;
coinex

ممنوعیت تدریس معلمان مرد در مدارس دخترانه ؛ قانون جدید

ممنوعیت تدریس معلمان مرد در مدارس دخترانه اعمال شده است. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت تدریس دبیران مرد در تمام مدارس متوسطه دخترانه خبر داد.

از این پس تخصیص دبیر غیرهمجنس در مدارس دوره اول و دوم متوسطه شامل همه مدارس عادی دولتی، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و حتی مدارس غیردولتی فاقد وجاهت قانونی است.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت تدریس دبیران مرد در تمام مدارس متوسطه دخترانه خبر داد. وی تصریح کرد: نظارت و مسؤولیت این موضوع بر عهده مدیر واحد آموزشی و مدیر آموزش و پرورش منطقه و اداره‌کل است.

ممنوعیت تدریس معلمان مرد در مدارس دخترانه

در برخی کانال‌های فضای مجازی عنوان شده است که مدارس استعدادهای درخشان از قانون ممنوعیت دبیر مرد در دبیرستان‌های دخترانه مستثنی شدند که اکنون معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تکذیب کرد.

در گفته‌های وی می‌خوانیم:

بخشنامه‌ای در تاریخ 28 اردیبهشت امسال درباره ممنوعیت تدریس معلمان مرد در مدارس دخترانه ابلاغ کردیم. این بخشنامه به استناد ماده 3 آیین‌نامه اجرایی مدارس است که سال گذشته تصویب شده است؛ چرا که مدارس به تفکیک جنسیت تأسیس می‌شوند و تطابق جنسیت کارکنان مدارس با دانش‌آموزان الزامی است.

بر همین راستا بخشنامه‌ای را به استان‌ها ابلاغ کردیم و گفتیم تخصیص دبیر غیرهمجنس در مدارس دوره اول و دوم متوسطه شامل همه مدارس عادی دولتی، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و حتی مدارس غیردولتی فاقد وجاهت قانونی است. نظارت و مسؤولیت این موضوع بر عهده مدیر واحد آموزشی و مدیر آموزش و پرورش منطقه و اداره‌کل است.

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر