک باتری 4520 میلی‌آمپری نیز برخوردارست که توانایی پاسخگویی به نیاز مصرف این نمایشگر را دارد. در واقع در باتری پوکو f3 خبری از اعداد نجومی که در گوشی‌های دیگر این روزها شاهد هستیم نیست.

پوکو روی بهینه‌سازی‌هایی که در تراشه‌ی پوکو f3 اعمال شده، حساب زیادی باز کرده و از همین جهت ظرفیت باتری 4520 میلی‌آمپر را برای سوخت رسانی به pocof3 پرو کافی دانسته است. فست شارژ آن هم 33 واتی است که طبق ادعای این شرکت می‌تواند پوکو f3 را طی مدت 50 دقیقه 100 درصد شارژ کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین گوشی 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2022 آشنا شوید!

مقایسه پوکو F3 پرو با M3 پرو از نظر نرم افزاری

گوشی پوکو ام تری پرو بر روی اندروید 11 است و از نسخه 12 رابط کاربری MIUI معروف شرکت چینی استفاده می‌کند. پوکو ام تری پرو از قابلیت اتصال 5G نیز برخوردار است و سازگاری نرم افزار و سخت افزار آن نیز بسیار عالی است و باعث شده قیمت گوشی شیائومی پوکو m3 پرو به صرفه باشد.

پوکو f3 پرو به رابط کاربری MIUI 12.5 for POCO همراه با سیستم‌عامل اندروید 11 مجهز شده که در واقع این رابط کاربری همان miui 12.5 است و به صورت سفارشی برای پوکو طراحی شده است.

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو از نظر سخت افزاری

پوکو m3 پرو مشخصات بسیار خوبی در سخت افزار خود دارد و اگر به قسمت پردازنده و سخت افزار گوشی poco m3 pro نگاه کنید، با دیدن تراشه Dimensity 700 5G متوجه قدرت خوب گوشی پوکو m3 پرو می‌شوید و از طرفی فناوری ساخت 7 نانومتری این چیپست، نوید مصرف شارژ بهینه‌ای را به شما می‌دهد.

پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 تکمیل کننده این قسمت است. همان طور که انتظار می‌رفت، نقطه قوت پوکو ام ۳ پرو قطعاً قدرت و پردازنده آن است. پاین گوشی در 2 نسخه با رم 4 گیگابایتی و یک نسخه با رم 6 گیگابایتی عرضه می‌شود.

احتمالا پوکو ام تری پرو مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که دوست دارند گاهی و بدون مشکل با موبایل خود بازی کنند، اما گیمرهای حرفه‌ای بهتر است سراغ کلاس‌های بالاتری از گوشی‌های شیائومی بروند.

پوکو f3 تراشه‌ی اسنپدراگون 870 5G را در بطن خود جای داده که براساس تکنولوژی ساخت 7 نانومتری ساخته شده و یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای خواهد داشت. این پردازنده از یک هسته‌ی Kryo 585 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، سه هسته‌ی Kryo 585 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Kryo 585 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز برخوردار است.

به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی هم از پردازنده‌ی گرافیکیAdreno 650 بهره برده است.در واقع تراشه اسنپدراگون 870 5G یکی از امتیازات پوکو اف ۳ محسوب می‌شود.

از نظر حافظه نیز گوشی پوکو f3 در دو نسخه 128/6 و 256/8 گیگابایت راهی بازار شده، ولی در نظر داشته باشید که نمی‌توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی مقدار حافظه پوکو اف 3 را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

 بهترین گوشی های 5G شیائومی

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو از نظر کیفیت صدا

گوشی Poco F3 پرو به بلندگوی استریو مجهز شده که می‌توانند صدای باکیفیتی تولید کنند. بلندگوها حجم صدای مناسبی تولید می‌کنند و که شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. البته صدای بلندگویی که روی لبه پایینی صفحه نمایش قرار گرفته بسیار بیشتر از بلندگویی است که در قسمت بالای گوشی دیده می‌شود.

در مقابل اسپیکرهای پوکو M3 پرو کیفیت مناسبی دارند و برای بازی کردن، گوشی دادن به موسیقی و تماشای ویدئو گزینه مناسبی خواهند بود. این بلندگوها به خوبی می‌توانند صدای باس، صدای مید و صدای های را پخش کنند.

در این مطلب به بررسی و مقایسه مقایسه پوکو F3 پرو با M3 پرو پرداختیم. با مقایسه Poco F3 Pro با Poco M3 Pro می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آنها دست یافت. این دو گوشی هر دو از یک کمپانی هستند و اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول

پوکو F3 پرو بهتر است یا M3 پرو؟

مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو در این مطلب انجام شد. این دو گوشی که هر دو از یک کمپانی هستند ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی دارند که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند. این دو گوشی هر دو دارای مشخصات حرفه‌ای هستند و شما با توجه به پولی که پرداخت می‌کنید می‌توانید صاحب یک گوشی حرفه‌ای شوید. انتخاب یک مدل مناسب به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد که می‌توانید مدلی باکیفیت را برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه پوکو M3 پرو با پوکو F3 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود رادر بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر