;
coinex

خودرو برقی 300 هزار دلاری کادیلاک رونمایی شد

جنرال موتورز روز جمعه پیش‌نمایشی از گران‌ترین کادیلاک تاریخ ارائه داد. خودرو برقی 300 هزار دلاری کادیلاک می‌تواند رقبای مهمی را به چالش بکشد.

خودروساز دیترویتی، نسخه نمایشی کادیلاک سلستیک (Celestiq) که یک سدان دست‌ساز آینده‌نگرانه است را معرفی کرده که انتظار می‌رود در سال 2023 تولید شود و قیمتی در حدود 300 هزار دلار یا حتی بیشتر داشته باشد. کادیلاک از این محصول به عنوان سدان پرچمدار تمام الکتریکی یاد کرده است.

بیشتر بخوانید: کیا سورنتو 2021 ؛ بررسی و مشخصات فنی نسل چهارم Kia Sorento

خودرو برقی 300 هزار دلاری کادیلاک

خودرو برقی 300 هزار دلاری کادیلاک رونمایی شد

انتظار می‌رود کادیلاک برنامه جامعی برای حضور قدرتمند در بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد که به تدریج تا پایان دهه میلادی جاری اجرایی می‌شود. جنرال موتورز تا اینجا اطلاعات خاصی از کادیلاک سلستیک، مانند جزئیات مربوط به برد الکترونیکی، عملکرد یا دیگر موارد منتشر نکرده است.

البته در حال حاضر می‌دانیم که این خودرو دارای پنج نمایشگر تعاملی LED از جمله یک نمایشگر 55 اینچی مورب در کابین جلوی خودرو است. سقف شیشه‌ای هوشمند گزینه‌هایی برای تنظیم شفافیت دارد و Ultra Cruise، نسل بعدی سیستم کمک راننده پیشرفته جنرال موتورز نیز عرضه می‌شود که این شرکت گفته در اکثر شرایط قادر به رانندگی خواهد بود.

خودرو برقی 300 هزار دلاری کادیلاک رونمایی شد

جنرال موتورز تایید کرده که چنین فناوری‌هایی بخشی از خودروی تولیدی هستند اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است. در مورد قیمت،‌ وال استریت ژورنال اولین منبعی بود که از قیمت 300 هزار دلاری خبر داد و سپس CNBC نیز از طریق یک منبع موثق این موضوع را تایید کرد.

سلستیک، پیش‌نمایش یک خودرو برنامه‌ریزی شده است و این متفاوت با مفهوم ماشین مفهومی است که معمولا توسط خودروسازان برای پروژه‌هایی نمایش داده می‌شود که ممکن است در حد ایده باقی بمانند. در واقع طرح نمایشی از اقدام جدی برای انجام پروژه حکایت دارد، دقیقا مانند آنچه که کادیلاک برای شاسی بلند Lyriq، که اخیرا وارد فاز تولید شده است انجام داد.

در حال حاضر جنرال موتورز 81 میلیون دلار در مرکز فناوری خود در حومه دیترویت برای ساخت کادیلاک سلستیک سرمایه گذاری کرده است. این اولین باری است که جنرال موتورز خودرویی را برای فروش تجاری در پردیس فناوری عظیم خود در وارن، میشیگان تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خودرو برقی 300 هزار دلاری کادیلاک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: CNBC

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر