;
coinex

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

برای مشاهده جدال سامسونگ و سیائومی در ادامه همراه ما باشید. تکراتو قصد دارد به مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ بپردازد.

گوشی نوت 10 پرو از محصولات خوب شیائومی بوده که بسیار پرطرفدار و حرفه‌ای است. در مقابل آن با گلکسی A72 سامسونگ ایستاده است که البته این گوشی نیز بسیار حرفه‌ای و پرقدرت است و طرفدارانی بسیار دارد.

در ادامه ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و خصوصیات مهم این دو گوشی بررسی شده است. اگر مایل هستید نتیجه را مشاهده کنید پس با مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و A72 در ادامه ما را همراهی کنید.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

شیائومی با وجود اینکه قدمت سامسونگ را ندارد اما در همین مدت کوتاهی که وارد عرصه رقابت شده توانسته خوب عمل کند. بسیاری از کاربران طرفداران سرسخت شیائومی شده‌اند و عده‌ای نیز هنوز طرفدار سامسونگ هستند.

به عقیده طرفداران این شرکت کره‌ای، محصولات سامسونگ بهترین هستند و شرکت‌های چینی قدرت مقابله با این کمپانی را ندارد. از این رو، در این مطلب با مقایسه این دو گوشی قصد داریم ببینیم برنده این نبرد کدام برند است. در ادامه به بیان مشخصات این دو گوشی و مقایسه سامسونگ A72 با شیائومی نوت 10 پرو می‌پردازیم. همراه ما باشید.

مقایسه سامسونگ A72 با شیائومی نوت 10 پرو از نظر طراحی ظاهری و کیفیت

گوشی شیائومی نوت 10 پرو ، طراحی بسیار زیبایی دارد و حس لوکس بودن را به خوبی به شما منتقل می‌کند. پنل پشتی شیائومی نوت ۱۰ پرو از جنس شیشه و فریم از جنس پلاستیک است، البته به هیچ عنوان ردمی نوت ۱۰ پرو حس پلاستیکی بودن را به شما القا نمی‌کند.

ابعاد آن 164 × 76.5 ×8.1 میلی‌متر و وزن نوت ۱۰ پرو حدود 193 گرم است. همچنین شیائومی مجوز IP53 را نیز برای نوت ۱۰ پرو شیائومی گرفته و آن را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم ساخته است.

در ردمی نوت 10 پرو سنسور اثر انگشت نیز با کلید پاور یکی شده و در کنار فریم قرار گرفته است که سرعت و عملکرد بسیار خوبی در باز کردن قفل صفحه دارد.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

همچنین از نظر صوتی، نوت 10 پرو از دو اسپیکر استریو بهره برده که در طرفین گوشی تعبیه شده‌اند. این دو بلندگو یک اندازه بوده و کیفیت صوتی بسیار خوبی برای گوشی فراهم می‌کنند.

شیائومی نوت 10 پرو برای یک نسخه‌ی میان رده از زبان طراحی زیبایی بهره برده که نمایشگر تخت و پنل پشتی منحنی دارد. البته بافت پشتی به صورتی است که لکه‌های اثرانگشت را جذب می‌کند.

پنل جلو، جز در قسمت پایین، حاشیه‌های کمی دارد و نمای پریمیوم به این طراحی بخشیده است. کلید پاور و راکرهای تنظیم صدا در سمت راست شیائومی نوت ۱۰ پرو، اسلات سیم کارت در سمت چپ، یکی از اسپیکرها و درگاه شارژ در پایین و اسپیکر دوم و جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در بالا تعبیه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی a51

ماژول دوربین به صورت مستطیلی و متشکل از چندین اشکال هندسی در پشت واقع شده است؛ سنسور سلفی هم به صورت هول پانچ در میانه‌ی بالایی گوشی قرار دارد.

گلکسی A72 از نظر ابعاد کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از گلکسی A71 شده اما کیفیت تولید آن به قدری تغییر کرده که ابعاد بزرگ‌تر و وزن سنگین‌تر این گوشی، نکته منفی به حساب نمی‌آید.

در پشت گلکسی A72 در قسمت دوربین یک برآمدگی چند میلی‌متری وجود دارد که 4 دوربین و یک فلاش LED بر روی آن قرار گرفته است، برآمدگی ماژول دوربین بسیار کم است اما با این وجود اگر گوشی را بر روی یک سطح سفت و صاف قرار دهیم، دو سمت آن لق خواهد خورد.

بر روی ماژول دوربین سه لنز بزرگ و یک لنز دوربین کوچک قرار دارد، همچنین دور سه لنز بزرگ، یک حاشیه نقره‌ای براق وجود دارد که ترکیب خوبی با رنگ مشکی و طوسی داخل لنزهای دوربین ایجاد کرده است.

به دلیل وجود بدنه مات، هیچ جای لک یا کثیفی بر روی بدنه نمی‌ماند و این یک مزیت بزرگ است. همچنین فریم کناری با رنگ براقش، از تکراری بودن رنگ بدنه جلوگیری کرده و موجب شده تا دو بازه رنگی فیروزه‌ای بر روی گوشی نمایان شود.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

قسمت پشت از پلاستیک با کیفیت مات تولید شده که حس خوبی به شما منتقل می‌کند. در قسمت فریم نیز از پلاستیک براق استفاده شده است.

بر روی نمایشگر این مدل روکش محافظ گوریلا گلس 3 وجود دارد، این روکش محافظ از صفحه گوشی در برابر ضربات نیمه سنگین و افتادن از ارتفاع حدود یک متری محافظت می‌کند.

گلکسی A72 به طور کلی کیفیت ساخت بالایی دارد، این مدل گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق یک متر به مدت 30 دقیقه را نیز دریافت کرده است.

بر روی قسمت راست گوشی بر روی فریم دو دکمه پاور و بلندی صدا دیده می‌شود، در قسمت سمت چپ هیچ چیزی وجود ندارد. بر روی فریم بالایی تنها جای خشاب سیمکارت و یک میکروفون وجود دارد اما روی فریم پایینی شلوغ است و یک میکروفون دیگر، اسپیکر، درگاه شارژ و جک 3.5 میلی‌متری هدفون دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

مقایسه شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X ؛ جنگ داخلی

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و A72 از نظر صفحه نمایش

درجلوی ردمی نوت 10 پرو شیائومی صفحه نمایش سوپر‌آمولد ۶.۶۷ اینچی فول اچ‌دی پلاس با وضوح ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسلی و تراکم پیکسلی 395ppi دیده ‌می‌شود.

نسبت نمایشگر به بدنه 85 درصدی در گوشی redmi note 10 pro سبب شده است تا این نمایشگر از اطراف حاشیه‌های کمتری داشته باشد و نمایش تمام صفحه ای را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

 

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

حداقل روشنایی صفحه‌نمایش شیائومی ردمی 10 پرو، 450 نیت و حداکثر 1200 نیت است که کار کردن با این گوشی هوشمند را در خارج از محیط بسته و زیر تابش مستقیم نور خورشید میسر و سهل می‌سازد.

دوربین سلفی حفره‌ای در بالا و وسط نمایشگر قرار دارد و اندازه پانچ‌هول آن از مدل پایه‌ی ردمی نوت 10 کوچک‌تر است.

نرخ تازه سازی 60 و 120 هرتز برای نمایشگر شیائومی نوت ۱۰ پرو در نظر گرفته شده که قابلیت تطبیقی دارد؛ بدین معنی که با در نظر داشتن شرایط باتری و استفاده‌ای که می‌خواهید از گوشی داشته باشید یکی از این دو را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه شیائومی پوکو X3 پرو با گلکسی A51

پشتیبانی از HDR 10 و محافظت توسط گوریلاگلس ۵ از ویژگی‌های دیگر صفحه‌نمایش گوشی‌ ردمی نوت 10 پرو است.

گوشی a72 با یک صفحه نمایش 6.7 اینچی بزرگ سوپر آمولد با وضوح 1080× 2400 پیکسل همراه است که از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش در گوشی سامسونگ a72 قسمت عمده پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

گوشی a72 سامسونگ با صفحه نمایشی با نرخ نوسازی بالا و 90 هرتزی عرضه می‌شود. سامسونگ این بار هم برای باز کردن قفل صفحه نمایش از یک اسکنر اثر انگشت که در صفحه نمایش تعبیه شده استفاده کرده است.

علاوه بر این، به جای آن از تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی نیز می‌توان بهره برد.

این نمایشگر روشنایی فوق‌العاده‌ای داشته و ارائه رنگ آن نیز عالی است. گفتنی است که گلکسی a72 با توجه به کیفیت نمایشگر آن در بین گوشی‌های سامسونگ بسیار معقول و به‌صرفه است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه سامسونگ A72 با شیائومی نوت 10 پرو از نظر دوربین

شیائومی برای ماژول دوربین گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو از چهار دوربین پشت استفاده کرده است. دوربین اصلی به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ISOCELL HM2 سامسونگ با دیافراگم f/1.9 مجهز شده است.

این حسگر از فیلترهای رنگی Nona-Bayer بهره می‌برد و به همین دلیل می‌تواند هر ۹ پیکسل را به یک پیکسل تبدیل کند و عکس‌هایی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کند.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که دوربین اصلی به فوکوس خودکار تشخیص فاز هم مجهز شده و از لرزشگیر لیزری تصاویر هم استفاده نمی‌کند.

دوربین اولتراواید گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو هم از حسگر ۸ مگاپیکسلی IMX355 سونی استفاده می‌کند که از دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. دوربین ماکرو حسگر ۵ مگاپیکسلی OmniVision OV5672 با دیافراگم f/2.4 دارد.

دوربین چهارم که همان دوربین تشخیص عمق است حسگر ۲ مگاپیکسلی GC02M1 و دوربین سلفی هم حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX471 دارد.

گلکسی A72 از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی Quad-Bayer با دیافراگم بسیار خوب f/۱.۸ بهره می‌برد. دوربین اصلی A72 اکنون از فناوری تثبیت کننده تصویر OIS بهره می‌برد که یک ویژگی فوق‌العاده است.

دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسل نیز دارد و زوم اپتیکال سه برابر را ارائه می‌دهد و از فناوری OIS نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی تقریبا در سایر دستگاه‌های اخیر سامسونگ دیده می‌شود. همین امر درباره دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل نیز صدق می‌کند.

سامسونگ برای تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی گلکسی A72 نیز یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی ارائه کرده است که به صورت کلی تجربه بسیار خوبی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و A72 از نظر باتری

در ادامه مقایسه سامسونگ A72 با شیائومی نوت 10 پرو ، باتری این دو گوشی را بررسی می‌کنیم. گوشی سامسونگ گلکسی ای 72 به یک باتری 5000 میلی آمپری مجهز شده است. در نرخ تازه سازی 60 هرتز، باتری 121 ساعت استقامت دارد و با نرخ تازه سازی 90 هرتز، استقامت باتری به 114 ساعت کاهش پیدا می‌کند.

سامسونگ گلکسی A72 از وضعیت شارژ ساده‌تری به نسبت A52 برخوردار است و از شارژ 25 واتی هم پشتیبانی می‌کند.

شیائومی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو را با باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار کرده که ظرفیت بسیار مناسبی برای کارهای روزانه به‌حساب می‌آید.

گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو با شارژر ۳۳ وات راهی بازار شده که به واسطه آن می‌توانید باتری را با سرعت خوبی شارژ کنید. برای شارژ کردن ۵۰ درصد ظرفیت باتری به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید.

شارژ کردن چیزی نزدیک به ۹۰ درصد ظرفیت باتری هم ۸۰ دقیقه زمان می‌خواهد. برای شارژ کردن کامل ظرفیت باتری هم باید یک ساعت و ۲۱ دقیقه صبر کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و A72 از نظر نرم‌افزاری

شیائومی نوت ۱۰ پرو با آخرین نسخه اندروید 11 و همچنین جدید ترین رابط کاربری MIUI 12 به صورت پیش فرض در بازار عرضه شد و این موضوع با آپدیت های به روز فناوری کاملا هم خوانی دارد. البته رابط کاربری MIUI 12 قبل از این گوشی منتشر شده بود و خیلی‌ها با آن کار کرده‌اند.

گلکسی A72 یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ است و مطابق انتظار از جدید‌ترین نرم افزار موجود هم بهره می‌برد. این نرم افزار جدید را One Ui 3.1 بر مبنای اندروید 11 تشکیل می‌دهد.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

نکته‌ی مثبت این بخش این است که طبق گفته‌ی سامسونگ این گوشی برای 4 سال آینده بروزرسانی امنیتی و برای 3 سال آینده بروزرسانی نرم افزاری دریافت می‌کند و این یعنی تا چند سال می‌توانید از داشتن نرم افزاری به روز با قابلیت‌های جدید لذت ببرید.

مقایسه سامسونگ A72 با شیائومی نوت 10 پرو از نظر سخت‌افزاری

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو، تراشه‌ی اسنپدراگون 732G دارد تا تأمین کننده‌ی توان پردازشی‌ لازم باشد. این تراشه براساس معماری 8 نانومتری ساخته شده و پردازنده‌ای هشت هسته‌ای دارد که در اجرای برنامه و بازی‌های گرافیکی عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

این پردازنده از دو هسته‌ی Kryo 470 Glod با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته‌ی Kryo 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده که شاهد هیچ گونه کندی و تأخیر از آن در هنگام اجرای بازی‌ها و پیمایش بین صفحه‌ها رد شیائومی نوت ۱۰ پرو نیستید.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

تراشه شرکت کوالکام اسنپدراگون 720G به گوشی a72 جان می‌دهد. حرف G در محصولات کوالکام نشان‌دهنده‌ی طراحی اختصاصی تراشه برای کاربردهای گیمینگ است، بنابراین انتظار می‌رود گوشی a72 به خوبی از پس بازی‌های سنگین و عملکردهای چند وظیفه‌ای برآید.

این پردازنده‌ی کوالکام علاوه بر قدرت‌ و کارایی بالا، در کاربردهای بازی، عکاسی، قدرت پردازش و حتی پاسخگویی دستیارهای هوشمند، کاربردی است. گرافیک  Adreno 618 نیز انتخاب سامسونگ برای گوشی a72 است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو و A72 از نظر کیفیت صدا

روی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو دو بلندگوی استریو را مشاهده می‌کنید. این بلندگوها حجم صدای خوبی تولید می‌کنند. قدرت بلندگوها در پخش کردن صداهای مید و های بسیار خوب است، اما در پخش صدا باس عملکرد خیلی خوبی ندارد.

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ
مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

Galaxy A72 تنها یک اسپیکر در لبه‌ی پایینی دارد و به کمک اسپیکر مکالمه در انتهای لبه‌ی بالایی صدایی استریو تولید می‌کند. بلندی صدا و شفافیت این اسپیکرها در مقایسه با نسل قبل بسیار بهتر است و حالا شما به صدایی فراگیر و زنده گوش می‌دهید.

در این مطلب به بررسی و مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ ، دو گوشی از دو کمپانی مختلف پرداختیم. هر دو گوشی پرقدرت و پرطرفدار هستند و هر کدام از طرفداران با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانند یکی از مدل‌ها را انتخاب کنند.

سوالات متداول

نوت 10 پرو بهتر است یا گلکسی A72 ؟

با مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ می‌توان به این نتیجه رسید که صفحه‌نمایش روان‌تر با روشنایی بیشتر، جنس بدنه شیشه‌ای و متریال باکیفیت‌تر و سخت‌افزاری به نسبت قوی‌تر در کنار قیمت مناسب‌تر از جمله مزایای Redmi Note 10 Pro نسبت به Galaxy A72 است.

نماینده سامسونگ نیز در بخش‌هایی نسبت به Redmi Note 10 Pro برتری دارد، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که در مورد این دو گوشی عنوان شد تصمیم می‌گیرید کدام را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در مورد این دو گوشی و برتری‌های هر کدام در ادامه با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    با سلام و احترام. نوت 10 pro واقعاً از همه لحاظ عالیست فقط حسگر گوشی برای تماس ضعیف می‌باشد و این تنها ایراد گوشیست.
    با نهایت تشکر

    پاسخ

    می توانید… تبدیل کند معنی نمی ده، می تواند درسته.
    «به همین دلیل می‌توانید هر ۹ پیکسل را به یک پیکسل تبدیل کند»

    پاسخ