;
coinex

بهترین رستوران های سنتی تهران را بشناسید

در میان تعداد بی‌شمار رستوران‌های فست‌ فودی و لوکسی که در استان تهران وجود دارد، هنوز هم برخی افراد به‌ دنبال بهترین رستوران های سنتی تهران می‌گردند و غذاهای اصیل ایرانی را به فست فودها ترجیح می‌دهند. البته توجه داشته باشید که انتخاب یک رستوران سنتی بی‌نظیر در پایتخت، کار چندان راحتی نیست.

از این رو نیز ما در این مقاله سعی داریم چند نمونه از محبوب‌ ترین رستوران‌های سنتی که دارای فضایی بسیار جذاب و دلنشین هستند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از طعم بی‌نظیر غذاهای سنتی، بیشتر لذت ببرید و تجربه به‌ یادماندنی از خوردن غذاهای ایرانی لذیذ در ذهن خود ثبت کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و به مطالب مهمی که ذکر می‌شود، توجه کافی داشته باشید.

قبل از اینکه بهترین رستوران های سنتی تهران را معرفی کنیم، بد نیست کمی هم با روش‌های سفر زمینی به شهرهای مختلف ایران آشنا شویم. وب‌سایت پایانه‌ها یکی از درگاه‌های معتبر کشور برای تهیه بلیط اتوبوس به شهرهای مختلف ایران است. از طریق این وب‌سایت می‌توانید با یک جستجوی ساده مبدا و مقصد، تمامی سرویس‌های موجود را ببینید. همچنین می‌توانید بلیط اتوبوس شیراز تهران و سایر شهرهای ایران را به‌سادگی تهیه کنید.

محبوب ترین و بهترین رستوران های سنتی تهران

همان طور که می‌دانید خوردن یک غذای خوشمزه و باکیفیت در رستورانی با فضای دلنشین، می‌تواند حس و حال هر کسی را تازه‌تر کند. به‌ همین‌ علت اگر شما هم دوست دارید که در کنار خانواده‌ یا دوستان‌‌تان سری به بهترین رستوران های سنتی تهران بزنید و در آن جا غذاهای مورد علاقه‌تان را میل کنید، بهتر است نسبت به مطالبی که در ادامه ذکر می‌شود بی‌تفاوت نباشید.

بهترین رستوران های سنتی تهران را بشناسید

رستوران سنتی نان‌ و نمک فخرالملوک

رستوران سنتی نون و نمک فخرالملوک از جمله بهترین و محبوب‌ ترین رستوران‌های سنتی در شهر تهران است که بنای تاریخی آن قدمتی حدود 120 سال دارد و به دوره تاریخی قاجار مربوط می‌شود. این بنای تاریخی در حال حاضر به‌ عنوان یکی از جذاب‌ ترین رستوران‌های سنتی در ایران شناخته‌ شده است و با دیوارهای آجری، شیشه‌های رنگی، حوض لاجوردی و گل‌های زیبا در حیاط خود، توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب نماید.

در رستوران نون و نمک فخرالملوک از میز و صندلی‌های قدیمی و سنتی استفاده کرده‌اند و همین امر موجب شده فضای رستوران بسیار دیدنی‌تر شود. در منوی رستوران انواع کباب‌ها، انواع خورشت‌ها، انواع پلوهای ایرانی و دیزی وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی هر چیزی که خواستید را در ظروف مسی سفارش دهید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها حیرت‌زده شوید.

درواقع رستوران نون و نمک فخرالملوک یکی از پرطرفدارترین رستوران های سنتی تهران با موسیقی زنده است و افرادی که در روزهای پایانی هفته به آن‌ جا بروند، می‌توانند در کنار غذای فوق‌ العاده خوش‌ طعم، از موسیقی زنده هم بهره ببرند. همچنین بهتر است بدانید این رستوران فاصله بسیار کمی با بناهای تاریخی مانند عمارت دبیر الملک، شاه‌نشین، بازارچه عودلاجان، خانه‌ مدرس و امامزاده یحیی دارد.

رستوران سنتی باغ فردوس

رستوران سنتی باغ فردوس از فضای آرامی برخوردار است و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند غذاهای خوشمزه‌ای همچون انواع کباب ایرانی، شیشلیک، ته‌ چین، چلو گوشت با گوشت گردن، زرشک‌ پلو با مرغ، جوجه، زیتون، سالاد، ماست موسیر و چند غذای دیگر باکیفیتی عالی را برای خود سفارش دهند.

این مورد از بهترین رستوران های سنتی تهران مسابقات ورزشی مهم را در رستوران طی برنامه‌هایی که از قبل اعلام کرده، پخش می‌کند تا مشتریان در کنار خوردن غذای مورد علاقه‌شان بتوانند از تماشای مسابقه در فضایی مهیج‌، بیشتر لذت ببرند.

بهترین رستوران های سنتی تهران را بشناسید

رستوران سنتی باربد

یکی دیگر از رستوران‌های سنتی که در فضایی قدیمی و محلی آرام جای گرفته‌، رستوران باربد نام دارد. صرف غذا در این رستوران بسیار دلنشین است و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند انواع پلو و چلوی ایرانی، انواع کباب‌ها، انواع سالادها، آبگوشت، سوپ، ترشی و خیارشور را برای خود سفارش دهند و از طعم متفاوت آن‌ها لذت ببرند.

این رستوران بیشتر برای کسانی که به فضایی عالی برای دورهمی‌های دوستانه و میهمانی‌های خانوادگی علاقه‌مند هستند، مناسب است و رنج قیمتی متوسطی هم دارد. رستوران باربد به‌ عنوان یکی از بهترین سفره خانه های سنتی تهران شناخته شده و افراد در آن جا می‌توانند از سرویس قلیان و انواع دمنوش‌ها نیز استفاده کنند. بهتر است بدانید که این رستوران پارکینگ ندارد اما یک فضای مناسب جهت پارک ماشین‌ها در مقابل آن وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت خودروهای‌تان را در آن‌ جا پارک کنید.

رستوران سنتی مس توران

رستوران سنتی مس توران همان‌ طور که از نامش مشخص است، با استفاده از ظرف‌های مسی مختلف به شکل جذابی تزیین شده‌ و طراحی فوق‌ العاده عالی دارد. این رستوران محبوب یک فضای بسیار صمیمی برای مشتریان خود به وجود آورده‌ و در آن لوسترهایی دیدنی از جنس مس به چشم می‌خورد که زیبایی بی‌نظیری دارند.

از جمله محبوب‌ ترین غذاهایی که در رستوران سنتی مس توران طبخ می‌شود، می‌توان پلو پرده‌ای کلم شیرازی، کباب شاهنامه، انواع پلو و چلو، جوجه‌ کباب و انواع خورشت‌های لذیذ را نام برد. جالب است بدانید در این مورد از بهترین رستوران های سنتی تهران قبل‌ از سرو غذا، طبق آئین ایران باستان یک لگن و آفتابه مسی برای شستن دست‌ها به سر میزها آورده خواهد شد.

بهترین رستوران های سنتی تهران را بشناسید

رستوران سنتی دالون دراز

دالون دراز یکی دیگر از قدیمی‌ ترین رستوران‌های سنتی در استان تهران است که آن را در سال 1350 افتتاح کرده‌اند. این رستوران سنتی در وعده‌های شام و ناهار، انواع غذاهای ایرانی مانند خوراک ماهیچه و گردن، کباب، انواع خورشت، جوجه، بشقاب سبزیجات، انواع سالاد، ماهی، اکبر جوجه، استیک و آبگوشت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

گروه موسیقی سنتی رستوران نیز با آهنگ‌های زیبای خود، شما را به لحظات رؤیایی می‌برد و حس و حال‌تان را به شکل عالی تازه‌تر می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای یک‌ بار هم که شده، به رستوران سنتی دالون دراز بروید و در محیطی بی‌همتا غذای مورد علاقه‌تان را نوش جان کنید.

رستوران سنتی عالی‌ قاپو

رستوران عالی‌ قاپو ونک یکی دیگر از رستوران های سنتی تهران با قیمت مناسب است که فضایی مطلوب برای برگزاری مجالس دورهمی، میهمانی‌ها و جشن‌های خانوادگی دارد. این رستوران طراحی منحصر به فردی دارد و ظرفیت آن نیز حدود 200 نفر است. میهمانان در آن‌ جا علاوه‌بر، غذاهای خوشمزه می‌توانند از موسیقی زنده نیز لذت ببرند و لحظات به یاد ماندنی و خوشی داشته باشند.

از منوی غذایی رستوران سنتی عالی قاپو نیز می‌توانید شیشلیک، کباب سلطانی، کباب برگ، ماهی پلو، کباب وزیری، باقالی ‌پلو با ماهیچه گوسفندی، کباب کوبیده، جوجه‌ کباب، انواع سالاد، ترشی، سوپ و ماست را سفارش دهید.

بهترین رستوران های سنتی تهران را بشناسید

رستوران سنتی روحی

رستوران سنتی روحی نیز جزو بهترین رستوران های سنتی تهران است و افرادی که به آن‌ جا بروند، می‌توانند از فضای بسیار زیبای باغ نگارستان نیز بهره ببرند و لحظات به‌ یادماندنی داشته باشند. این رستوران غذاهای لذیذ خود را با تنوع بسیار بالا، در ظرف‌های روحی سرو می‌کند.

از جمله غذاهای معروف این رستوران می‌توان انواع کباب با نان تازه، قیمه نثار، کله جوش، ته‌ چین، عدس‌ پلو و ماهی پلو را نام برد. همچنین جالب است بدانید که روی سطح تمام غذاها با استفاده از یک درپوش روحی بسته می‌شود تا زمان سرو، غذا سرد نشود. رستوران سنتی روحی در تهران، دارای چند شعبه است و در هر کدام از این شعبه‌ها نیز غذاهای ایرانی با کیفیتی بی‌نظیر آماده می‌شوند.

رستوران سنتی شهربانو

از جمله دیگر رستوران های سنتی تهران با موسیقی زنده می‌توان رستوران شهربانو را نام برد. این رستوران از چیدمان بسیار زیبایی برخوردار است و مشتریان می‌توانند در آن‌ جا از طعم غذای ایرانی و فضایی حیرت‌ انگیز نهایت لذت را ببرند. در صورت تمایل نیز برای برگزاری مراسماتی همچون جشن تولد، سالگرد ازدواج یا نامزدی می‌توانید با مدیریت مجموعه هماهنگی نمایید و لحظات به یادماندنی داشته باشید.

رستوران سنتی شهرزاد برای تمام ذائقه‌ها، غذاهای مخصوصی را در نظر گرفته است و از این جهت نیز بیشتر افرادی که به آن جا مراجعه می‌کنند، مشتری‌های دائمی رستوران هستند و از خدمات‌ رسانی پرسنل نیز رضایت دارند.

بهترین رستوران های سنتی تهران را بشناسید

رستوران سنتی مرشد

اگر به‌ دنبال یک فضای سنتی با غذاهایی خوش طعم هستید، رستوران مرشد تجریش بهترین انتخاب برای شما است. این رستوران دارای یک فضای سر پوشیده با دیوارهای جذاب کاهگلی است که شیشه‌های رنگی قدیمی دور تا دور آن را فرا گرفته‌اند. رستوران مرشد به‌ عنوان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران شناخته شده و علاوه‌بر غذاهای سنتی، با سماورهای بزرگ قدیمی خود چای‌های خوش عطری را هم به میهمانان ارائه می‌دهد.

تمام غذاهای این رستوران از کیفیت و طعم بی‌نظیری برخوردار هستند اما در بین منوی آن کوبیده مخصوص، کباب برگ، کباب سلطانی و میرزا قاسمی محبوبیت بیشتری در میان مشتریان دارند. همچنین جالب است بدانید در این رستوران خبری از نوشابه نیست و به‌ جای آن، می‌توان طعم فوق العاده انواع شربت خانگی و دوغ محلی را امتحان کرد.

رستوران سنتی شبستان

در رستوران سنتی شبستان می‌توانید انواع پیش‌ غذا، باقالی‌ پلو با گوشت گردن، انواع کباب، سبزی‌ پلو با ماهی، انواع خوراک، دیزی سنگی، گریل، شاه‌ میگو، ماهی، دسر و میگو را سفارش دارد. درواقع این رستوران سنتی غذاهای دریایی و ایرانی متنوعی را در منوی خود جای داده‌ است و افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند در آن‌ جا غذاهای مورد نظرشان را در فضایی آرام میل نمایند.

رستوران شبستان نیز در لیست رستوران های سنتی تهران با قیمت مناسب قرار گرفته اما تمام غذاهای آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند و طعم عالی دارند. معماری این رستوران برگرفته از معماری تیمچه‌های قدیمی و جذاب ایرانی است که حال‌ و هوای خوبی را به مشتریان ارائه می‌کند. این رستوران در کنار غذاهای خود، به پخش موسیقی سنتی نیز می‌پردازد و همین امر موجب می‌شود خاطره به‌ یادماندنی برای مشتریان به وجود بی‌آید.

بهترین رستوران های سنتی تهران را بشناسید

رستوران سنتی باغ بهشت

رستوران باغ بهشت تهران به‌ عنوان یکی از رستوران‌های سنتی بسیار تماشایی شناخته‌ شده و جذابیت‌های بصری زیادی دارد. این رستوران سنتی در  منطقه خوش آب‌ و هوای فشم جای گرفته‌ است و معماری آن با سایر رستوران‌های سنتی پایتخت بسیار فرق دارد. رستوران باغ بهشت برای مشتریان خود غذاهایی با عطر و طعم عالی سرو می‌کند و همین امر موجب شده روزانه افراد زیادی به آن جا بروند. این رستوران فضای بسیار سرسبز و تمیز دارد و بیشتر برای افرادی که می‌خواهند چند ساعت از هوای آلوده شهر به‌ دور باشند، گزینه ایده‌آلی است.

رستوران سنتی رزفر

رستوران سنتی رزفر ثارالله یکی دیگر از محبوب ترین رستوران‌های سنتی در استان تهران است که غذاهای ایرانی را با بالاترین کیفیت ممکن در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و به همین علت نیز تاکنون توانسته رضایت افراد زیادی را به خود جلب نماید و مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند.

این گزینه از بهترین رستوران های سنتی تهران با این که غذاهای بسیار با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، از قیمت مطلوبی نیز برخوردار است. طراحی رستوران سنتی رزفر بسیار چشم‌ نواز بوده و افرادی که به آن‌ جا بروند، در کنار خوردن غذاهای بی‌نظیر می‌توانند از دکوراسیون هنرمندانه و طراحی جذاب نیز بسیار لذت ببرند.

در منوی رستوران رزفر انواع خوراک‌های ایرانی، انواع سوالات، عرقیجات گیاهی، آش رشته، آش دوغ، ماست، سبزیجات، انواع ترشیجات، انواع کباب، انواع خورشت‌های ایرانی مانند قیمه یزدی، قورمه سبزی، انواع نوشیدنی گرم و همچنین دسرهای معروف گنجانده شده است.

بهترین رستوران های سنتی تهران را بشناسید

رستوران سنتی حوض‌ خانه

یکی دیگر از بهترین سفره خانه های سنتی تهران که دارای فضایی منحصر به‌ فرد است، رستوران حوض‌ خانه نام دارد. این سفره‌ خانه یا رستوران سنتی در منوی خود انواع غذاهای سنتی ایرانی نظیر قورمه‌ سبزی، کته فسنجان، قلیه ماهی، انواع ته‌ چین، مرغ ترش، دیزی، باقلاقاتوق، انواع سالاد، ترشیجات، غذاهای معروف شمال، انواع خورش، انواع کباب و پیش‌ غذا را جای داده است تا افراد با ذائقه‌های مختلف به راحتی هر آن چه که میل دارند را برای خود سفارش دهند.

در کافی‌ شاپ حوض‌ خانه نیز می‌توانید انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسر را با طعمی متفاوت امتحان نمایید و اوقات خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها معتبرترین سامانه تهیه و خرید بلیط اینترنتی اتوبوس، کرایه تاکسی و یا ارسال بار به سراسر کشور با بهترین شرایط است. فرایند خرید بلیط  از پایانه ها بسیار ساده است و همین مهم سبب شده تا پایانه‌ها یکی از پراستفاده‌ترین سامانه‌های بلیط‌ فروشی آنلاین باشد.

تیم بازارگاه به عنوان زیر مجموعه پایانه‌ها یکی از هاب‌های اصلی خرید و فروش بلیط در ایران است. یکی از خدمات جذابی که بازارگاه و پایانه‌ها ارائه می‌دهند، این است که برای مسافرت‌های خانوادگی و دسته جمعی نیز به سادگی می‌توانید از گزینه کرایه اتوبوس استفاده کنید و تجربه‌ای راحت،‌ اقتصادی و البته اختصاصی داشته باشید.

سخن پایانی

همان‌ طور که می‌دانید در تهران رستوران‌های سنتی بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. از این‌ رو نیز پیدا کردن رستوران‌هایی که علاوه‌بر ایجاد فضایی آرام و دل‌نشین، کیفیت قابل‌ قبولی را هم ارائه دهد ممکن است مقداری چالش‌ برانگیز و سخت باشد. به همین علت توصیه می‌کنیم برای داشتن یک تجربه به‌ یادماندنی و بی‌نظیر، قبل‌ از تصمیم گیری ابتدا به خوبی این مقاله را مطالعه کنید تا با بهترین رستوران های سنتی تهران آشنا شوید و سپس رستوران موردنظر خود را انتخاب نمایید.

نظر شما درباره بهترین رستوران های سنتی تهران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر