;
coinex

بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

ویژگی‌هایی که یک فروشگاه آنلاین را تبدیل به یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت می‌کند کدامند و چگونه باید بهترین را تشخیص داد؟

در دنیای مدرن امروزی که تکنولوژی درهم تنیدگی بسیاری با زندگی روزانه افراد دارد، کم‌تر کسی است که تجربه یک خرید آنلاین را نداشته باشد. فارغ از دنیای مدرن که تکنولوژی رکن اصلی آن است، با گسترش پاندمی کرونا، به صورت گسترده‌ای شاهد خریدهای آنلاین بودیم؛ به صورتی که در ایران نیز بسیاری از خانوارها حتی خرید سوپرمارکتی خود را به صورت آنلاین انجام می‌دادند. در این نوشتار قصد داریم تا به صورت اختصاصی به بررسی ویژگی های بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت بپردازیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان

ویژگی بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت

پیش از متداول شدن خریدهای اینترنتی، شناختن یک فروشگاه خوب برای خرید فیزیکی هر کالایی دغدغه‌ خریداران بود و البته معیارهای یک فروشگاه قابل قبول برای مراجعه حضوری، اندکی با معیارهای یک فروشگاه آنلاین متفاوت است.

ویژگی بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت

اکنون با توجه به گسترش و تنوع فروشگاه های آنلاین، مفهوم اعتماد رکن اساسی برای خریداران است. زیرا خریدار اقدام به تهیه کالایی می‌کند که عملا نمی‌تواند آن را لمس کند و تمام وجوه آن را درک کند.

بر این اساس به نظر می‌رسد ایجاد اعتماد و ساختن تجربه‌های خرید موفق، اصلی‌ترین اقدامی باشد که فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین باید برای آن اقدام کنند. همچنین ساختن یک تجربه خرید موفق توسط فروشگاه‌های آنلاین مستلزم برآورد وجوه مختلف نیازهای خریداران است.

حدود یک دهه است که در ایران با ورود دیجی کالا، برای اولین بار مفهوم فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین در ایران شناخته شد. اکنون دیجی کالا شناخته شده ترین فروشگاه آنلاین و خرید اینترنتی است که خریداران به راحتی به آن اعتماد کرده و از آن خرید می‌کنند.

دیجی‌کالا در اولین روزهای خود به طور اختصاصی در زمینه فروش لوازم الکترونیکی از جمله گوشی‌های هوشمند و انواع گجت‌ها فعالیت می‌کرد اما اکنون حتی می‌توان به سادگی خرید روزانه سوپر مارکتی خانه را هم در این پلتفرم انجام داد.

اما آن چیزی که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم، بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت ها هستند، فروشگاه هایی که به طور اختصاصی این کالاها را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی تا 9 میلیون تومان

بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت

ماهیت فروشگاه‌های اینترنتی با فروشگاه های فیزیکی بسیار متفاوت است؛ طبعا توقعات و نیازهای خریداران نیز شکل متفاوتی به خود میگیرد. تکراتو برای درک جامعی از نیازها و توقعات کاربران فروشگاه های اینترنتی، با تعدادی از آنها گفت و گو کرده است.

بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت باید چه ویژگی هایی داشته باشند ( نظر کاربران)

بر اساس این گفت و گو ها می توانیم آنچه کاربران از یک فروشگاه اینترنتی توقع دارند را به 5 مورد خلاصه کنیم:

جلب اعتماد مشتری، سروقت رسیدن کالا، بسته بندی مناسب محصول (به طوری که محصول سفارشی آسیب نبیند) و تنوع و موجودی محصولات.

در ادامه بررسی خواهیم دید که آیا فروشگاه‌های آنلاین خرید گوشی و گجت در راستای برآورده کردن انتظارات خریداران عمل کرده‌اند و یا تنها سود مالی خود را در نظر می‌گیرند؟

ویژگی بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت : نظر فروشنده

نام آشناترین فروشگاه داخلی آنلاین برای کاربران ایرانی، دیجیکالا است. اما اگر در فضای وب به دنبال فروشگاه‌های آنلاینی باشیم که به طور اختصاصی به فروش گوشی و گجت می‌پردازند، به آسانی می‌توانیم بهترین‌ها در این حوزه را پیدا کنیم.

تکراتو بعد از جویا شدن انتظارات کاربران از فروشگاه‌های آنلاین، با برخی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین برای خرید گوشی و گجت گفتگو کرد. در این گفت و گوها از فروشگاه‌ها خواستیم تا ویژگی‌های منحصر به فردخود و همچنین ویژگی‌های الزامی یک فروشگاه آنلاین برای خرید گجت و گوشی را بیان کنند. در ادامه با معرفی این فروشگاه‌ها با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان

فروشگاه آنلاین گجت سنتر

گجت سنتر حدود هفت سال در حوزه فروش گجت و گوشی در حال فعالیت است. این فروشگاه یکی از نقاط مثبت خود را پشتیبانی و مشاوره قبل از فروش می‌داند. گجت سنتر در ادامه از جمله مزایای خود را گردآوری گجت‌های متنوع برای ارائه به مشتریان می‌داند که این موضوع در راستای توقعات کاربران، در خصوص داشتن حق انتخاب‌های گسترده برای خریداران در نظر گرفته شده است.

فروشگاه آنلاین گجت سنتر

دیگر مزیت گجت سنتر که اتفاقا در راستای مهم ترین خواسته خریداران نیز محسوب می‌شود، ارسال در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای مشتریان است. این فروشگاه البته اذعان به ارائه خدماتی دارد که به گفته خودش در هیچ فروشگاه دیگری ارائه نمی‌شود. این خدمات شامل پشتیبانی بعد از فروش محصول است.

گجت سنتر در ادامه راز موفقیت یک فروشگاه خوب آنلاین برای گوشی و گجت را ایجاد ارتباط صمیمانه جهت در نظر گرفتن سلایق خریداران با آنها می‌داند.

فروشگاه آنلاین ویوک

ویوک از جمله فروشگاه‌هایی است که به طور مستقیم کالاهای خود را وارد می‌کند و همچنین رکن اصلی تمایز فروشگاه خود از سایر فروشگاه‌ها را تنوع بالا و به روز بودن گجت‌هایی می‌داند که به مشتریان ارائه می‌دهد.

از جمله خدماتی که ویوک برای ایجاد یک تجربه موفق خرید در نظر گرفته است، امکان شیوه‌های متنوع پرداخت از سوی مشتریان و روش‌های گوناگون ارسال از سوی فروشگاه است.

فروشگاه آنلاین ویوک

همچنین کاربران در این فروشگاه می‌توانند از امکان تست 15 روزه محصول استفاده کنند. ویوک همچنین این فرصت را در اختیار مشتریان خود میگذارد که در صورت نپسندیدن ظاهری کالا آن را به فروشگاه ارجاع دهند و آن را با کالایی دیگر تعویض کنند.

فروشگاه ویوک دو عامل را از جمله دلایل موفقیت یک فروشگاه خوب آنلاین برای خرید گوشی و گجت می‌داند: پشتیبانی محصول و تنوع محصولات. این فروشگاه برای ارائه گجت‌ها به مشتریان رکن اساسی را خلاقیت و به‌روزرسانی می‌داند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان

فروشگاه آنلاین آترامارت

آترامارت یکی از ویژگی های برتر فروشگاه خود را فراهم کردن امکان بررسی و مقایسه محصولات می‌داند. سطح کیفیت کالا ها نیز از مواردی است که در آترامارت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاربران در آترامارت همچنین از مزیت مشاوره نیز استفاده می کنند.

فروشگاه آنلاین آترامارت

همچنین آترامارت امکان خرید اقساطی را از برندهای معتبر فراهم آورده که با ارسال در کوتاهترین زمان ممکن به دست خریداران خواهد رسید. از جمله فعالیت‌های مهم آترامارت برای به‌روزرسانی اطلاعات مشتریان در خصوص گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند، قرار دادن جدیدترین اخبار این محصولات بر روی سایت خود است.

جمع بندی و کلام آخر

کاربران می‌توانند با یک جست و جوی ساده در فضای وب با لیستی از بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت آشنا شوند؛ اما آن چیزی که در آخر بهترین‌ها را تایید می‌کند، تجربه‌ای است که هر خریدار از این فروشگاه‌ها خواهد داشت.

کم نیستند کسانی که تجربه خریدهایی ناموفق حتی از بهترین و نام‌آورترین فروشگاه‌های آنلاین ایرانی داشته‌اند. اما این موضوع را هم باید در نظر داشته باشیم که حتی در صورت خرید فیزیکی و حضوری در یک فروشگاه، ممکن است در نهایت رضایت خاطر کافی از خرید خود نداشته باشیم.

مفهوم فروشگاه‌های آنلاین حدود ده سال است که در ایران وجود دارد و این را باید در نظر گرفت که آنها چه در حوزه تکنولوژی و چه در حوزه‌های دیگر هنوز در حال آزمودن تجربه برای ارائه خدمات بهتر هستند. با توجه به روند رو به گسترش و اقبال به خریدهای اینترنتی انتظار می‌رود در آینده با فروشگاه‌های آنلاین مورد اعتماد بیشتری روبرو باشیم.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره  بهترین فروشگاه های آنلاین برای خرید گوشی و گجت چیست؟ نظرات خود در این باره را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر