;
coinex

تکنولوژی انقلابی باتری سازی CATL چین ؛ هزار کیلومتر پیمایش با تنها 10 دقیقه شارژ!

تکنولوژی انقلابی باتری سازی CATL چین به عنوان بزرگترین سازنده باتری ماشین، شرایطی را فراهم می‌کند که تنها با 10 دقیقه شارژ بتوان 1000 کیلومتر پیمایش داشت.

جالب است بدانید شرکت باتری سازی CATL چین در کارنامه‌ی خود با خودروسازان بزرگی مثل فولکس واگن، ب ام و، Nio و تسلا تجربه‌ی همکاری دارد و برای این شرکت‌ها باتری تولید می‌کند.

امروزه با پیشرفت چشمگیری که این شرکت‌ها دارند، باتری ساز چینی نیز برای حفظ مشتریان خود باید پیشرفت کند. طبق اخبار این شرکت به تکنولوژی جدیدی دست یافته است که می‌تواند با تولید آن قابلیت شگفت انگیزی را برای خودروهای برقی رقم بزند. با باتری جدید تنها طی 10 دقیقه شارژ، اتومبیل برقی می‌تواند 1000 کیلومتر را پیمایش کند.

بیشتر بخوانید:راپل و گوگل زیر ذره بین کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ؛ آیا اطلاعات کاربران فروخته می‌شود؟

تکنولوژی انقلابی باتری سازی CATL چین

با توجه به آمار و ارقام منتشر شده متوجه نقش پررنگ کمپانی CATL می‌شویم. اما با پیشرفت رقبا، این کمپانی چینی تنها در سه ماهه نخست امسال حدود 25 درصد از سهم بازار را از دست داده است.

شرکت باتری سازی CATL به تازگی از دستیابی به یک تکنولوژی انقلابی در زمینه باتری خبر داد. گفته می‌شود این تکنولوژی با الهام از افسانه‌های چین باستان کیلین (Qilin) نامیده شده است.

طبق اعلام خود کمپانی، با دستیابی و استفاده از این تکنولوژی، مقدار چگالی انرژی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. علاوه بر این با استفاده از کیلین، سرعت شارژ باتری، ایمنی و عمر باتری نیز به طور چشمگیری ارتقا خواهد یافت.

تکنولوژی انقلابی باتری سازی CALT چین ؛ هزار کیلومتر پیمایش با 10 دقیقه شارژ!

به طور دقیق‌تر، طبق اخبار منتشر شده در این حوزه، با استقاده از تکنولوژی شرکت چینی CATL، میزان چگالی انرژی در باتری‌ها به 255 کیلووات ساعت به ازای هر کیلوگرم افرایش می‌یابد. در این تکنولوژی شارژ باتری از 10 تا 80 درصد فقط به 10 دقیقه زمان نیاز دارد. گفتنی است در صورت فعال بودن قابلیت استارت یا همان تهویه باتری، این زمان کاهش یافته و به 5 دقیقه می‌رسد.

باتری سازی CATL در مصاحبه با رسانه‌ها مدعی شد که تکنولوژی کیلین که به اختصار آن را CTP 3.0 می‌نامیم، سال آینده تکمیل خواهد شد. به لطف قابلیت‌های این تکنولوژی پیمایش 1000 کیلومتری تنها با یک بار شارژ 10 دقیقه‌ای، برای خودروهای برقی فراهم خواهد شد.

در صورت صحت و تحقق این ادعا، نرخ کاربری باتری‌های جدید 13 درصد بیشتر از باتری جدید تسلا با عنوان 4680 است. در حال حاضر در مدل Y تولیدی در گیگافکتوری تگزاس از باتری جدید تسلا استفاده می‌شود.

شایان ذکر است که کمپانی بی وای دی (BYD) رقیب اصلی شرکت CATL محسوب می‌شود. طبق اخبار، BYD نیز قرار است به لیست تامین‌کنندگان باتری برای تسلا بپیوندد. اگر این اتقاق رخ دهد، فشار بیشتری به باتری سازی CATL وارد خواهد شد.

نوع باتری‌های کمپانی بی وای دی برای عرضه به تسلا، لیتیوم-آهن-فسفات است و در سال 2020 رونمایی شده است. طبق گزارش‌ها باتری‌های این باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات در مقایسه با باتری‌هایی که دارای سایر ترکیبات هستند، از ایمنی بیشتری برخوردارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تکنولوژی انقلابی باتری سازی CATL چین چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر