;
coinex

استیضاح وزیر ارتباطات چه تاثیری بر کسب و کار اینترنتی دارد؟ [مصاحبه اختصاصی تکراتو با عادل طالبی]

طرح استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز گردید. تکراتو در رابطه با تاثیر طرح استیضاح وزیر بر کسب‌وکارهای اینترنتی، با عادل طالبی، استراتژیست کسب و کارهای اینترنتی گفت‌وگو کرده است. در ادامه، گزارش کامل این مصاحبه را می‌خوانید.

با امضای 10 تن از نمایندگان مجلس، استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع شد. این طرح از مدت‌ها قبل در راس مطالبات نمایندگان شهرهای مختلفی همچون دامغان و اقلید قرار داشت. حالا با آغاز این طرح، به نظر می‌رسد که با روی کار آمدن وزیری کارآمد، باید منتظر اتفاق‌های خوبی برای وضعیت اینترنت باشیم. تکراتو در مصاحبه با عادل طالبی، استراتژیست کسب و کارهای اینترنتی، به این موضوع می‌پردازد.

دلایل استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چیست؟

طبق گزارش‌های منتشر شده، نمایندگان شهرها دلایل مختلفی برای ارائه طرح استیضاح وزیر داشتند. در راس این دلایل مواردی از جمله عدم پوشش شبکه و آنتن‌دهی اینترنت به‌ ویژه در روستاها، انتصابات ناکارآمد در بدنه وزارت ارتباطات، توزیع ناعادلانه اعتبارات و عدم تحقق برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر در جلسه رأی اعتماد به چشم می‌خورد.

استیضاح وزیر ارتباطات چه تاثیری بر کسب و کار اینترنتی دارد؟ [مصاحبه اختصاصی تکراتو با عادل طالبی]
مصاحبه اختصاصی تکراتو با عادل طالبی

عادل طالبی در گفتگو با تکراتو،‌ درباره تاثیراتی که استیضاح وزیر بر حوزه کسب و کارهای اینترنتی دارد گفت: استیضاح برخی از وزرا مشخصا تاثیراتی آنی و سریع بر کسب و کارها خواهد داشت؛ برای مثال وزیر صمت. از طرفی استیضاح برخی از وزرای دیگر مانند وزیر دادگستری، تاثیر چندانی بر کسب و کارها نخواهد داشت.

استضیاح برخی از وزرا نیز مانند وزیر آموزش و پرورش تاثیر اندکی بر کسب و کارها دارد. زیرا ممکن است با تغییر وزیر مربوطه و دیدگاه وزیر جدید، کسب و کارهای تولید محتواهای کمک آموزشی نیز استراتژی خود را تغییر دهند. اما در مورد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، موضوع کمی پیچیده است. ممکن است این استیضاح تاثیری پررنگ و سریع بر کسب و کارها بگذارد و یا بسته به دیدگاه وزیر بعدی، تاثیر خاصی نداشته باشد. اما به هرحال تصمیمات وزیر آی سی تی، بر این حوزه بی‌تاثیر نخواهد بود.

تاثیر استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایط کنونی

استراتژیست کسب و کارهای اینترنتی، در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیر در شرایط کنونی به نفع کسب و کارهای اینترنتی است، تصریح کرد: به هر حال طی یک سال گذشته وضعیت اینترنت را شما مشاهده می‌کنید. برخی اظهار نظرهای وزیر محترم هم که خب، به نوعی توهین به مخاطب بود. مثلاً وقتی درباره سرعت پرسیده شد و پاسخی مرتبط با ارتقاء کیفیت دوربین موبایل‌ها و کیفیت تصاویر صحبت کردند. به نظر من، این استیضاح، صد در صد پاسخ مناسبی است به این نوع ادبیات در پاسخ‌گویی به افکار عمومی.

تاثیر استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایط کنونی

وی در ادامه گفت: امیدواریم مجلس بی پرده و صریح از وزیری که به نظر می‌رسد قصدی برای بهبود حق و حقوق مردم و کسب و کارها در دسترسی به اینترنت ندارد، پاسخ بخواهد که چرا زندگی و کسب و کار و حقوق مردم در دسترسی به اینترنت و ارتباطات را محدود می‌کند.

اما در هر صورت وزیر فعلی از همان ابتدا که اعلام کرد هیچ فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی ندارد، بر همگان مشخص کرد که نمی‌تواند وزیر مناسبی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد. وزیر ارتباطاتی که در قرن 21 می‌گوید به من پیامک بدهید و چنین جملاتی را به عنوان جملات آغازین کار خود بیان می‌کند، به نظر من واقعا مناسب سمت مهم وزیر ارتباطات نیست.

 

 استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

دلایل بیشتر برای استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

عادل طالبی در ادامه‌‌ی گفتگو، در پاسخ به این سوال که آیا دلایلی که برای استیضاح وزیر مطرح شده، درست و کافی هستند، افزود: به نظر من دلایل مطرح شده اصلا کافی نیست و دلایل استیضاح بسیار بیشتر از مواردی است که اعلام شده. به نظر من واقعاً لازم است که وزیر ارتباطات، وزیر ارتباطات باشد نه انفصالات. الان وضعیت سرعت و دسترسی را داریم می‌بینیم. ما وزیر ارتباطلات لازم داریم. هر چه سریع‌تر باید وزیری آگاه و متناسب و مناسب با شرایط جامعه‌ای که در آن کسب و کارهای اینترنتی و فعالیت‌ در فضای دیجیتال و ارتباطات اهمیت بسزایی پیدا کرده است، انتخاب شود. وزیر مناسب وزیری است که فهم درستی از معنی و مفهوم ارتباطات دارد و برداشت‌های شخصی و گروهی از ارتباطات را در جایی که با زندگی و کسب و کار مردم گره خورده اعمال نکند.

وی به عنوان استراتژیست کسب و کارهای اینترنتی در پاسخ به چگونگی روند عملکرد وزیر و ارزیابی آن، چنین پاسخ داد:

به طور قطع فعالیت وزیر محترم از نظر من نمره‌ی منفی می‌گیرد. به طور مشخص ما در مقایسه با 4 سال قبل و حتی دوره‌ی قبل از آن پسرفت داشتیم و ادامه‌ی این روند تهدیدی برای تمام جامعه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (11 نظر)

    کارشناس ارشد شبکه هستم : هموطنانم با استیضاح آقای عیسی زارع پور وزیر فعلی ارتباطات و آمدن فرد دیگری هیچ مشکلی حل نمی شود با اطمینان میگویم چون ایشون هیچ کاره است ایشون دستورات مضاعف مافوق خود را اجرا میکنند هیچ وزیری چه چپ چه راست در دولت سیزدهم توان بهبود اینترنت راندارد چون رویکرد دولت فعلی سانسور در همه حوزه ها است همین آقای عیسی پور اگر در دولت دوازدهم وزیر ارتباطات بود جهت رضایت مافوق خود در جهت گشایش فضای مجازی عمل می کرد.تنهاراه حل جلسه فوری کارشناسان این حوزه با رهبر انقلاب جهت لطمه نخوردن به میلیونها کسب و کار و حمایت رهبری از کسب و کار مردم است.(تولید , پشتیبانی ها , مانع زدای ها)

    پاسخ

    وزیر عدم ارتباطات

    پاسخ

    طرف نه می‌تونه بصورت واقعی درست ارتباط برقرار کنه نه مجازی اونوقت شده وزیر ارتباطات
    بعدم دم از شایسته سالاری میزنن

    پاسخ

    آقای طالبی همیشه خواستار حق قانونی ما و مردم ایران بودن. درود به شجاعتتون

    پاسخ

    وزیر ارتباطات و تمام مسئولین، کوچکترین درکی از کسب و کار های اینترنتی ندارند و کل تفکرشون اینه که جایگزین میسازیم! نمیدونن اصلا بحث جایگزین نیست! بحث کیفیت نیست! بحث نگه داشتن سفره مردم و حفظ کسب و کارهاست. چهار نفر آگاه باید اون بالا باشن تا این ها فکر نکنن، اینستا رو جمع میکنیم یه پلتفرم قوی تر میاریم. گوگل رو جمع میکنیم قوی تر میاریم! اصلا موضوع قوی بودن نیست که! موضوع تونستن و نتونستن نیست که! موضوع، توانایی داخلی نیست! موضوع، صلاح سفره مردم و رونق کسب و کارهاست. این ها اگر تفکر درستی داشته باشند، از کسب و کارها در همین وضع فعلی حمایت میکنند و در عوض، یک درصد خیلی کم، مثلا یک درصد، مالیات از تراکنش های اینترنتی می گیرند. که هیچ کدوم از این سناریو ها رو به فکرشون هم نمیرسه. کل دغدغشون بومی سازیه، حتی به قیمت ویران شدن و از بین رفتن کسب و کارها و خالی شدن سفره ها.

    پاسخ

    واقعاً هیچ درکی از کسب و کارها و زندگی مردم ندارند. حقوقشان را می‌گیرند و تصورات خودشان را برای زندگی و کسب و کار مردم جاری و ساری می‌کنند.

    پاسخ

    عمق فاجعه رو میخواین درک کنید
    خودتون رو بزارید جای من و تمام من های که تمام علم و دانششون رو توی این راه گذاشتن (اینترنت و
    راه اندازی کسب و کار انلاین )
    که به صورت و مستقیم و غیر مستقیم کلی ادم دارن چرخ زندگیشون رو از این راه میچرخونن
    مثل برنامه نویس ها مثل سئو کار ها مثل تولید کنندگان محتوا مثل خود صاحبان بیزنس و هزاران مثال دیگه …
    اونوقت یه آقای مثل ایشون میشه وزیر و با صحبت هاش و فقط با یه امضاش کلی زندگی رو نابود میکنه
    کسی که حتی ذره ای از این دنیا سر در نمیاره چرا باید وزیر این بخش بشه
    به عنوان کوچیکترین عضو این خانواده بزرگ حاضرم به شخصه با ایشون که وزیر یه کشور هستن صحبت کنم و ذره ای از دانش ایشون رو به چالش بکشم ببینم چی میدونن که اینجور حرکت ها و کارهای رو انجام میدم و میخوان انجام بدن

    پاسخ

    بسیار شجاعانه بود این حرفا دمت گرم عادل طالبی

    پاسخ

    شجاعانه نیست. وظیفه است. داریم به قهقرا می‌رویم. تفکر حاکم بر وزارت ارتباطات تفکر خطرناک و بر علیه مردم و حقوق فردی و کسب و کارها به نظر می‌رسد.

    پاسخ

    درود. با نظر عادل طالبی کاملأ موافق هستم. امیدوارم هر چه زودتر یک جایگزین مناسب تر انتخاب ‌شود.

    پاسخ

    همۀ ما امیدوار و منتظریم که از سراشیبی سقوطی که در آن قرار گرفته‌ایم نجات پیدا کنیم. این، میسر نمی‌شود مگر با اعتراض. مگر با صحبت درباره خطرات پیش رو.

    پاسخ