;
coinex

شینزو آبه کشته شد ؛ مسئول ترور نخست وزیر ژاپن که بود؟ +ویدیو لحظه اصابت گلوله

شینزو آبه کشته شد. این اتفاق صبح امروز و در جریان سخنرانی تبلیغاتی نخست‌وزیر سابق ژاپن و در ملا عام رخ داد. اما مسئول ترور آبه کیست؟

شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن،‌ روز جمه 17 تیر 1401 در شهر نارا در جنوب غربی این کشور، هدف اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال با هلی کوپتر به بیمارستان، جان باخت.

بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو، رهبر سابق ژاپن در حال سخنرانی در یک کارزار انتخاباتی بود که صدای گلوله شنیده شد و آبه از ناحیه گردن هدف گلوله قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: ازدواج سوم بهاره رهنما با این عکس قطعی شد

شینزو آبه کشته شد

بنابر اخبار منتشر شده، آبه از پشت سر با یک اسلحه دست‌ساز خانگی هدف قرار گرفته است و تصویری از سلاحی که وی با آن ترور شد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

شینزو آبه کشته شد ؛ مسئول ترور نخست وزیر ژاپن که بود؟ +ویدیو لحظه اصابت گلوله

بنابر گزارش ها مظنون به ترور نخست وزیر سابق ژاپن افسر 41 ساله نیروی دریایی به نام تتسویا یاماگامی است که برای شلیک از تفنگ ساچمه‌ای بهینه‌سازی شده استفاده کرده است. طبق قوانین ژاپن این تنها سلاحی است که یک غیرنظامی می‌تواند تهیه کند. تصویر بالا لحظه دستگیری ضارب آبه را نشان می دهد.

آقای آبه امروز در یک رویداد تبلیغاتی در نارا سخنرانی می‌کرد و از رای‌دهندگان خواست که از حزب او در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه حمایت کنند. در ژاپن دوره 20 روزه قبل از انتخابات تنها دوره مجاز تبلیغاتی است و حضور پلیس در اطراف سیاستمداران عادی است،‌ اما بروز خشونت از هر منظر بسیار نادر است.

شینزو آبه کشته شد ؛ مسئول ترور نخست وزیر ژاپن که بود؟ +ویدیو لحظه اصابت گلوله

در حال حاضر از انگیزه ضارب خبری در دست نیست. در تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده تصویر فرد ضارب هنگامی سخنرانی آبه دیده می شود. ضارب در تصویر بالا فردی است که در کنار پرچم و پشت به جمعیت به حالت دست به کمر ایستاده و در انتظار موقعیت مناسب برای شلیک است. مقامات ژاپنی گفتند که همه مبارزات انتخاباتی پس از تیراندازی به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است. در ویدیوی زیر لحظه اصابت گلوله به شینزو آبه را ببینید:

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر