;
coinex

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی ؛ گل‌های سرسبد شیائومی

با مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی دو گوشی محبوب و پرطرفدار و گل‌های سرسبد شیائومی همراه ما باشید. جدال میان این دو دیدنی است.

پوکو F4 GT یکی از جدیدترین مدل‌های برند پوکو بوده که سر و صدای زیادی به پا کرده است. گوشی Poco F4 Gt قدرتی در حد بهترین‌های بازار را دارد و یک گزینه خوش‌قیمت با امکانات عالی محسوب می‌شود. این گوشی جذاب و حرفه‌ای شباهت زیادی به K50 Gaming دارد.

در مورد گوشی مقایسه شیائومی 12 نیز باید گفت که بسیار پرطرفدار است و قابلیت‌هایی بی‌نظیری دارد. گوشی شیائومی 12 در واقع هیولای این روزهای شرکت شیائومی بوده و یکی از بهترین‌ها در حال حاضر است. تکراتو قصد دارد به مقایسه شیائومی 12 با Poco F4 GT بپردازد.

در ادامه شاهد جدال این دو گوشی جذاب هستیم. مقایسه شیائومی 12 با Poco F4 GT را از دست ندهید تا شاهد پیروز این میدان باشید.

بیشتر بخوانید:

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی

با مقایسه Xiaomi 12 و Poco F4 GT می‌توان به اطلاعات کاملی در مورد این دو گوشی دست یافت. پس با مقایسه شیائومی 12 با Poco F4 GT همراه با تکراتو باشید.

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

در شیائومی 12، چیزی که در نگاه اول نظر شما را به خود جلب می‌کند، طراحی جمع و جور این گوشی هوشمند است. شیائومی این گوشی را به شکلی ساخته که خیلی راحت در دست قرار می‌گیرد و کاملا احساس می‌کنید که یک محصول رده بالا را در اختیار دارید.

قاب جلوی گوشی با یک لایه محافظ گوریلا گلس وکتوس محافظت می‌شود و قاب پشتی گوشی هم با یک لایه گوریلا گلس ۵ محافظت خواهد شد. با این حال قاب پشتی کمی حس پلاستیکی بودن دارد. روی قاب پشتی ماژول دوربین پشت را مشاهده می‌کنید که ظاهر خاصی دارد.

 

روی لبه سمت راست دکمه‌های پاور و دکمه تنظیم صدا را مشاهده خواهید کرد. دکمه‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که انگشت دست به خوبی به آن‌ها می‌رسد. حسگر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار گرفته است که دقت مناسب و سرعت خوبی دارد.

لبه پایین گوشی محل قرار گفتن سیم کارت، پورت USB C و اسپیکر است. یک اسپیکر دیگر هم برای این گوشی روی لبه بالا قرار گرفته است. در کنار اسپیکر دوم فرستنده IR هم روی لبه بالای گوشی قرار گرفته است. این گوشی در ابعاد ۱۵۲.۷ در ۶۹.۹ در ۸.۲ میلی متر ساخته شده و وزن آن هم به ۱۷۹ گرم می‌رسد.

 

کیفیت ساخت گوشی پوکو f4 gt نیز بسیار بالاست و پنل پشت از جنس شیشه و فریم آلومینیومی ساخته شده تا حس پرمیوم و لوکس بودن را به کاربران القاء کند. همچنین با استفاده از خطوط مختلف سعی شده قاب پشتی از سادگی درآید. در کل ظاهر گوشی شیائومی poco f4 gt در نگاه اول شما را مجذوب خود می‌کند و با اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی متفاوت است.

وزن تقریبی این مدل نزدیک به 210 گرم بوده و سنسور اثرانگشت نیز روی کلید پاور طراحی شده و عملکردی بسیار سریع دارد. همچنین در گوشی پوکو اف 4 gt با همکاری شرکت معروف JBL چهار اسپیکر تعبیه شده که کیفیت و وضوح صدایی تحسین برانگیز دارد.

اگر بخواهیم به طراحی گوشی پوکو اف ۴ جی تی نمره دهیم، قطعاً این مدل یکی از بهترین‌ها است و ارگونومی مناسب آن، به شما کمک می‌کند تا بدون احساس خستگی ساعت‌ها با آن بازی کنید. شاید تنها ایراد وارد به آن، پشتیبانی نکردن از جک 3.5 میلی‌متری هدفون و نداشتن سنسور اثر انگشت اپتیکال باشد.

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی از نظر صفحه نمایش

نمایشگرهای AMOLED حسابی در دل کاربران جا باز کردند و در شیائومی 12 نیز از همین پنل استفاده شده است. این گوشی با نمایشگر 6.28 اینچی AMOLED که قابلیت نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد و روشنایی 1500 نیتی، قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

رفرش‌ریت 120 هرتزی دیگر قابلیت مهم این صفحه نمایش است که باعث می‌شود وب‌گردی و بازی کردن برای شما لذت‌بخش‌تر از همیشه باشد. رزولوشن بالا و تراکم پیکسلی فوق‌العاده 419 پیکسل‌در‌ هر‌ اینچ، این نمایشگر را در لیست باکیفیت‌ترین‌های بازار قرار می‌دهد. همچنین گوریلاگلس ویکتس محافظی ایده‌آل و مطمئن برای آن است.

پوکو F4 GT با یک نمایشگر فوق‌العاده 6.67 اینچی OLED با تراکم پیکسلی بسیار خوب و رزولوشن +Full HD عرضه شده است. این صفحه نمایش قابلیت نشان دادن 1 میلیارد رنگ را دارد و روشنایی بالای آن باعث می‌شود حتی زیر نور مستقیم آفتاب، همه چیز را با وضوح کامل ببینید و مشکلی در کارکردن با گوشی خود نداشته باشید.

همچنین نرخ نوسازی عالی 120 هرتزی به شما در وب‌گردی و اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک شایانی می‌کند. هرچند به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف بهینه‌تر باتری، از رفرش‌ریت حداکثری صفحه، زیاد استفاده نکنید و به نرخ استاندارد 60 هرتزی بسنده کنید تا به باتری فشار کمتری وارد شود.

شیائومی برای ایمنی نمایشگر گوشی پوکو، آن را با گوریلاگلس ویکتس پوشانده و گواهی ضدآب IP53 را نیز برای آن در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی از نظر دوربین

ماژول جذاب شیائومی 12 میزبان سه لنز واید 50 مگاپیکسلی، اولتراواید و تله فوتو 13 مگاپیکسلی است که می‌توان از آن‌ها انتظارات بالایی داشت و دست عکاسان نیز برای گرفتن انواع عکس، تا حد زیادی باز است.

همچنین قابلیت ‌فیلمبرداری با کیفیت خارق‌العاده 8K و 4K نیز در این مدل امکان پذیر است. لنز سلفی نیز 20 مگاپیکسلی بوده و توانایی فیلمبرداری با‌کیفیت 1080 پیکسل را دارد.

قبل از هرچیزی در مورد پوکو F4 جی تی باید گفت که پوکو عمده تمرکز خود را روی سخت‌افزار و باتری قرار داده تا کاربران با هزینه‌ای کمتر بتوانند خرید یک گوشی گیمینگ قدرتمند را تجربه کنند. البته در زمینه دوربین هم شاهد کیفیت بسیار خوبی هستیم.

گوشی شیائومی پوکو f4 gt با ترکیب دوربین سه‌گانه عرضه شده که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است.

سنسور اصلی مطابق انتظار عکس‌های شارپ و کم‌نویزی را به ثبت می‌رساند و پردازش خوبی که تراشه اسنپدراگون دارد، قطعاً موجب رضایت شما از تصاویر خروجی این دوربین خواهد شد. همچنین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K نیز برای این لنز در نظر گرفته شده است.

دوربین اولتراواید گوشی poco f4 gt برای گرفتن عکس‌های فوق‌عریض عملکرد قابل قبولی دارد و سنسور ماکرو نیز برای ثبت جزئیات سوژه‌های بسیار نزدیک کاربردی است. دوربین سلفی این گوشی حرفه‌ای نیز 20 مگاپیکسلی است و با پشتیبانی از قابلیت HDR، عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت می‌کند.

مقایسه Xiaomi 12 و Poco F4 GT از نظر باتری

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی شیائومی 12 می‌تواند کاربران را در طول روز همراهی کند. البته تراشه پرچم داری که روی این گوشی قرار گرفته مصرف بالایی دارد و شاید این باتری کم به نظر برسد. باتری این گوشی برای ۱۲ ساعت وب گردی مناسب است و تا ۱۶ ساعت ۳۰ دقیقه هم می توان ویدیو تماشا کرد.

گوشی شیائومی 12 با شارژر ۶۷ وات راهی بازار شده است. با این شارژر می‌توانید در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۸۷ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. برای شارژ کردن کامل باتری هم باید ۴۶ دقیقه صبر کنید. البته شیائومی ادعا کرده بود که باتری در مدت زمان ۳۹ دقیقه کامل شارژ می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جالب آن این است که باتری در زمان شارژ کردن خنک باقی می‌ماند. این گوشی در کنار اینکه از شارژ سریع سیمی 67 واتی پشتیبانی می‌کند، از شارژ سریع بی‌سیم 50 وات هم برخوردار است.

گوشی پوکو F4GT مجهز به یک باتری با ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعت است که در عمل مقاومت بسیار خوبی دارد که این توانایی به لطف پردازنده فوق العاده اسنپدراگون 8 نسل 1 است؛ ترکیب پردازنده بهینه با باتری قدرتمند باعث شده با استفاده معمول یک روز شارژدهی داشته باشد.

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی

کمتر گوشی گیمینگی را می‌توانید پیدا کنید که از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی کند و در حال حاضر پوکو به این مهم دست یافته و اجازه می‌دهد گوشی پوکو F4 GT را با شارژر 120 واتی شارژ کنید.

با این سرعت شارژ فوق العاده تنها در 17 دقیقه گوشی از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود. پوکو با استفاده از فناوری محافظ شارژ Power Delivery 3.0 که مخصوص پردازنده‌های کوالکام هستند، امنیت این فناوری سرعت شارژ فوق العاده بالا را تامین کرده و به کمک Quick Charge 3+ گوشی را در کمترین زمان ممکن به صورت بی‌خطر و کاملا ایمن شارژ می‌کند که هیچ آسیبی به دستگاه وارد نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی 12 با Poco F4 GT از نظر نرم افزاری

شیائومی سعی کرده که حداکثر توان خود را بکار گیرد تا نرم‌افزاری روان و بدون باگ را به کاربران هدیه دهد و باید گفت در این امر تا حد زیادی نیز موفق بوده است. گوشی پوکو f4 gt با نسخه 12 اندروید و رابط کاربری انحصاری MIUI 13 عرضه شده که البته MIUI نسبت به نسخه سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته و چندین قابلیت جدید به آن اضافه شده است.

گوشی شیائومی 12 با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 راهی بازار شده است. اگر قبلا یک گوشی داشتید که از MIUI 13 استفاده می‌کرد باید بگوییم که تفاوت خاصی را میان این دو گوشی مشاهده نمی‌کنید. هدایت و ناوبری رابط کاربری MIUI 13 راحت است.

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی

شیائومی ادعا کرده که رابط کاربری MIUI را کاملا از نو طراحی کرده است، اما نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم که این رابط کاربری خیلی به MIUI 12 شباهت دارد. با این حال MIUI 13 تمرکز خوبی روی مصرف باتری و رم و پردازنده دارد.

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی از نظر سخت افزاری

پردازنده گوشی گیمینگ پوکو F4 GT قدرت فوق العاده زیادی دارد و می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌ها را با نهایت گرافیک ساعت‌ها بدون هیچ مشکلی اجرا کند. این گوشی از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند که از 8 هسته تشکیل شده است.

این CPU در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 730 توانایی‌های غیر قابل مهاری دارد که یکی از آنها اجرای بازی بدون افت کیفیت در مدت زمان زیاد است. این پردازنده در تصویر برداری و همچنین مصرف بهینه باتری بسیار تاثیر گذار است؛ در این صورت می‌توانید تاثیر بسیار مثبت پردازنده جدید اسنپدراگون را روی گوشی‌های هوشمند متوجه شوید که برخلاف بسیاری از پردازنده‌ها، عملکرد پویا و کاربردی دارند.

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی

گوشی شیائومی ۱۲ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار شده است. پردازنده‌ای که ۱ هسته Cortex-X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A70 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز، ۴ هسته Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز دارد. روی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پردازنده گرافیکی Adreno 730 هم قرار گرفته است.

عملکرد این گوشی در مقایسه با دیگر گوشی‌هایی که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کنند، تفاوتی ندارد. این گوشی همرده بسیاری از گوشی‌های پرچم دار اندرویدی حال حاضر است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی از نظر کیفیت صدا

گوشی شیائومی پوکو F4 GT مجهز به چهار اسپیکر در دو سمت گوشی است و بلندی صدای فوق العاده زیادی دارد. علاوه بر بلندی صدا، تفکیک صدا در بازی‌ها هم تحسین برانگیز است و اگر زمانی توانستید با هدفون بازی کنید، به راحتی اسپیکرهای این گوشی شیائومی نیاز شما را برطرف می‌کند.

گوشی شیائومی ۱۲ از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کند. یکی در بالا و یکی در پایین که اسپیکر پایینی کیفیت بهتری دارد و حجم صدای بیشتری هم تولید می‌کند. اسپیکرهای قرار گرفته روی شیائومی 12 از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند که در حالت پیش فرض هم فعال هستند.

مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی

با این حال این ویژگی باعث شده که صداهای گوینده یا خواننده در بالاترین حالت کیفیت خود را از دست بدهند. زمانی که دالبی اتموس فعال است صداها فلت هستند و باس خاصی ندارند.

در این مطلب به بررسی و مقایسه شیائومی 12 با Poco F4 GT پرداختیم. دو گوشی محبوب از دو برند پوکو و شیائومی با هم مقایسه شدند تا شما بتوانید با قابلیت‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید و انتخاب درستی داشته باشید. اگر قصد خرید یکی از این دو مدل گوشی را دارید، مقایسه Xiaomi 12 و Poco F4 GT می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

سوالات متداول

شیائومی 12 بخریم یا پوکو F4 جی تی؟

پوکو هر سال در حال نزدیک‌تر شدن به پرچمداران است و کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند. محصولات پوکو به واسطه قیمت مناسب و سخت‌افزار قدرتمندی که دارند، در رده پرفروش‌های بازار قرار می‌گیرند. با توجه به قیمت گوشی پوکو اف ۴ جی تی می‌توان آن را ارزان‌ترین گوشی مجهز به تراشه فوق‌العاده Snapdragon 8 Gen1 دانست که باعث می‌شود ارزش خریدش بسیار بالا برود. البته این مدل به جز سخت افزار، در قسمت‌های دیگر نیز قدرتمند ظاهر شده و از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به صفحه نمایش فوق العاده OLED، رفرش ریت 120 هرتزی، دوربین سه گانه 64 مگاپیکسلی، فست شارژ 120 واتی، پشتیبانی از اینترنت پر سرعت 5G، گواهی ضد آب IP53 و … اشاره کرد.

در مقابل گوشی شیائومی 12 قرار دارد. با توجه به قیمت شیائومی ۱۲ و مشخصات فوق‌العاده خوبی که دارد، این گوشی قطعاً یکی از قوی‌ترین مدل‌های سال 2022 است و ارزش خرید بالایی دارد، زیرا پکیجی کامل را با قیمتی منصفانه ارائه می‌دهد. صفحه نمایش AMOLED با توانایی نشان دادن 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر، کیفیت ساخت بالا، فست شارژ 67 واتی، پشتیبانی از اینترنت پرسرعت 5G، استفاده از نسل جدید تراشه‌ اسنپدراگون و … از ویژگی‌های مهم این گوشی است. اکنون انتخاب با شماست.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه شیائومی 12 و پوکو F4 جی تی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر