;
coinex

زمان عرضه خودروهای زرخودرو به بازار مشخص شد [+قیمت محصولات]

این روزها ماجرای ورود یک شرکت صنایع غذایی به صنعت خودرو بسیار خبرساز شده است. حالا و لحظاتی پیش زمان عرضه خودروهای زرماکارون نیز مشخص شد.

گروه صنعتی زر که مالک نام تجاری زر ماکارون نیز محسوب می‌شود، چندی پیش رسما از دریافت مجوز تولید خودرو با برند زرخودرو خبر داد. از آن زمان از زرخودرو به قطب سوم خودروسازی ایران و رقیب سایپا و ایران‌خودرو یاد شده است. اما حال مشخص شده که خودروهای این برند جدید چه زمانی رسما وارد بازار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: شرایط فروش ام وی ام X55 بدون قرعه کشی تیر 1401 + قیمت

قیمت و زمان عرضه خودروهای زرماکارون

ماجرای تولید خودرو توسط گروه زر از مدت‌ها پیش مطرخ شده بود، اما چندی پیش مدیر اجرایی این گروه رسما اعلام کرد که برند زر خودرو به عنوان زیرمجموعه جدید این شرکت، مجوز تاسیس کارخانه خودروسازی و تولید خودرو را از وزارت صمت دریافت کرده است.

به گفته این عضو هیات مدیره گروه صنعتی زر، جواز تولید خودروهای زرماکارون از سوی وزارت صمت صادر شده است و بر این اساس زرخودرو قرار است بعد از سایپا و ایران‌خودرو به قطب سوم خودروسازی کشور بدل شود. حتی چندی پیش جزئیات روند تولید خودرو توسط زرماکارون مشخص شد. مرتضی سلطانی، یکی از اعضای هیات مدیره گروه صنعتی زر درباره تولیدات زرخودرو گفت:

قرار است انقلابی در صنعت خودروسازی ایران ایجاد و خودرو‌های کاملا متفاوتی وارد بازار شود. خودروهایی متفاوت با آنچه در ۴۰ سال گذشته تولید شده است. یکی دیگر از وعده‌هایی که این گروه داده‌‌اند تولید خودروهای باکیفیت و البته اقتصادی است.

زمان عرضه خودروهای زرماکارون (زرخودرو) به بازار مشخص شد + قیمت احتمالی محصولات

سلطانی قبلا هم اعلام کرده بود که این شرکت که سال‌ها در زمینه صنایع غذایی از برندهای مطرح بوده است، طبیعتا می‌تواند در زمینه تولید خودرو نیز بدرخشد و انقلاب بزرگی در این زمینه رقم بزند.  چندی پیش، فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگویی گفت:

اگر این گروه صنعتی فعالیت خود را آغاز کند، حدود دو تا سه سال دیگر موفق به عرضه خودرو به بازار می‌شود. اما به نظر نمی‌رسد که تیراژ این شرکت بیشتر از پنج تا ده هزار دستگاه باشد. البته این تعداد تیراژ نیز برای شرکت‌های تخصصی تولید خودرو است. اما این شرکت به صورت تخصصی در حوزه صنعت خودرو فعالیت نمی‌کند.

این کارشناس صنعت خودرو درباره قیمت محصولات زرخودرو نیز افزود که طبیعتا این شرکت می‌کوشد محصولاتی اقتصادی تولید کند که با قدرت خرید مردم همخوانی داشته باشند. در نتیجه باید انتظار محصولاتی در رنج قیمتی 200 تا 300 میلیون‌تومان را داشته باشیم.

زمان عرضه خودروهای زرماکارون (زرخودرو)

یکی دیگر از اعضا هیئت مدیره گروه زر درباره زمان عرضه محصولات زرخودرو به بازار گفته بود که نمی‌توان زمان دقیقی را اعلام کرد و این موضوع بستگی خاصی به مذاکرات تولیدی و تجاری این گروه دارد.

نظر پلیس در مورد تولید خودرو توسط زرماکارون چیست؟

سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت:

به نظرم این موضوع را باید ابتدا از وزارت صنعت، معدن و تجارت بپرسیم، ما چیز زیادی در این مورد نشنیده‌ایم، اما به طور کلی در این موارد باید یکسری مراحل از سوی شرکت‌های متقاضی تولید خودرو طی شود. اگر شرکتی بخواهد وارد عرصه خودروسازی شود، باید ابتدا یکسری مجوزها و موافقت‌های اصولی را اخذ کند. برای این امر باید مجوزهای مختلفی را دریافت کند که شامل مجوزهای دولت از جمله وزارت صمت، سازمان استاندارد، سازمان حفاظت محیط‌زیست، پلیس و … را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران تکراتو در خصوص قیمت و زمان عرضه خودروهای زرماکارون به بازار چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (23 نظر)

    بدون اتصال به رانت و مافیای قدرت قطعا نمیتونست مجوز فعالیت بگیره !

    پاسخ

    بخداهزارشرف روایران خودرووسایپاداره مطمعن باشیدوقتی۴۰سال تونست زرماکارون رواول نگه داره توخودروهم میتونه بهترازپرایدوسمنده حتما

    پاسخ

    اگر تولید این شرکت بصورت واردات تکنولوژی باشد باید به مسئولین زرماکارون تبریک گفت ، اما اگر مثل شرکتهای خصوصی قبلی نظیر کرمان خودرو ، بهمن و……. خودروهای چینی را وارد کرده و فقط مونتاژ کنند خیانت بزرگی مرتکب شده و مجلس باید جلوی این خیانت را بگیرند. وزارت صنعت که خودش جزئی از مافیای خودروسازی است.

    پاسخ

    سلام ممنون ودست مریزاد به مدیران موفق این شرکت .وخیلی دمتان گرم که پول راه نبردی دبی یا کشور دیگه .همین جا شروع کردیت .کار هر کسی نیست .دولت دست شما را باید ببوسد.

    پاسخ

    بامیدخداوبه سلامتی واردبازاربشن خداکمکشان کند

    پاسخ

    انشاء الله به فال نیک می گیریم ماشین های خوب و عالی بسازند.

    پاسخ

    سلام بزودی زود خودرو های اقتصادی می سازند ان شاء الله .

    پاسخ

    رانت که میگن یعنی این. دمش گرم

    پاسخ

    پ ی دلال دیگه به دلال های چین اضافه شد زرانگ فنگ زریلیتی زرانگان

    پاسخ

    رنج قیمت سیصدمیلیون اقتصادیه یه کارگر ساده ماهی پنجاه میلیون بگیره که عمرا تا صدسال دیگه بگیره هبچی هم نخوره ونپوشه شش ماه میتونه یدونه بخره😕

    پاسخ

    من تعجب می‌کنم چطوری ۲۰۰ میلیون پول برای این افراد پولی نیست درحالی که من کارمند امروز که ۳۰ ام ماه بود پول نداشتم حتی یک کیلو سبزی بخرم؟!
    یعنی من اگه هزار سال دیگه هم زنده باشم با این شرایط نمی توانم حتی یه موتور سیکلت بخرم،
    بعضی مواقع فکر میکنم فقط منم که شرایطم اینجوری هست

    پاسخ

    تا دیروز میرفتیم سوپر مارکت یه بسته زر ماکارون میگرفتیم از فردا باید بریم یه ماشین زر ماکارون بگیریم

    پاسخ

    خنده دار و نشون میده فرقی بین دولت روحانی و رئیسی نیست، هر دو توی زد و بند هستند

    پاسخ

    انشاالله که بتونید ماشینی عالی درست کنید ایرانخودرو وسایپا باید شاخشون بشکنه باید بیشتر از اینها رقیب داشته باشند ایران توانایی بالاتر وبهتر از ماشینهای خارجی رو داره ومیتونه بهترین اجناس وخودرو رو بزنه که رو دست همه کشورهای جهان رو بزنه ولی صد حیف سردمداران مملکتمون هیچ وقت حمایتی از جوانها نکردند ومیخان همیشه زیر سلطه اجنبی باقی بمونن

    پاسخ

    تصور میکنم آقای سلطانی عزیز این کارآفرین موفق باز هم میتوانند در عرصه مهم دیگری نیز بدزخشند.از ایشون بر میاد.با آرزوی موفقی برای ایشان و تیمشان

    پاسخ

    اگه خدا بخواد مری واکسی به کجا که نمی‌رسه

    پاسخ

    تا اون وقت قیمت هر کیسه ماکارونی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون می شه . می تونید سوار کیسه ماکارونی بشین

    پاسخ

    اسم کارخونه شم میذاره زرنگ خودرو . البته با لطف دوستان در مجلس و دولت . با همکاری کشور معظم چین . و خودروهای با کیفیت رقابتی پرایدی و سطح قیمتی بنز. از این جور چیزها تو این ۴۰ _ ۵۰ سال کم ندیدیم

    پاسخ

    فقط کافیه کیفیت تک ماکرون، وزرماکارون را باهم مقایسه کنید

    پاسخ

    حتما میاد ماشین های میسازه شبیه ماکارونی🤣🤣

    پاسخ

    مثل ماکارونی هادر اشکال مختلف باریک نی قلیونی،،،،حلزونی ،،، کپری، ،،،مخصوص فقط راننده.

    پاسخ

    خودرو سازی کار تخصصی و تجارب و دانش فنی تجهیزات کشور آزاد میخاهد برای تامین قطعات دانش فنی حالا چه گلی این شرکت به سر مردم زده؟ماکارونی بی کیفیت با قیمت معمول بازار

    پاسخ

    خدایی مثل ماکارونیاتون گرونش نکنیدکسی نتونه بخره یامثل سایرمحصولات بی کیفیت دیگه مردمو به تمسخرنگیرید

    پاسخ