;
coinex

سرعت حافظه DDR6 سامسونگ دو برابر حافظه‌های DDR5 است

سامسونگ در سالیان اخیر تمرکز خاصی بر تولید نیمه‌رساناها قرار داده و اخیرا نیز مشخص شده که سرعت حافظه DDR6 سامسونگ دو برابر سریعتر از نسل قبل است.

سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در تولید انواع لوازم جانبی، گجت هوشمند و کالای دیجیتال است که در عین حال فعالیت گسترده‌ای در زمینه تولید نیمه‌رساناها دارد. حال و در جدیدترین اخبار به نظر می‌رسد که نسل جدید حافظه‌های DDR سامسونگ قرار است دو برابر سریعتر از DDR5 باشند.

بیشتر بخوانید: تکنولوژی انقلابی باتری سازی CATL چین ؛ هزار کیلومتر پیمایش با تنها 10 دقیقه شارژ!

سرعت حافظه DDR6 دو برابر بیشتر خواهد بود!

سامسونگ در سالیان اخیر در بازار جهانی سهم بزرگی از تولید مواردی چون دوربین گوشی، تراشه‌های حافظه، چیپست و حافظه‌های ذخیره‌سازی را به خود اختصاص داده است. با این وجود، رسیدن به پیشرفتی چشمگیر در جهتی مشخص چیزی است که سامسونگ سال‌ها است برای رسیدن به آن می‌کوشد.

برای مثال اخیرا معاون رئیس شرکت سامسونگ یعنی Youngwan Ko در سمیناری در سون کره جنوبی گفته بود که با قدرتمندتر شدن تولید محصولات نیمه‌هادی حافظه، فناوری بسته‌بندی هم باید توسعه یابد. او در این باره گفته بود که اعمال فرایند MSAP بر تراشه‌های حافظه DDR6 به سامسونگ این امکان را می‌دهد تا تراشه‌هایی با مدار ظریف‌تر بسازد.

سرعت حافظه DDR6 سامسونگ دو برابر حافظه‌های DDR5 است

البته رقبای سامسونگ پیش از این از فناوری تولید MSAP برای تولید حافظه‌های DDR5 استفاده کرده بودند اما سامسونگ قصد دارد یک گام رو به جلو برداشته، از این قابلیت در تولید DDR6 استفاده کند. روش پیکربندی سنتی تنها نواحی الگوی مدار را می‌پوشاند و نواحی دیگر را آبکاری می‌کند. اما در روش فناوری MSAP نواحی غیرمدار نیز پوشش داده شده است و نواحی خالی آبکاری شده که این کار می‌تواند منجر به تولید نوارهای ظریف‌تر شود.

در نتیجه با این اوصاف باید انتظار داشته باشیم که حافظه‌های DDR6 سامسونگ که با این فناوری ساخته می‌شوند مزایای زیادی داشته باشند. سامسونگ در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه این فناوری ساخت است.

اگر این گزارش‌ها درست باشد، سامسونگ طراحی حافظه‌های DDR6 را در سال 2024 کامل خواهد کرد و انتظار می‌رود این محصولات علاوه بر سرعت دو برابری، دو برابر تعداد کانال‌های بیشتری نیز داشته باشند. DDR6 می‌تواند همچنین به سرعت انتقال حدود 12800 مگابیت بر ثانیه دست یابد و از اورکلاک تا 17000 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند.

در حال حاضر سریعترین DIMM های DDR5 سامسونگ سرعت انتقال 7200 مگابیت بر ثانیه دارند. به عبارتی سرعت احتمالی DDR6 تا 0.7 سریعتر است و سرعت اورکلاک آن نیز 1.36 برابر سریعتر است. البته برای استفاده از این سرعت بالا در گوشی‌های هوشمند باید مدتی صبر کرد و احتمالا اولین گوشی با تراشه حافظه DDR6 می‌تواند گلکسی S25 باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرعت حافظه DDR6 سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر