;
coinex

تنها مدل های پرو آیفون 14 از تراشه جدید برخوردارند

به مانند مدل‌های آیفون 13، گویا قرار است تنها مدل های پرو آیفون 14 از تراشه جدید برخوردار باشند. با این اوضاف مدل‌های استاندارد احتمالا تراشه قدیمی دارند.

طبق اخباری که از تحلیلگر‌های سرشناس اخبار اپل منتشر شده، گویا قرار است فقط مدل‌های آیفون 14 پرو از تراشه جدید A16 بهرمند شوند. به نظر می‌رسد این شرکت انتظار دارد که فروش مدل‌های پرو بیشتر از مدل‌های عادی باشد.

بیشتر بخوانید: حافظه رم اعضای خانواده آیفون 14 مشخص شد

تنها مدل های پرو آیفون 14 از تراشه جدید برخوردارند

تحلیگر سرشناس اپل مینگ- چی کو در توییتی در صفحه خود و پست جدیدی در پلتفرم Medium اعلام کرد که تراشه A16 منحصراً برای سری آیفون 14 پرو عرضه می‌شود.

این اتفاق تقاضا برای مدل‌های پرو را بیشتر می‌کند و سهم آن‌ها از فروش را افزایش خواهد داد. در شرایطی که پیش‌تر انتظار می‌رفت آیفون 14 پرو فقط 40 تا 50 درصد از سهم فروش مدل‌های جدید را در اختیار داشته باشد، این پیش‌بینی حالا به 60 درصد افزایش یافته است.

همچنین این تحلیلگر یک قدم فراتر رفته و مدعی شده که اپل از این پس استراتژی خود را تغییر داده و جدیدترین تراشه‌ها را فقط برای مدل‌های پرو عرضه می‌کند. به عبارت دیگر، از امسال نباید منتظر عرضه تراشه‌های جدید کوپرتینویی‌ها در مدل‌های استاندارد گوشی‌های این شرکت باشیم.

استراتژی که این کمپانی در پیش گرفته می‌تواند افراد بیشتری را به خرید مدل‌های رده بالای آیفون ترغیب کند و در نتیجه، میانگین قیمت پرچمداران اپل بالاتر می‌رود. بدیهی است که هرچه آمار فروش محصولات گران بیشتر شود، سود اپل نیز بیشتر خواهد شد. همچنین او مدعی است که این استراتژی به نفع تامین‌کنندگان دوربین مدل‌های پرو نیز خواهد بود.

تنها مدل های پرو آیفون 14 از تراشه جدید برخوردارند

مینگ-چی کو پیش‌بینی کرده که این تغییر باعث افزایش سفارشات سونی، سازنده دوربین فیس‌تایم و LG Innotek، سازنده ماژول دوربین‌ها شود. او می‌گوید Largan و Alps هم سفارشات بیشتری خواهند داشت و در مجموع همه تامین‌کنندگان با 20 تا 30 درصد درآمد بیشتر نسبت به سال گذشته روبرو می‌شوند.

با این تغییر استراتژی به نظر می‌رسد که اپل مخاطبان گوشی‌های خود را به دو گروه تقسیم می‌کند: گروهی که به دنبال جدیدترین و پیشرفته‌ترین قطعات هستند و حاضرند پول بیشتری بپردازند و گروهی که محصولی با توانایی‌های خوب اما نه چندان پیشرفته می‌خواهند و تمایلی به پرداخت مبالغ سنگین ندارند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص تجهیز مدل های پرو آیفون 14 به تراشه جدید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر