;
coinex

بهترین دوربین گوشی 2022 ؛ با بهترین موبایل های مناسب عکاسی آشنا شوید

اگر قصد دارید یک گوشی هوشمند خریداری کنید که بتواند تصاویر باکیفیتی ثبت کند و بهترین گوشی از نظر دوربین باشد در ادامه با تکراتو همراه باشید تا بهترین دوربین گوشی 2022 را به شما معرفی کند.

هنگام بررسی و خرید یک گوشی هوشمند، اولویت بسیاری از کاربران کیفیت دوربین است. جذابیت داشتن یک گوشی با دوربین باکیفیت که بهترین گوشی از نظر دوربین باشد، برای بسیاری از افراد روز به روز درحال افزایش است.

گوشی‌های هوشمند از اجزای سخت افزاری مختلفی تشکیل شده‌اند که یکی از آنها دوربین است. به گزارش Techtrends.news ، دوربین‌ها کیفیت‌های متفاوتی دارند و همین باعث می‌شود تصاویر ثبت شده با هم متفاوت باشند.

مطمئنا گوشی‌های هوشمندی که دوربین باکیفیتی دارند از نظر قیمت نیز گران‌تر هستند و هنگام خرید بهترین گوشی برای عکاسی باید به این نکته نیز توجه داشت.

بهترین دوربین گوشی 2022

در این بخش به بررسی بهترین دوربین گوشی 2022 می‌پردازیم و بهترین گوشی از نظر دوربین را به شما معرفی می‌کنیم. اگر قصد دارید یک گوشی هوشمند تهیه کنید که بهترین گوشی برای عکاسی باشد در ادامه با تکراتو همراه باشید زیرا بهترین مدل‌ها را در رنج قیمتی متفاوت به شما معرفی می‌کند.

در این مطلب بهترین گوشی‌های سال‌های اخیر که از نظر دوربین در سال 2022 حرفی برای گفتن دارند، آورده شده‌ است. اگر تمایل دارید با گوشی‌های جدیدی که سال 2022 معرفی می‌شوند آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب بهترین گوشی های 2022 را در تکراتو مطالعه کنید.

iPhone 13 Pro Max

بهترین دوربین گوشی 2022

آیفون 13 پرو مکس از نظر دوربین، حافظه و پردازنده ارتقا یافته است. عکاسی ماکرو و حالت سینمایی، از جمله جدیدترین و جذاب‌ترین قابلیت‌های آیفون 13 پرو مکس است که آن را به بهترین گوشی از نظر دوربین تبدیل کرده است.

قابلیت lidar scanner تنها در ورژن‌های پرو و پرو مکس وجود دارد. lidar اسکنر قابلیتی است که امکان اسکن و نقشه برداری محیط اطراف را از طریق امواج لیزر برای کاربران فراهم می‌کند.

از جمله جذاب‌ترین قابلیت‌های lidar اسکنر می‌توان به امکان فوکس خودکار، عکاسی در شرایط نوری کم و اندازه گیری و شبیه سازی اشیا اشاره کرد.

آیفون 13 پرو و پرو مکس دارای سه دوربین عقب جدید با لنزهای عریض 12 مگاپیکسلی، اولترا واید و تله فوتو است. در طراحی دوربین‌های گوشی آیفون 13 پرو مکس، از سنسورهای جدید استفاده شده است و اعداد دیافراگم در لنزهای اصلی و واید نیز کاهش چشمگیری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های تاشو

بهترین گوشی های ریلمی

iPhone 12 Pro Max

بهترین دوربین گوشی 2022

دوربین‌های این گوشی، مجموعه‌ای از 12 مگاپیکسل‌ها هستند؛ دوربین اصلی این دوربین یک حسگر 12 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.6 دارد. دو دوربین دیگر هم هر دو دارای حسگر 12 مگاپیکسل هستند که اولی با دیافراگم f/2.2 و لنز تله‌فوتو با بزرگنمایی اپتیکال 2.5X و دومی با لنز واید و دیافراگم f/2.4 برای عکاسی با زاویه خیلی باز استفاده می‌شود.

وجود قابلیت عکاسی با فرمت خام Apple ProRAW، فیلم‌برداری 4K و قابلیت Dolby Vision و بسیاری امکانات نرم‌افزاری دیگر که مختص iOS است، این گوشی بهترین گوشی برای عکاسی است.

گوشی‌های اپل، جدای از امکانات سخت‌افزاری بالا، توسط نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای هم حمایت می‌شوند که اختصاصاً برای این سیستم عامل نوشته می‌شوند و آن را فراتر از گوشی‌های اندرویدی قرار می‌دهند. اگر مشتاقید ببینید این گوشی با آیفون 13 پرو مکس چه تفاوت‌هایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم مطلب مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 12 پرو مکس را در تکراتو مطالعه کنید.

Samsung Galaxy S20 Ultra

بهترین دوربین گوشی 2022

این مدل که در لیست بهترین دوربین گوشی 2022  قرار گرفته، پرچمدار سال ۲۰۲۰ سامسونگ است. این گوشی به دوربین ۴ گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده و علاوه بر آن، تراشه قدرتمند Snapdragon 865 5G پردازش تصاویر را به خوبی انجام داده و باعث شده عکس نهایی حاوی بهترین جزئیات ممکن و وضوح تصویری بالا باشد. در عکس‌های پرتره نیز سنسور TOF کمک شایانی به بهتر شدن تصاویر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پایین رده 2021

بهترین گوشی های میان رده 2021

Xiaomi Mi 11

بهترین دوربین گوشی 2022

این پرچمدار شیائومی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی خود و تراشه Snapdragon 888 5G یکی از بهترین عملکردها را دارد. دوربین اصلی شیائومی وضوح تصویر بسیار بالایی دارد و جزئیات زیادی را به تصویر می‌کشد و با کمک پردازش سریع و بی‌نقص چیپست اسنپدراگون، بهترین خروجی ممکن را برای شما فراهم می‌کند و بهترین گوشی برای عکاسی است.

Samsung Galaxy S21 Ultra

بهترین دوربین گوشی 2022

گلکسی اس 21 اولترا بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین است. این پرچمدار پرقدرت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی از دوربین چهارگانه واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی، پریسکوپ تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که این گوشی را نه تنها در لیست بهترین دوربین گوشی 2021 قرار داده، بلکه به عنوان یکی از کاندیدای بهترین گوشی برای عکاسی 2022 نیز انتخاب شده است.

لنز اصلی این گوشی کیفیتی کم‌نظیر دارد و با کمک پردازش قوی تراشه Exynos 2100 شاید یکی از سه دوربین برتر سال باشد. پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی بررسی دوربین گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ (Galaxy S21 Ultra) را در تکراتو مشاهده کنید.

Huawei P50 Pro

بهترین دوربین گوشی 2022

هوآوی P50 Pro دارای بهترین دوربین گوشی 2022 است. هواوی پرچمدار جدید خود را به یک دوربین چهارگانه شامل واید ۵۰ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی، پریسکوپ تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی و لنز B/W 40 مگاپیکسلی که یک نوآوری محسوب می‌شود، مجهز کرده است. این مدل بهترین دوربین گوشی 2022 را دارد و با تنوع لنز بسیار بالای خود، بهترین گزینه برای خرید است.

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین سلفی گوشی 2021

بهترین نمایشگر گوشی 2021

Google pixel 6 pro

بهترین دوربین گوشی 2022

این گوشی دارای یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.9 با پیکسل‌های 1.2 میکرومتر است و می‌تواند عکس‌های عالی، با جزئیات خوب و رنگ‌های واقعی بگیرد.

دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی f/2.2 با میدان دید 114 درجه و دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی f/3.5 که زوم اپتیکال 4 برابری را ارائه می‌دهد، بسیار قوی است.

Huawei mate 40 pro

بهترین دوربین گوشی 2022

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.9، پریسکوپ 12 مگاپیکسلی f/3.4 (با زوم اپتیکال 5 برابر) و 20 مگاپیکسلی f/1.8 فوق عریض باعث شده این گوشی در لیست بهترین دوربین گوشی 2022 باشد.

از عکس‌های پرتره گرفته تا مناظر عریض، عکس‌های زوم شده و سوژه‌های نزدیک، Huawei Mate 40 Pro می‌تواند تقریباً با هر نوع عکسی به‌خوبی کنار بیاید. حتی در شرایط کم نور نیز عملکرد خوبی دارد.

Oneplus 9 pro

گوشی وان پلاس 9 پرو دارای یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی f/1.8، یک دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی f/2.4 (با زوم اپتیکال 3.3 برابر)، یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی f/2.2 و یک دوربین تک رنگ 2 مگاپیکسلی برای تقویت عکس‌های سیاه و سفید است.

در میان آنها، فوق عریض قابل توجه است، زیرا دارای طراحی لنز آزاد است که اعوجاج را که اغلب در لبه‌های سایر عکس‌های فوق عریض مشاهده می‌شود، کاهش می‌دهد.

این گوشی با فیلمبرداری با کیفیت تا 8K و دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی، یک دوربین همه کاره خوب از نظر عکاسی و از بسیاری جهات دیگر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

Huawei p40 pro

بهترین دوربین گوشی 2022

سیستم تصویربرداری در P40 Pro توسط یک سنسور کاملاً جدید 50 مگاپیکسلی هدایت می‌شود که از ساختار زیرپیکسلی RYYB (قرمز زرد زرد آبی) مانند P30 Pro 40 مگاپیکسلی قبل از آن استفاده می‌کند.

لنز دوربین اصلی یک دیافراگم کاملاً استاندارد f/1.9 روی کاغذ است، اما با اندازه حسگر بزرگ (برای گوشی هوشمند) و OIS، همراه با تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی قدرتمند هوآوی، همچنان یک ستاره کم نور است.

همچنین یک دوربین فوق عریض 40 مگاپیکسلی f/1.8، یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی که قادر به زوم اپتیکال 5 برابر یا زوم دیجیتال 50 برابری است و یک سنسور زمان پرواز (ToF) برای ایجاد جلوه‌های بوکه وجود دارد. هوآوی P40 Pro به عنوان بهترین گوشی برای فیلمبرداری در سال 2021 نیز انتخاب شده است.

Sony Xperia 1

بهترین دوربین گوشی 2022

هر سه دوربین اصلی این گوشی دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل هستند و دوربین چهارم 0.3 مگاپیکسلی آن صرفاً برای تشخیص عمق و محو‌سازی دور سوژه استفاده می‌شود. این دوربین‌ها به ترتیب با دیافراگم f/1.7 ، f/2.4 و f/2.2 دارای لنزهای واید، تله‌فوتو و اولترا واید هستند.

لنز‌های این دوربین‌ها همگی ساعت Zeiss هستند که در زمینه اپتیک یکی از بهترین تولید کنندگان جهان محسوب می‌شود. علاوه بر این، هر سه لنز این دوربین دارای قابلیت فوکوس تشخیص فاز هستند و لرزشگیر اپتیکال در حالت واید و تله‌فوتو در آن باعث می‌شود تا در نور کم، لرزش دست را به خوبی حذف کند.

صفحه نمایش 4K در این گوشی با چگالی پیکسلی 643 ppi و نسبت سینمایی 21:9 این صفحه به شما اجازه می‌دهد تا ویدئو‌های ضبط شده را با بهترین کیفیت و شفاف‌ترین جزئیات روی خود گوشی تماشا کنید. به طور کلی این گوشی یکی از بهترین گوشی های سونی 2021 نیز انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 5G در سال 2021

بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021

OnePlus 8 Pro

بهترین دوربین گوشی 2022

این گوشی را می‌توان یکی از بهترین گوشی های وان پلاس دانست. دوربین اصلی این گوشی از سنسور 48 مگاپیکسلی جدید سونی بهره می‌برد و می‌تواند هم در نور کم و هم در نور طبیعی روز، عکس‌هایی بسیار عالی ثبت کند. این دوربین دارای یک لنز با زوم اپتیکال 3 برابر است که به همراه لرزشگیر اپتیکالی که دارد، یکی از بهترین لنز‌ها در نوع خود محسوب می‌شود.

دو دوربین دیگر این گوشی به ترتیب 8 مگاپیکسلی (تله‌فوتو) و 48 مگاپیکسلی (اولترا واید) است که این آخری از سنسور پیشرفته Color Effect بهره‌مند است. دوربین جلوی این گوشی هم یک حسگر 16 مگاپیکسلی با لنز واید دارد. این گوشی هم می‌تواند با رزولوشن 8K فیلم‌برداری کند.

Samsung Galaxy Note 20 Ultra

بهترین دوربین گوشی 2022

این گوشی بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین است. دوربین اصلی این گوشی از چیپ اختصاصی خود سامسونگ با رزولوشن 108 مگاپیکسل استفاده می‌کند و رزولوشن هر دو دوربین دیگر آن نیز 12 مگاپیکسل است که به ترتیب دارای لنز تله‌فوتو با دیافراگم f/3 و لنز اولترا واید با دیافراگم f/2.2 هستند.

دوربین اصلی این گوشی می‌تواند تا 5 برابر زوم اپتیکال داشته باشد. در زمینه فیلم‌برداری هم این دوربین می‌تواند به لطف پردازشگر Snapdragon 865+ خودش، با رزولوشن 8K و سرعت 24 فریم بر ثانیه (نرخ استاندارد سینمایی) فیلم‌برداری کند و در حالت 1080p هم می‌تواند ویدئو‌های اسلوموشن را با سرعت 240 فریم بر ثانیه ثبت کند.

Xiaomi Mi 11i

این محصول شیائومی بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین است و بسیار باکیفیت است. شیائومی Mi 11i از دوربین سه‌گانه واید ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ و ماکرو ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

تراشه این مدل Snapdragon 888 5G است که یکی از قدرتمندترین چیپست‌های ساخته شده تا به امروز است و کمک زیادی به پردازش بهتر تصاویر و بالا رفتن کیفیت عکس‌برداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین باتری گوشی 2021

ارزان ترین گوشی های 2021

Samsung Galaxy S20 FE

بهترین دوربین گوشی 2022

این پرچمدار به واسطه استفاده از چیپست Snapdragon 865 5G بسیار پایدار است و از طرفی کمتر داغ می‌کند و پردازش تصاویر را نیز سریع‌تر و بهتر انجام می‌دهد. در نتیجه خروجی عکس نهایی به مراتب باکیفیت‌تر است.

گوشی گلکسی اس 20 فن ادیشن (S20 FE) از نظر عکاسی بسیار پرقدرت است و تصاویری که با آن گرفته می‌شود همگی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. این مدل بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین است.

Samsung Galaxy A72

لقب بهترین دوربین گوشی 2022 در این لیست به سامسونگ گلکسی A72 نیز تعلق می‌گیرد. این گوشی دوربین چهارگانه با لنز واید ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، سنسور ماکرو و تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی به همراه لنز سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارد.

تراشه Snapdragon 720G در کنار نرم‌افزار دوربین خوب سامسونگ، به این گوشی در گرفتن عکس‌هایی با جزئیات و دامنه داینامیکی مناسب کمک زیادی می‌کند.

Xiaomi Mi 10 Pro

بهترین دوربین گوشی 2022

این گوشی بهترین دوربین گوشی حال حاضر بازار را دارد. تراشه Snapdragon 865 5G به بهترین نحو عکس‌ها را پردازش می‌کند. با دوربین چهارگانه بسیار قدرتمند و لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی این مدل علاوه بر اینکه لقب بهترین گوشی دنیا از نظر دوربین را دارد، بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین نیز محسوب می‌شود.

Xiaomi 12 Pro

پرچمدار شیائومی، شیائومی می 12 پرو دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی دارد. البته هر سه لنز این گوشی با فناوری جدید ساخته شده‌اند و کیفیتی فوق‌العاده دارند و با پردازش قوی‌ترین چیپست حال حاضر گوشی‌های اندرویدی یعنی Snapdragon 8 Gen1 خروجی نهایی کم‌نقصی را ارائه می‌دهد که مسلماً نظر همه را جلب می‌کند و باعث شده بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین باشد.

Apple iPhone 13 mini

بهترین دوربین گوشی 2022

نسخه مینی iPhone13 نیز سنگ تمام گذاشته است. تراشه قدرتمند A15 با پردازش سریع و خارق‌العاده خود، باعث شده کیفیت خروجی نهایی عکس‌ها چندین برابر بهتر شود. همچنین لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق‌سنج نیز با بهترین فناوری ساخته شده و باعث شده بهترین دوربین گوشی 2022 باشد.

Samsung Galaxy A32

بهترین دوربین گوشی 2022

اگر به دنبال یک گوشی با دوربین خوب و لنزهای چهارگانه هستید، گوشی A32 سامسونگ را هم می‌توانید خریداری کنید زیرا توانسته در لیست بهترین دوربین گوشی 2022 قرار گیرد. این مدل دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی دارد و تنوع لنز آن به شما قابلیت‌های بیشتری برای عکاسی می‌دهد.

کیفیت لنز اصلی در رنج قیمتی خود یکی از بهترین‌هاست. لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو و تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی نیز عملکرد بسیار خوبی دارند. به طور کلی این گوشی بهترین دوربین در میان گوشی های میان رده  را دارد.

در این مطلب به بررسی بهترین دوربین گوشی 2022 پرداختیم و بهترین گوشی برای عکاسی معرفی شد. شما نیز می‌توانید از بین مدل‌های معرفی شده مدل مناسبی که بتواند نیاز شما را برطرف کند انتخاب و خریداری کنید. داشتن یک گوشی هوشمند که بهترین گوشی از نظر دوربین باشد برای عکاسی بسیار لذت بخش است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین دوربین گوشی 2022 چیست؟ به نظر شما جای چه گوشی‌هایی در این لیست خالی است؟ لطفا نظران خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    اقا شماکه ازیه موضوع سردرنمیارین کسی مجبورتون میکنه مطلب بزارین!؟شایدیکی میخادگوشی بگیره که دوربین بداش اولویت داره پس اگه بخاداین مطالب ومطالعه کنه کلاهش پس معرکه هست!؟خواهشاازیه موضوع که سردرنمیارین مطلب نزارین ومردم وگمراه نکنین.به خودتون زحمت بدین بیشتراطلاعات کسب کنین اونم اطلاعات درست بعددراختیارمردم بزارین.مطلبتون درموردگوشیهای۲۰۲۲بعداس۲۰ اورترا و سونی ایکسپریا ۱ و وان پلاس۸ و ای۳۲ سامسونگ ومیزارین ایفون۱۳ و اس۲۲ سامسونگ وخیلی ازگوشیهای مهم که بایداسمشون تولیست باشه نیست.خواهشابیشترتحقیق کنین.باتشکر.

    پاسخ

    هوی عامو شیامی نوت 11Sبا Poco X3 کجاس؟

    پاسخ

    اون عکسی گذاشتی برای s۲۰اولترا عکس نوت۲۰ اولتراس اشتباهی گذاشتی درضم اس ۲۱ اف ای کجاس اونم دوربین بهتری داره یا یازده تی پرو

    پاسخ