;
coinex

فروش 936 میلیون دلار بیت کوین توسط تسلا ؛ ایلان ماسک قید ارزهای دیجیتال را می‌زند؟

شرکت تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی روز چهارشنبه در گزارش درآمد خود خبر فروش 936 میلیون دلار بیت کوین (BTC) را اعلام کرد.

تسلا (Tesla)، غول خودروسازی الکتریکی، 936 میلیون واحد از بیت کوین‌های خود را به فروش رسانده است. این میزان برابر با 75 درصد کل دارایی‌های بیت کوین شرکت است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

فروش 936 میلیون دلار بیت کوین تسلا

شرکت تسلا روز چهارشنبه گزارش درآمد خود را منتشر کرد و بعد از آن ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا اعلام کرد که این شرکت برای بهبود موقعیت خود اکثر دارایی‌های بیت کوین خود را به فروش رسانده است. یکی از مهم‌ترین دلایل فروش دارایی‌های تسلا، وضعیت نامعلوم قرنطینه کرونا در چین به شمار می‌رود.

البته ماسک گفته که تسلا آماده است تا در آینده بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کند و همچنین اعلام کرده که شرکت تسلا ذخایر دوج کوین خود را نفروخته است. قیمت بیت کوین بلافاصه پس از انتشار گزارش درآمد تسلا 1.7 درصد کاهش یافت و به سطح 23300 دلار رسید.

فروش 936 میلیون دلار بیت کوین توسط تسلا

ذخایر بیت کوین تسلا در فصل سوم سال 2022 برابر با 218 میلیون دلار بود. در فصل اول سال این شرکت 1.26 میلیارد دلار بیت کوین در اختیار داشت. در صورتی که تسلا 75 درصد از دارایی‌های خود را به قیمت 936 میلیون دلار به فروش برساند، میانگین فروش این شرکت در هر واحد 29 هزار دلار خواهد بود. تسلا با فروش دارایی‌های خود در فصل اول 2022، از هزینه‌های اضافی جلوگیری نمود.

تسلا در ماه فوریه 2021 اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است. این خبر در آن زمان منجر به افزایش قیمت بیت کوین شد. در ادامه شرکت تسلا موقعیت‌های فروش بیت کوین خود را 10 درصد کاهش داد. نتیجه این اقدام افزایش درآمد 272 میلیون دلاری شرکت بود. تا قبل از اعلامیه منتشر شده در روز چهارشنبه، شرکت تسلا اقدام به خرید و فروش بیت کوین نکرده بود.

تسلا در ماه مارس 2021، بیت کوین را به عنوان روش پرداخت شرکت خود انتخاب نمود. پس از گذشت شش هفته از اعلام خبر پذیرش بیت کوین، ایلان ماسک تصمیم خود را تغییر داد. در آن زمان دلیل این موضوع، نگرانی‌های ماسک در زمینه اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین عنوان شده بود.

شرکت تسلا در فصل دوم سال 2022، سود تعدیل شده هر سهم شرکت را 2.27 دلار گزارش نمود. این میزان از پیش‌بینی 1.81 دلاری FactSet بالاتر بود. سهام تسلا در معاملات پس از ساعات کاری با رشد 0.7 درصدی مواجه شد. قیمت این سهام در حال حاضر 746.78 دلار است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فروش 936 میلیون دلار بیت کوین توسط تسلا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر