;
coinex

گران ترین خودروهای جهان 2020 ؛ فهرست گران قیمت ترین ماشین‌های سال

گران بودن یک خودرو در بازار رقابتی دنیای خودروسازی جهانی از خوب بودن خودرو حکایت می‌کند. در این مطلب به معرفی گران ترین خودروهای جهان 2020 پرداخته‌ایم.

یک خودروی پیشرفته چیزی فراتر از چند چرخ و صندولی و یک کاپوت است، بلکه در هر سانتیمتر مربع از ابعادش اصالت، قدرت و کارایی را ارائه می کند. سازندگان خودروهای لوکس خلاقیت و استعداد نامحدودی را صرف ساختن خودروهایشان می‌کنند، تا از این طریق یک اثر هنری تمام عیار و چیزی بیشتر مجموعه ای از قطعات را ارائه کنند. استفاده از این حجم از دقت، خلاقیت و استعداد در ساخت یک اتومبیل بدون شک باعث افزایش قیمت آن می شود. در این مقاله گران ترین خودرهای جهان 2020 را معرفی کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

گران ترین خودروهای جهان 2020

15. پورشه تایکان 4 اس

گران ترین خودروی الکتریکی جهان در سال 2020

15 پورشه تایکان 4 اس: گران ترین خودروی الکتریکی
رده پانزدهم گران ترین خودروهای جهان 2020

428 اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا صد کیلومتر 4 ثانیه‌ای. برای یک خودرو الکتریکی این ارقام شگفت آور هستند. اما برای پورشه تایکان 4s این ارقام تازه ابتدای شگفتی‌های این خودرو را نشان می‌دهند.

تایکان به عنوان یک خودروی اسپرت کاملاً ساکت تجربه یک رانندگی لوکس پیشرفته آرامش بخش و دوستدار محیط زیست را برای شما فراهم می کند. از آنجایی که مجموعه باتری های این خودرو در کف بدنه آن قرار دارند، وزن تایکان 4S بسیار کم است و این امر موجب شده است که یک مرکز ثقلی بسیار عالی برای این خودرو ایجاد شود که در کنار هندلینگ روان و فرمان پذیری آسانی خودرو رانندگی با آن را در سر پیچ‌ها بسیار لذت بخش و ایمن کرده است.

برترین ویژگی مثبت تایکان 4S، به عنوان یکی از گران ترین ماشین های جهان در سال 2020 ، این است که لذت رانندگی با هر نوع پورشه‌ای را برای شما فراهم می‌کند و این حس کاملاً قابل شناسایی است. تایکان 4S در مقایسه با حس رانندگی که از خودروهای ارزان قیمت الکتریکی به دست می‌آید و باعث می‌شود که فرد به نوعی یک حس آزاردهنده را تجربه کند، حس رانندگی بسیار روان و فریبنده‌ای را در شما ایجاد می‌کند و از این طریق تجربه رانندگی خودرو با یک خودروی واقعاً لوکس را بدون اینکه تاثیر مخربی در محیط زیست ایجاد کند، به شما منتقل می‌سازد.

این خودرو پس از 9.5 ساعت اتصال به شارژ کاملا شارژ می‌شود و می‌تواند مسافتی در حدود 483 کیلومتر را طی کند. پورشه تایکان 4S ساخته شده است تا خودروهای الکتریکی را بسیار راحت و همچنین پیشرفته نشان دهد. این خودرو همچنین یکی از گران ترین خودروهای جهان 2020 است.

14. بنتلی بنتایگا

گران ترین ماشین شاسی بلند سال 2020

14 بنتلی بنتایگا: گران ترین شاسی بلند
رده چهاردهم گران ترین ماشین های جهان در سال 2020

لاکچری، قدرت، سرعت و فضای زیاد چهار کلمه‌ای هستند که برای توصیف بنتلی بنتایگا باید مورد استفاده قرار گیرند. بازار تولید و خرید و فروش شاسی بلندهای لوکس هم اکنون در حال تجربه کردن گسترش بسیار وسیعی است، به این دلیل که مصرف ‌کنندگان متوجه شده‌اند که آنچه نیاز دارند تنها اشتیاق و کارآیی یک ابرخودروی کلاسیک است، بدون اینکه به پکیج‌های کوچک ارائه شده توسط چنین خودروهایی محدود شوند.

به بیان خلاصه می‌توان گفت که نمای داخلی بنتلی بنتایگا یک فضای لوکس است که روی 4 چرخ قرار گرفته است و بوی ثروتمندی را به مشام شما انتقال می‌دهد. این فضا با یک سیستم اطلاعاتی تفریحی دارای نمایشگر لمسی، صندلی‌های چرمی فوق راحت و سقف پانورامیک به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که ترافیک موجود در خیابان‌ها شما را خسته کند.

برای یک خودروی شاسی بلند میزان قدرتش اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل شرکت بنتلی این خودرو لوکس بزرگ خود را در دو مدل با توانایی تولید 443 یا 542 اسب بخار قدرت ارائه کرده است. بنتلی بنتایگا، به عنوان یکی از گران ترین ماشین های جهان در سال 2020 ، همچنین به دلیل داشتن شتاب صفر تا صد کیلومتر کمتر از ۴ ثانیه به شما اجازه نمی‌دهد که به سادگی باور کنید که چنین حجمی از فضا را در قالب یک خودرو بسیار سریع دریافت کرده‌اید. این خودرو به دلیل ویژگی‌های منحصر بفردش یکی از گران ترین خودروهای جهان 2020 محسوب می‌شود.

‌13. آستون مارتین دی بی اس سوپر لگرا ولانته

یکی از گران قیمت ترین ماشین های 2020 اما اقتصادی!

‌13 آستون مارتین دی بی اس سوپر لگرا ولانته: بهترین ابرخودرو از نظر ارزش بهای پرداختی
رده سیزدهم گران ترین ماشین های جهان در سال 2020

سوپرلگرا ولانته به یک موتور 12 سیلندر خورجینی مجهز است، پیشرانه‌ای که به عقیده اکثر خودرو سازان مدرن یک موتور بسیار قدرتمند محسوب می‌شود. این خودرو علاوه بر سرعت و قدرت بسیار بالایی که دارد، یک کابین بسیار لوکس زیبا را نیز در اختیار شما می‌گذارد که راحتی و شیک بودن را با هم ادغام کرده است. 715 اسب بخار قدرت و 664 پوند فوت گشتاور ارقامی هستند که سوپرلگرا ولانته را به یک هیولای کاملاً خشن تقدیم می‌کنند که می‌تواند نفس شما را در سینه حبس کند. همچنین بد نیست بدانید که کارایی این ابرخودرو با کارایی خودروهایی از این لیست برابری می‌کند که قیمت آن‌ها ۱۰ برابر از سوپرلگرا ولانته گرانتر است‌.

12. لامبورگینی سستو المنتو

بهترین ابرخودروی کوچک

12 لامبورگینی سستو المنتو: بهترین ابرخودروی کوچک
رده دوازدهم گران ترین ماشین های جهان در سال 2020

زمانی که صحبت از طراحی یک خودروی بسیار گران می‌شود، لامبورگینی برندی است که به آسانی در ذهن هر فردی نمایان می‌گردد. این خودروساز مشهور ایتالیایی، به عنوان یکی از گران ترین ماشین های جهان در سال 2020 ، برای ساخت این خودرو از عنصر کربن به میزان زیادی استفاده کرده است تا بتواند یک خودرو چهار چرخ متحرک را با بدنه‌ای از کربن و وزنی که کمی بیشتر از یک تن است، بسازد و از این طریق شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو را به دو ثانیه برساند.

درحال حاضر تنها ۲۰ دستگاه از این ابرخودرو با نمای خارجی برجسته و درخشان و نمای داخلی کمینه گرایانه ساخته شده است تا نقش یک بتموبیل را برای خریدارانش ایفا کند. سستو المنتو  قدرت و حس داشتن یک ابر خودرو را در قالب یک پکیج کوچک در اختیار شما می‌گذارد، به همین دلیل اگر به دنبال یک خودروی بسیار قدرتمند و بسیار کوچک هستید که جزو گران ترین خودروهای جهان 2020 هم باشد، این اتومبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

11. فراری پینین فارینا سرجیو

بهترین خودرو برای یک مسابقه سریع

11 فراری پینین فارینا سرجیو: بهترین خودرو برای یک مسابقه سریع
رده یازدهم گران ترین خودروهای جهان 2020

اگر به دنبال خودرویی هستید که متریال به کار رفته در داخل بدنه آن حس یک خودروی فوق لوکس را در کمال طبیعی بودن ترکیبش به شما منتقل کند، فراری پینین فارینا سرجیو را به شما پیشنهاد می‌کنیم، خودرویی که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است.

این ابر خودروی زیبا، به عنوان یکی از گران ترین ماشین های جهان در سال 2020 ، به یک موتور خورجینی هشت سیلندر چهار و نیم لیتری مجهز است و با مجموعه‌ای از کیف‌های دستی چرمی عرضه می‌شود که با رنگ داخل خودرو تطابق دارند. تاریخچه این خودرو منحصر بفرد است و نشان می‌دهد که سازنده مشهور ایتالیایی در ساخت این اتومبیلش از خطوط به کار رفته در مدل فراری 458 اسپایدر هم استفاده کرده است. اگر می‌خواهید یک خودروی لوکس داشته باشید که بتوانید در مسابقات سریع هم با آن شرکت کنید، این فراری را به شما پیشنهاد می‌کنیم که جز خودرو گران ترین خودروهای جهان 2020 هم به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:

10. آستون مارتین والکری 2020

بهترین ابرخودروی سایز متوسط

10 آستون مارتین والکری 2020: بهترین ابرخودروی سایز متوسط
رده دهم فهرست گران ترین ماشین جهان در سال 2020

اگر می‌خواهید لذت رانندگی با آستون مارتین والکری 2020 را تجربه کنید، باید عجله کنید زیرا تنها 150 مدل از این ابرخودرو تولید شده است. تیم فرمول وان ردبول این خودرو را طراحی کرده است، به همین دلیل می‌توان گفت که این خودرو سریعترین خودرو قانونی است که از آن می‌توانید در خیابان‌ها استفاده کنید.

والکری ارتفاع بسیار کمی نسبت به سطح زمین دارد و از همان سیستم مبتکرانه پیشرانه‌ای استفاده می‌کند که راننده‌های مسابقات فرمول وان از آن بهره می‌برد. به عنوان یکی از گران ترین ماشین های جهان در سال 2020 با توان تولید 1160 اسب بخار قدرت و 664 پوند فوت گشتاور شتاب بسیار بالایی را در اختیار شما می‌گذارد و می‌تواند مسافرانش را با سرعت بسیار بالای در مسیرهای شهری جابجا کند.

استفاده از یک سیستم دوربین خارجی به جای آینه‌ها و یک نمایشگر ال سی دی اطلاعاتی در این خودرو ویژگی‌هایی هوشمندانه هستند که حس رانندگی با خودرویی را به شما منتقل می‌کنند که گویی از آینده آمده است. سرعت بالا، توجه زیاد به جزئیات و پرستیژ مسابقه‌ای از پارامترهای هستند که آستون مارتین والکری 2020 را به بهترین ابرخودروی پیشرفته سایز متوسط و همچنین یکی از گران ترین خودروهای جهان 2020 تبدیل کرده‌اند.

9. پاگانی هوایرا بی سی رودستر

گران ترین خودرو جهان 2020 برای رفت و آمد در جاده‌ها

9 پاگانی هوایرا بی سی رودستر: بهترین ابرخودرو برای رفت و آمد در جاده‌ها
رده نهم فهرست گران ترین ماشین جهان در سال 2020

درباره پاگانی هوایرا بی سی رودسر باید به این نکته اشاره کرد که تنها 40 دستگاه از این خودرو ساخته شده است. پاگانی، خودروساز مشهور ایتالیایی، در ساخت این خودرو به دنبال این بوده است که سبکترین نوع از این خودرو را تولید کند و در نهایت توانست با استفاده از فیبر کربن و تیتانیوم شاهکاری از مهندسی را در دنیای خودروسازی و سرعت ارائه کند.

قطعات فلزی درخشان، جزئیات بسیار زیبا، شتاب و قدرت خیره کننده، صندلی‌های چرمی و راحتی بالا آیتم‌هایی هستند که  این خودرو 800 اسب بخاری 1200 کیلوگرمی را به یکی از بهترین خودروهای جاده‌ای جهان و همچنین سریع‌ترین خودروهای ساخته شده توسط بشر تبدیل کرده است. پاگانی هوایرا بی سی رودسر همچنین یکی از گران ترین خودروهای جهان 2020 به شمار می‌آید.

8. دبلیو موتورز لایکان هایپراسپورت

بهترین ابرخودرو برای رانندگی

8 دبلیو موتورز لایکان هایپراسپورت: بهترین ابرخودرو برای رانندگی
رده هشتم فهرست گران ترین ماشین جهان در سال 2020

اگر به دنیای خودرو علاقه مند هستید، به احتمال زیاد فیلم سریع و خشن 7 را هم دیده‌اید و در این صورت حتماً با لایکان هایپراسپرت آشنا هستید. لایکان هایپر اسپرت توانسته با چراغ‌های الماس دارش و حداکثر سرعت 386 کیلومتر بر ساعتش برند سازنده‌اش را که دبلیو موتورز نام دارد، در دنیای خودروهای پیشرفته و سریع مشهور کند. تنها هفت دستگاه از این خودرو ساخته شده است و بسیار نادر است که بتوانید یکی از مالکان این خودرو را پیدا کنید که بخواهد این خودرو را در ازای پول مبادله کند.

البته دلیل دیگر این امتناع را می‌توان فضای داخلی شخصی سازی شده آن دانست که به سلیقه خود مالک با جواهرات و سنگ‌های قیمتی تزیین شده است. ‏دبلیو موتورز در دبی مستقر است و لایکان هایپراسپرت را اولین ابرخودرو عربی نامیده است. این خودرو با هدف رقابت با سایر ابرخودروهای جهانی ساخته شده است و می‌تواند 750 اسب بخار قدرت و 965 نیوتن ‌متر گشتاور را در اختیار شما بگذارد. همچنین بد نیست بدانید که با خرید این ابرخودرو از سرویس پشتیبانی 24 ساعته سازنده‌اش در هفت روز هفته بهره خواهید برد، البته اگر بتوانید مالک این خودرو را قانع کنید که اتومبیل منحصر بفردش را به شما بفروشد.

7. بوگاتی ویرون منصوری وایور

گران قیمت ترین ماشین سال 2020 برای یک رانندگی لوکس

7 بوگاتی ویرون منصوری وایور: بهترین ابرخودرو برای یک رانندگی لوکس
رده هفتم فهرست گران ترین خودروهای جهان 2020

بوگاتی ویرون یکی از اتومبیل‌های است که ابر خودروها را وارد قرن بیست و یکم کرد. وقتی که این اتومبیل برای اولین بار در سال 2005 رونمایی شد، قدرتمندترین خودرو در سر تا سر جهان لقب گرفت. این اتومبیل با 1500 اسب بخار قدرت در تعداد 270 دستگاه ساخته شد و از آن پس همه عاشقان دنیای خود او به دنبال این بودند که یکی از این خودروها را به مجموعه خود اضافه کنند.

زمانی که استودیو تیونینگ خودروی منصوری به این اتومبیل دست پیدا کرد، تصمیم گرفت که آن را برجسته‌تر کند و مدل خاصتری از این خودرو را در اختیار طرفدارانش بگذارد. بوگاتی ویرون منصوری وایور به یک کاپوت دارای طراحی کاملاً جدید، چرخ‌های کاملاً فورج کاری شده، نمای بیرونی شیشه‌ای مشکی رنگ و فضای داخلی بسیار راحت مجهز است و تجربه یک رانندگی بسیار لذت بخش و لوکس را برای شما فراهم می‌کند.

6. لامبورگینی وننو رودستر

گران ترین ماشین اسپرت جهان 2020

6 لامبورگینی وننو رودستر: بهترین ابرخودروی اسپرت
رده ششم فهرست گران ترین ماشین جهان در سال 2020

اگر این سوال ذهن شما را مشغول کرده که گران ترین لامبورگینی جهان چه مدلی است، بد نیست بدانید که در سال 2019 لامبورگینی وننو رودستر 2014 در یک مزایده توانست این عنوان را برای خود کسب کند.

البته دلایل خاصی که جنبه تاریخی – سیاسی دارند، باعث شدند که این خودرو به گران ترین لامبورگینی جهان تبدیل شود. در سال 2013 نایب رئیس جمهور کشور گینه استوایی این رودستر جدید را خریداری کرد؛ سپس در سال 2016 مقامات سوئیسی دارایی این شخص را بلوکه کردند و یکی از این دارایی‌ها هم این لامبورگینی خاص بود. بعد از فروخته شدن این لامبورگینی خاص توسط نایب رئیس جمهور گینه استوایی به منظور راضی کردن دولت این کشور، این خودرو چندین بار دست به دست شد و توانست در سال 2019 بالاترین قیمت را در بین خودروهای لامبورگینی به خود اختصاص دهد.

تنها نه دستگاه از این خودرو در جهان وجود دارد که بیشتر آن‌ها توسط مقامات سلطنتی نگهداری می‌شوند. لامبورگینی وننو رودستر یکی از بهترین ابرخودروهای جهان است و به دلیل تاریخچه پرفراز و نشیب سیاسیش جزء گران ترین خودروهای جهان 2020 هم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

5. کونیگزگ سی سی ایکس آر ترویتا

بهترین خودروی اسپرت موتور وسط

5 کونیگزگ سی سی ایکس آر ترویتا: بهترین خودروی اسپرت موتور وسط
رده پنجم فهرست گران ترین خودرو جهان در سال 2020

هرجای کونیگزگ CCXR ترویتا را نگاه کنید، بهترین مواد قابل استفاده در صنعت خودروسازی را به چشم خود می‌بیند. فیبر کربن در هر چه در این خودرو وجود دارد، از بال عقب دوبلش گرفته تا سقف جدا شدنیش، به کار رفته است و به همین دلیل ترویتا می‌تواند پتانسیل و کارایی بسیار خوب، شتاب صفر تا صد کیلومتر 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت 402 کیلومتر را برای شما به ارمغان بیاورد.

به عنوان یکی از گران ترین ماشین های جهان در سال 2020 سایز متوسط، 1018 اسب بخار قدرت و 796 پوند فوت گشتاور دارد و از دیسک ترمزهای کربن سرامیکی هم بهره می‌برد. تنها دو دستگاه از این خودرو ساخته شده و همین موضوع باعث شده است. کونیگزگ CCXR ترویتا علاوه بر این بهترین اتومبیل اسپرت موتور وسط دنیا محسوب می‌شود.

4. مرسدس بنز مایباخ اکسلرو

بهترین ابرخودروی بزرگ

4 مرسدس بنز مایباخ اکسلرو: بهترین ابرخودروی بزرگ
رده چهارم فهرست گران ترین خودرو جهان در سال 2020

این خودرو با خطوط زیبا و نمای کلی منحنی شکل منحصر بفردش تصویری از اتومبیل یک میلیونر را در ذهن شما تداعی می‌کند. اکسلرو مدل خاصی از مرسدس بنز مایباخ است که توسط شرکت گودیر به کار گرفته شد تا کارایی لاستیک‌های این برند را به بهترین شکل ممکن نشان دهد.

مواد پیشرفته‌ای که در ساخت داخل و خارج این خودرو به کار گرفته شده است، آن را تا جای ممکن زیبا و راحت کرده‌اند. علاوه بر این سایز بزرگ این خودرو نیز باعث شده است که بتوانید به راحتی به عنوان یک خودرو مسافربری بزرگ برای استفاده‌های واقعی روزمره از آن استفاده کنید. درواقع می‌توان گفت که اکسلرا ترکیبی از زیبایی و رانندگی لذت بخش را در اختیار شما می‌گذارد. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 12 سیلندر خورجینی با دو توربوشارژر قرار گرفته است که توان تولید 690 اسب بخار قدرت و 752 پوند فوت گشتاور را دارد و می‌تواند به راحتی در هر مسیری شما را جابجا کند. اکسلرو هم یکی از گران ترین خودروهای جهان 2020 محسوب می شود.

3. رولزرویس سوئپ تیل

گران ترین خودرو 2020 جهان که نمی‌توانید بخریدش

3 رولزرویس سوئپ تیل: گران ترین خودرویی که نمی‌توانید بخریدش
رده سوم فهرست گران ترین خودروهای جهان 2020

در سال 2013 یک میلیاردر که توانسته بود هویت خود را مخفی نگه دارد، به شرکت رولزرویس رفت و از این خودروساز تاریخی خواست تا یک اتومبیل مخصوص را برایش طراحی کند. نتیجه این درخواست افسانه‌ای چیزی نبود جز رولزرویس سوئپ تیل.

این اتومبیل خاص طراحی کلاسیک، زیبا و منحصربفرد سازنده‌اش را به همراه فناوری و راحتی قرن بیست و یکم در اختیار شما می‌گذارد. سقف این خودرو از یک پنل شیشه‌ای مقاوم غیر قابل شکستن ساخته شده است و نمایی پانورامیک را به شما نشان می‌دهد. اگر شما به دنبال خودرویی هستید که به یک یخچال برای خنک کردن شامپاین و همچنین ساعت‌های آنالوگ تیتانیوم مجهز باشد، رولزرویس سوئپ تیل بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. البته قیمت این خودرو آنقدر بالا است که همه کس توانایی خرید آن را ندارد.

2. بوگاتی لاویتور نویر

گران ترین خودروی لوکس 2020

2 بوگاتی لاویتور نویر: گران ترین خودروی لوکس 2020
رده دوم فهرست گران ترین خودرو جهان در سال 2020

یک خودروی مشکی خاص! بوگاتی خودروسازی کلاسیک فرانسوی در سال 2019 تصمیم گرفت که برای رونمایی از این اتومبیلش نیازی به یک معرفی تجملاتی یا تبلیغات بازاریابی خاص ندارند‌، بلکه می‌تواند این محصولش را در قالب آنچه که واقعا هست، ارائه کند، یک نماد جدید برای صنعت خودروسازی!  جین بوگاتی در جنگ جهانی دوم یک تایپ 57 اس سی آتلانیتک زیبا را از دست داد و لاویتور نویر هم برای حفظ خاطره این خودروی محبوب ساخته شده است.

این ابراتومبیل به بدنه‌ای از جنس فیبرکربن و یک موتور 16 سیلندر دبلیو شکل 8 لیتری دارای 4 توربوشارژر با توان تولید 1500 اسب بخار مجهز است و بالاترین میزان دقت مهندسی را در صنعت خودروسازی نشان می‌دهد. بوگاتی لاویتور نویر در سال 2019 ساخته شد و هم اکنون گران ترین خودروی جدید جهان محسوب می‌شود. این اتومبیل خاص علاوه بر این گران ترین خودروی لوکس جهان هم به شمار می‌رود.

1. فراری 250 GT0 1963

گران ترین خودروی جهان در سال 2020

1 فراری 250 GT0 1963: گران ترین خودروی جهان
رده نخست فهرست گران ترین خودرو جهان در سال 2020

برنده شدن در تور 1964 فرانسه چه چیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد؟ ارزشی که به عقیده بعضی از افراد با پول قابل سنجش نیست. از سال 1962 تا سال 1963 تنها 36 دستگاه فراری 250 GT0 ساخته شد و بد نیست بدانید که این خود نه تنها در تور‌فرانسه 1964 برنده شد، بلکه در مسابقات 24 ساعته لمانز هم توانست مقام چهارم را به خود اختصاص دهد.

این اتومبیل خاص در جاده‌های عادی هم قابل استفاده است و می‌تواند شتاب صفر تا صد معادل شش و یک دهم ثانیه و حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت را در اختیار شما بگذارد. در سال 2018 این اتومبیل مسابقه‌ای تاریخی توسط یک میلیونر به قیمت 70 میلیون دلار خریداری شد و خریدارش توانست به واسطه آن وارد کلوپ مخفی مالکان 250 GT0 شود. اگر به دنبال گران ترین خودرو جهان هستید، به راحتی می‌توانیم بگوییم که این اتومبیل گران ترین خودرو جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: luxe.digital

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر