;
coinex

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو شیائومی  (POCO X3 Pro vs. POCO M3 Pro)

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو شیائومی موضوع مهمی است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. اگر شما هم مایل هستید در مورد مقایسه پوکو POCO X3 Pro با POCO M3 Pro بیشتر بدانید در ادامه با تکراتو همراه باشید.

خرید گوشی موبایل برای بسیاری از کاربران کار مشکل بزرگی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می‌تواند به این افراد کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند.

اگر شما هم قصد دارید یکی از این دومدل را خریداری کنید اما هنوز نتوانسته‌اید به نتیجه برسید با مقایسه پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ام 3 پرو در ادامه با تکراتو همراه باشید.

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو شیائومی

گوشی‌های POCO X3 Pro و POCO M3 Pro به عنوان دوتا از بهترین گوشی های پوکو هر دو مدل‌هایی پرقدرت و جذابی هستند که در بازار ایران بسیار پرطرفدارند. این دو مدل هر دو از برند محبوب شیائومی هستند و هر کدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه فرد خود هستند.

در ادامه دو مدل گوشی POCO X3 Pro و POCO M3 Pro مورد بررسی قرار گرفته‌اند. برای آشنایی بیشتر با این دو مدل گوشی جذاب و خواندن مقایسه پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ام 3 پرو با ما همراه باشید.

مقایسه پوکو POCO X3 Pro با POCO M3 Pro از نظر طراحی و کیفیت ساخت

زمانی که خانواده پوکو M3 عرضه شد کامل مشخص بود که این خانواده در طراحی قرار است زبان زد و خاص باشد و تا امروز این‌گونه هم شده است. پوکو M3 پرو مانند برادر خودش پوکو M3 طراحی دوست‌داشتنی و متفاوتی دارد که در نگاه اول شما را مجذوب خودش می‌کند.

در قاب پشتی که مهم‌ترین دلیل متفاوت بودن این گوشی است از پلاستیک براق استفاده شده که اثرانگشت و کثیفی را به خودش جذب می‌کند. بیرون‌زدگی لنزهای دوربین اصلی در قاب پشتی خیلی زیاد نیست و همین امر سبب شده تا پوکو M3 پرو روی سطح صاف لق نزند. پوکو M3 پرو گوشی خوش دستی است و حدود ۱۹۰ گرم وزن دارد.

فریم دستگاه هم مانند قاب پشتی از پلاستیک ساخته شده است. فریمی با طراحی مات که در بالا و پایین طراحی تخت را روی خودش می‌بیند که گوشی به‌روز و مدرن به نظر برسد.

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو

در مقابل باید گفت که طراحی پوکو ایکس ۳ نیز زیبا است و یکی از خاص‌ترین طراحی‌های بازار را دارد. پوکو x3 پرواز نظر وزن و ابعاد یک گوشی سنگین وزن و البته ضخیم است که این وزن کاملاً خودش را در کار کردن نشان می‌دهد.

جنس قاب پشتی از پلاستیک است و فریم دستگاه هم مانند پوکو X3 پلاستیکی است. در بخش طراحی قاب پشتی هم تفاوتی بین دو گوشی دیده نمی‌شود. یک نوار براق در وسط داریم که نوارهایی پررنگ‌تر و البته مات دو طرفش قرار دارند.

قابی که برای لنزهای اصلی در نظر گرفته شده قابی است که لنزهای دوربین را به‌صورت ماتریس دو در دو چیده شده‌اند و فلش دستگاه هم در تکمیل این چیدمان موثر بوده.

بیرون‌زدگی قاب لنزهای دوربین اصلی زیاد است و باز هم چون اندازه قاب بزرگ است و وسط قاب پشتی قرار گرفته اثر نامطلوبی روی قرار گرفتن گوشی روی سطح صاف ندارد. هر دو مدل گوشی از نظر طراحی بسیار زیبا هستند.

بیشتر بخوانید: 

بهترین گوشی های شیائومی 2022

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو شیائومی از نظر صفحه نمایش

در ادامه مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو ، به بررسی صفحه نمایش می‌پردازیم. برای پوکو ام ۳ پرو از صفحه‌نمایشی استفاده شده با اندازه ۶.۵ اینچ و پنل IPS. این پنل رزولوشن فول‌اچ‌دی را روی خودش می‌بیند و با گوریلاگلس ۳ هم محافظت می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی صفحه‌نمایش پوکو M3 پرو پشتیبانی آن از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است که در حقیقت داینامیک است به این معنی که به کمک رابط کاربری MIUI در مواقعی که نیاز به به‌روزرسانی مداوم تصویر روی صفحه نباشد نرخ نوسازی کاهش پیدا می‌کند تا مصرف انرژی پایین بیاید.

صفحه‌نمایش پوکو M3 پرو رنگ‌ها را خوب نمایش می‌دهد و فاصله زیادی بین نمایش رنگ در این صفحه با واقعیت نیست؛ روشنایی صفحه‌نمایش در پوکو M3 پرو خیلی زیاد نیست و حتی در محیط بسته هم بیشتر مواقع نیاز است تا اینکه نور صفحه را تا انتها زیاد کنید تا بتوانید محتوایی تمیز را از آن دریافت کرده باشید. به همین علت در محیط باز خیلی نمی‌توان روی عملکرد صفحه‌نمایش حساب کرد و محتوای تمیزی را به شما تحویل نمی‌دهد.

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو

برای پوکو X3 پرو از گوریلاگلس ۶ استفاده شده است. این گوشی یک صفحه نمایش با پنل IPS و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد که اندازه آن ۶.۶۷ اینچ است و رزولوشن آن نیز فول‌اچ‌دی است.

صفحه‌نمایش رنگ‌ها را خیلی خوب نشان می‌دهد و کاملاً رنگ‌ها در آن پویا و زنده نمایش داده می‌شوند و از مشاهده محتوا در این صفحه‌نمایش کاملاً راضی خواهید بود.

صفحه‌نمایش پوکو ایکس ۳ پرو رنگ سفید را خیلی بهتر و تمیزتر از پوکو ایکس ۳ نمایش می‌دهد. مشخصاً مهم‌ترین ویژگی صفحه‌نمایش این گوشی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن است که آن را در سطح گوشی‌های رده‌بالا قرار داده است و کمک می‌کند در بازی‌کردن و اسکرول کردن حسی بسیار متفاوت و روان را از صفحه‌نمایش دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ام 3 پرو از نظر دوربین

دوربین نیز یکی از اجزای بسیار مهم یک گوشی هوشمند و همچنین می‌توان گفت ملاک انتخاب آن است. بنابراین در ادامه مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو شیائومی به بررسی دوربین می‌پردازیم.

در قاب پشتی پوکو M3 پرو سه لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که لنز اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد. یک لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو داریم و در نهایت یک لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق. ساختار دوربین این گوشی در حد و اندازه گوشی‌ای مقرون‌به‌صرفه است و نباید انتظار معجزه از آن داشته باشید.

دوربین سلفی هم تک لنزی است که به صورت حفره تقریباً بزرگی در قاب جلوی دستگاه قرار گرفته و همان درز نور از اطراف لنز دوربین وجود دارد که البته خیلی مهم نیست زیرا تنها درصورتی‌که در صفحه‌ای کاملاً سفید باشید این درز نور خودش را نشان می‌دهد.

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو

در قاب پشتی پوکو X3 پرو ۴ لنز برای دوربین اصلی می‌بینیم. لنز اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد. لنز دوم یک لنز اولتراواید است با سنسور ۸ مگاپیکسلی و دو لنز داریم با سنسورهای ۲ مگاپیکسلی که یکی برای گرفتن عکس‌های ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق استفاده می‌شود. دوربین سلفی هم در Poco X3 Pro سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دارد. در کل عکس‌هایی که پوکو ایکس ۳ پرو می‌گیرد کیفیت بسیار خوبی دارند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه پوکو POCO X3 Pro با POCO M3 Pro از نظر باتری

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو را با بررسی باتری ادامه می‌دهیم. برای پوکو M3 پرو یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپرساعت در نظر گرفته شده که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و آداپتوری هم که داخل جعبه گوشی قرار گرفته ۲۲.۵ واتی است.

در عمل باتری پوکو ام ۳ پرو عملکرد خیلی خوبی از خودش نشان می‌دهد و در استفاده سنگین هم حتی ۱ روز بیشتر را می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربر باشد و اگر استفاده سنگینی نداشته باشید تا ۲ روز را هم بدون نیاز به شارژ راحت دوام خواهد آورد.

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو

برای رسیدن به شارژ ۵۰ درصد حدود ۵۰ دقیقه زمان نیاز است و برای رسیدن به ۱۰۰ درصد باید حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ دقیقه صبر کنید. برای Poco X3 Pro از یک باتری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده شده که ظرفیت خوبی به‌حساب می‌آید.

درضمن اینکه از شارژ سریع ۳۳ واتی هم پشتیبانی می‌کند و آداپتوری که داخل جعبه است هم از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. در مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو اگر باتری برای شما هم است پس باید بسیار دقت کنید تا بتوانید مدل مناب را انتخاب کنید.

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ام 3 پرو از نظر نرم افزار

سیستم‌عامل پوکو X3 پرو اندروید نسخه ۱۱ است که روی این اندروید رابط کاربری می یو آی نسخه ۱۲ نصب شده است. البته سیستم‌عامل پوکو M3 پرو نیز اندروید نسخه ۱۱ است و رابط کاربری MIUI 12  روی این سیستم‌عامل قرار دارد.

این رابط کاربری عملکرد خیلی خوبی از خودش هم در عمل و هم در ظاهر نشان می‌دهد و در کنار عملکرد خوبش در کارکرد، قابلیت شخصی‌سازی بالایی هم دارد. پس هر دو گوشی از نظر نرم افزاری یکسان هستند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو شیائومی از نظر سخت افزار

سخت‌افزار یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو باید مورد توجه قرار گیرد. برای پوکو M3 پرو از چیپ ساخت مدیاتک استفاده شده به نام دایمنسیتی ۷۰۰ که از شبکه ۵ جی پشتیبانی می‌کند.

این چیپ در حقیقت برای گوشی‌های میان‌رده عرضه شده که چیپی تازه وارد هم هست و زمان زیادی از عمر معرفی آن نمی‌گذرد. در بخش حافظه داخلی و حافظه رم دو نسخه از این گوشی موجود است. حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ و حافظه رم ۶ گیگابایت.

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو

پوکو ام ۳ پرو در انجام کارهای روزانه از پس وظایفش برمی‌آید و لگ بدی را در عملکرد کلی گوشی نمی‌بینید. دقت کنید پوکو M3 پرو گوشی تند و تیزی نیست و مشخص است که در انجام کارها تمام تلاش خودش را انجام می‌دهد و بیشتر از این از دستش برنمی‌آید پس انتظار یک گوشی با سرعت عمل بالا را نداشته باشید فقط می‌تواند کار خودش را با تمام قدرتش انجام می‌دهد و در این کار خوب است هر چند که بعضی مواقع کندی دیده می‌شود.

انتظار زیادی نباید از سخت‌افزار این گوشی در اجرای بازی‌های سنگین داشته باشید. بازی‌ای مانند کال آو دیوتی موبایل با کیفیت متوسط روی پوکو ام ۳ پرو اجرا می‌شود؛ اما با همین کیفیت می‌تواند اینکار را خوب انجام دهد. مشخصاً آن تجربه‌ای که روی گوشی‌های با چیپ قوی‌تر دارید را توسط این گوشی تجربه نمی‌کنید اما برای بازی کردن هم تا حدود خوبی کارتان را راه می‌اندازد.

در پوکو ایکس ۳ پرو از چیپ ساخت کوآلکام استفاده شده اما نکته این است که روی پوکو ایکس ۳ پرو به‌عنوان اولین گوشی هوشمند دنیا می‌بینیم که از اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده شده است.

این چیپست در حقیقت نسخه بهبود داده شده از یک چیپ پرچم‌دار به نام اسنپدراگون ۸۵۵ است که در زمان خودش حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و روی پرچم‌داران به کار گرفته می‌شود. با توجه به سیاست سال‌های اخیر کوآلکام اسنپدراگون ۸۶۰ همان ۸۵۵ است با تغییراتی در جهت بهبود و به‌روز شدن. به ‌هر حال این چیپست کار خود را با پوکو ایکس ۳ پرو شروع کرد.

مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو

با سخت‌افزاری که روی پوکو X3 پرو می‌بینیم انتظار زیادی از آن داریم و این گوشی نیز به خوبی این انتظارات را برآورده می‌کند. بازی‌‌های مانند کال آو دیوتی موبایل با کیفیت خیلی بالا روی پوکو ایکس 3 پرو اجرا می‌شود و کاملا هم نرم و روان و بدون لگ است و کمک می‌کند به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی که بتوانید از بازی روی این محصول لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ام 3 پرو از نظر کیفیت صدا

پوکو M3 پرو تنها یک اسپیکر دارد که در بخش پایینی آن قرار گرفته است. عملکرد اسپیکر در Poco M3 Pro با وجود تک اسپیکر بودن خوب است، هم صدای بلندی را دریافت می‌کنید و هم اینکه کیفیت قابل قبولی را عرضه می‌کند و حتی در صدای بلند هم صدای تیزی را ندارید و جزئیات به‌خوبی قابل شنیدن هستند.

برای پوکو X3 پرو از دو اسپیکر استفاده شده که یکی در بخش پایینی و دیگری در بالای گوشی است. صدای اسپیکر خیلی بلند است و کیفیت خوبی را در اختیار قرار می‌دهد و جزئیات صدا را به‌خوبی می‌توان شنید.

در این مطلب به بررسی و مقایسه پوکو ایکس 3 پرو و پوکو ام 3 پرو پرداختیم. در مورد اجزای مختلف هر کدام نیز توضیحاتی ارائه شد. اکنون انتخاب با شماست؛ شما می‌توانید با توجه به نیاز و استفاده‌ای که از گوشی خود دارید مدل مناسبی را انتخاب کنید و خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص مقایسه پوکو X3 پرو و پوکو M3 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (60 نظر)

    گوشی ردمی خیلی بهترن

    پاسخ

    Poco x3 pro عالیه تنها عیبش اینه که باطریش زود خالی میشه!!!

    پاسخ

    من الان شش ماه پوکو ایکس 3دارم خداییش خیلی گوشی خوبیه فقط وزنش یخورده سنگین وگرنه من سر بازی کال اف بالای پنج دفعه گوشیم سوت کردم ولی بازم سالمه هر گوشی بود تا الان ترکیده بود

    پاسخ

    خوب من قبل پوکو ایکس۳پرو گوشی پرچم دار سامسونگ S9 داشتم اما تنها برتری سامسونگ در وضوح و روشنایی صفحه نمایشش بود که کناراش منحنی بود و بعد دیدن اون دیگه هیچ صفحه نمایشی راضیم نمیکنه اما تو پردازنده گوشی پوکو ایکس۳ اگه پورشه باشه S9 حدودا زانتیا میشه(باوجود پردازنده اگزینوس یا کوالکام ۸۴۰) و از لحاظ صدای اسپیکر و وضوح بلندی پوکو ۱۰۰درصد بالاتره و رم ۸گیگ هم که عالیتر کرده.اما چیزی که کمتر بهش توجه میشه استفاده پوکو X3 PRO از سریعترین حافظه SSD دنیا UFS3.1 هست که سرعت تئوریش نزدیک ۲۰۰۰ مگابایت برثانیه هست که نزدیک سرعت درگاه NVMe که درلپتاپ های بالا و گوشی اپل استفاده شده که کمی از UFS3.1سریعتره و همین مسئله شاید باعث شده این گوشی تا این حد برای من سریعتر از S9سامسونگ باشه چون باعث میشه در مسیر دیتا به پردازنده گلوگاه ایجاد نشه و پردازنده از نهایت قدرتش استفاده کنه وگرنه با استفاده از UFS2 یا eMMC5.1که خیلی رایجه مطمعنا خیلی کمتر اونم بخاطر پردازنده فوق العادش از S9 سریعتر دیده میشد خلاصه من امکاناتی که در پوکو ایکس ۳پرو میبینم فقط تو گوشیای پرچم دار دیده میشه البته از صفحه نمایش فاکتور گرفتم که ضعیفتراز پرچم دارهاست و بالاتر از میان رده هاست.تبریک میگم به دارندگان این گوشی درباطن پرچم دار

    پاسخ

    آفرین اسماعیا نظرت خیلی مفیدبود وعالی مبارکت باشه گوشی پوکوایکس تری من دوست دارم بخرم ولی گرون شده الان پول ندارم هرچندارزشش تا15ملیونم بیشتره الان ردمی نوت7دارم یاعلی

    پاسخ

    سلام گوشی ندارم کمک کن گوشی کمک کن بده
    مصطفی بامدی مشگل ندارم گوشی نیست دوستام دیده
    ملی ۳۶۲۲۱۵۱۲۵۰

    پاسخ

    آشغال ترین گوشیه سری پوکو
    خاموش میشه دیگه روشن نمیشه باید تعمیر کرد

    پاسخ

    داداش از جای فیک میخری این گوشی رو خراب نکن با حرفات هیچ مشکلی نداره بهت انداختن عزیز

    پاسخ

    یکی از پوکو ایکس 3 جی تی حرف بزنه بابا من بین پرو جی تی موندم کدوم رو بخرم یه گوشی برای بازی های سنگین میخوام دیگه بهم این دوتا پیشنهاد شده با نوت 8 واقعا انتخاب سخته 😪

    پاسخ

    داداش اگه زندیگت شده بازی پرو بخر وای اگه در کنار بازی خوش دست بودن برات مهمه و دوربینه بهتری میخای برو سراغ جیتی البته خودم پرو دارم و برای کارای روزمره تزش استفاده میکنم نه واسه کار هاس سنگین

    پاسخ

    دوستان اگه میتونید m3 سری اول بخرید من یک سال و ۶ ماهه دارم باطری فول ۶ هزار عالیه .نه لگ نه هنگی اصلا نداره ۱۲۸ گیگ رم ۴ ..بی نظیره m3 پرو بدرد نمیخوره نخرید هم باطریش ضعیفتره هم قاب پشتش براقه ..فقط یه 5 جی اضافه شده که اونم فعلا تو ایران کارایی ندارد..من تمام بازیهای سنگینو نصب کردم روان کار می‌کنه یک روز کامل شارژ دارم ..خلاصه هرچی بگم کم گفتم ..البته از نمایندگی بخرید مطمئن تره..ولی پرو نخرید …

    پاسخ

    من یکسال هست ردمی 9تی گرفتم عالیه ویک گوشی برای خانوم گرفتم پوکو mتری بسیار عالیه دوتاش یک سال هست از همه لحاظ عالیه

    پاسخ

    با سلام خدمت دوستان عزیز و همراهان گرامی
    من خودم گوشی پوکو ایکس۳پرو دارم که واقعا ازش راضی هستم. دوستان توجه کنید میتونید برید مقایسه کنید واقعا هیچ گوشی تو رنج قیمتی خودش این همه امکانات رو نداره هم کیفیت ال سی دی هم باطری هم دوربین هم سخت افزاری و سرعت بالایی که دارد پا به پای ی گوشیه گرون قیمت بالا میاد. قشنگیه گوشی خودش گویای همه چی هست ی گوشی روان و خوش دست. ممنونم از کسایی که این پست رو گذاشتن مردم ببینن

    پاسخ

    پوکو عالیه
    Poco x3gtدیگه خیلی عالی تر ماشاالله

    پاسخ

    بعضی ها تو کامنت ها نوشتن m3نخرین بده،اصلا این مقاله واسه m3 نیست،واسه m3 pro هستش،من خودم m3 pro 128 دارم واقعا عالیه،حدود ۹ ماهی میشه،اصلا افت نداره،پابجی رو مثل روز اول میاره و خیلی روونه،خیلی خوشدست و زیبا هستش مخصوصا رنگ آبیش،توصیه میشه

    پاسخ

    سلام دوست ،عزیز باید توجه داشته باشی که هنگام استفاده از سنسور اثر انگشت،نباید انگشتت خیس یا حتی مرطوب باشه

    پاسخ