;
coinex

توقف شماره گذاری تیبا و سمند ؛ خودروهای ارزان به مرور از خط تولید حذف می‌شوند

این روزها مسئله پلاک نشدن تیبا و سمند مسئله‌ساز شده و بسیاری به این موضوع معترض هستند. حال رئیس پلیس راهور از توقف شماره گذاری تیبا و سمند خبر داده است.

رئیس پلیس راهور ضمن خبر از توقف موقف پلاک گذاری سمند و تیبا گفته که به تدریج خودروهای ارزان و بی‌کیفیت از رده خارج خواهند شد. به گفته برخی منابع موثق، این دو خودرو به علت عدم تطبیق با استانداردهای 85 گانه مانند رعایت استاندارد تصادف با عابر پیاده دیگر قرار نیست هیچ‌گاه شماره‌گذاری شوند.

اما مسئله این است که با پلاک نشدن تیبا و سمند، بسیاری از افرادی که این دو خودرو را خریداری کرده‌اند و حال در مرحله شماره‌گذاری هستند معترض شده‌اند. از سوی دیگر حذف دو خودرو اقتصادی از سبد خرید مردم، بی‌تردید گزینه‌های محدود افراد را محدودتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: قرعه کشی سایپا 25 تیر 1401 + محصولات، شرایط و اختلاف قیمت با بازار

توقف شماره گذاری تیبا و سمند

بحث بی‌کیفیت بودن خودروهای داخلی سال‌ها است که نقل هر محفلی است و محدود به یک برند یا یکی دو مدل از خودروهای داخلی نیست. بلکه تقریبا عموم مردم بر این مهم که محصولات دو غول ایران خودرو و سایپا بی‌کیفیت و گران هستند توافق دارند.

توقف شماره گذاری تیبا و سمند ؛ خودروهای ارزان به مرور از خط تولید حذف می‌شوند

حالا سمند از شمار محصولات ایران خودرو و تیبا از سایپا از اولین ماشین‌هایی هستند که خارج کردن آن‌ها از فرایند شماره‌گذاری آغاز شده است. البته سال گذشته هم قطع تولید پژو پارس 405 و قطع تولید پراید اعلام شد که بعد مشخص شد صرفا محدود به یک تیپ خاص بوده است.

به گفته پلیس راهور، در حال حاضر هیچ یک از مدل‌های تیبا و سمند، (جز سمند سورن) به سبب تناقض با استانداردهای 85 گانه شماره‌گذاری نخواهند شد. البته این موضوع موقتی احتمالا به موضوعی دائمی بدل خواهد شد چراکه شرکت‌های مربوطه قرار است خودروهای جایگزین را به زودی روانه بازار کنند.

در حال حاضر اما مسئله مهم طبیعتا رسیدگی به اعتراضات خریداران این محصولات است که علی‌رغم فاکتور شدن، شماره‌گذاری نمی‌شوند و این موضوع اعتراضات زیادی به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص توقف شماره گذاری تیبا و سمند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    واقعاً خدالعنت کنه یاعث وبانی کسیکه پلاک نمیکنه تاکسی سمندیکه پول برازنوبچش بسختی درمیاره تواین اوضاع اقتصادی که 1روز کارنباشه بایدازگرسنگی بمیریم

    پاسخ

    سلام
    ما که ماشین زیر پامون رو فروختیم و با هزار بدبختی پول ریختیم حساب چه گناهی داریم؟
    حداقل تکلیفمون رو مشخص کنید؟
    خواهشا پیگیری کنید

    پاسخ