;
coinex

کوالکام از تراشه‌های اسنپدراگون W5 و +W5 برای گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرد

تراشه های اسنپدراگون W5 نسل 1 و W5 پلاس نسل 1 رسما رونمایی شدند. این تراشه‌ها جایگزین تراشه‌های قبلی کوالکام می‌شوند که موفقیت چندانی در بازار نداشتند.

کوالکام یکی از بهترین تولیدکننده‌های تراشه‌ موبایل در جهان است؛ اما در تولید تراشه‌ برای گجت‌های پوشیدنی نتوانسته عملکرد موفقی را از خود نشان دهد. این کمپانی اخیرا از تراشه‌های اسنپدراگون W5 نسل 1 و W5 پلاس نسل 1 رونمایی کرده تا اشتباهات گذشته خود را جبران کند.

مشخصات تراشه‌های اسنپدراگون W5 نسل 1 و W5 پلاس نسل 1

این تراشه‌ها که با لیتوگرافی 4 نانومتری تولید می‌شوند، جایگزین تراشه پوشیدنی اسنپدراگون +Wear 4100 خواهند شد. نکته جالب توجه این است که کوالکام در نام‌گذاری تراشه‌های جدید، برند Snapdragon Wear را کنار گذشته و از همان برند اصلی Snapdragon استفاده کرده است. برند Wear حذف شده، اما این تراشه‌ها همچنان برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شده‌اند.

کوالکام از تراشه‌های اسنپدراگون W5 و +W5 برای گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرد

تراشه اسنپدراگون W5 برای بازار میان‌رده و دستگاه‌های ساده‌تر مثل ساعت‌های هوشمند کودکان یا ردیاب‌های تناسب اندام طراحی شده است. اسنپدراگون W5 پلاس هم برای دستگاه‌های پوشیدنی رده‌بالاتر کاربرد دارد. تفاوت اصلی تراشه‌ها این است که نسخه معمولی به پردازنده کمکی AON مجهز نیست.

همان معماری هیبریدی که در تراشه‌های اسنپدراگون Wear 3100 و 4100 وجود داشت، در این پلتفرم نیز حفظ شده است. تراشه‌های جدید از پردازنده‌ای برخوردار شدند که از عهده برنامه‌های تعاملی برمی‌آید. علاوه‌براین، یک پردازنده کمکی نیز برای نمایشگر همیشه روشن در نظر گرفته شده که مصرف باتری را بهینه‌تر می‌کند.

پردازنده کمکی عملکرد‌های مربوط به صوتی، ویژگی‌های ردیاب سلامتی، تشکیل کیوردها برای دستیار صوتی و نوتیفیکیشن‌ها را بر عهده دارد. این پردازنده همچنین از یادگیری ماشین نیز پشتیبانی می‌کند؛ البته کمپانی تولید کننده تصمیم می‌گیرد که از این ویژگی استفاده کند یا خیر.

کوالکام از تراشه‌های اسنپدراگون W5 و +W5 برای گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرد

پردازنده اصلی W5 و +W5 با فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است که نسبت به فرآیند 12 نانومتری تراشه‌های نسل قبلی، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. پردازنده کمکی تحت فرآیند 22 نانومتری تولید شده که آپگرید بزرگی نسبت به فرآیند 28 نانومتری نسل قبلی به شمار می‌رود.

برای مقایسه بهتر بد نیست بدانید که تراشه سامسونگ اگزینوس W920 که در گلکسی واچ سری 4 قرار دارد، در فرآیند 5 نانومتری ساخته شده و در اپل واچ سری 7 نیز از تراشه‌های 7 نانومتری استفاده شده است.

کوالکام مدعی است که تراشه اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 در مقایسه با نسل قبلی، 30 درصد فضای کمتری را اشغال می‌کند و 50 درصد عمر باتری بهتری دارد. این شرکت همچنین با گوگل همکاری کرده تا سیستم‌عامل Wear OS بهینه‌تری را متناسب با سیستم روی تراشه جدید طراحی کند.

کمپانی کوالکام اعلام کرده که اولین ساعت‌های هوشمند که به تراشه W5 مجهز می‌شوند، به‌زودی معرفی خواهند شد. گفته می‌شود که اوپو واچ 3 اولین ساعتی است که به تراشه جدید مجهز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مشخصات اسنپدراگون W5 نسل 1 و W5 پلاس نسل 1 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر